Gevoelige tanden / verschillende zenuw scheuten ..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miepmiep91

Gevoelige tanden / verschillende zenuw scheuten ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 19:03

Hallo allemaal.
Ik vroeg mij af of er lotgenoten waren die ook erg gevoelige tanden hebben en dan door de tanden zenuwscheuten voelt op verschillende plaatsen.
Ik loop er al een jaar mee , heel wat bezoekjes gehad, men heeft allemaal niets kunnen vinden en denkt dat het gevoelige tanden zijn .
Mijn tandvlees is ook erg opgetrokken allemaal.

Ik poets met Sensodyne .

Meer mensen die dit bekend voor komt ? Ik word er zelf nogal gestoord van :roll:

_Liiene

Re: Gevoelige tanden / verschillende zenuw scheuten ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:07

Ik ken het! Vooral als ik eens een keer wat zoets probeer te eten, dan ga ik echt door de grond.
Heb m'n kiezen al laten sealen (schrijf ik dit zo goed?) maar ik blijf er last van houden en het wordt steeds erger.
Heb een paar weken terug een recept gehad bij de tandarts voor medicinale tandpasta van elmex waar ik nu 2 keer in de week mee poets.
Ben er alleen nog niet helemaal uit of het nou werkt of niet..
Misschien is dat een tip voor jou?

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:07

Ik weet precies wat je bedoelt, heb het vooral bij de hoektanden. Appels eten en ander fruit doet zeer, het is niet echt pijn maar het is wel een naar gevoel. Ik poets zelf met parodontax. Tandvlees hier ook zeer gevoelig. Hoe vaak ik ook poets blijft maar bloeden..

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 19:10

Ik moet nou met Sensodyne blijven poetsen. Ik kijk al op naar de koude dag ...

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:43

Sensodyne is een erg goede tandpasta tegen gevoelige tanden. Wat je dan ook nog wel kan doen is op de gevoelige plekjes wat tandpasta smeren gewoon met je vingertop even in masseren. Dat wil ook nog wel eens helpen.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:45

ken t! :) ik poets met ( de duurdere) elmex sensetive, werkt echt heel goed!! ( reclame dat ze t op hun tanden smeren en dan ijswater drinken ;) )

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 22:01

Ja idd

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:05

Jupp hier helaas nog een.. Sinds een maand of 2 erg last van m'n tanden, vooral kiezen aan de linkerkant zelfs bij het drinken van water op kamertemperatuur! Poets nu een tijdje met Sensodyne, ben met m'n 2e tube bezig. Had eerst Total care, die hielp naar mijn idee beter dan de Extra Fresh die ik nu gebruik. Moet zeggen dat ik nu ook meer met de gewone tandenborstel poets ipv elektrisch.
Had ook elke maand wel een periode erg last van aften en een slechte adem, en ontstoken tandvlees maar vgm heeft dat te maken met m'n ongesteld zijn. Heb jij/jullie daar ook last van? :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:11

Sinds ik echt maandenlang trouw iedere dag een vitamine pil slik is het echt 80% verbeterd.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:12

Bij de één werkt Sensodyne wel, bij de ander niet. Je kan ook Elmex Sensitive Professional proberen, die werkt vaak wel bij mensen waarbij Sensodyne niet werkt. Sowieso niet spoelen na het poetsen, gewoon de resten uitspuwen. Tip van Valerie_V is inderdaad goed, ook hier niet spoelen.
Tandvlees trekt terug door te hard poetsen of het gebruiken van een te harde borstel. Neem een (extra) soft borstel en zet geen druk.

@Rubber_Duck: als je dagelijks 100% van de tandplak verwijdert heb je nooit ontstoken tandvlees. Hormonen hebben zeker invloed op hoe snel tandvlees ontsteekt (wat ook een slechte adem geeft).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:14

Voor mij werkt alleen Elmex sensitive.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:43

Ik weet uit ervaring dat bij de ene patiënt sensodyne echt als een tierelier werkt, en de andere patiënt heeft meer baat bij Emlmex Sensitive. Sensodyne heeft trouwens ook een 'rapid' variant, die werkt wat intensiever.

Mogen de klachten hiermee echt niet minder worden kun je je tandarts of mondhygiënist ook nog vragen naar 'relief gel' :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:49

Dit heb ik dus ook al een jaar! Tandvlees is bij de hoektanden omhoog gegaan. Nu poets ik inderdaad met elmex sensitive en ik spel heel veel. Gaat super nu.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 23:20

Houd even in de gaten dat Elmex een Sensitive en een Sensitive Professional heeft. De laatste is nog effectiever.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:28

Je kan ook een bacterie hebben, dan kan je poetsen en spoelen totdat je een ons weegt, maar die bact. gaat er niet door weg.
Als je denkt dat dat het kan zijn, laat je dan doorverwijzen (tandarts) naar een parodontoloog, daar kunnen ze kweken en aan de hand van de uitslag bepalen wat het beste is.

