Acrylnagels en paardrijden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Acrylnagels en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 11:40

Ik hoop dat het hier goed staat :+

Ik was eens benieuwd! Wie van de bokkers hier heeft acrylnagels en rijdt paard?

Ik ben een ontzettende nagelbijter.. Ik heb al vanalles geprobeerd tegen het bijten maar op een of andere manier wilt het niet werken. Zelfs dat hele vieze spul wilt niet werken haha..

Nu heb ik al eens nepnagels gehad, van die plakkers die je haalt bij de etos of kruidvat. Het stopte het bijten wel! maar die gingen er ontzettend snel vanaf.

Nu wou ik eigenlijk eens acrylnagels zetten. Niet van die belachelijk lange natuurlijk! maar ze zullen zeker langer zijn dan mijn huidige nagels.

Hoe bevalt het de bokkers om de stallen te mesten en weet ik het allemaal met hun langere nagels?

Lynn_Nikita

Re: Acrylnagels en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:41

Ik heb ze na een week eraf gehaald, ik ben daar veel te lomp voor
Ik vind ze heel erg mooi en heb ze laten zetten omdat een vriendin een cursus volgde en wilde oefenen, maar nee, combi mij, nep nagels en paarden is 3 x niks

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:41

Ik heb wel acrylnagels gehad en dat gaat prima hoor. Dingen zitten als een huis!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:49

Ik heb zowel gel als acryl gehad, kun je echt alles mee (en ik heb een trimsalon en bewerk leer dus er gaat veel gereedschap door mijn handen).

Enige nadeel komt pas als je ze weer kwijt wil, dan is je eigen nagel erg dun geworden.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 12:02

Ochja, mijn eigen nagels zijn toch al baggerslecht en lelijk dus dan kan ik het beste en paar mooie nagels laten zetten. Staat misschien ook een stuk netter tijdens mijn werk dan die afgekloofde stompjes :=

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:58

ik heb en zet zelf acryl nagels (nagelstylist) en als je het goed laat zetten is het echt goed te doen! zolang ze idd niet te lang zijn. let er wel op dat acrylnagels onderhoud nodig hebben, en vooral omdat je een nagelbijter bent je de eerste paar weken vaker terug moet komen dan iemand zonder "probleem nagels" die ze 1 x in de 3 a 4 weken laat behandelen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:01

Niet te lang dan gaat het wel... maar in het begin was het een handicap :') Pasje van de tafel oppakken :') de 5e keer lukte het... Ze blijven wel zitten, handig vond ik zelf anders... Maarja, ik ben ze ook niet gewend... 1x gedaan daarna nooit meer (andere reden.. mijn nagels kon ik daarna gewoon dubbelvouwen...)

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:03

Ik heb zelf gel nagels al zeker 1,5 jaar en ben er door paardrijden/stal mesten enz enz nog nooit één verloren.

Je moet ze wel optijd laten opvullen (maar dat spreekt voor zich). In het begin is het een beetje wennen maar dat is zo over :)

TIP! ik weet niet of je ze ook wilt lakken maar gewone naggellak is er wel zo af/wordt snel lelijk, ik heb daarom gel nagels met een uv gel naggelak (deze gaat ook onder de lamp dus wordt keihard en beschadigd eigenlijk gewoon niet) :)

Je eigen nagels worden inderdaad wel minder maar toch als je ze goed laat zetten en niet electrisch je eigen nagels laat weg vijlen elke keer blijven ze vrij normaal hoor.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 13:13

Ja ik ga zeker om de 2 / 3 weken terug! Het is een klasgenootje die dit doet, en ze doet ze ook nog eens ontzettend mooi dus daar ben ik ontzettend blij mee :)

volgende week ga ik ze waarschijnlijk laten zetten

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 08:51

om de 2 a 3 weken? Dure hobby :+

Ik heb al een jaar of 6 acrylnagels, gaat eingelijk altijd prima. Sinds ik veel op de mountainbike zit ben ik er wel met regelmaat eentje kwijt, daarvoor of met paardrijden eigenlijk nooit problemen gehad!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 09:04

Ze vraagt maar 15 euro dus dat scheelt :j

ShirlMilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:05

Heb het ook gehad, gaat helemaal prima tot je paard 5 keer achter elkaar bokt en je handen op de hals klapt en je nagels dubbel klappen; dit doet verschrikkelijk veel pijn!!!
Maar verder gaat het goed, dit is een super oplossing voor nagelbijten!

Kruimeltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:08

Wat een herkenbaar verhaal :-)

Ik heb precies hetzelfde gehad, altijd gebeten en toen acryl nagels laten zetten om mijn eigen nagels te laten groeien. Nu heb ik van mezelf nette nagels en heb ik de acryl nagels eraf laten halen. Ik moet zeggen dat ik er nooit problemen mee gehad heb.

Dus.. gewoon doen!

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:08

Ik had een paar jaar geleden ook acrylnagels, toen ben ik eens flink blijven haken met m'n nagel en kwam de acryl nagel incl mijn eigen nagel van m'n vinger af.
Voor mij nooit meer nep nagels!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:10

Mijne kost 40 euro maar blijven ook netjes 5 a 6 weken zitten; zelfs de uitgroei zie je bijna niet..

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 09:12

ohh oke! Netjes :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:18

Doe verstandig en houd het op nepnagels, plak ze desnoods telkens opnieuw op. Wat denk je hoe je door de grond gaat als je met acrylnagels ergens tegenaan stoot? Klasgenoot van me had vaak genoeg haar hele nagels onder het bloed :r

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:23

Ik ben er niet geschikt voor. Heb het eens gehad en nooit meer. Bleef inderdaad vaak bij de paarden eens ergens achter haken, bijvoorbeeld bij het opstappen, en daar werd ik niet echt blij van ;). Ze zitten echt supervast, dus trekken flink aan je eigen nagel wanneer je blijft haken.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:32

Ik ben echt lomp en heb al zoooo vaak een nagel gebroken. Is dan even gevoelig maar het valt echt wel mee. Belangrijk is dat ze goed gezet worden, anders word het een heel trickie verhaal!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:49

Ook ik heb gelnagels en een eigen paard! Er breekt er af en toe wel is 1 af omdat ik of mijn paard (haha) zo lomp doet..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:51

Ik heb ermee gewerkt op de manege en als je ze goed kort houdt is het prima te doen. Worden ze te lang dan breken ze mij te snel af.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:52

Dat heb ik ook. Als ze te lang zijn breken ze stuk voor stuk af..

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 10:58

Ik heb ook al een heel aantal jaar acrylnagels (rijd nu alleen tijdelijk geen paard meer) maar ze bleven bij mij prima zitten en ik deed er niet extra voorzichtig mee oid. Als ze te lang werden dan braken ze natuurlijk sneller af maar ze kunnen heel wat hebben.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:34

Ik heb al jaren acryl nagels, en dat gaat prima bij de paarden.
Korte nagels laten zetten, en om de 3 a 4 weken opvullen. Dan wen je vanzelf aan de lengte.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:35

Ik bijt nagels, heb toen ook die acrylnagels laten zetten. Paar dagen erna een springpaard gereden waar ik mijn armkracht goed voor moest gebruiken. Ik trok ze er daardoor gewoon langzaam vanaf door aan de teugels te trekken. Deed zo een pijn :+ En had nog wel suuuuuper korte.