4 kg aankomen in 2,5 week

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

4 kg aankomen in 2,5 week

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:35

huilen huilen, ik ben op 'dieet' ... Of probeer bewust te eten, hoe je het noemen wil. Gaat allemaal heel goed, in 3,5 maand 10 kg afgevallen en dat was ook nodig, en dat lijkt me een net gewicht voor 3,5 maand :j ...
Vorige week had ik 3 (all you can eat :') ) etentjes staan... en toen ben ik 2,6 (!) kg aangekomen in 4 dagen. Ik dacht nog van ach, hoewel het toetjesbuffet lekker was, kun je toch nooit 2,6 realistische kilo's in 4 dagen aankomen en dus maakte ik me niet te druk. Door de weeks was ik wel weer 0.8 afgevallen. Maarja, 1.8 kg erbij vind ik nog steeds flink voor 4 dagen.

Nu was ik dit weekend weer bij mijn ouders, verjaardagen en uiteten enzo. Heb mezelf, tegen de bedoeling in, propje vol gegeten - om de 1 of andere reden verdwijnt alle zelfbeheersing en discipline die ik heb als sneeuw voor de zon als ik bij mijn ouders ben, helaas. Daarom mijd ik ze ook maar een beetje, maar soms kom je er niet onderuit :+ -. Ging ik net op de weegschaal staan.... tov mijn gewicht van ongeveer 2,5 week geleden weeg ik nu 4,2 kg zwaarder -O- -O- .... Ik kan het gewoon nauwelijks geloven :o :o

Nu heb ik wel een beetje last van trage stoelgang... Maar 4,2 kg!! Maakt me ongelofelijk wanhopig. Vooral omdat ik doordeweeks echt ' netjes ' gegeten heb. Als ik een kg, of desnoods 2 kg aangekomen zou zijn zou ik dat redelijk kunnen handelen. Maar dit getal doet me echt in een diepe winterslaap willen verdwijnen. Vooral omdat mijn gewicht nauwlijks lijkt te zakken doordeweeks.

Iemand die me kan geruststellen? Ik zou nog niet ongesteld moeten worden... Al was ik wel bloedje chagrijnig vandaag en smaakte de chocolade ook wel echt onwijs lekker... :+ :') Of is m'n lichaam zodanig aan het sparen geslagen gegaan dat dit echt de bittere |( realiteit is?

Ooh en m'n weegschaal is m'n grote vriend (op dit moment alleen even niet) en naar mijn weten altijd erg betrouwbaar... :j Dus daar ligt het niet aan.

Ojajoh

Re: 4 kg aankomen in 2,5 week

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:36

heb je wel goed gedronken?? (water) want zoveel extra's houden ook heel veel extra vocht vast

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:43

ik gok da je lichaam idd aan het sparen is geslagen...

ik was in aruba in 2 weken 8 kilo aangekomen := begon met 52 kilo en eindigde met 60 kilo terwijl ik niet eens heel anders at... :+

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 05:49

Het zal waarschijnlijk wel vocht zijn :)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 05:55

Heb je je op dezelfde tijdstrippen gewogen?
want dat kan enorm schelen!
daarbij ligt het er ook aan of je gezond of ongezond bent afgevallen...
als je echt slecht bent gaan dieeten is het geen wonder, typische reactie van je lichaam : het gaat als het wel genoeg binnen krijgt flink opslaan..

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 05:55

Lijkt me inderdaad onwaarschijnlijk dat dit allemaal 'vet' is.
Ik zou gewoon je gezonde levensstijl vol proberen te houden en niet te gaan crashen

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 06:09

Ik ben eens tijdens een driedaags congress 3 kg aangekomen, weggaan deed het niet. Het kan helaas allemaal wel...

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 06:39

De moed niet opgeven Menino, je was heel goed bezig! Het lijkt me ook geen goed idee om nou ineens een crashdieet te gaan volgen, ik denk dat je het beste gewoon doorgaat met gezond eten.

Het lijkt me vooral belangrijk om wat meer regelmaat in je voedingspatroon te krijgen. Als je door de week steeds weinig eet en in het weekend heel veel, weet je lichaam nooit wat het mag verwachten. Probeer tijdens een feestje of etentje gematigd te eten, af en toe iets lekkers kan best maar probeer te vermijden dat je ineens heel veel eet. Probeer bijvoorbeeld bij zo'n all you can eat etentje gewoon 1 keer op te scheppen, zou houd je overzicht over hoeveel je hebt gegeten en vermijd je dat je veel te veel eet.

Je lichaam verwacht regelmaat en dat lukt niet als je door de week zo anders eet dan in het weekend. Met een regelmatig eetpatroon krijgt je lichaam geen kans om ineens heel veel te gaan opslaan.

Laat je niet ontmoedingen door deze kleine terugval, denk aan wat je al hebt bereikt en zorg ervoor dat deze moeite niet voor niks is geweest!

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 07:00

Het komt wel goed schatje, haha..

