slapeloze nachten..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

conejo_

slapeloze nachten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 18:46

Doorslapen, het lukt me gewoon niet..

In slaap komen lukt nog wel als ik ein-de-lijk heb besloten om mijn vriendinnetjes op de groepswatsapp goede nacht te wensen, de poesjes heb geknuffeld en de tv en computer heb uitgezet.

En dat gaat dan wel goed een uur of 2,5 a 3 als ik geluk heb. Maar dan ben ik wakker en gewoon niet dat ik zo terug in slaap val. En natuurlijk helpt er niet bij dat ik dan even mijn telefoon check maar na vele pogingen om mijn telefoon op vliegtuigstand te zetten, beneden neer te leggen, slaapthee te nemen als ik 's nachts wakker wordt, mezelf in te wikkelen, ontspanningsoefeningen, warme melk met honing en dan op mijn buik gaan liggen, slaapsessies luisteren op youtube, yoga en heb zelfs geprobeerd om te slapen in iemands armen omdat dat zou helpen. maar alle moeite tevergeefs, ik kom gewoon niet in slaap. Het lukt niet.

Ik mag blij zijn als ik om een uur of 4 weeris in slaap val en dan is het zomaar een hazenslaapje. Ondertussen gaat dit al een week of 5 zo en de wallen hangen op mijn wangen, zo aardig ben ik niet meer en bitch tegen mensen die ik liefheb om maar te zwijgen hoeveel ik vergeet en hoe sloom ik wordt.

dus alsjeblieft lieve bokkertjes, wie heeft DE tip voor mij?

Happy16

Re: slapeloze nachten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:48

naar de HA??

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:49

Heb je enig idee wat de oorzaak is? misschien stress? of wat anders?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:50

Misschien niet zoveel doen als je wakker wordt 's nachts maar gewoon blijven liggen?

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:52

Slaap/rustgevende pillen? Kun je gewoon bij de kruidvat halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:58

Ik heb ook van die periodes, tegenwoordig ga ik gewoon m'n bed uit en drink een kopje thee en dan weer terug naar bed. Blijven liggen heeft echt geen zin bij mij.
Mijn acupuncturist heeft mij ooit aangeraden te stoppen met melk omdat je daar onrustig van kan worden, dit helpt bij mij ook.
Verder geen idee, je moet dit ritme zien te doorbreken.. Evt met hulp vd huisarts.
Wat ook goed helpt is een uur voor je naar bed gaat niets meer met elektronica te doen, dan blijven je hersens te actief. Je kan beter een boek pakken, warme douche oid.

conejo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 19:13

De HA wacht ik nog een weekje mee, houdt deze week aan ben ik maandag de eerste.

De oorzaak zal vast wel stress zijn, veel veranderingen op het moment. Maar normaal spookte ik dan snachts nog welis een uurtje maar niet dat het elke nacht was.

de rustgevende pillen, niet een succes wel echt geprobeerd, net als lezen voor slapen wat ik altijd heel fijn vind en met de poezels knuffelen, maar vreemde is dat ik savonds zelfs met mijn telefoon met geluid aan en vriendinnen die gerust over de 150 berichten in een uur sturen kan slapen maar midden in de nacht gewoon niet.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:23

Niet meer overdag slapen? Een half uur voor je gaat slapen telefoon tv en computer wegleggen. Toch dat boek gaan lezen.
Als ik overdag of in de avond slaap, slaap ik 's nachts ook slecht.

Niet er uit als je wakker wordt, ga dan opnieuw even lezen. Probeer niet te balen van het feit dat je niet slaapt. Mijn ervaring is dat irritatie wakker houdt ;)

Strak ritme aan houden. Elke avond zelfde tijd naar bed en zelfde tijd weer opstaan 's morgens. Klinkt als een verkeerd slaapritme.

Ik heb hele periodes dat ik exact op dezelfde tijd wakker word. Laatste keer steeds om 03.16 :+
Eerste keer stond ik al ik mijn kast kleren voor de dag uit te zoeken. Nooit op de klok gekeken, tot mijn vriend vroeg wat ik van plan was :+ toen ben ik weer naar bed gegaan en heel lang wakker gelegen. 2 weken daarna werd ik dus steeds om 3.16 wakker, op de klok kijken, even balen en toch weer proberen te slapen.
Super irritant maar op een gegeven moment slaap ik weer door. Maar ik heb wel een heel strak slaapritme, anders lig ik ook halve nachten wakker. Slapen van zondag op maandag is altijd een ramp, door het weekend slaapritme verstoord en dus slaap ik dan slecht.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:33

LED-licht houdt je wakker, dus geen telefoon, tv of computer minstens een uur voor je wilt slapen. Melatonine helpt je met inslapen, dat moet je een uur voor je gaat slapen innemen. Doe ik als ik om half 6 op moet en dus om half 10 wil slapen (dan ben ik normaal gesproken nog lang niet moe).
Ook kan het helpen door je kamer koud te houden, je slaapt beter door in een koude slaapkamer.
En niks anders doen in bed dan slapen, dus ook niet lezen. Uiteindelijk legt je brein dan de koppeling bed = slapen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:47

Begin eerst met je naar-bed-gaan-ritueel te veranderen. Inderdaad 1 uur voor slapen gaan geen mobiel, tv, computer/tablet.
Ga lekker iets lezen wat je leuk vindt (of een rustgevende activiteit doen zoals borduren/breien) met een kopje thee (zonder cafeïne) erbij. Dit blijven volhouden, het werkt waarschijnlijk niet meteen bij de eerste keer.

