Vijf minuten geleden heb ik een jurk aangetrokken en dat heeft ervoor gezorgd dat ik toch wat tips en/of ervaringen wil lezen. Mijn man sloeg zowat stijl achterover omdat ik er zo goed uitzag in die jurk. En ik? Ik moest zowat huilen toen ik mezelf in de spiegel zag. Omdat ik mezelf zo dik vond in diezelfde jurk.
Ooit woog ik 115kg bij een lengte van 1,78m. In mijn hoofd ben ik nog steeds zo dik, ondanks dat ik nu 70kg weeg, maat 38 heb (en maat 36 komt al aardig in zicht) en 4x per week sport + 50km fiets per week.
Door de jaren heen ben ik afgevallen, maar mijn lichaamsbeeld is vrijwel niet veranderd. Elke dag is er wel iets mis met mijn lichaam. Dan heb ik teveel vet rond m'n beha, dan is m'n onderbuik te papperig of mijn middel veelste breed en weer een andere dag hangt mijn kont teveel. En is dat een putje in m'n bovenbeen?!
Inmiddels word ik er echt doodmoe van. Ik kan nooit genieten van al het werk dat ik verzet in de sportschool. Al die jaren van gestructureerd en gezond afvallen; in mijn hoofd is het allemaal voor niets.
Ik denk niet dat ik een eetstoornis heb. Ik hou wel elke dag bij wat ik eet, maar ik eet niet ernstig tekort (maximaal 400kcal minder dan ik heb verbruikt) en ik heb nooit meer onstuitbare eetbuien. Eén keer per week mag ik eten wat ik wil en dan eet ik ook écht lekker waar ik zin in heb en dat hou ik niet bij. Ik hou me niet strikt aan bijvoorbeeld alleen volkoren/vegetarisch/suikervrij/vetvrij. Kortom; mijn eetpatroon is gezond, maar staat wel onder strenge controle (van mijzelf).
Ik weet niet zo goed hoe ik de OP moet afsluiten. Ik wil alleen nog kwijt dat het écht aan mijn perceptie ligt, ik heb het namelijk getest: Foto's van mijzelf zie ik op een zeldzame, goede dag als 'wel OK'. Op normale of negatieve dagen varieerd mijn mening over dezelfde foto van 'iewww kijk die vetrollen' naar 'vette zeug' of zelfs niet kunnen kijken omdat ik mezelf zo schaam.
Het kan niet zo zijn dat ik de enige ben met dit probleem
Ik ben op zoek naar ervaringen en ook zeker naar tips, want ik begin hier aardig moe van te worden.
Maar ik heb wellicht een aantal tips.
ik ben dan niet eens veel te dik, maar ik ben nu toch naar een dietiste gestapt, om me te helpen met mijn probleem
)
Ik zal eens kijken hoe dat zit met mijn verzekering. En iemand die helpt met kleding uitzoeken is zeker een goeie!
Ik denk niet dat ik een eetstoornis heb, het gaat bij mij echt om mijn lichaamsbeeld. Misschien kun je eens meepraten is het eetstoornissen topic?
Jaren geleden zat oma in een vrouwenpraatgroep.