hoe vriend vertellen dat...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

hoe vriend vertellen dat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 12:02

hij uit zijn mond stinkt???

Het is een beetje een genante vraag maar ik stel hem toch :)

Sinds een maandje of 3 ruikt mijn vriend uit zijn giecheltje, en dit heeft hij zelf niet door. Als we samen wakker worden wil ik hem liever geen kusje geven en als hij een tijdje niet gegeten of gedronken heeft (een uur of 4-5) is het nog erger. Als hij dan iets zegt komt er ook een geur uit zijn mond waar ik niet vrolijk van wordt.

Ter info: Hij rookt niet, heeft geen slechte tanden, poetst zijn tanden twee keer per dag, drinkt niet en is ook niet anders gaan eten oid..

Hoe kan ik dit nu op een beetje subtiele manier brengen??? Of wie herkent dit??

Bedankt!

Lisette1990

Re: hoe vriend vertellen dat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:03

Pffoe lastig, maar denk dat je het beste gewoon eerlijk kunt vertellen. En samen op zoek naar een oplossing.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:04

In de ochtend.. "Stink ik uit mijn mond?" *adem in zn gezicht* Bij ja; "Jij ook, valt me op dat dat opeens veel erger is geworden. Kun je er niet eens mee naar de tandarts?"
bij nee "Jij wel, valt me op dat dat opeens veel erger is geworden. Kun je er niet eens mee naar de tandarts?"

Ik zeg bij mijn vriend gewoon hardop "Ieuhw stinkbak", vooral als hij gerookt heeft.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:04

Oh help ik herken het.. Mijn vriend is al geen goede tandenpoetser, maar sinds ie door het fitnessen meerdere (melk!) shakes per dag drinkt is het af en toe echt verschrikkelijk :p
Hij werd ook flink pissig toen ik het tegen hem zei, maar hij doet er niks aan... helaas :p

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:05

Heeft mijn man ook last (van gehad).
Ik heb het gewoon gemeld en hij heeft toen een tongschraper aangeschaft.
Die haalt het slijm weg van achterop de tong (daar komt vaak de stank vandaan).

edit:
http://www.tongschrapers.nl/
Je kan evt ook een eetlepel gebruiken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:06

Ik zou het idd gewoon eerlijk zeggen en samen opzoek gaan naar de oorzaak. Hoe je het ook wend of keert het is nooit leuk om het te horen. Maar dan liever van iemand die je lief is dan dat mensen het wel denken maar er niets mee doen.

De tong is idd vaak een boosdoener. Je hebt ook speciale tandenborstels met een achterkant voor de tong.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:07

Dit heeft mn vriend ook na een dag werken.

Dit moet je gewoon met elkaar kunnen bespreken hoor.
Ik zeg dan altijd: Schat, je ruikt een beetje, kan je zo even je tanden poetsen?

Zijn tong poetsen wil die niet, dan moet ie kotsen zegt ie :+
Prima, t lost ook op door even goed je tanden te poetsen.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:09

Ik zou het gewoon zeggen tegen hem dan kan hij er wat aan doen misschien.
Alles moet bespreekbaar zijn in een relatie.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:12

Ik zeg dat soort dingen gewoon :j moet kunnen toch?

En iedereen stinkt uit zn straatje in de ochtend!!

Het kan ook komen doordat het maagklepje niet goed sluit, daar is niks aan te doen.

Overdag een kauwgumpje eten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:12

Hier iemand die het eerst doet en dan pas nadenkt. Dus als mijn vriend stinkt (bijvoorbeeld na een dag hard werken) dan flap ik het ook zo uit. En dan krijg ik weer de opmerking dat ik weer lekker subtiel bezig ben _O-

Nu ben ik sowieso niet van moeilijk doen. En zou gewoon zeggen: Schat, je ruikt steeds meer uit je mond.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:16

Gewoon zeggen! Als mijn vriend uit zn mond stinkt vraag ik of hij een dooie rat heeft opgegeten :')

Maar mocht je het iets "subtieler" willen brengen, dan zeg je gewoon; "Zeg schat, je hebt nogal een slechte adem en ik vind het ook zo banketstaaf om je daar mee te laten lopen, dus zeg het maar even..."

