Neussprayverslaving

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Neussprayverslaving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 12:28

Hoihoi,

Ik schaam me diep om het te zeggen, want het is niet iets om blij mee te zijn :')
Ik heb een neussprayverslaving (Ik noem mijzelf dan dus ook maar een neussprayjunkie :+ )

Zit nu al een dik jaar aan de neusspray, veeeeel te lang dus :')
Ik probeer nu af te kicken ervan..maar het wil niet echt vlotten (zeker niet omdat er natuurlijk ook nog wordt verwacht dat ik als student zijnde wel wakker blijf in de les...maar met slapeloze nachten gaat me dat niet lukken -O- )

Wat heb ik al geprobeerd:
-Lukraak stoppen
Resultaat: Nachten wakker door verstopte neus waar ik me kapot aan iriteer

-Minderen
Resultaat: In plaats van overdag meerdere malen, gebruik ik het nu eigenlijk alleen nog maar voor het slapen gaan. Maar het is er nog steeds, dus doel nog niet bereikt

-Zoutoplossing
Resultaat: Ver-schri-kke-lijk! Werkte voor geen ene meter :')

-Stomen
Resultaat: Zodra ik onder de doek vandaan kwam zat ik nog verstopter dan daarvoor _O-

-Snuiten
Resultaat: Zelfde als stomen. Vaak nog voller dan ervoor, dus dan vraag ik mijzelf flink af waarom ik in hemelsnaam dan heb gesnoten :')

Wat doe ik nu:
In plaats van de volwassen versie, stap ik nu beetje bij beetje terug. Ik zit nu op kinder, wil straks naar baby, en kijken of ik vanuit daar kan overstappen op zoutoplossing, en vanuit daar niks meer.

Iemand met dezelfde ervaring? Iemand die er ook van af wil komen, of er al van af gekomen is?
wie o wie kan mij de verlossende tips geven. Ik wil graag mijn neus goed kunnen blijven gebruiken in de toekomst :+

Amber27

Re: Neussprayverslaving

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:29

ik lees mee. mijn moeder heeft ook neusspay verslaving :j

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:30

Misschien 1 neusgat per keer sprayen? De ene nacht de een en de andere nacht de ander.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:34

Ik kan zomers ook eigenlijk niet zonder neusspray omdat ik dan gruwelijke onverklaarbare hoofdpijn krijg! :n

Maar nu gebruik ik het niet, dan maar af en toe wat hoofdpijn maar die troep komt er niet in als het niet nodig is. Maar zodra er veel zon is of sneeuw ligt dan moet ik wel.

Maar ga je er maar eens in verdiepen wat er allemaal in zit, dan ben je er snel klaar mee. :=

Ik gebruik; http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 4&rId=2036

wannabee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:36

Hier nog 1 die verslaafd is aan neusspray.Wil je niet ontmoedigen,maar gebruik het al meer dan 10 jaar.Heb ook al diverse pogingen gedaan om te stoppen,maar helaas heeft bij mij niets gewerkt.De kno arts heeft poliklinisch mijn neusholte wijder gemaakt.Wellicht zou dat de oplossing zijn.Ten eerste doe ik dit nooooooit meer,en ten tweede heeft het nog niets geholpen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 12:40

wannabee schreef:
Hier nog 1 die verslaafd is aan neusspray.Wil je niet ontmoedigen,maar gebruik het al meer dan 10 jaar.Heb ook al diverse pogingen gedaan om te stoppen,maar helaas heeft bij mij niets gewerkt.De kno arts heeft poliklinisch mijn neusholte wijder gemaakt.Wellicht zou dat de oplossing zijn.Ten eerste doe ik dit nooooooit meer,en ten tweede heeft het nog niets geholpen.

Het komt vaker voor dan je denkt, dat is iets wat ik inmiddels al heb gemerkt :+
Tot nu toe ziet het er voor mij ook nog niet goed uit :n

Suusje1986 schreef:
Misschien 1 neusgat per keer sprayen? De ene nacht de een en de andere nacht de ander.

Helaas, ook dit werkte niet. Sterker nog, heb mijn neusspray moeten verstoppen tussen mijn kleding in de kast, aangezien ik er in mijn slaap dan naar scheen te zoeken _O-

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:46

Een apart flesje kopen. 3kwart spray, kwart zoutoplossing. Is hij half leeg, bijvullen met zoutoplossing, half leeg, bijvullen met zoutoplossing.
De hoeveelheid verkeerde spray wordt steeds minder en je neus krijgt de tijd om te herstellen :)

Zo ben ik er op aanraden vd huisarts vanaf gekomen. Hoef je niet cold turkey te stoppen :))
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 31-10-13 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:49

Hier nog 1. En van me vriendinnen die ik ken nog 2. :o
Vroeger hebben ze wel eens gekeken in het ziekenhuis waarom mijn neus vaak dicht zit.
Mijn voorhoofdholte is te klein.
Ik gebruik het al meer als 30 jaar, overdags niet zo maar vooral s'nacht een keer.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:50