- Drink voldoende, zodat je afvalstoffen uit je lichaam komen.
- Weeg op vaste tijdstippen.
- Wijs jezelf er even op dat je nu even geen snoepjes/koekjes mag, als de 4,2 eraf is dan pas weer nemen.

Ben zelf ook aan het afvallen en weeg iedere donderdag om 17:00 uur. Elke keer weer spannend, want heb ik goed gegeten deze week?? Bij mij ging het tot dus ver goed.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 07:09

Door heel fanatiek te lijnen en dan opeens te veel te eten zal je lichaam de voedingstoffen opslaan als reserve. Sterkte met het vervolg van je lijnen, vind het heel knap van je dat je dit doet.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 07:10

Er zijn verschillende opties voor dit

1. Het is vocht wat je vasthoud drink dan wat meer wat ik je dan aanraad is om het uur een glas water (helpt enorm!)
2. Je lichaam is aan het jojoen dan moet je het met het afvallen wat rustiger doen
3. Of je lichaam zat in spaarstand dan is dit juist beter omdat anders je niet verder meer zult afvallen hoe vervelend dit er nu ook uitziet

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:41

Allereerst, wat goed dat je al 10 kg afgevallen was! Wat is je doel?

Verder was ik een beetje verbaasd om te lezen dat 'het toetjesbuffet lekker was'... Als je probeert af te vallen ga je daar niet eens kijken toch :o ?

Citaat:
Vooral omdat ik doordeweeks echt ' netjes ' gegeten heb. Als ik een kg, of desnoods 2 kg aangekomen zou zijn zou ik dat redelijk kunnen handelen. Maar dit getal doet me echt in een diepe winterslaap willen verdwijnen. Vooral omdat mijn gewicht nauwelijks lijkt te zakken doordeweeks.

Er zit een verschil tussen netjes eten en alleen pakken wat je lijf nodig hebt. Uit jouw post durf ik bijna op te maken dat jij in de categorie netjes zit en je nog wel wat speling hebt in die betekenis, klopt dat?

Zoveel aankomen in een paar dagen zou geen reden moeten zijn om in een diepe winterslaap te willen verdwijnen. Dit zou eigenlijk een eye-opener moeten zijn. Vermijd all-you-can-eat restaurants, stop met jezelf volproppen en ga kijken naar wat je lijf nodig heeft. Als je doordeweeks zo weinig af lijkt te vallen zou ik toch nog eens heel objectief naar de verhouding tussen de calorieën die je eet en de calorieën die je verbrandt kijken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:59

Vaak is dit voor een groot gedeelte vocht, zoals mensen hierboven al zeiden. Als ik vocht vast houd, dan eet ik even een dagje rigoreus heel erg weinig (vooral groenten en mager vlees, heel weinig vet en koolhydraten), ik heb dat toevallig gisteren nog gedaan! Dan loop je elke 15 minuten naar de wc en de volgende dag ben je minstens 2kg lichter. Je zou het eventueel de dag erna kunnen herhalen :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:06

je moet 7.700 Kcal eten om 1kg vet aan te maken. Als je dus 4kg meer weeg, zou het 30.800Kcal meer hebben gegeten dan verbrand in 2,5 week. Dat is 1560Kcal per dag extra.

Dat heb je zeker niet gered!!!! Kortom, een deel zal vocht zijn en zie het maar zo: soms is het goed om even een weekje uit te bunkeren om te voorkomen dat je lijf in spaarstand gaat. GEwoon weer terug naar je eetritme waar je in zat, beetje extra drinken en dan komt het vast weer goed :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:15

Mijn tip: probeer niet af te vallen door middel van discipline.
Voed jezelf, voorkom honger.

(En aankomen doe je doorgaans door het eten van koolhydraten, dus probeer daarin te matigen.)

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:55

Ben je nu weer een beetje tot rust ts?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:23

Moet je toevallig ongesteld worden? Ik weeg dan ook standaard veel meer. Allemaal vocht trouwens. Ik ben dan helemaal opgeblazen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:53

TS. Mag ik vragen wat jij netjes eten vindt?(mag evt. via pb)
Want kennelijk kan dit voor jou lichaam gewoon te weinig zijn en gaat het inderdaad sparen op het moment dat het wel voldoende binnen krijgt. Een andere verklaring voor de 4,2 kg kan ik uit jou post niet zo snel opmaken namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:31

Doubtless schreef:
Allereerst, wat goed dat je al 10 kg afgevallen was! Wat is je doel?

Verder was ik een beetje verbaasd om te lezen dat 'het toetjesbuffet lekker was'... Als je probeert af te vallen ga je daar niet eens kijken toch :o ?

Citaat:
Vooral omdat ik doordeweeks echt ' netjes ' gegeten heb. Als ik een kg, of desnoods 2 kg aangekomen zou zijn zou ik dat redelijk kunnen handelen. Maar dit getal doet me echt in een diepe winterslaap willen verdwijnen. Vooral omdat mijn gewicht nauwelijks lijkt te zakken doordeweeks.

Er zit een verschil tussen netjes eten en alleen pakken wat je lijf nodig hebt. Uit jouw post durf ik bijna op te maken dat jij in de categorie netjes zit en je nog wel wat speling hebt in die betekenis, klopt dat?

