Slank maar niet slank genoeg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Slank maar niet slank genoeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 13:21

Ik denk dat het toch maar eens tijd wordt om een topicje te openen.
Ik loop hier toch al lang mee en waarschijnlijk gaat iemand op bokt dit wel herkennen ( hoop ik dan toch :D )

Maar goed, je kent het wel.. 3 jaar geleden stond ik voor de spiegel met een ingetrokken buik zodat ik geen adem meer kreeg en dacht bij mezelf "ZO wil ik zijn! Als ik zo ben dan ben ik tevreden". Vandaag sta ik voor de spiegel, wil mijn buik zo ver mogelijk intrekken en dat scheelt misschien 2 of 3 misschien 4 of 5 cm ( op zijn maximum en dan moet ik écht al hard intrekken ). 3 jaar terug zou ik nu denken "YES ik ben waar ik wil zijn" en nu denk ik "pff ik ben niet tevreden er moet nog van af." Maar het gaat niet meer, er kan hoogstens nog 2-4 kilo af maar daarna zou het niet mooi meer zijn dan zie je mijn ribben ver uitsteken.

Ik ben 1.75 ongeveer, weeg (op dit moment, laatste keer dat ik me woog was s'avonds na het avondeten en met gewassen haar en een handdoek op mijn hoofd voor de rest gewoon in lingerie ) 65 kg. Dus dat zal ongeveer 64,5 kilo zijn. Helemaal niet veel voor een meisje van 19 jaar, geen smalle bouw en 1.75m lang! BMI is perfect in orde, ik heb een goed en gezond gewicht.
Vroeger ( 3 jaar terug dus ongeveer tot anderhalf jaar geleden woog ik ongeveer 70-72kg ).
Ik ben nu dus super op gewicht maar het is niet goed genoeg! Ik vind mijn lichaam gewoon lelijk, ik heb van dat loshangend vel dat moet strakker, ik weeg nog te veel naar mijn zin... Ik eet wel normaal. Smorgens, smiddags en savonds en niet weinig hoor; gewoon normaal en ik snoep tussendoor ook genoeg :o

Het is nog niet goed. Een professionele fotograaf en scout wil me graag op de foto. Ik heb mooie langen benen en iets in mijn gezicht wat aantrekt. Nu ja super dat is wel een leuke boost voor mijn zelfvertrouwen maar echt voor de foto gaan? Neeeee echt niet zo ver reikt mijn zelfvertrouwen niet. Die staat op 0.1% ongeveer...

Nu zijn er vast nog mensen die dit herkennen en hoe zijn zij hier vanaf gekomen?
Ik heb als voornemen om alsnog voor de lens te gaan ( wel gewoon in kleren he! :') ) voor mijn vertrouwen.

Bedankt dat jullie mijn verhaal hebben gelezen en ik ben benieuwd wie mij een gouden tip kan geven.

Dank je wel :)

Anoniem

Re: Slank maar niet slank genoeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:23

Vrouweneigen ;)

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:24

Loshangend vel trekt echt niet weg als je af gaat vallen , dit kun je beter mooi strak trainen in de sportschool. Ga daar eens langs en probeer dat eens. Echt niet meer gaan afvallen. Train je lijf op een gezonde manier strak zoals jij dat wilt.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:25

Het klinkt toch als hoe ik ook ben begonnen meid.
Probeer elke dag 150 sit ups te doen voor je buikspieren en dus een strakkere buik maar ga geen maaltijden overslaan!

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:25

lees even mee, heel herkenbaar voor mij.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:26

Neem een vriend die je van je onzekerheid afhelpt :D

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:27

Ik ben erachter gekomen dat alleen al buikspieren trainen een wereld van verschil maakt (3x in de week op de sportschool). Ik heb nu gewoon zo'n beetje een platte buik en zie er gelijk een stuk slanker uit, terwijl ik niet ben afgevallen :D

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:27

Waarom wil je dunner zijn? Wat is de meerwaarde van een aantal kilo minder wegen?
Om strakker in je vel te komen, kan je ook gaan sporten. Vooral van krachttraining kan je een geweldig lijf krijgen. Het komt zelfs vaak voor dat je dan slanker wordt, maar het getal op de weegschaal wel omhoog gaat. Maw: de weegschaal zegt niets over hoe jij je voelt of hoe je verhoudingen zijn in vet/spieren/vocht. Gooi dat ding weg en geniet van het leven :*

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:30

Volgens mij heeft iedereen dit wel eens :j

VenoSnorlax

Re: Slank maar niet slank genoeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:30

Als je btw erover wilt praten ik ken je gevoel en wil je graag helpen
Mn pb staat open

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:33

Ik herken je verhaal wel :Y) Ben iets langer en iets lichter & ben nu heel tevreden met mijn gewicht. Ik ga mee met bovenstaande reacties; sporten! Als je niet tevreden bent over hoe je lijf eruit ziet maar je gewicht is in orde (en dat is zo), dan is het tijd om spieren aan te gaan maken.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:34

Nog meer afvallen krijg je geen zelfvertrouwen van.
Het beste is om nog eens eerlijk naar jezelf te kijken en dan goed in te zien dat er niks mis is met je lichaam. :D
Zelfvertrouwen zit niet in uiterlijk en in gewicht dik en/of dun maar dat is jezelf accepteren zoals je bent.
Iedereen is mooi op zijn of haar eigen manier.
Klinkt heel makkelijk maar geloof me je krijgt geen zelfvertrouwen door nog slanker te worden.
Daarbij zegt gewicht ook helemaal niks meid. :)

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:34

Eet gezond (en genoeg!) en ga een leuke sport doen om je spieren strak te trainen. Hier worden zowel jijzelf als jouw lichaam blij van!