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:55

Wat dacht je van naar de huisarts gaan. Je hele reuk vermogen gaat naar de knoppen van die spray.
Misschien is er een rede voor dat je neus dicht zit.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 13:01

Heb ik al in zitten kijken, helaas nog niet de gouden tip gezien (uit naast het bed, mint snoepje etc...allemaal al geprobeerd)
Helaas heb ik ook geen paard, dus de optie die ergens in staat van vieze stal uitmesten wil helaas niet bij mij _O-
Had ook al even in de topics zitten rondneuzen, maar zag nog niet iets wat mij zou kunnen helpen :c
Ook de optie 1 neusgat wel, de ander niet, is helaas tot nu toe geen succes geweest, maar heeft ook voor slapeloze nachten gezorgd -O-

Huisarts heb ik al geprobeerd, die zegt; gewoon niks meer gebruiken.
Helaas zorgde dat, zoals in mijn op staat, voor slapeloze nachten :\
Voor een verdere reden heeft hij nooit gekeken, ook nooit naar gevraagd. Ging er dus maar van uit dat het daar niet aan lag :o

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:03

Hoelang heb je dat geprobeert, nachten zonder neusspray?

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:03

Ook ik gebruik het al jaaaaaren. Het zal best slecht zijn hoor, maar na 15 jaar merk ik nog niks van een verminderd reukvermogen of wat dan ook. Dus snap het probleem niet zo.
Moet altijd lachen als je het koopt bij de apotheek of drogisterij: 'bent u bekend met het product? Niet meer als een week gebruiken he'. Heb wel eens geantwoord met 'ja hoor, ben er al 10 jaar bekend mee'.

Mijn neus is overigens heel erg smal, wat betekent dat het minste of geringste beetje irritatie er al voor zorgt dat mijn neus dicht zit - ofwel niezen, hoesten, stof of andere narigheid in je neus betekent bij mij hoppa, neus verstopt. Niet altijd zo dat ik moet sprayen, spray meestal maar 2 keer per 24 uur of zo, tenzij ik verkouden ben. Of tijdens de hooikoortsmaanden.

Ben es geprobeerd te stoppen, maar daarvan kreeg ik alleen maar mega keelpijn en moest ik veel hoesten doordat je dan veel door je mond heen ademt. Bovendien, volgende verkoudheid begon ik toch weer, omdat ik 's nachts anders gewoon begon te hyperventileren.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:05

Slechte HA dan. Je moet vragen naar flexonase.

Maar om een hoop heksenverhalen maar de wereld uit te helpen. Je gaat niet dood van langer gebruik van NS. Je reuk gaat er niet aan, je smaak gaat er niet aan en alles blijft gewoon werken. Tenminste: bij mij. Geen centje pijn, niets aan de hand. Het is alleen vreselijk lastig dat je het altijd bij je moet hebben.

Ik gebruik het spul al jaaaaren. Ben ooit 'afgekickt' met hulp van de HA. Toendertijd was mn slijmvlies hooguit wat rood, verder niets aan de hand eigenlijk. Met flexonase dus er vanaf gekomen.

Maar nu moet ik het weer bij de hand houden. Heb allergie-aanvallen en als ik het spul niet bij de hand heb dan wordt ik gek.

Ik heb me er maar bij neergelegd: in de tijd dat ik allergisch ben, zo'n 8 maanden per jaar, gebruik ik het gewoon.

Overigens ben ik niet verslaafd aan het spul zelf. Als ik allergie-vrij ben dan heb ik het ook niet nodig. Komt mn allergie weer opzetten, dan moet ik er weer aan.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 31-10-13 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 13:06

Just_Sannee schreef:
Hoelang heb je dat geprobeert, nachten zonder neusspray?

Wilde het een week doen, maar na 4 dagen was ik het beu :+
Ik heb die dagen hooguit twee uurtjes slaap gehad per nacht, overdag dommelde ik weg, maar werd ik wakker van een verstikkend gevoel.
De cold turkey werkte dus niet lekker bij mij, aangezien dat vaak na 2-3 dagen al effect zou moeten hebben -O-

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:08

hou op zeg, zonder neusspray zou ik bij tijd en wijlen geen oog meer dicht doen.

heb het wel eens als ik vergeten ben nieuwe te kopen. Alles zwelt ZO op, krijg bijna geen lucht meer, zelfs niet door mn mond. Als ik zo'n nacht heb dan ben ik de volgende dag bloedsjagrijnig. Slaap echt geen minuut dus.

