Droge lippen weer! Mijn oplossing!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

peaches

Droge lippen weer! Mijn oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 10:02

Ik ben echt zo'n meisje die voor alles gevoelig is en had vroeger dan ook altijd overal exceem. Mijn exceem is met de jaren verdwenen maar ik heb altijd last gehad van droge lippen. Ooit wat minder in de zomer maar het komt toch weer altijd terug! Vanalles geprobeerd van alle soorten labello's, blisteks,andere soorten lipbalms,lipgloss, honing en zelfs boter als ik niks om handen had. Niks werkt echt. Ik hield het het langste uit met die vaseline potjes met aloe vera erin. maar nog had ik vaak het idee dat mijn bloedsomloop erdoor gestimuleerd werd en het een ssoort van ging jeuken waardor ik weer aan mijn lippen zat.

Maar nu heb ik de oplossing!!!

Naja die werkt voor mij dan. Per ongeluk had ik een dagcreme gekocht in spanje voor 2,50 die ik perongeluk ook over mij lippen smeerde! En toen merkte ik al snel die dag dat ik amper had gesmeerd met vaseline en mijn lippen best soepel aanvoelde. ik bleef dit smeren en het leek wel eens de oplossing te zijn! Maar toen ging hij op en moest ik een nieuwe dagcreme kopen en kocht ik niveau Q10 anti rimpel...en dat dames en heren is mijn wonder middel! Het lijkt je lippen zelfs wat voller te maken al heb ik dat niet nodig! Maar je ziet en voelt zo duidelijk verschil! Ik heb altijd van die kleine rimpeltjes gehad in de overgang van je lippen naar je huid en die rimpeltjes zijn zelfs verdwenen! Mijn lippen voelen soepel, velletjes verdwijnen en ik hoef amper te smeren. Ik smeer meestal als het erg is een dikke laag erop smorgens als ik mijn lippen schoon heb gemaakt en laat t even intrekken net als een soort masker. Het overtollige masseer ik daarna nog even in en voila!

Ik heb dus ondekt dat er bij mij juist geen vaseline of lanoline of iets van vet achtig spul erin moet zitten en dat dat e boosdoener is dat je blijft smeren. maar dus gewoon een goeie creme kan dus wel helpen. Ik heb ook de nivea soft creme maar die werkt dan weer niet zo goed. Eergister weer een potje nivea Q10 gekocht en ik wou dat ik dat weer eerder had gedaan want mijn lipjes knappen zienderwijs op!

Dus ik hoop dat ik hierbij andere ook kan helpen en dat voor meerdere nivea Q10 ook werkt! Het potje kost nog geen 12 euro en nu bij de kruidvat heb je voor 1 euro meer nog een potje erbij! Er zit 50ml in dus je kunt even vooruit! Het werkt bij mij ook perfect voor droge plekjes bijvorbeeld rond de ogen. Ik gebruik het amper op de rest van mijn gezicht want ik vind hem daar te vettig voor. Er blijft een soort laagje achter wat niet fijn voelt op mijn gezicht maar op mijn lippen vind ik dat heerlijk!

050206051012

Re: Droge lippen weer! Mijn oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:08

Ik smeer na iedere tandenpoetsbeurt mijn lippen in met bodylotion, ik hoef tussendoor nooit te smeren :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:09

Hoe doe je dat, per ongeluk dagcreme kopen? :P

Zelf heb ik lippenbalsems van Weleda, Crazy Rumors, Burt's Bees, Yes to en Hurraw onder andere. Allemaal merken die natuurlijke ingrediënten gebruiken. Werkt voor mij heel erg prettig. Dagcrème, en zeker van een merk als Nivea, zou ik niet snel op m'n lippen smeren :P Maar als 't voor jou werkt, top!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:13

Ik gooi mijn dagcrème ook altijd op m'n lippen, maar in de winter moet ik wel echt bijsmeren :j

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 10:43

bodylotion en vooral als ze geparfumeerd zijn werkt voor mij niet. En vaak is bodylotion ook veel vloeibaarder.

Ik heb eigelijk altijd dagcreme maar toen ik in spanje was moest ik nieuwe kopen en kocht ik dus per ongeluk een geweldige dagcreme van 2,50 maar het staat misschien een beetje raar geschreven. Maar zo ondekte ik het dus.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:47

Hoeveel kost zo'n potje Q10? :)

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:49

Vaseline is ook niet goed voor je lippen. Het sluit de huid af en zorgt er niet voor dat de lippen zacht blijven.
Ik gebruik tendercare ( het roze wonderpotje) van Oriflame. Smeer het ook op wondjes en droge plekjes en het helpt super!

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 10:53

Ik heb vroegah..ook dat wonderpotje gebruikt maar ook dat voelt als een soort vet en kreeg ik dus dezelfde reactie..het verwarmt..en dan ging het juist jeuken.

potje Q10 kost 11 euro nogwat. Maar is dus 50 ml dus je doet er heeeeel lang mee. En dus voor 1 euro meer heb je nu bij kruidvat nog een extra potje erbij! Dus voor nog geen 13 euro 100 ml!!!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:00

Alleen anti-rimpelcrème en dan Q10 zorgen er juist voor dat je huid zichzelf razendsnel vernieuwd. Voor een jonge huid is dat niet goed.
Waarschijnlijk zorgt dat dus ervoor dat het niet meer droog en rimpelig is.
Maar goed, voor dames van onze leeftijd, is dat al wat beter dan voor iemand van pak m beet onder de 20.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:02

ik smeer er gewoon kokosolie op :D werkt ook als een trein

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 16:23

kokosvet heb ik ookal geprobeert..trekt te snel in en dar blijf ik ook van gebruiken.

