'Hé, anorexiapatiënt!' 'Spillebeen!' 'Lange sliert' 'Dunzak' 'Heb je anorexia?' 'Ga is meer eten!' 'Lot, wil jij even door dat hek glippen om de bal te bakken?' 'Hoeveel weeg je?'
Deze dingen hoor ik dagelijks en ik word er knettergek van!
Ik weet dat ik niet 1 van de dikste ben maar om me dan anorexia patiënt te noemen vind ik vreemd.
Ik ben 1.66, 13 jaar oud en weeg netjes 48/49 kilo.
Heel vaak heb ik mensen al duidelijk gemaakt dat ik geen anorexia heb en dat ze er over op moeten houden.
Dit helpt niet!
Heeft iemand een oplossing om het op te lossen?
Of heb ik werkelijk anorexia
Groetjes

Ik heb zelf ondervonden hoe dit soort opmerkingen je onzeker kunnen maken, terwijl je gewoon tevreden zou moeten zijn met je figuurtje. Zijn het vrienden/familie die het tegen je zeggen of klasgenootjes? Als het vrienden zijn zou ik gewoon een keer in een persoonlijk gesprek zeggen dat je het écht naar vindt en vragen of ze ermee op willen houden. Als het vervelende klasgenootjes zijn zou ik een keer lekker van me afbijten
!
. Ik eet dus nu nog steeds heel weinig aan tafel, tenzij er gewoon lekker gepraat wordt. Onderweg eet ik wel veel.
ik ben 25, 8 centimeter kleiner én ruim 10 kilo zwaarder, en zelfs dat is nog prima
zeker nu je in de groei bent gaat er nog wel iets bijkomen (denk aan borsten, heupen die breder worden). En dat is totaal niet erg! Mits je gewoon goed blijft eten natuurlijk!