Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Scum schreef:1x in de 3 maanden is wel een aparte dosering Shirley. In de bijsluiter staat dat je moet beginnen met 5 weken 2x per week. Daarna uitbouwen tot eens in de maximaal 2 maanden.
Larimar; B12 kan nooit te hoog zijn. Het teveel plas je uit. Je kunt dus nooit een overdosis krijgen. De reden waarom je nog steeds zo moe bent is waarschijnlijk omdat je niet de goede opstartdosis gehad hebt en daarna te snel naar 1x per maand bent gegaan.'
Kijk eens op het B12 forum. Daar staat echt heel veel informatie.
ShirleyM schreef:Wie krijgen er hier ook B12 injecties?
En wat voor klachten heb je en helpt het?
Watvoor waarde heb je in je bloed?
Ik moet sinds vandaag hiervoor 1 keer in de 3 maanden. Was een vervelend prikje..
StalNollie schreef:in het topic wat ik je heb gegeven kun je hel veel info vinden. en de meeste huisartsen hebben er nog weinig verstand van het is logisch dat het na een injectie hoger is. maar als je lichaam b12 niet aanmaakt zal je lichaam dit ook nooit genoeg meer gaan doen.
dus zul je altijd moeten spuiten en dit moet je met hogere dosises dus vaker achter elkaar moeten doen en de ene moet daarna om de maand spuiten en de ene om het half jaar dat moet uitgezocht worden dor het uit te proberen
Scum schreef:1x in de 3 maanden is wel een aparte dosering Shirley. In de bijsluiter staat dat je moet beginnen met 5 weken 2x per week. Daarna uitbouwen tot eens in de maximaal 2 maanden.
Larimar; B12 kan nooit te hoog zijn. Het teveel plas je uit. Je kunt dus nooit een overdosis krijgen. De reden waarom je nog steeds zo moe bent is waarschijnlijk omdat je niet de goede opstartdosis gehad hebt en daarna te snel naar 1x per maand bent gegaan.'
Kijk eens op het B12 forum. Daar staat echt heel veel informatie.
nynke55 schreef:Miss-lizje, is er bij jou dan onderzocht hoe je aan zo'n tekort kwam? Ik kan me bijna niet voorstellen dat zo'n lage waarde alleen komt van het geen vlees en vis eten, 37 is abnormaal laag. In de arm prikken is ook niet nodig, in bovenbeen of bil doet vaak veel minder pijn.
). Larimar schreef:Ik moest een poos terug 1x per maand een injectie halen, na een paar maanden weer bloedgeprikt om te kijken of de waarden nu wel goed waren. Bleek dus dat mijn B12 gehalte VEEL te hoog was. en nu mag ik dus voorlopig geen B12 meer ahahahah Het was vooral tegen mijn vermoeidheid, maar t heeft niks geholpen pfff
ik vond de prik zelf wel meevallen, was altijd zo gebeurd
miss_lizje schreef:Er is niet verder onderzocht naar de oorzaak. Na mijn laatste prik moest ik een maand wachten en daarna bloed laten onderzoeken. De prikken zouden dan al uitgewerkt zijn en als het in het opname van de darm zelf zat (dus darmen kapot) hadden de waardes weer zo laag moeten zijn.
Dat is echt niet waar. Na injecties blijft de waarde in het bloed langdurig (maanden!) verhoogd. Op deze manier kun je echt geen oorzaak vinden of uitsluiten.