Vandaag verstandskiezen verwijderd, alleen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Vandaag verstandskiezen verwijderd, alleen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 19:59

Hey!

Misschien zit hier wat hulp op het forum voordat ik de huisartsenpost bel. Ik ben vanmiddag mijn verstandskiezen links gaan laten verwijderen. Boven ging prima, maar onder voelde ik na 6 verdovingen nog steeds alles (arts kon het niet begrijpen...) dus hebben ze hem er toch uit gehaald terwijl ik het goed voelde. Nouja, eventjes op de tanden bijten dacht ik en ik ben ervanaf. Dan doet het maar eventjes pijn.

Dit was om 15 uur. Nu zoveel uur later bloed de wond nog altijd... niet heel veel maar een beetje...
Kan dit kwaad? Maar gewoon wachten tot het stopt?
Kan ik de Ibrufen bruis evengoed innemen?

crazyshar

Re: Vandaag verstandskiezen verwijderd, alleen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:04

ik heb de mijne pasgeleden ook laten trekken, ik heb een brochure meegekregen waarin staat dat het bloeden na 24u gestopt moet zijn.
heel veel sterkte, wel vreemd dat je verdoving niet hielp!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 20:08

In mijn boekje stond 'na enkele uren gestopt' anders moest je contact opnemen. Maar ik neem aan dat ik nu niet kan bellen voor advies.. kan enkel de huisartsenpost bellen en ik weet niet of die een zinnig antwoord kunnen geven (niet gemeen bedoeld..).

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:12

Oei dat is naar dat de verdoving niet werkte! Ik heb toen mijn verstandskiezen werden getrokken ook zo'n foldertje gehad waarin stond dat het zo'n 24 uur een klein beetje kon nabloeden.
Ik denk dat een klein beetje nabloeden geen kwaad kan en op zich ook logisch dat dat gebeurd, ik zou gewoon even rustig afwachten en als je er veel last van hebt of als het erger wordt kun je altijd nog naar de HAP bellen toch?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 20:13

oké, ja bij mij staat dus na enkele uren, maar als bij jullie 24 uur staat... dan maak ik me geen zorgen :).

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:14

Ik heb ze rechts maandje geleden laten verwijderen. .. maar het bloeden duurde bij mij ook n dag... en snachts wel een handdoek op mn kussen gelegd!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:20

er staat hier na enkele uren moet het bloeden gestopt zijn, maar het kan tot hoogstens 24 u na de ingreep nabloeden.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:21

Heb je een schoon gaasje? die zou je kunnen opvouwen en erop bijten je drukt de wond dan dicht. Geen mega kracht zetten hoor dat doet zeer en ik denk dat het niet het effect heeft wat je wil hebben. Als je geen gaasje heb kan je het ook doen met een punt van een schone handdoek/theedoek.

Bloed en speeksel vermengen zich daardoor kan het lijken dat je erg bloed nog.
Vannacht op je zij proberen te slapen, met dikke handdoek onder je hoofd, laat alles maar uit je mond lopen anders heb je kans dat je morgen misselijk bent. Je maag kan slecht tegen bloed in grotere hoeveelheden.

Als je het idee hebt dat het morgen ochtend nog erg bloed gewoon even bellen naar de kaakchirurg, de assistente aan de telefoon kan je nog tips geven, of een nacontrole afspraak maken.

Ik zelf slikte gewoon ibuprofen, zeker als je het mee gekregen hebt. Mocht je dit niet wegkrijgen voldoet een tabletje ook hoor. Ik hoop dat je een beetje kan slapen, morgen is de pijn een stuk minder. Let morgen wel op met te heet en te koud drinken.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:24

Knoop in een zakdoek leggen en daar even 20minuten op dichtbijten :)

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:27

Geen ibuprofen als je nog bloed!
In ibuprofen zitten bloedverdunners, ga voor de paracetamol!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:29

Michelleex schreef:

Ibuprofen werkt niet bloedverdunnend, aspirine wel.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:30

ibruprofen krijg je standaard mee na behandeling Michelleex. Juist in paracetamol zit een bloedverdunner.
Ik begreep uit het verhaal dat ze ibru bruis heeft. Deze krijg je op recept van tandarts/kaakchirurg (tenminste ik toen wel)

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:30

Mij is geleerd dat ibuprofen bloedverdunners heeft op school, stage.. vreemd, ga het eens opzoeken!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:32

Het kan wel de werking van bloedverdunnend versterken, maar ibuprofen werkt ontstekingsremmend vandaar dat het na een tandheelkundige ingreep vaak wordt voorgeschreven :)

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:33

Weer wat geleerd!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:39

Michelleex schreef:

Toch vreemd, ik kreeg een rits ibuprofen 600mg mee toen ik mijn verstandskiezen er uit liet halen. Beide keren.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 20:47

Bij de spoeling staat wel dat het niet mag als er nog nabloedingen zijn (flesje waarmee je na elke maaltijd moet spoelen).

