Pluizighaar .. een RAMP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xxxnawelxxx

Pluizighaar .. een RAMP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 16:36

Haaii ,
Mijn haar is kortom echt een RAMP
het is heel erg pluizig niet normaal meer van haar lijkt echt op die van een schaap :(:)
Heeft iemand dit zelfde probleem en weet wat je er tegen kan doen ..
Ik heb echt al heel veel geprobeerd ..

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:35

Join the club. :))

Wat is 'veel' voor jou?xD
Ik doe mijn haar na het wassen vaak in een vlecht (krijg je wel bekjes, geen idee of je dat erg vindt?), als je krullen hebt, kam je haar niet, of kam het tot net waar je krullen beginnen en de rest leg je wat op zijn plaats mijn je vingers. Er is ook anti-pluisspray naar het schijnt, had al aan mijn moeder gevraagd om het mee te nemen maar het is er nog niet van gekomen. :+

BigOne

Re: Pluizighaar .. een RAMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:37

Crèmespoeling gebruiken en de anti=frizz van John Frieda is wel lekker spul.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:44

Als je krullen hebt, alleen nog maar wassen met conditioner en shampoo laten staan.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:46

Depende schreef:
Als je krullen hebt, alleen nog maar wassen met conditioner en shampoo laten staan.

Werkt bij mij niet, hoor. :))

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:48

Ik had voorheen ook altijd last van ontzettend pluizig haar (geen krullen, maar wel wat slag, maar ik gebruik veel mijn stijlstang dus vandaar het pluizen denk ik), maar sinds ik producten van Biosilk gebruikt (de shampoo, conditioner en serum), heb ik daar vrijwel geen last meer van! Zijn wel wat prijzige producten, maar het boekt zeker resultaat. :j

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:50

Marokkaanse Argan Olie!
De oplossing voor elk probleemhaar. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:51

Depende schreef:

Blegh, daar krijg je vies haar van.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:51

michelle___ schreef:
Marokkaanse Argan Olie!

Wordt je haar daar niet ontzettend vet van?

(Heb ooit lauwwarme olijfolie in mijn haar gesmeerd omdat dat je haar zou 'herstellen'. Heb de hele week rondgelopen met baggervet haar en een geur die niet te harden was. Ik kijk wel uit met dingen waar 'olie' in staat nu :') )

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:52

Daar verschillen de meningen over Mindim, ik vind van niet :)

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:55

Zelf heb ik heel dun redelijk stijl haar maar het staat ondanks conditioner en anti-klit spray met name aan de onderkant soms alle kanten op. Regelmatig knippen, ook af en toe een maskertje en kokosolie laten intrekken (wel wassen daarna ander loopt je met een vette coupe) niets lijkt te helpen -O-

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:59

Mindim schreef:
Depende schreef:

Ik vind van niet hoor,
ik heb ook onwijs pluizig haar! Maar sinds een tijdje gebruik ik geen shampoo meer maar alleen conditioner en haarmaskers, en ik heb geen vet of vies of stinkend haar.. (en geen pluizend haar meer, meestal.. dus het werkt nog ook TS!)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:01

Fairytales schreef:
michelle___ schreef:
Marokkaanse Argan Olie!

Wordt je haar daar niet ontzettend vet van?

(Heb ooit lauwwarme olijfolie in mijn haar gesmeerd omdat dat je haar zou 'herstellen'. Heb de hele week rondgelopen met baggervet haar en een geur die niet te harden was. Ik kijk wel uit met dingen waar 'olie' in staat nu :') )

Nee echt totaal niet. :) En ik heb echt geen makkelijk haar (pluizende krullen).
Het zit trouwens in de meeste producten, maar ik koop altijd pure bij een klein winkeltje hier in de buurt. :)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:04

Ik gebruik vaak van die antiklit sprays, oa van de action, die werken bij mij erg goed.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:06

En, voor het geval je het nog niet deed, kammen met een afrokam. Niet met een borstel of fijne kam :)
Marrokaanse argan olie of Moroccan Oil is echt heerlijk spul!

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:08

Ik gebruik al jaren Krul Control Cremen, gewoon van Andrelon. Werkt prima. Alleen de laatste tijd heb ik weer meer last van pluishaar maar dat kan ook komen omdat ik nodig weer eens naar de kapper moet, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:10

Ik kam mijn haar niet, scheelt ook een hoop. Ik heb een bos krullen, dus als er iets niet helemaal van jottum zit, zie je het toch niet. Ik gebruik cremespoeling en shampoo, na het wassen wat schuim, licht met mijn handen er door en voila. Gewoon niet te veel aan zitten te friemelen, helpt hier het best!

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:12

Ik heb ook pluizende krullen. was ook met alleen conditioner. Werkt als een tirelier. niet vet, wel schoon en minder pluis. Shampoo droogt namelijk te veel uit waardoor het meer gaat pluizen.
Zoek op youtube even filmpjes over CO-only wassen. daar hoor je er meer over. Het is het proberen waard!
ow en let op je moet conditioner zonder silicone hebben!
Kam je haar alleen als het nat is. (als het droog is breekt het ook sneller af als je borstelt, wat weer zorgt voor meer pluis)
Behalve het wassen gebruik ik na het douchen eerst mouse en daarna creme voeding van de kruitvat.
pluis vrij mooi haar!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:14

Mindim schreef:
Depende schreef:

Nee want al die shampoo's bomvol met siliconen maken je haar wel schoon.... :')

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:18

Als ik me haar met shampoo was voelt het als eh... nou gewoon alles gehalve fijn!
Ik doe het 1x per week met shampoo wassen, voor derest alleen cremespoeling/condioner en maskers.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:33

Misschien vreemd maar ik heb ook wel eens cowboys magic er in gedaan, de eerste keer per ongeluk, paard z'n staart gedaan en daarna met twee handen de haren uit mijn gezicht, hihi, viel op dat het zo lekker losjes was. Daarna een keer heel iets er in gedaan en het werkt wel.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:36

bij droog pluishaar is het een idee om te wassen met shampoo zonder zeep er in en het liefts ook zo min mogelijk siliconen , parabenen etc .
ik heb krullen en mijn haar is vrij droog, pluist ontzettend snel etc, ik was het nu iedere drie dagen met shampoo en conditioner van dr organic ( te koop bij de tuinen)
momenteel gebruik ik de argan lijn , sindsdien pluist het veel, veel minder en is het in het algemeen ook veel handelbaarder. ook ben ik gestopt met borstelen, af en toe een grove houten kam er door , maar normaal haal ik met mijn vingers de knopen er uit en ben ik klaar.
dat scheelt bij mij ook ontzettend veel , toen ik nog wel mijn haar borstelde pluisde het ook veel meer.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:38

Ik was mijn haar met anti klit conditioner, daarna fönh ik het en als laatst smeer ik er mijn hair repair wonder spulletje in!
Ik heb het vandaag niet geföhnt en BOEM! Pluis!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:45

moet ik niet wagen...föhnen , dat is bij mij juist weer een garantie op pluis :P

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:50

Foto ... ?
Heb ook redelijk pluizend haar, maar de laatste tijd valt het gelukkig wel mee :')