Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
josien_m_ schreef:Is hulpverlening met paarden ook iets voor jou?
Depressief kan ik het absoluut niet noemen, maar ik heb ook een tijd gehad dat ik me rot voelde en in een flinke dip zat. Ik hing het liefste heel de dag in de bank achter mijn laptop en zelfs een was aanzetten en ophangen was me al te veel. Ik voelde me rot doordat ik zo hing en weinig deed. Ik voelde me ook erg moe, slap en futloos. En de vreetbuien herken ik ook erg goed. En juist al die suikers maakten me nog moeier en slapper. Ik zou in die periode met gemak 16 uur op een dag geslapen kunnen hebben.
Worldwideweb schreef:Ik hoop dat jullie bokkers mee willen denken over hoe & waar ik hulp zou kunnen vinden, of dat jullie misschien tips hebben om mijn leven beter op de rit te krijgen.
Nu ben ik echter op een punt gekomen waar dingen wel eens normaal mogen lopen. Ik ben op zoek naar stabiliteit en rust, vooral in mezelf.
Worldwideweb schreef:Niemand kon iets vinden en ik werd steeds moedelozer. Op school kon ik amper zitten van de pijn en ik telde de secondes af tot ik weer naar huis kon om in bed te kruipen.
Een schoolarts stuurde me uiteindelijk door naar een psycholoog. Deze vond dat ik een vitale depressie had en stuurde me naar een kinderpsychiater. Ik kreeg Prozac.
Worldwideweb schreef:Prozac leverde nog veel extremere stemmingswisselingen op en ik deed mezelf wat aan.
Worldwideweb schreef:De separeer heb ik vaker van binnen gezien dan me lief is. Dwangbehandeling werd bijna iets normaals. Als medicatie werden eindelijk de antidepressiva gestopt, en ik kreeg Risperdal (later ivm bijwerkingen Haldol). Hier reageerde ik volgens omstanders goed op. Zelf heb ik nooit enig effect gemerkt, behalve dan eens kaakklem bij overdosering.
Worldwideweb schreef:Maar de rugklachten, die er altijd al geweest waren, bleven (en werden versterkt door het lange immobiliseren).
Worldwideweb schreef:Probleem is dat ik maar 20% van de tijd naar lessen ga. Het lukt me vaak niet om thuis nog te studeren. Ik ben erg moe, kan na 1 activiteit alweer gaan slapen.
Concentratie is lastig. Ook kan mijn hoofd zo ontzettend tegenwerken... dan denk ik alleen nog maar 'ik wil niet meer' als een soort van mantra.
Worldwideweb schreef:Ik wil heel graag HBO-V gaan doen, werken in de zorg is mijn passie. Ik ga nu af en toe mee op reizen voor mensen met een beperking, en dat doe ik ontzettend graag.
Worldwideweb schreef:Mijn coping bij stress is ronduit onhandig. Ik ga in bed liggen of ik eet veel te veel. Ik voldoe aan bijna alle criteria voor Binge Eating.
hoort het niet, maar je hersenen regeren er wel op. Op die manier kun je jezelf zo ver krijgen, dat je hersenen alfagolven, ddan wel thetagolven of zelfs deltagolven gaan aanmaken. (En met een CD met betagolven kun je je concentratie verhogen.)Worldwideweb schreef:Ik had een hele goede fysiotherapeut waar ik mee kon praten. Af en toe maakte hij mijn rug los, maar vaker nog ging hij met me sporten. Dát hielp. Helaas moest hij op een andere locatie gaan werken, en kon ik door de afstand niet mee.
Worldwideweb schreef:Groot gelijk: hoe lief ook, iemand di ejou het gevoel geeft, een afhankelijke patient te zijn: benen maken!!!Ik kan heel goed praten, maar van tegenover iemand zitten word ik niet beter.
Over de kliniek ben ik erg tevreden, maar de rest van de GGZ organisatie ademt voor mij teveel het 'afhankelijke patiënt' beeld. Zelfs met iemand waarmee ik een superklik heb, wil ik niet elke week x aantal uur praten.
Worldwideweb schreef:...naar een goede fysio, met benul van sport (en cure tapeVoor mij werkt samen sporten, of wat dan ook, een stuk beter. (...)