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:19

Hahahah dooie rat :')

Als ik uit mn giechel meur word me gevraagd of er een dood vogeltje op mn tong ligt :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:21

Brainless schreef:

edit:

Mocht je de Orabrush willen bestellen TS (en ook voor anderen natuurlijk :P ), zou ik dat via de .com website doen. Je kunt betalen met paypal en 't is veel en veel goedkoper dan via die Nederlandse webshop. Ik vind dat trouwens echt de beste tongschraper die er is. En je gaat er echt niet van over je nek. Inademen en dan op dat moment de achterkant van je tong schrapen.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:21

Ik denk dat hij liever heeft dat je het zegt. Hij zal het liever van jou horen dan van een ander. En het is voor hem ook vervelend als iedereen het ruikt en hij zelf niets door heeft.
Wat leedebee zegt vind ik wel een goeie.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 12:22

ik kan dit ook gerust met hem bespreken maar ik wil het toch subtiel brengen.... want het is toch banketstaaf.

zijn tanden houdt hij goed bij dus dat zou geen probleem moeten zijn lijkt mij..

enne.. dat iedereen uit zijn mond stinkt in de ochtend ben ik het niet mee eens, want tot een paar maanden geleden kon ik mijn vriend s'morgens in bed gewoon een tongzoen geven hoor :D (of we stonken allebei even erg uit ons bekkie en merkten we het niet)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:23

_Tara_ schreef:
Brainless schreef:

edit:

Mocht je de Orabrush willen bestellen TS (en ook voor anderen natuurlijk :P ), zou ik dat via de .com website doen. Je kunt betalen met paypal en 't is veel en veel goedkoper dan via die Nederlandse webshop. Ik vind dat trouwens echt de beste tongschraper die er is. En je gaat er echt niet van over je nek. Inademen en dan op dat moment de achterkant van je tong schrapen.

Welke heb je nog meer gebruikt? Vind hem alsnog prijzig, als ik zie dat andere schrapers rond de 5 euro zitten. Maar niet hoeven braken is wel een pluspunt. Want dat gebeurd meestal wel als ik het met een tandenborstel probeer.

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:24

Een foldertje van CB12 neer leggen :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:25

Jou mond open doen en zeggen "Schat, je stinkt uit je bakkes!" Als je dat al niet in een relatie eerlijk kunt vertellen... :oo

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:28

Kan best zijn dat hij een gaatje heeft, dat kan ook flink stinken.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 12:38

hij is pas geleden bij de tandarts geweest.... ?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:40

Kan ook best zijn dat er in zijn hormoonhuishouding veranderd is, die van mij stinkt altijd uit zijn muil als hij stress heeft.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:42

hahah dat heeft mijn vriend ook gehad. Ik vroeg hem zo: schat, wanneer moet jij weer naar de tandarts.. hijzo: hoezo?! Ik zo: nou ik heb t idee dat je n ontsteking in je mond hebt.. hiojzo: hoezo!?:|
ik: nou ik had dat ooit ook, en toen rook je dat heel erg aan mn adem, en nu ruik ik dat ook bij jou..dat heb je normaal nooit!
Hij: oh, echt,, ik heb nergens last van.. maar ik zal binnenkort even n afspraak maken dan..
En als hij me na dat gesprek dan een kus gaf en ik rook dat weer dan zei ik: wanneer moest je ook al weer naar de tandarts? met zoon zuur gezichtje..
Ik deed t niet altijd hoor, soms geowon ff doorzetten, maar toen ie bij de tandarts was geweest heeft ze zijn hele tandvlees opgen gehaald. hoop zooi en troep kwam eruit, bleek datie een vrij heftige ontsteking had zitten. waar ie dan gelukkig geen last van had. 2 weken spoelen met hartnekkige spoeling en zo goed als nieuw. nergens meer last van.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:43

Kan zijn dat het door de bacterien op je tong komt. Niet alleen tanden poetsen maar ook tong poetsen. Die witte aanslag kan ook erg stinken namelijk!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:46

KimD schreef:
Kan ook best zijn dat er in zijn hormoonhuishouding veranderd is, die van mij stinkt altijd uit zijn muil als hij stress heeft.

:') "Die van mij"

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:52

Nachtlampje schreef:
KimD schreef:

:') "Die van mij"

Is ook van mij! ~~}>