Denk dat ik gewoon een tabletje neem en morgen wel eventjes bel. Ben bang dat als de wond nog open is er rommel in komt... aangezien je de poeder moet oplossen... dus neem ik wel een tablet. Zal ook wel werken.

Met zakdoek stond ook in boekje, maar helpt niet. Heb zeker 20 minuten ermee gezeten.. maar aangezien het echt veel pijn deed heb ik het geen 30 minuten volgehouden zoals in het boekje stond.
Het bloed maar beetje,.. niet veel.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:48

BlueStar schreef:
ibruprofen krijg je standaard mee na behandeling Michelleex. Juist in paracetamol zit een bloedverdunner.
Ik begreep uit het verhaal dat ze ibru bruis heeft. Deze krijg je op recept van tandarts/kaakchirurg (tenminste ik toen wel)

Ik ook....alleen nooit in genomen. Had ook helemaal nergens last van . . Van mij mogen ze het nog zo'n keer doen!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:01

Sowieso mag je de eerste 24uur na de ingreep NIET spoelen! Ivm het uitspoelen van het stolsel!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:09

dressagelady schreef:
Sowieso mag je de eerste 24uur na de ingreep NIET spoelen! Ivm het uitspoelen van het stolsel!

wilde het net zeggen!!! ook niet spoelen met water, met niets!, je bloed moet de kans krijgen om te stollen anders schiet je er helemaal nisk mee op.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:26

Mijne heb ik laatst ook laten trekken, ze hebben het toen opengesneden en het bleef ook zo bloede , ik had ook zo vreselijk veel pijn, heb toen wel de HAP gebeld, het antwoord was, wij zijn geen tandarts, bel maar een dienst doende tandarts.. het had bij mij dus geen zin.
De dienst doende tandarts was alleen voor noodgevallen, dat was het niet, dus kortweg, zoek het maar uit..
Bij mij heeft het ook lang doorgebloed, de volgendedag ook nog.. maaaaar het kwam allemaal goed, ging niet ontsteken of iets en ik heb geen last meer van mn kiezen

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:30

Mijn verstandskiezen zijn 2 weken terug verwijderd (links), en bleef ook nog best een tijdje bloeden.
Ik dacht dat het niet goed was, maar mijn broer had precies hetzelfde dus maakte me er niet druk over.
Eind van de maand gaan de andere 2 eruit (joepie). :o

Kan ook zomaar zijn dat het morgen ineens gestopt is met bloeden, was bij mij in ieder geval wel zo.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:10

Michelleex schreef:

In ibuprofen zitten geen bloedverdunners maar het werkt bloedverdunnend net iets anders dus (net zoals alle pijnstillers uit de nsaid groep)

[/quote]
Ibuprofen werkt niet bloedverdunnend, aspirine wel.[/quote]

Deze 2 zijn allebei bloedverdunnend zit in dezelfde werkzame groep

Aspirine[quote="BlueStar"]ibruprofen krijg je standaard mee na behandeling Michelleex. Juist in paracetamol zit een bloedverdunner.

Paracetamol is een van de enigste pijnstillers die niet bloedverdunnend werkt!

Al 3 medische adviezen in 1 topic die niet kloppen:
Mijn boodschap is mensen ga niet zomaar advies geven!!!! als jullie even gegoogled hadden had je deze dingen allemaal kunnen vinden. Zo gevaarlijk om over medicijnen/medische dingen "zomaar"wat te schrijven check het eerst even voordat je het opschijft
Sorry mensen dit roep echt een frustratie bij mij op al die goed bedoelde medische adviezen die niet (helemaal) kloppen.

(kijken hoe lang het duurt voordat iemand roept als je ibuprofen slikt meot je wel een maagbeschermer erbij nemen)
Groetjes Genja

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:19

Kan idd nog een klein beetje bloeden, meestal is dat de volgende dag wel over.

dressagelady schreef:

Wil je idd niet meemaken dat dat stolsel weg is...heb bijna 3 weken geleden zo'n 'dry socket' gehad na het trekken van een kies....zelfs met 8x paracetamol en 3x diclofenac per dag kon ik nog wel janken van de pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:50

Ik heb er 3 uit in 2 beurten , eerste keer was ik wat voorzichtiger :P Bij de 2de at ik vrij snel aan de andere kant en voor mijn gevoel bloedde het nog tot ik slapen ging , ik leefde 2 weken op zakjes ibuprofen en het was houdbaar , en die verdoving werken zo bij mij :P Alleen die in je gehemelte is zoo gemeen ><