de griepprik..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dalena

de griepprik..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 18:53

Ja, de uitnodiging heb ik weer ontvangen!
voor de griepprik! O:)

Ik weet nog steeds niet of ik ga of niet. Ik moet echt
niks hebben van prikken en spuiten.. brrrr
Mijn opa en oma hebben hem al gehad. Maar heeft toch even pijn
gedaan, zei oma..

Wie hebben hem al gehad? of de uitnodiging gekregen?
Waarom ben jij gegaan? of juist niet?

Solaria_Liz

Re: de griepprik..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:55

Ik heb hem jaren gehad.. maar nu kom ik er opeens niet meer voor in aanmerking.

Ik voelde er nooit iets van.. binnen 2 minuten stond ik ook weer buiten haha

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:58

Ik haal hem ieder jaar omdat ik longpatient ben.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:59

Ik werd er iedere keer heel erg ziek van, en sinds ik de prik niet meer haal nergens last meer van gehad, niet meer zo ziek geweest :)

Heb overigens astma en ben allergisch voor t een en ander vandaar dat ik de uitnodiging krijg

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:00

Ik heb voor het eerst een uitnodiging gekregen (u valt onder risicogroep..) ivm ziekteperiode in dit voorjaar; je voelt er niets van! Nadien wel twee dagen een soort harde schijf op mijn bovenarm en iets hangerig. Maar het zal wellicht schelen, wie weet? Kleine moeite, wellicht groot plezier...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:00

Al gehad :)

Ik neem de griepprik al meer dan 20 jaar. Ja, het doet even zeer. Maar een zware griep krijgen doet veel meer zeer :')
(Ik weet dat de prik geen garantie is om geen griep te krijgen hoor, maar voor het vergelijk wel zo makkelijk)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:04

Vandaag gehad :) Ik heb nog nooit zo snel weer buiten gestaan. Je voelt hem alleen even als ze inspuiten daarna is het voorbij. Viel reuze mee. Ik heb ergere gehad :D

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 19:05

XxJustinexX schreef:
Ik werd er iedere keer heel erg ziek van, en sinds ik de prik niet meer haal nergens last meer van gehad, niet meer zo ziek geweest :)

Heb overigens astma en ben allergisch voor t een en ander vandaar dat ik de uitnodiging krijg

oh. dat is vervelend..
Ik heb het nog nooit gehad, zit te twijfelen of ik nou
wel of niet ga..
vorig jaar kreeg ik de uitnodiging ook, maar ben niet geweest....

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:07

Ik zou gaan :j Het valt echt mee en ik heb liever een prik dan griep :j Mijnmoeder zei altijd prik auw klaar :D en je bent niet voor niets risicogroep :') ( ik wil je niet dwingen hoor ) :)
Laatst bijgewerkt door Isabel_k op 22-10-13 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:07

Ik haal hem wel ieder jaar, ook i.v.m. mijn astma, maar moet dit jaar nog even kijken omdat mijn huisarts 2 uur reizen van hier is :+

De prik zelf doet helemaal geen pijn, alleen je kunt er wel een dagje of wat een beetje spierpijn van hebben, niets om bang voor te zijn. Voor de mensen die twijfelen, de prik is alleen echt nuttig als je echt vatbaar bent voor de griep. Als je nooit de griep hebt loop je wel kans om inderdaad ineens ziek te worden als je wel de prik neemt.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:26

RusselNuwell schreef:
Ik haal hem wel ieder jaar, ook i.v.m. mijn astma, maar moet dit jaar nog even kijken omdat mijn huisarts 2 uur reizen van hier is :+

De prik zelf doet helemaal geen pijn, alleen je kunt er wel een dagje of wat een beetje spierpijn van hebben, niets om bang voor te zijn. Voor de mensen die twijfelen, de prik is alleen echt nuttig als je echt vatbaar bent voor de griep. Als je nooit de griep hebt loop je wel kans om inderdaad ineens ziek te worden als je wel de prik neemt.

Ik kreeg hem jaren achter elkaar, en ik val weldegelijk binnen de risicogroep, maar ik werd er iedere keer zo hondsberoerd van dat ik ik hem heb besloten niet meer te nemen, en voila , nooit meer zo vreselijk beroerd geweest, op een verkoudheid af en toe na.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:29

Voor mij de laatste keer dit jaar. Ik reageer er zo vreselijk op, niet best gewoon. Daardoor ook een paar jaar geweigerd, maar werk drong er dit jaar zo op aan dat ik het toch weer heb geprobeerd. Helaas. Hoofdpijn, overgeven, een enorm opgezet, dik, warm bovenarm en nu 1,5 week verder nog jeuk op de plek van de inenting :+

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:35

Ik ben hartpatient en zou m ook moeten halen, maar vorig jaar ook niet gehaald en dit jaar ga ik ook niet.
Op een pijnlijke schijf in mn arm na heb ik er geen last van, maar ben eigenlijk bijna nooit verkouden ofzo dus ik ben niet zo vatbaar voor ziektes