Zoals al eerder aangegeven, de een reageerd beter of Sensodyne, de ander op Elmex Sensitive Prof..
Werk de ene nu niet bij je, probeer dan de ander :)

Je kan ook nog spoelen met Perio.Aid, dit kan echter maar tijdelijk omdat je anders een verkleuring van je tanden gaat krijgen die er niet meer af wil.
Dus even kan het wel (2 tot 3 weken), maar niet iedere dag, 365 dagen per jaar.
Je hebt er ook een tandpasta van, daar kan je wel dagelijks mee poetsen, helpt echter niet tegen koude/warme / zenuwsteken, wel tegen bact. / tandvleesontstekingen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:31

Toevallig net van de kiespijn af met elmex professional. Na het vullen van twee gaatjes bleef ik onwijze last van één van de vullingen. Na een week met elmex poetsen ben ik er serieus vanaf! Ik smeer inderdaad ook altijd na het poetsen nog extra op de kies met mn vingertop

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:42

josie schreef:
Je kan ook een bacterie hebben, dan kan je poetsen en spoelen totdat je een ons weegt, maar die bact. gaat er niet door weg.
Als je denkt dat dat het kan zijn, laat je dan doorverwijzen (tandarts) naar een parodontoloog, daar kunnen ze kweken en aan de hand van de uitslag bepalen wat het beste is.

Zo werkt dat niet. Kweken kan ook door tandarts/mondhygiënist worden gedaan en wordt normaal gesproken pas na uitgebreide tandvleesbehandelingen gedaan.

Je kan ook nog spoelen met Perio.Aid, dit kan echter maar tijdelijk omdat je anders een verkleuring van je tanden gaat krijgen die er niet meer af wil.
Dus even kan het wel (2 tot 3 weken), maar niet iedere dag, 365 dagen per jaar.
Je hebt er ook een tandpasta van, daar kan je wel dagelijks mee poetsen, helpt echter niet tegen koude/warme / zenuwsteken, wel tegen bact. / tandvleesontstekingen.

Die aanslag is weer gewoon te verwijderen hoor...

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:22

gabyfedde schreef:
josie schreef:
Zo werkt dat niet. Kweken kan ook door tandarts/mondhygiënist worden gedaan en wordt normaal gesproken pas na uitgebreide tandvleesbehandelingen gedaan.

Je gaat niet eerst flappen / uitgebreide hygiene doen en dan pas een bact bestrijden, dat is vragen om moeilijkheden.
Eerst wordt een evt. bact bestreden en dan pas uitgebreide hygiene / flappen e.d..
Een parondontoloog kan het beoordelen en bepalen of het moet of niet.
Dit heeft mede te maken met de klachten die je aangeeft en wat ze aantreffen (totaal plaatje).
Ik heb hier nog nooit een tandarts het zien doen (kweken), nog een mondhygienst(e), ze verwijzen allemaal door of overleggen met ze.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:22

Herken de klachten. Heb z.w.s. een vorm van n.europathie, waar deze klachten ook door komen. Ben sinds een paar maanden elektrisch gaan poetsen en gebruik sensodyne (eerst zendium voor gevoelige tanden). Klachten zijn een stuk verbeterd.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:30

Josie: ik weet niet in wat voor praktijk jij werkt? Maar normaal gesproken wordt er eerst gereinigd en pas bij onvoldoende resultaat gekweekt. Zoals ik al zei, kweken wordt wel degelijk door tandartsen/mondhygiënisten gedaan. Maar goed, ik ga hier niet in discussie.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:04

Parodontologen werken anders, eerst wordt alles helemaal in kaart gebracht (parodontiumstatus), indien nodig kweken (aangezien er bepaalde bacterien zijn in de tandplak die erg schadelijk kunnen zijn voor het tandvlees), wachten op de uitslag en dan pas uitgebreid reinigen al dan niet in combinatie met een antibiotica kuur (wel of geen schadelijke bact. gevonden).
Er zit ook verschil in tussen gingivitis (minst erge vorm van tandvlees problemen) en parodontitis.
Ik denk dat jij over het eerste praat, ik heb het echter over het tweede.
Maar ik dwaal af.

Het kan ook een combinatie zijn met bepaalde dranken en voeding, enof verkeerd poetsen (te hard drukken, verkeerde techniek, tijdstip poetsen), verkeerde tandenborstel (te hard)

Ik hoop dat TS inmiddels voldoende info heeft over verschillende mogelijkheden van tandpasta's en andere middelen die kunnen bijdragen aan een oplossing voor haar probleem.
Bij deze nog een linkje naar de diverse middelen:
http://www.tandartsplein.nl/winkel/C13/

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:07

Ik herken het ook, en ook hier vooral met zoet eten! Tandarts kan niks vinden. Ik poets met Oral-B extra protection geloof ik. Werkt wel.

Ook hier de tip gekregen na het poetsen niet te spoelen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:09

Valerie_V schreef:
Sensodyne is een erg goede tandpasta tegen gevoelige tanden. Wat je dan ook nog wel kan doen is op de gevoelige plekjes wat tandpasta smeren gewoon met je vingertop even in masseren. Dat wil ook nog wel eens helpen.

:j
En je hebt verschillende varianten van de sensodyne. Misschien dat een ander jou beter bevalt!

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:16

Heb ook hele gevoelige tanden.
Kan geen chocolade, chocopasta en andere zoetigheid verdragen, dan ga ik echt door de grond van de pijn.
Kleine stukjes chocola gaat nog wel, maar moet er dan heel voorzichtig op zuigen en ervoor zorgen dat t niet tussen m'n tanden komt.

Is vreselijk irritant :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:23

carr_friesje schreef:
Heb ook hele gevoelige tanden.
Kan geen chocolade, chocopasta en andere zoetigheid verdragen, dan ga ik echt door de grond van de pijn.
Kleine stukjes chocola gaat nog wel, maar moet er dan heel voorzichtig op zuigen en ervoor zorgen dat t niet tussen m'n tanden komt.

Is vreselijk irritant :')

Je zou eens kunnen proberen om magnesium te nemen!