Ik ben allergisch voor álle soorten shampoo's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Ik ben allergisch voor álle soorten shampoo's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 21:09

Uit pure wanhoop open ik even een topic.
Ik word er helemaal ziek van...

Sinds een jaar of anderhalf/twee krijg ik behoorlijk extreme reacties op álle soorten shampoos die ik gebruik.Het enige waar ik geen reactie op krijg is Neutral. Maar omdat ik super dik haar heb, heb ik alsnog cremespoeling nodig en dat heeft Neutral niet... ;(

Het voelt alsof mijn hoofdhuid licht verbrand is en alsof je je haar dan een week lang in een strakke staart hebt gehad. Het trekt heel erg en het is écht pijnlijk.

Net wanneer de irritatie over is, moet ik alweer opnieuw douchen. :( het warme water irriteert dan al, maar de shampoo voel ik niks van. Tot 5 minuten na het douchen en ik weet gewoon niet wat ik met mijn haar moet doen als ik dan naar bed ga. Een staart doet zeer, maar los irriteert ook.

Ik heb echt alle mogelijke merken geprobeerd. En als ik geen last krijg, dan komt het na 3 douchebeurten wel. Nu had ik een huismerk van de kruidvat en dat ging goed tot vanavond. Ik kan mijn haren amper borstelen want het doet gewoon écht zeer...

Ik ben al eens naar de huisarts geweest maar die zegt dat ik opzoek moet naar een shampoo waar ik wel tegen kan en dat ik gewoon extreem gevoelig ben voor parfum (?)
Maar hij begrijpt denk ik niet dat een lange dikke bos haar niet uit te kammen is zonder shampoo. :D

Wie heeft DE oplossing? Ben nu behoorlijk wanhopig aan het worden.

Edit: Ik heb er last van sinds dat ik 2 jaar geleden op vakantie mijn hoofdhuid heel erg verbrand heb, toen ik highlights liet zetten en dat mis ging. De hete vloeistof kwam op mijn hoofd en ik had een behoorlijke brandwond.
Maar de pijn nu na het douchen, is mijn héle hoofdhuid. :n

Nog een edit: Andrelon en Syoss zijn het aller ergste.
Anti klit sprayen al geprobeerd, maar ik vind dat mijn haar daar zo vet van word.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 09-10-13 21:12, in het totaal 2 keer bewerkt

secricible

Re: Ik ben allergisch voor álle soorten shampoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:11

Ik zou alleen de shampoo van neutral gebruiken. Daarmee dubbel wassen en proberen of je een pompje antiklit kan gebruiken voor handdoekdroog haar. Bijvoorbeeld andrelom heeft conditionerspray, maar die heb je vast ook van andere merken.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:12

Conditioner only gaan wassen? Zoek maar eens op op google. Bij de tuinen hebben ze sinds kort ook een eigen lijn zonder sls siliconen en parfum, dat kan misschien ook nog wat zijn:)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:12

Is het een idee als je je haar al met een grove kam doorkamt terwijl je onder de douche staat? Als je het water eroverheen laat glijden tegelijk de kam erdoor halen. Dat doe ik ook altijd, en scheelt al een heleboel. Snachts een losse vlecht erin?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:13

Wat ontzettend vervelend!
Misschien dat je eens paardenmelkshampoo kunt proberen!

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:13

en zonder cremespoeling wassen en dan gewoon antiklit erin doen in de punten zodat je wel makkelijk kunt doorkammen? dan hoef je het iig niet op je hoofdhuid te krijgen.

van kruidvat heb je een vrij grote fles van eigenmerk met antiklit die je niet hoeft uit te spoelen ( staat op de fles)

edit: even van google gepikt: http://www.lashesnlips.nl/wp-content/up ... C02376.jpg
Laatst bijgewerkt door Kim90 op 09-10-13 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:14

Neutral heeft wel een conditioner, ik heb 'm ook! :j

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 21:15

SunNDLM schreef:
Neutral heeft wel een conditioner, ik heb 'm ook! :j

:):) :):) :):) Wist ik niet!! Ga hem morgen gelijk halen!! Kan ik dat bij kruidvat halen?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 21:16

Kim90 schreef:
en zonder cremespoeling wassen en dan gewoon antiklit erin doen in de punten zodat je wel makkelijk kunt doorkammen? dan hoef je het iig niet op je hoofdhuid te krijgen.

van kruidvat heb je een vrij grote fles van eigenmerk met antiklit die je niet hoeft uit te spoelen ( staat op de fles)

edit: even van google gepikt: http://www.lashesnlips.nl/wp-content/up ... C02376.jpg

Die bedoel ik van mijn openingspost. Heb deze in het roze nu.. Doet ook zeer..