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:39

Ik ga heen, ik ben bijna nooit ziek, maar er wordt zo weinig vergoed, dat je wel heen moet omdat het anders niet uit kan :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:41

Ik laat hem de laatste jaren niet meer zetten, ook al krijg ik dapper elk jaar een oproep. Ik zit ook in de risicogroep maar heb hem jaaaarenlang laten zetten en jarenlang was ik stug rond de kerst ziek. Ik bedank voor die antibacteriën die me dan ingespoten worden maar waar ik wel consequent 6 weken later ziek van ben.
Dan maar een keer de gewone griep.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:47

Jup, vorige week al.
Sinds de Mexicaanse griep krijg ik elk jaar de brief :') Omdat ik daarvoor ooit in 1998 een pufje heb gehad _O-

Ik vind het niet vervelend, niets tegen prikken, alleen een rode bult op m'n arm. Prikje voel je wel, maar doet geen pijn. Vorig jaar ben ik wel ziek geweest, grieperig, een dag boven de plee gehangen en een paar dagen nodig gehad om er weer boven op te komen. Maar dat was tijdens die net niet griep-pandemie? Ofzoiets...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:57

Ik kreeg die brief omdat ik in... ehm... 2009 geloof ik vrij zware longontsteking heb gehad. Daarna bleef ik steeds benauwd en was ik om het minste en geringste ziek. Ik heb de prik gehaald...
En ik ben nog nooit ZO ziek geweest.
Ik haal 'm niet meer :+

De prik zelf vond ik alles meevallen hoor!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:59

Ik krijg hem ieder jaar, nooit last van. Mijn dochter krijgt hem ook en zij is ieder jaar een paar dagen ziek na de prik, inclusief koorts, zij twijfelt of ze hem nu wel zal halen.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:08

Mijn werkgever wil graag dat ik de griepprik neem (ben verpleegkundige), maar ik wil het zelf niet en doe het dus ook niet. Ik ben een gezonde jongedame, dus een griepje zal ik vast wel overleven. En liever de griep dan dat ik me zomaar wat laat inspuiten waarvan het effect niet eens bewezen is.

Overigens ben ik morgen wel aan de beurt om de patienten en ander personeel te vaccineren, altijd weer een feestje met angstige/hysterische mensen :=

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:12

Ik reageer er wisselend op. Vorig jaar was ik er even beroerd van, maar de keren daarvoor eigenlijk geen last gehad volgens mij.
Dit jaar haal ik hem gewoon weer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:13

Laura1589 schreef:
Mijn werkgever wil graag dat ik de griepprik neem (ben verpleegkundige), maar ik wil het zelf niet en doe het dus ook niet. Ik ben een gezonde jongedame, dus een griepje zal ik vast wel overleven. En liever de griep dan dat ik me zomaar wat laat inspuiten waarvan het effect niet eens bewezen is.

Overigens ben ik morgen wel aan de beurt om de patienten en ander personeel te vaccineren, altijd weer een feestje met angstige/hysterische mensen :=

Het gaat er toch juist om dat je als verpleegkundige mensen met minder weerstand minder snel besmet???

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:14

Janine1990 schreef:
Laura1589 schreef:

Het gaat er toch juist om dat je als verpleegkundige mensen met minder weerstand minder snel besmet???

Dat klopt, maar als ik ziek ben blijf ik wel thuis hoor :) Bovendien werk ik niet met een hele kwetsbare risicogroep (niet in een verpleeghuis of ziekenhuis bijv)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:14

Ik haal hem nooit, en 3 van de 4 kinderen van mij zitten ook in de risicogroep maar die krijgen hem ook niet.
Griep muteert het is dus nooit de antistoffen van de griep van dat jaar, maar van het jaar ervoor.
Dus waarom antistoffen van vorig jaar halen welke je toch al opgepikt hebt?

En wat is er mis mee om eens ziek te worden? (als je echt een ernstige aandoening hebt, kan ik het nog enigszins begrijpen, maar met "gewoon" astma, of ooit een keer longontsteking? nee dan snap ik het niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:21

Laura1589 schreef:
Dat klopt, maar als ik ziek ben blijf ik wel thuis hoor :) Bovendien werk ik niet met een hele kwetsbare risicogroep (niet in een verpleeghuis of ziekenhuis bijv)

Uh... incubatietijd?
Voordat jij echt ziek bent heb je al wel mensen kunnen besmetten...

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:26

Als je verder niks mankeert en gewoon gezond bent heb je helemaal geen griepprik nodig. Er zijn weet hoeveel virussen dus echt beschermd ben je niet. En zoals gezegd wat is er mis met en keer ziek zijn? Het is juist wel goed om eens koorts te hebben. Ik heb nog nooit een griepprik gehad en heb ook nog nooit ernstig griep gehad.