Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rosanne__ schreef:Is het een idee dat jij bijvoorbeeld deze tekst aan je ouders laat lezen? Dat is al makkelijker als praten... Wie weet maakt dat de situatie iets gemakkelijker. Hoe moeilijk het ook is, je zult toch het gesprek ergens moeten beginnen..
Ik vind het in ieder geval erg vervelend voor je en wil je veel sterkte en succes wensen met de keuzes die je maakt!![]()
Rosanne__ schreef:Ja.... Want alle stappen die je nu ondernemen moet zijn voor jou ongelofelijk moeilijk. Maar je zult toch iets moeten kiezen wil je de situatie iets veranderen. Daarom moet je het voor jezelf zo makkelijk mogelijk maken.

) Straks nog een opleiding doen en erachter komen dat je geen werk kan vinden is natuurlijk ook niet leuk.
)
Wel denk ik dat het verstandig is om NU hulp te zoeken voordat je straks echt depressief bent of een eetstoornis hebt, en dan ben je pas echt ver van huis. Probeer niet te verdrinken in je negatieve gedachtes, jij bent degene die iets van je leven moet maken, dus probeer positief te denken en vecht voor wat je wilt. Heb je nog een andere hobby/sport? Dat kan ook helpen als uitlaatklep en om er 's avonds uit te zijn in plaats van op je kamer zitten. Misschien is het ook een goed idee om een jaar even iets heel anders te doen dan school, zodat je kunt nadenken over wat je wilt. Kun je niet een jaar bij het asiel aan de slag? Of is de opleiding wel vol te houden? Maak hem dan gewoon af, voor veel functies is het genoeg om aan te tonen dat je MBO niveau hebt, ongeacht welke opleiding dat is. Heel veel succes!
) had ik dit eerst aan mijn ouders laten lezen. Daarna valt er waarschijnlijk al een last van je schouders af. Ik zou daarna eens kijken hoe het gaat en mocht het nog niet beter gaan dan zou ik dan een keer verder kijken naar hulp van buitenaf. Dat is een beetje hoe ik het bekijk. Want als jij nu hulp gaat zoeken zul je dat ook tegen je ouders moeten zeggen. Dan wordt de situatie nog lastiger, want zij gaan dat waarschijnlijk niet begrijpen. Althans, dat lijkt me voor hen moeilijker te begrijpen en ik denk dat zij zich dan afvragen: waarom ben je niet eerder gekomen en waarom achter onze rug om?