De afgelopen paar maanden hebben we een hoop narigheid te verwerken gehad. Zo werd er bij mijn vriend naast epilepsie ook een probleem met het hart geconstateerd (heb hier ook een topic over lopen op Bokt). Tijdens een epilepsie-aanval stopt zijn hart dus, waarbij al een stilstand van tenminste 11 seconden is gemeten. Daar zijn we uiteraard heel erg van geschrokken en zitten nu nog midden in het traject.
Daarnaast ben ik ondanks keihard vechten mijn geliefde huisdier verloren. Dat heeft er ook flink ingehakt, eigenlijk nog harder als dat ik zelf had verwacht. Inmiddels zijn er wel weer nieuwe huisdieren, maar het gemis blijft verschrikkelijk. Ik word er ook nog vaak mee geconfronteerd en dat helpt natuurlijk ook niet.
Nou valt het mezelf op dat ik de afgelopen weken nog steeds regelmatig huilbuien heb en mentaal gewoon bekaf ben en weinig meer kan hebben. Fysiek ben ik beresterk en ik sport bijvoorbeeld 6 keer in de week, maar omdat ik mentaal niet veel kan hebben, heb ik nu ook last van vreetbuien en om het minste geringste ben ik gewoon uit het lood geslagen. Zo ken ik mezelf eigenlijk niet. Als iemand veel kan hebben, dan ben ik dat meestal wel. Met werk heb ik overigens weinig last en functioneer ik gewoon goed.
Maar nu vraag ik me af of dit een dipje is of moet ik toch denken aan depressiviteit en hiermee naar de dokter stappen? Ja, dat klinkt als een hele stomme vraag, maar ik heb eigenlijk nooit slechte periodes en ben altijd vrolijk, dus ik weet niet precies wat als een logische dip telt of wanneer het echt depressiviteit is. Wie weet voel ik me over een paar weken wel weer super, maar nu is het gewoon bagger. Iemand hoeft maar iets liefs te zeggen en hoppa, daar komen de tranen. Zo moe word ik ervan!
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
)