Help, ik heb altijd honger!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Help, ik heb altijd honger!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 14:43

En dat meen ik letterlijk. Voor het eten, tijdens het eten, na het eten. Altijd. Overal. Als ik het druk heb. Als ik niets te doen heb.
Tenzij ik mezelf zo vol prop dat ik misselijk word.

Ik eet weinig tot geen troep, behalve als ik zoveel honger krijg dat groenten, vlees en 'schone' koolhydraten me geen energie meer geven. Ik probeer dat te beperken tot 1 maal per week en meestal gaat dat goed, maar het kost me de rest van de week al mijn zelfbeheersing.
Ik gebruik geen zakjes oid tijdens het koken. Alles is vers en van hoge kwaliteit, vaak ook biologisch.

Verder ben ik iemand die keurig netjes bijhoud wat ze eet. Momenteel eet ik ietsjes onder wat ik nodig heb (maximaal 300kcal minder), omdat ik serieus bezig ben met een personal trainer in de sportschool en vetjes wil kwijtraken. Het is dus niet zo dat ik probeer om van 1000kcal per dag rond te komen. Ik eet meestal tussen de 2000 en 2600kcal per dag, afhankelijk van mijn activiteit. Dat zijn toch geen hoeveelheden waarbij ik constant hongerig zou mogen zijn? Daarbij heb ik hetzelfde probleem als ik precies eet wat ik verbruik of daar zelfs boven zit.

Medisch gezien ben ik compleet gezond. Ik heb geen suikerziekte, geen schildklier problemen, geen stofwisselingsproblemen. Ik ben geen enorme emo-eter en ik heb geen ondergewicht.

Ik ben 1,78m, weeg 71.5kg en heb een vetpercentage van 21%. Ik eet minstens 130gr proteine per dag, minstens 70gr vet en de rest koolhydraten.
Ik heb geprobeerd om daarin te variëren, maar ook koolhydraatarm met veel vet maakt me hongerig. Ik heb meer of juist minder eetmomenten geprobeerd, allemaal zonder resultaat.

Ik drink 2 liter water per dag, twee potten thee zonder suiker of zoetstoffen en 2 kopjes zwarte koffie.

Wie o wie heeft er een idee, danwel een oplossing of ervaring hiermee?

Patchje

Re: Help, ik heb altijd honger!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:46

Ik ben misschien wel 14, maar heb eens gehoord dat als je niks wil aankomen en toch honger hebt, je veel moet drinken. Zo wordt je buik toch gevuld zonder dat je eet. En misschien energiedrank?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 14:48

Ik drink al veel en energydrank komt hier niet in huis :)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:52

Ik herken het wel, wat je daar beschrijft. Heb helaas geen tips, althans alle tips die men normaal zou geven doe je al, maar ik lees wel graag even mee als je het niet erg vindt :)

Doe je in de sportschool flink aan krachttraining/spieropbouw?

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:55

Jup ik heb ook hetzelfde probleem. Altijd honger, en ook heel snel na een bord vol eten weer. Heeft bij mij wel te maken met het sporten en veel bezig zijn, als ik minder sport heb ik ook minder honger. Maar ja dat is ook geen optie.
Helaas weet ik het zelf ook niet, maar van honger hebben wordt ik echt chagrijnig, dus eet dan maar gezonde dingen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 14:55

Ja dat wel, zware trainingsessies kunnen oplopen tot 3 uur per keer. Misschien verkijk ik me erop hoeveel ik tijdens zo'n sessie verbruik? Misschien is 2600kcal voor zo'n dag wel te weinig?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:56

Heb je trek in eten of echt een hongergevoel? Kan het zijn dat je er te veel mee bezig bent en daarom constant eten wil of is dat ermee bezig zijn een gevolg van? Ik merk zelf dat ik veel sneller honger/trek heb als ik aan het werk ben achter de pc of (toen ik nog studeerde) aan het leren was. Als ik op bijvoorbeeld met m'n paard een paar uur bezig ben, merk ik pas hoeveel trek ik heb als ik even stil zit.

Of iets heel anders: ben je in het verleden veel zwaarder geweest? Het schijnt dat als je (flink) aankomt, je vetcellen aanmaakt. Als je afvalt worden de cellen kleiner maar gaan niet weg, en als ze klein zijn geven ze stoffen af die je een hongergevoel geven. Daar is helaas weinig aan te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:58

Meld zich, mn vriend word soms gek van me :') Ik probeer gewoon zoveel mogelijk gezonde tussendoortjes te eten. Lukt niet altijd goed overigens :')

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:59

Heb je altijd al last gehad van dat hongerige gevoel of pas sinds het lijnen. Ik weet namelijk bij mijzelf dat je moet wennen aan minder eten en als na een poosje je maag gekrompen is je minder honger zal hebben. Maar daar moet je echt even doorheen. Eet je alleen drie keer per dag een maaltijd, of neem je ook een tussendoortje. Het is namelijk ook beter om wel een tussendoortje te nemen. Of om meerdere keren per dag kleine porties te eten. Zo hou je je spijsvertering op gang.