Zoveel aankomen in een paar dagen zou geen reden moeten zijn om in een diepe winterslaap te willen verdwijnen. Dit zou eigenlijk een eye-opener moeten zijn. Vermijd all-you-can-eat restaurants, stop met jezelf volproppen en ga kijken naar wat je lijf nodig heeft. Als je doordeweeks zo weinig af lijkt te vallen zou ik toch nog eens heel objectief naar de verhouding tussen de calorieën die je eet en de calorieën die je verbrandt kijken.

dankje! maar verandering komt niet in 1x tegelijkertijd... Ik heb mijn eigen levensstijl positief aangepakt maar sociale 'druk' is nog mijn zwakke punt ( ik vind het ook altijd lastig om te zeggen dat ik opndieet ben en eet altijd meer als er andere mensen bij zijn om ze er van te overtuigen dat ik niet uithonger ofzo :') en ik heb ( nu nog ) 7 kg overgewicht... dusbhet is geheel maatschappelijk verantwoord om op 'dieet' te zijn.. maar ik ben in het verleden een keertje erg hard van stapel gelopen, waarbij mensen zich wel ( terechte) zorgen gingen maken. En ik weet niet... waar ik het daarvoor verschrikkelijk vond om te eten waar andere bij waren is het toen dus de andere kant op geslagen... naar een soort bewijzingsdrang van ' kijk.... ik eet, jongens :') ' )

maar ik moet er zeker beter mee om leren gaan en regelmatiger leren te eten.

wat ik netjes vind is 3 maaltijden op een dag, rond de 1500 calorieën.... Ik eet meestal 2 blokjes ( letterlijk een blokje hè)pure chocolade op een dag om die behoefte te stillen :') en verder weinig ( snelle ) koolhydraten enzo. Veel groente en plantaardig :) .. Daarnaast sport ik 3x in de week...

overigens ben ik inmiddels weer na enkele wc bezoekjes bijna 3,5 kg afgevallen.... dus ik ben weer gerust gesteld... Maar toch bedankt iedereen voor de geruststellende woorden :) Heeft mijn nachtrust goed gedaan :D

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:03

Haha, goed man!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:13

Het is ook niet goed om je vaak te wegen. Gewoon 1 keer per week op een vast tijdstip

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:19

Romyv schreef:
je moet 7.700 Kcal eten om 1kg vet aan te maken. Als je dus 4kg meer weeg, zou het 30.800Kcal meer hebben gegeten dan verbrand in 2,5 week. Dat is 1560Kcal per dag extra.

Dat heb je zeker niet gered!!
!! Kortom, een deel zal vocht zijn en zie het maar zo: soms is het goed om even een weekje uit te bunkeren om te voorkomen dat je lijf in spaarstand gaat. GEwoon weer terug naar je eetritme waar je in zat, beetje extra drinken en dan komt het vast weer goed :D

wedden dat dat kan :=
als je na gaat dat een kapsalon iets van 1600kcal is en ze de toetjesbar zeker neit heeft over geslagen :=

TS, probeer idd regelmaat te krijgen in je eetpatroon, dus in het weekend compleet los gaan. beweeg je daarnaast ook? ik zie het alleen gaan over kcal inname, maar bewegen moet ook zeker. zo kan je dus op je sportdag best wat meer eten omdat je dat weer verbrandt. het is een beetje schipperen he :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:55

Ik kan ook op m'n gemakje 1600kcal meer eten per dag hoor :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:00

Romyv schreef:

Dat heb je zeker niet gered!!!! Kortom, een deel zal vocht zijn en zie het maar zo: soms is het goed om even een weekje uit te bunkeren om te voorkomen dat je lijf in spaarstand gaat. GEwoon weer terug naar je eetritme waar je in zat, beetje extra drinken en dan komt het vast weer goed :D

nou...je wilt niet weten hoeveel callorieen er in toetjes zitten.Als je er iedere avond een stuk of vier op eet zit je met gemak aan het aantal kcl. wat je eigelijk de hele dag mag hebben.
En dan ook nog niet bewegen,dan kom je er wel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:38

geerke schreef:
Romyv schreef:

nou...je wilt niet weten hoeveel callorieen er in toetjes zitten.Als je er iedere avond een stuk of vier op eet zit je met gemak aan het aantal kcl. wat je eigelijk de hele dag mag hebben.
En dan ook nog niet bewegen,dan kom je er wel ;)

Ik had een heel verhaal getypt, maar mijn iPad viel uit :P

Die 1560 calorieën ben ik bij het wokrestaurant mss wel van in de buurt gekomen :') de 2 andere etentjes denk ik niet... Maar hallo, jezelf 2,5 week iedere dag consequent 1560 calorieën - als je lichaam er 1500 gewend is - is echt wel een prestatie :P

Verder sport ik ook hoor :) 2 a 3 dagen in de sportschool, meestal spinning (RPM ) had wel zoiets in mijn vorige post geschreven :P