(dus ik let wel op dat ik altijd heb liggen!)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:09

Kimmej schreef:
Ook ik gebruik het al jaaaaaren. Het zal best slecht zijn hoor, maar na 15 jaar merk ik nog niks van een verminderd reukvermogen of wat dan ook. Dus snap het probleem niet zo.
Moet altijd lachen als je het koopt bij de apotheek of drogisterij: 'bent u bekend met het product? Niet meer als een week gebruiken he'. Heb wel eens geantwoord met 'ja hoor, ben er al 10 jaar bekend mee'.
Mijn neus is overigens heel erg smal, wat betekent dat het minste of geringste beetje irritatie er al voor zorgt dat mijn neus dicht zit - ofwel niezen, hoesten, stof of andere narigheid in je neus betekent bij mij hoppa, neus verstopt. Niet altijd zo dat ik moet sprayen, spray meestal maar 2 keer per 24 uur of zo, tenzij ik verkouden ben. Of tijdens de hooikoortsmaanden.

Ben es geprobeerd te stoppen, maar daarvan kreeg ik alleen maar mega keelpijn en moest ik veel hoesten doordat je dan veel door je mond heen ademt. Bovendien, volgende verkoudheid begon ik toch weer, omdat ik 's nachts anders gewoon begon te hyperventileren.

:') Ik heb ook altijd de neiging dat te zeggen

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:10

Een vriendin van mij had dit ook, echter had zij te weinig ruimte in haar neus om lucht voldoende door te laten. Zij is hier aan geopereerd stukje kraakbeen weggehaald. (weet het niet helemaal precies) En zij is nu helemaal neusspray vrij.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 13:10

Kimmej schreef:

Dat doe ik dus ook. Voor het slapen gaan standaard, maar vaak overdag ergens ook nog een pompje (richting de middag)
Met verkoudheid wel duidelijk extra.

Ik hoorde eerst horrorverhalen over lang neusspray gebruiken, maar later blijkt dat weer onzin te zijn...weet nu dus niet wat het juiste is. Als ik de verhalen zo hoor van 10-15 jaar neusspray gebruiken zonder vreemde effecten lijkt het me nog redelijk mee te vallen.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:11

Amaris schreef:
Maar om een hoop heksenverhalen maar de wereld uit te helpen. Je gaat niet dood van langer gebruik van NS. Je reuk gaat er niet aan, je smaak gaat er niet aan en alles blijft gewoon werken. Tenminste: bij mij. Geen centje pijn, niets aan de hand. Het is alleen vreselijk lastig dat je het altijd bij je moet hebben.

Ben het volledig met je eens, overigens gebruikt mijn moeder ook al zeker 30-40 jaar, en heeft nergens last van.
Het bij je moeten hebben is lastig, en verslaafd ben ik wel. Als ik merk dat ik het niet bij me heb en ik ga me er druk om zitten maken omdat ik bijvoorbeeld een belangrijke presentatie heb, dan zit mijn neus binnen no time dicht. Dat is wel verrekte irritant, want je weet dat dat puur psychologisch is.

Overigens als je op die site gaat kijken bij bijwerkingen, zitten de heftige toch echt alleen bij zelden of zeer zelden.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 13:12

Amaris schreef:
hou op zeg, zonder neusspray zou ik bij tijd en wijlen geen oog meer dicht doen.

heb het wel eens als ik vergeten ben nieuwe te kopen. Alles zwelt ZO op, krijg bijna geen lucht meer, zelfs niet door mn mond. Als ik zo'n nacht heb dan ben ik de volgende dag bloedsjagrijnig. Slaap echt geen minuut dus.

(dus ik let wel op dat ik altijd heb liggen!)

ik heb altijd wel ergens iets staan waar minimaal nog 1 pompje in zit...voor het geval dat. Je zult maar net zien dat je na sluitingstijd of op een zondag zonder komt te zitten...ik ben dan niet te genieten :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:13

Ik ben dus niet dw enige.. :)

Ik gebruik t niet overdag, alleen als ik zwaar verkouden ben.. maar voor t slapen gaan altijd, anders krijg ik geen lucht en word ik helemaal gek.. gebruik t nu al jaar of vijf.. nergens last van..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:13

Ja, op die manier ben ik ook wel 'verslaafd' maar het is niet dat mijn neus altijd dicht blijft zitten als ik dat spul niet gebruikt. Dat bedoel ik eigenlijk.

Het is nog steeds de allergie die zorgt voor een dichte neus, niet het gebruik van de NS.

Maar als ik het niet bij me heb wordt ik ook gek.

Heb er altijd 1 in mn tas en 1 in mn bed :')
Eigenlijk te erg :+

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:14

Gewoon volledig mee stoppen. Dat is volgens mij de enige oplossing. Je zit dan een paar dagen met een rotgevoel omdat je een verstopte neus hebt, maar uiteindelijk went je neus er vanzelf aan en kun je weer normaal ademen. Volhouden dus!

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:15

Ik gebruik het ook helaas al jaren ik raak zowat in paniek als ik hem vergeet. Af en toe denk ik de Kruidvat ziet me alweer aan komen met een lading neusspray bij de kassa , haha vaste klant.