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:59

Ik heb daar ook veel last van, ik kan de hele dag door eten en ben altijd op zoek naar iets.
Wat ik dan doe, is kauwgom eten. Zo heb je wel de kauwbeweging en heb je afleiding, zodat
je niet steeds aan eten denkt. Bij mij werkt het wel :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 14:59

Ja, ik woog in het verleden 115kg :o

Voorheen hielp het om bezig te blijven, maar tegenwoordig maakt het geen barst meer uit hoe druk ik het heb, ik moet ETEN :') Het is echte honger, compleet met grommende maag en als ik nog langer doorzet ook slapjes voelen :j

Ben wel blij dat ik niet de enige ben die vlak na een berg voedsel gerust nogmaals zo'n berg voedsel kan wegwerken :')

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:00

Je moet dingen eten die je verzadigen, bijv. Mijn broertje kan 1 boterham eten en dan zit hij propvol, ik kan 7 boterhammen eten en dan heb ik nog honger, dat betekent dat brood mij niet verzadigd maar als ik een bakje yoghurt neem zit ik wel vol :). Probeer andere dingen te eten, bijv yoghurt ed dat was voor mij dé oplossing :)

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:00

Eet je genoeg eiwitten? Ken je de voedselzandloper? Verder lijken je eetgewoontes heel goed en gezond!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:01

Kan die personal trainer daar geen tips over geven? Lijkt mij dat je dieet in balans moet zijn met wat je verbruikt etc in de sportschool. Beetje raar dat daar niet als vanzelf naar gekeken wordt. Begeleiding daarin lijkt mij toch op zijn plaats.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:02

phormicola schreef:
Ja dat wel, zware trainingsessies kunnen oplopen tot 3 uur per keer. Misschien verkijk ik me erop hoeveel ik tijdens zo'n sessie verbruik? Misschien is 2600kcal voor zo'n dag wel te weinig?

Dat is denk ik te weinig...

Neem dan even een mannen voorbeeld hoor, maar mijn vriend moet per dag al 3000kcal binnenkrijgen, en dan heeft hij nog niet gesport :)
Misschien eens kijken hoeveel je verbruikt en sowieso al nodig hebt? Dat is toch persoonsgebonden. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 15:02

klarinebult schreef:
Heb je altijd al last gehad van dat hongerige gevoel of pas sinds het lijnen. Ik weet namelijk bij mijzelf dat je moet wennen aan minder eten en als na een poosje je maag gekrompen is je minder honger zal hebben. Maar daar moet je echt even doorheen. Eet je alleen drie keer per dag een maaltijd, of neem je ook een tussendoortje. Het is namelijk ook beter om wel een tussendoortje te nemen. Of om meerdere keren per dag kleine porties te eten. Zo hou je je spijsvertering op gang.

Ik heb momenteel 4 eetmomenten; 3 grote maaltijden en 1 tussendoortje. Als ik meer eetmomenten pak, dan vullen de kleine gerechtjes nog minder. Als ik minder eetmomenten pak dan vullen de grotere maaltijden wel beter, maar dan zit ik tussendoor op m'n vingers te knagen :=

Zilfstar: ik moet van m'n PT visolie en magnesium/zink/calcium bijslikken wat ik braafjes doe, maar geen ruk helpt :+

Reusje: ik neem aan dat minstens 130gr eiwitten per dag meer dan voldoende is.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:03

ik ken ook genoeg jongens/meiden die echt veel sporten.
maar daar in tegen moeten hun ook heel wat meer gaan eten.
anders houden hun het niet vol.
dus misschien moet je toch wat meer gaan eten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 15:05

Het probleem zit 'm niet zozeer in het aantal kcal, aangezien ik dit hongergevoel blijf houden ookal eet ik zelfs teveel. Het probleem is echt dat ik alleen geen honger heb als ik mezelf ziek eet :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:06

Ik zou even je BMR uitrekenen via site (gaat even zoeken), dit moet je dan even invullen en dan kom je uit op je aantal kcal.. Wil je afvallen ga hier dan max 500 onder zitten! Van te weinig eten kom je niet aan, maar ook verminderd je honger gevoel niet :n Kan zijn dat dit voor jou dus te weinig is (2600)

http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:07

phormicola schreef:
Het probleem zit 'm niet zozeer in het aantal kcal, aangezien ik dit hongergevoel blijf houden ookal eet ik zelfs teveel. Het probleem is echt dat ik alleen geen honger heb als ik mezelf ziek eet :)

ja hebt ook bepaalde mensen die blijven gewoon altijd honger houden,
en kunnen niet zo goed stoppen met eten,
was een keertje op tv.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:08

ruilen? :+
Ik heb gister geen avond en middag eten gehad en vandaag ook nog helemaal niks , en honger? neehoor

maar wat een irritant probleem , tsja , meer drinken , het helpt ook wel eens gewoon vrij weinig lekkers te kopen , dan kan je ook niks eten...^^

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 15:14

Barbabientje schreef:
Ik zou even je BMR uitrekenen via site (gaat even zoeken), dit moet je dan even invullen en dan kom je uit op je aantal kcal.. Wil je afvallen ga hier dan max 500 onder zitten! Van te weinig eten kom je niet aan, maar ook verminderd je honger gevoel niet :n Kan zijn dat dit voor jou dus te weinig is (2600)

http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php

Ik ken dat soort calculators :) Mijn BMR is 1506kcal en dat wist ik al, maar ik heb geen idee wat mijn activiteitsniveau is op het moment :+
Activiteitsschema:

Maandag: 30min HIIT en 30min cardio OF 1u circuittraining
Dinsdag: 2u bovenlichaam krachttraining
Woensdag: 24km fietsen (1u in totaal) en 4 uur paardrijles geven (beginners, dus veel meelopen en rennen)
Donderdag: 24km fietsen en 3u paardrijles geven
Vrijdag: 2-3u krachttraining benen, billen en buik
Zaterdag: rustdag
Zondag: 2-3u Fullbody krachttraining

Wat denken jullie? Ik vraag dit voornamelijk aan mensen die zelf ook krachttraining doen trouwens :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:15

Dit is wel echt zeer intensief :j

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:16

wat wil je worden dan bodybuilder ?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 15:18

ralphtdw schreef:
wat wil je worden dan bodybuilder ?

Domme vragen bestaan dus wel :+