En ga vooral die shoot doen! Wie weet zie je daarna zelf ook in dat je de moeite waard bent!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:36

Kijk om je heen naar al die mensen die nog veel lelijker zijn dan jij, die zijn er genoeg :D Beetje sporten kan nooit kwaad maar vooral omdat je het leuk vindt. Je gaat toch nooit elke dag van je leven 100% tevreden zijn met jezelf.
(weekje in mijn lijf doorbrengen en je vindt je eigen lijf een godsgeschenk denk ik hahaha)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:37

Urielle schreef:
Kijk om je heen naar al die mensen die nog veel lelijker zijn dan jij, die zijn er genoeg :D

_O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:37

Het gewoon doen: doe die shoot.

Ik heb voor het eerst sinds tijdens een foto in bikini gemaakt voor in het vakantiealbum en eerlijk? Toen ik die foto in het album zag dacht ik; wat zeur ik toch al die tijd! :+

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:39

Ik wilde dat ik jouw gewicht had!
Ben momenteel net geen 75 kilo.

Heb een tijd terug echt mn best gedaan om te lijnen(gezonder eten en niet in die olifanten hoeveelheden als ik normaal doe..) en toen ben ik serieus bijna 3 kilo afgevallen(in vrij korte tijd!), maar nu heb ik daar weer even geen zin in gehad en bam, er zit er weer 1,5 kilo aan..

Ik streef naar 68, maar zou dolgelukkig zijn met 65. Ja loshangend vel hou je dan toch altijd wel, maar dit kun je alleen wegwerken door veel te trainen en gezond te blijven leven!

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:39

Wil je vast een foto hebben :+ ben je zeker weten blij met jezelf

En ik zou die fotoshoot zeker doen als ze jou hebben aangesproken maar zou niet naar een bureau gaan.
Als ze je selecteren kan je namelijk wel eens poedersuiker opmerkingen naar je hoofd krijgen en dat werkt niet echt, maar anders zeker doen!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:40

Ik ben +- 165 cm en woon van de zomer net aan 50 kg. Te vergelijken met jou dus ongeveer.
Nou het was niet gezond hoor. overal zag je me ribbel. Nu nog steeds, maar weeg nu ongeveer 54 kg. En dat is mooi gewicht. Jij zit ook prima op gewicht! En er op letten, daar is niks mis mee:)

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:41

Urielle schreef:
Kijk om je heen naar al die mensen die nog veel lelijker zijn dan jij, die zijn er genoeg :D Beetje sporten kan nooit kwaad maar vooral omdat je het leuk vindt. Je gaat toch nooit elke dag van je leven 100% tevreden zijn met jezelf.
(weekje in mijn lijf doorbrengen en je vindt je eigen lijf een godsgeschenk denk ik hahaha)

Haha als ik dan weer zo'n dip heb, in de spiegel kijk en denk.... Bah! Dan zeg ik dat ook altijd tegen mezelf :')

Maar TS, ik heb hetzelfde probleem.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:42

De beste tip:wees tevreden met jezelf ;)
Ik ben 1.68m. Op mijn lichts woog ik 50kg, toen vroegen mensen of ik anorexia had terwijl ik gewoon at (maar relatief weinig met veel lichaamsbeweging). Nu weeg ik 58 en vinden mensen me alsnog te dun :') maar ik vind mezelf prima zo.
Toen kreeg ik mijn huidige vriend en ging mijn zelfvertrouwen goed omhoog haha.

theedoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:43

Ach meid. Ik denk dat (bijna) elke vrouw dit heeft als ze voor de spiegel staat. Ik zou ook liever een maatje minder zijn en strak in mijn vel. Maar ach, ik ben 4 maanden geleden bevallen en heb een liefhebbende man welke mij elke dag verteld hoe mooi ik ben. Nu ook zelfs met mijn tijgerstrepen vel haha.
Ik ga ook dalijk weer naar de sportschool om 'wat strakker' te worden.
Maar uiteindelijk moet je blij zijn met wie je bent, probeer wat meer zelfvertrouwen te creeeren!
:D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:43

ff ruilen met mij en dan weer terug? dan waardeer je je lichaam weer wat meer ;)

of een goede fotoshoot doen :D Een goede fotograaf benadrukt je goede kanten en dat kan echt een boost zijn voor je zelfvertrouwen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:45

een strakker lijf krijg je niet van lijnen, daar zul je echt voor moeten gaan sporten , maar voor je zelfvertrouwen , daar zul je misschien juist eens risico voor moeten nemen, gewoon verstand op nul en die foto's laten maken , wie weet veras je je zelf met hoe ze uit pakken die foto's ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:52

de grootste fout die gemaakt wordt is denken dat je van buikspier-oefeningen een strakke buik krijgt! Maar dat terzijde..

Ken je dat programma "de naakte waarheid" nog? Daarbij moesten vrouwen goed naar hun eigen lichaam kijken en dan gaan staat in een rij van 5 opgestelde vrouwen waarvan zij dachten dat hun lichaam het meeste op leek. Ze dachten standaard 1 of 2 maten groter!!! Dat is een of andere fout die in onze hersenen geprogrammeerd zit.... :?

Gewicht zegt niet heel veel, vet% en kledingmaten wel in mijn ogen. Ik herken je gevoel heel goed! Zeker als ik net als nu een weekendje vol etentjes en wijntje achter de rug heb voel ik mezelf zn polderkoe }:0 Als ik er dan over nadenk slaat het NERGENS op! Ik ben 185 en heb jeansmaat 28/29 maar het beeld dat mijn gevoel me geeft verander ik daar niet mee |o