Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik probeer gewoon zoveel mogelijk gezonde tussendoortjes te eten. Lukt niet altijd goed overigens

Het is echte honger, compleet met grommende maag en als ik nog langer doorzet ook slapjes voelen 
. Probeer andere dingen te eten, bijv yoghurt ed dat was voor mij dé oplossing
phormicola schreef:Ja dat wel, zware trainingsessies kunnen oplopen tot 3 uur per keer. Misschien verkijk ik me erop hoeveel ik tijdens zo'n sessie verbruik? Misschien is 2600kcal voor zo'n dag wel te weinig?

klarinebult schreef:Heb je altijd al last gehad van dat hongerige gevoel of pas sinds het lijnen. Ik weet namelijk bij mijzelf dat je moet wennen aan minder eten en als na een poosje je maag gekrompen is je minder honger zal hebben. Maar daar moet je echt even doorheen. Eet je alleen drie keer per dag een maaltijd, of neem je ook een tussendoortje. Het is namelijk ook beter om wel een tussendoortje te nemen. Of om meerdere keren per dag kleine porties te eten. Zo hou je je spijsvertering op gang.

Kan zijn dat dit voor jou dus te weinig is (2600)phormicola schreef:Het probleem zit 'm niet zozeer in het aantal kcal, aangezien ik dit hongergevoel blijf houden ookal eet ik zelfs teveel. Het probleem is echt dat ik alleen geen honger heb als ik mezelf ziek eet
Barbabientje schreef:Ik zou even je BMR uitrekenen via site (gaat even zoeken), dit moet je dan even invullen en dan kom je uit op je aantal kcal.. Wil je afvallen ga hier dan max 500 onder zitten! Van te weinig eten kom je niet aan, maar ook verminderd je honger gevoel nietKan zijn dat dit voor jou dus te weinig is (2600)
http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php
Mijn BMR is 1506kcal en dat wist ik al, maar ik heb geen idee wat mijn activiteitsniveau is op het moment