Ik poog de laatste drie maanden te eten volgens de principes van 'Het geheim van slanke mensen', een erg leuk boek dat voornamelijk ingaat op de psyche. Wat mij ook erg goed paste, want gezond eten kan ik wel. Snoepen is mijn probleem. Heb wel eens een tijd heel gezond gegeten, zonder enige vorm van zoetigheid. Maarja, dan kwam alles er net zo hard weer aan als ik mijn streefgewicht had bereikt.
Ondanks de zware feestdagen die er aan komen, voel ik me beter in staat om nee te zeggen en kleinere hoeveelheden te nemen. Terwijl ik anders echt door zou gaan tot ik misselijk was. Door de weeks eet ik meestal rond de 1800 - 2000 kcal. (wat me voldoende lijkt om af te vallen bij een lengte van 1.85m)
Toch ben ik nog te zwaar. Mijn ultieme streven is om 15 kilo af te vallen. Maar momenteel gaat het niet van een leien dakje, ik wijt dit voor een deel ook aan stress van school. Een last die me best zwaar op de schouders ligt.
Ik rij ongeveer 5 keer per week paard, probeer zoveel mogelijk op de avonden/dagen dat ik vrij ben ongeveer 3,5km te lopen. Maar helemaal helpen doet het niet. Niet snel genoeg.
Bovenop alles heb ik ook nog een leuke muffintop...

Waarbij je door middel van kracht, gecombineerd met cardio van je lovehandles af wordt geholpen.
Nu ben ik niet echt fan van zulke challenges en zie ik mezelf dit geen 30 dagen achter elkaar doen. Niet nu in ieder geval. Want ik ben verder gaan lezen over touwtje springen en je vindt overal dat je vooral heel voorzichtig moet opbouwen, en beginnen met 3 á 4 dagen per week.
Dus heb ik besloten om zo rond januari te starten met de video workout hierboven en morgen een springtouw te kopen om alvast een begin te maken met het touwtje springen.
Het leuke van touwtje springen dat het op veel plekken wordt genoemd in combinatie met afvallen. Dus ik ben wel benieuwd, wie doen er aan touwtje springen? En wie heeft het gedaan om af te vallen. Hoeveel viel je af? Ging je lichaam er van alles touwtje springen ook anders uit zien? (sinaasappelhuid etc.)
En voor mij het belangrijkste: Gevoelige knieën, hoe ging dat?
Ik heb namelijk ook meerdere keren gepoogd hard te lopen, maar mijn knieën trekken dit simpelweg niet. Geen last van shin splits gehad, maar mijn knieën blokkeerden gewoon. Volgens de verhalen op internet is touwtje springen minder belastend.
Ik lees het graag!