En telefoon UIT je bed, koop een wekker als je er geen hebt.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:13

Melatonine bij de drogist!
Is een lichaamseigen stof die word aangemaakt zodra je in het donker komt. Ik heb meer als 5 jaar geslapen op medicatie. Medicatie eraf en inderdaad, wakker! Smelt tablet onder je tong leggen en lekker in bed liggen en je zakt zo weg. Ik zweer bij dit spul! Ik slaap kort maar krachtig en word uitgerust wakker.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:20

Ik zou Melatonine Time Release kopen :)
Dit helpt niet alleen met het in slaap vallen, maar ook met het doorslapen. En inderdaad niet al te actieve dingen doen een uur voor het slapen gaan.

conejo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 22:13

Dankjewel voor jullie tips!

Overdag slaap ik al niet, en nadeel van lezen is dat ik nooit kan stoppen met lezen. Dus dan hou ik me savonds langer wakker en wordt snachts dan alsnog wakker en dan wil ik mezelf eigk niet echt wakker maken door te lezen want dan kom ik nooit meer in slaap.

Ik ga Melatonine Time Release is proberen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 09:25

Je kan ook een stripboek of een boek met korte verhalen lezen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 09:32

Hier ook melatonine time release, geeft de hele nacht wat af.
Inslapen bij mij no problemo, maar op de helft van de nacht klaarwakker worden.
Ik word nog wel wakker soms met deze melatonine, maar ben dan zo versuft dat ik zo weer inslaap, in plaats van dat mijn hersenen direct op volle toeren draaien.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:32

Ik kan de laatste tijd erg moeilijk in slaap komen, ben ik eenmaal in slaap, dan slaap ik zo door tot de volgende morgen en als ik geen wekker zet verslaap ik me :+ moet mezelf ook weer een goed ritme aanwennen, en op tijd alle elektronische snufjes wegleggen, wat af en toe toch erg moeilijk is.. :o

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:32

Is dat nieuw, melatonine met time release?
Dat ga ik ook proberen, ik word na 4 uur ook heel regelmatig wakker.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:16

Hoeveel van die tabletjes moet je eigenlijk innemen?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:34

KarinvdM schreef:

10, maar ze hebben de grootte van een klein pepermuntje.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:33

Destination schreef:
KarinvdM schreef:

Ik zou toch mooi eerst overleggen met de drogist want er zijn meerdere vormen van Melatonine.
En 10 tabletjes voor 1 nacht lijkt mij wat veel. Het is geen slaappil he, je moet zelf nog steeds kalm aan doen voor het slapen gaan en al het mogelijke om rustig in slaap te vallen. Dit pilletje ondersteund dan jouw aanmaak van Melatonine en zorgt ervoor dat je doorslaapt.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:13

Het zijn 10 hele kleine Time Release tegenover 1 grotere gewone. Het lijken er zoveel omdat het om een geleidelijke afgifte gaat. Als je bij beide de hoeveelheid neemt die op de verpakking staat, krijg je 1 mg binnen. Bij TR alleen in 10 kleine en bij Original in 1 grote

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:50

Drink in de nacht thee, en......

Hou je vast...

..

Eet een banaan XD

Oke, ik heb lachte me kapot toen ik zo'n info-stukje las..
Je slaapt sneller als je een banaan gegeten hebt..

Het valt te proberen!

Owja, geen melk drinken 's nachts.. Maar die is geloof ik al voorbij gekomen!

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 02:12

Wat goed dit topic zeg! Ga ook kijken voor Melatonine.. Zoals je al ziet aan het tijdstip... Wakker!

Ik duurt bij mij heel lang voordat ik slaap en slaap ook heel licht, wordt elke nacht meerdere keren weer wakker, echt vervelend want ik ben echt doodop en kan het met een zeer druk leventje ook absoluut niet hebben eigenlijk :(

Een banaan eten heb ik ook eens als tip gehad, ik heb alleen geen honger meer savonds.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:38

Joaltijd schreef:
Drink in de nacht thee, en......

Hou je vast...

..

Eet een banaan XD

Oke, ik heb lachte me kapot toen ik zo'n info-stukje las..
Je slaapt sneller als je een banaan gegeten hebt..

Het valt te proberen!

Owja, geen melk drinken 's nachts.. Maar die is geloof ik al voorbij gekomen!

Hahaha! Ik denk dat het komt doordat in banaan veel magnesium zit en dat ontspant je spieren. Wel het proberen waard misschien. In veel melatonine pilletjes zit ook magnesium ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:40

Destination schreef:
KarinvdM schreef:

10! Hebben we het over dezelfde?
Afbeelding
Ik neem er 2 als mijn hersenen nog erg actief en onrustig zijn en ik veel op het werk heb lopen, 1 als dat een beetje het geval is en sla het ook over als ik denk dat ik wel vast zal slapen en de druk op het werk lager is. Ik wil namelijk niet een verslaving opwekken, al schijnt dat bij dit niet zo te zijn, ik wil ook zonder goed kunnen gaan zodat het goed effect heeft als ik het nodig heb.

Bij een te korte nacht merk ik bij 2 pillen dat er nog dufheid zit, dus zomaar 10 nemen zou ik never nooit doen.
Het is bij mij dan ook niet voor het inslapen, dat gaat goed, maar om het doorslapen, mijn hersenen suf te houden.