@lous ahaa..dat klinkt logisch.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:25

Weet je wel dat je lippen verslaafd raken aan smeren? zodat het op den duur niet meer helpt?

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:28

Niet zo negatief, he...
Bedankt voor de tip! Ik ga die Q10 ook eens proberen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:30

pluisje88 schreef:
Weet je wel dat je lippen verslaafd raken aan smeren? zodat het op den duur niet meer helpt?

Het schijnt dat dat vooral ligt aan bepaalde ingrediënten in lippenbalsem. Dus als je balsem zonder die ingrediënten haalt, heb je daar geen last van.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:41

Geen idee. Maar ik merkte wel dat toen ik veel gebruikte ik ook echt niet zonder kon omdat alles kapot knapte. Nu gebruik ik het zelden en heb het ook bijna niet nodig

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:53

Dat hoor ik van meer mensen inderdaad. Ik heb 't ook wel eens geprobeerd, een hele periode geen lippenbalsem gebruiken. Maar ik krijg standaard velletjes waar ik dan aan ga pulken. Ik heb sowieso een hele droge huid in de winter. Ontstaan soms scheurtjes in m'n handen die gaan bloeden :')

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:49

Bij mij werkt gewoon purol goed .
Wat lijkt mij het vervelend als niets helpt zeg...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:31

Je lippen kunnen zichzelf niet vet houden. De enige manier die ze hebben is vet wegtrekken van de huid rondom je lippen, waardoor je zo'n oude vrouwen mondje gaat krijgen. Ik blijf liever smeren, hoe verslaafd ik ook mag zijn :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:38

Ik kan me zo goed herinneren wat dr. Oz aanbeveelde om op je lippen te smeren, de opties in dit topic zijn toch een stuk aangenamer :+ Gelukkig heb ik er zelf nooit echt last van gehad.

(Blijkbaar is het stofje dat op je huid plakt achter je neusvleugels dus heel goed. Moet je dat "opwrijven" en op je lippen smeren... Iemand al geprobeerd? :+ )

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:43

Ik heb ook gauw gebarsten lippen, ook gewoon verbrandingen van de zon zomers.
Dan gebruik ik dus een sunstick van labello en dan is het probleem weg.
Houd er echt een tijd last van als het goed verbrand is geweest.
Normale labello ed werkt alleen maar averechts, net bakboter!

Maar ik smeer ook wel eens nivea soft op mijn lippen, of een of andere snel intrekkende handcreme van weet ik welk merk.
Gemakzucht en dat vette werkt bij mij niet echt, blijf maar smeren.
Heb wel een potje van blistex die werkt, de witte maar de blauwe vind ik ook ok.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:49

Ik zelf heb nooit last van droge lippen, ja zo heeeel af en toe, maar dan gebruik ik me tong ieder 5 min 1 uur lang en daarna een heel poos geen last meer van :')

Gelukkig niets nodig, want ik doe het ook wanneer het niet moet, en als er iets heel vies op zit. (vroeger gehad met allerlei spul, zoals lippenstift had ik 1 keer opgedaan, daarna nooit meer, bah wat was dat vies :'))

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 23:08

Tieneke schreef:
(Blijkbaar is het stofje dat op je huid plakt achter je neusvleugels dus heel goed. Moet je dat "opwrijven" en op je lippen smeren... Iemand al geprobeerd? :+ )

Snottebellen bedoel je? :+

Ik heb in de winter vooral erg droge lippen en ze springen dan ook steevast open, ik smeer er als een gek tegenaan maar kan nooit voorkomen dat ze kapot gaan, alleen de ergste schade wat beperken.
Ik gebruik gewoon de standaard lippen balsems, blistex werkt nog het beste.
Mijn handen zijn in de winter ook altijd erg droog en schraal maar ik heb nu een goede handcreme ontdekt en daar 2x daags mee smeren houd het goed onder controle.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 23:11

Hahaaha weet niet waar jou snottelellen zitten?!
Ik heb geen last van droge handen maar wel verschrikelijk vaak witte dooie vingers. Echt niet gezond ... maar ik weet verdorie nog steeds niet wat ik daar aan kan doen :7

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 23:14

Tieneke schreef:
Ik kan me zo goed herinneren wat dr. Oz aanbeveelde om op je lippen te smeren, de opties in dit topic zijn toch een stuk aangenamer :+ Gelukkig heb ik er zelf nooit echt last van gehad.

Dat heet talg, een lichaamseigen goedje om je huid soepel en gezond te houden. Je lippen maken dat niet aan, daarom barsten die als eerste bij ander weer of een slechtere gezondheid.

Met de talg dat je van je neusvleugels haalt, kun je je lippen soepel houden zonder dat je chemische goedjes moet smeren. En het werkt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 23:17

Op de huid achter je neusvleugels bedoeld ze toch gewoon in je neus mee? Waar anders?