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:16

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:17

Ja hier bij de kruidvat hebben ze de conditioner ook.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 21:17

Kentaro schreef:
Wat ontzettend vervelend!
Misschien dat je eens paardenmelkshampoo kunt proberen!

Wat is dat precies?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:18

Anders even bij een natuurwinkel, zoals bijvoorbeeld De Tuinen kijken?

Freya6

Aleppo zeep, een natuurlijke zeep van olijfolie. Zorg wel dat je de echte uit Syrie hebt. Hier te koop (Arnhem) in de toko per blokje van 1,25 euro. Op internet een stuk duurder. En uitspoelen met natuur azijn, dat werkt heel goed als conditioner. 1/4 azijn 3/4 water.
Andrelon en syoss zijn volgens mij gewoon heel agressief. Mijn haar werd daar super stug van wat ik fijn vond, maar wat volgens de kapper echt super slecht was omdat het enorm uitdroogt, dus ook je huid.

Cassidy

Er zijn mensen die hun haar niet meer wassen, alleen uitspoelen. Misschien het proberen waard?

En ipv mensenproducten gebruiken, kijk eens naar paardenproducten? Shampoo met Tea Tree bijv? En hoe reageer je op babyshampoo?

Kim90

zoo dat is goed nieuws voor je! waar bokt wel niet goed voor is haha

Kirrr

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:19

Er is ook een topic over natuurlijke haarmiddelen.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:19

Freya6 schreef:
Aleppo zeep, een natuurlijke zeep van olijfolie. Zorg wel dat je de echte uit Syrie hebt. Hier te koop (Arnhem) in de toko per blokje van 1,25 euro. Op internet een stuk duurder. En uitspoelen met natuur azijn, dat werkt heel goed als conditioner. 1/4 azijn 3/4 water.
Andrelon en syoss zijn volgens mij gewoon heel agressief. Mijn haar werd daar super stug van wat ik fijn vond, maar wat volgens de kapper echt super slecht was omdat het enorm uitdroogt, dus ook je huid.

stinkt je haar daar niet heel erg van?

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:20

Waarom anders niet alleen conditiner in je staart zegmaar. Doe ik eigenlijk altijd, zo komt het niet op m'n hoofdhuid

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 21:20

Heh? Is azijn niet heel agressief dan?

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:21

Shampoo van neutral blijven gebruiken, en de creme vanaf ong halverwege je haar doen? Dus dat het je hoofdhuid niet raakt?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:21

Ook geen natuurlijke shampoo's? Ik krijg enorme jeuk en veel haren die uitvallen tijdens het wassen met "rotzooishampoo". Eerst over op Guhl, enorm duur en hielp eerst prima. Nu daar ook allergisch voor. Nu halveliterflessen met natuurlijke shampoo. Brandnetel, rozemarijn, roos. Ook nog verschillende geurtjes. Schuimt niet zo geweldig maar is erg fijn om mee te wassen. Mijn erg dikke haar is er ook prima mee uit te kammen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 21:21

shirdaki schreef:
Waarom anders niet alleen conditiner in je staart zegmaar. Doe ik eigenlijk altijd, zo komt het niet op m'n hoofdhuid

Omdat ik het na een dag stallen mesten wel lekker vind om mijn hele hoofd en haren te wassen en niet alleen het onderste stuk. :D Geen shampoo/conditioner is dus ook geen oplossing.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:22

Ga inderdaad eens kijken naar shampoo zonder parabenen en al die andere toegevoegde rotzooi. :)

Biologische shampoo (ja echt) van bijvoorbeeld Say Yes to (carrots, tomato, cucumber..) , Weleda enzovoorts.

Wel iets duurder, maar ach, dat is die John Frieda enzo ook! :)
http://www.detuinen.nl/haarverzorging.h ... =dt_nl&p=1