Nu gaat het dan tenminste zo goed, dat ik wel graag sport. Ik hoop ook maar dat ik bij die personal trainer aan de slag kan, maar ik vrees van niet omdat dat ontzettend duur is en niet vergoed wordt.
Dan gaat mijn zoektocht dus verder...
.)Worldwideweb schreef:Nu heb ik een hele lieve vriend (al 8 maanden) en hij steunt me door dik en dun. Ik ga 4 x (als het lukt) per week met mijn zusje naar onze paarden, hobbel af en toe een buitenritje, sport een paar keer per week...
Worldwideweb schreef:en dan dus het schoolprobleem.
Ik zou ontzettend graag willen dat mijn stemming stabieler was, en mijn belastbaarheid groter. Ik wil afvallen, gezond eten en gezond zijn (zowel lichaam als koppie).
Worldwideweb schreef:Ik wil anderen helpen, ik wil die éne goeie zijn, net zoals de mensen om mij heen die mij hielpen toen ik echt diep zat.
Worldwideweb schreef:josien_m_ schreef:Is hulpverlening met paarden ook iets voor jou?
Weet ik niet, nog nooit gedaan. Ik heb er altijd wat twijfels bij gehad en ben dus nooit echt op zoek gegaan.
Pff, zit er behoorlijk doorheen vandaag. Begon vanmorgen al zo slecht dat school niet lukte, bij de fysio haalde het losmaken van mijn rug niks uit (de nieuwe therapeute was veel te lief) en net een heftig gesprek met mijn ouders gehad...
Delphi schreef:Probeer het gewoon TS, je hebt niets te verliezen ... wel heel veel te winnen

En dat lukt me dus niet (alleen). Janneke2 schreef:Delphi schreef:Probeer het gewoon TS, je hebt niets te verliezen ... wel heel veel te winnen
Zou dit echt waar zijn...?
"Gewoon iets proberen" als je ''wankel'' bent, iet optimaal bent voorbereid, etc.etc. - naar mijn gevoel houdt dat een risico in.
(...en soms moet je gewoon maar een risico nemen, garanties bestaan nu eenmaal niet echt in het leven, maar dat is toch echt iets anders dan "je hebt niets te verliezen". Ik vind zorgvuldig risico management zinvol...)

Delphi schreef:Tja, een keer therapie met paarden volgen om te kijken of het iets voor je is lijkt mij geen enorm risico. Is het niets, dan is het niets en dan weet je dat ook weer.
Worldwideweb schreef:Pijn zit grotendeels in de spieren, daar wordt mijn stress opgeslagen. In één keer los laten maken gaat daardoor ook niet, dan raak ik zowat in shock (psychisch).
Worldwideweb schreef:ken je het woord "trigger"?Ik heb nu niet het idee dat ik depressief, psychotisch of wat dan ook ben, enkel ontzettend instabiel.
Worldwideweb schreef:Ik was wel degelijk depressief, of dat tenminste aan het worden. Of dat door de pijn kwam, of doordat er in de puberteit ontzettend veel verandert in de hersenen... ik zal het niet weten.
De pijn is eigenlijk altijd aanwezig, maar het meest draaglijk/bijna weg als het in mijn hoofd ook goed gaat. Daar zit een wisselwerking tussen.
Worldwideweb schreef:Op zoek naar puur pijnbestrijding wil ik op het moment niet; ik geloof meer in een integrale aanpak.
Worldwideweb schreef:Traumaverwerking heb ik gehad (in de vorm van EMDR) maar daar kon ik weinig mee.
Worldwideweb schreef:Voor mij hoeft er geen diagnose te komen, in mijn ogen ben ik gezond, met een stressprobleem.
Worldwideweb schreef:...maar in je eentje hoeft ook niet.Ik vraag me alleen zo ontzettend af, waardoor dit allemaal is gekomen.
Knop moet om, KNOP MOET OM! En dat lukt me dus niet (alleen).
Worldwideweb schreef:Janneke: bedankt voor je uitgebreide reactie. 'Trigger' ken ik inderdaad. Wat mijn triggert weet ik soms niet eens.
Worldwideweb schreef:EMDR heb ik gehad met over een gebeurtenis praten en dan tikjes horen. Er zou iets moeten veranderen maar er veranderde niks.
Worldwideweb schreef:Voel me belabberd