Schimmelinfectie (gyno daktarin)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Schimmelinfectie (gyno daktarin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:38

Hallo bokkers,

Misschien beetje genant onderwerp maar ik heb eigenlijk jullie ervaring/tips nodig.
Al een paar maanden loop ik met een vaginale schimmelinfectie.
Heb toen in de winkel zo'n pil gehaald die je met een applicator in moest brengen (400 mg).
Die kon ik makkelijk inbrengen (deed wel wat pijn) maar heeft niet helemaal geholpen. De witte afscheiding is wel wat minder geworden, heb niet meer van zulke dikke klodders maar het jeukt nog wel en heb nog steeds een branderig gevoel.
Toen maar afspraak bij dokter gemaakt, die schreef me gyno daktarin 1 voor. Een idioot grote pil van 1200 mg. :7
Deze moet je voor het slapen op bed inbrengen. Wou ik gister dus doen maar ik kreeg hem er niet eens in. Zo branden en jeuken dat die pil deed! Lag jankend op bed, zon zeer deed het. Aangezien het van onder nogal smal is bij mij :o paste het ook gewoon niet.
Nu lees ik op internet ook verhalen dat het eigenlijk niet helpt en de klachten juist verergerd.
Ik twijfel nu een beetje of ik de pil dan nog moet innemen of niet. Eigenlijk wil ik het niet eens meer proberen na gisteravond.
Wat nu? Weer naar dokter gaan? Ik heb eigenlijk weinig zin in een inwendig onderzoek ofzo.

Groetjess en hoop dat jullie tips hebben :)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:42

Doen, gewoon wat glijmiddel halen voor goedkoop bij de drogist en inbrengen dat ding. Door de schimmelinfectie is alles zo droog als gort en glijd het niet. En dan wordt het inderdaad een pijnlijke bedoeling. Schimmelinfectie cremes werken net als antibiotica, en als je die kuren niet goed afmaakt ben je verder van huis.

Wat water kan ook wel helpen, maar zou in jouw geval toch even een flesje glijmiddel halen.

Verder kun je voor de verzachting nog (als je dan toch bij de drogist bent) wat gel meenemen die voor verlichting zorgt. Denk aan bioclin ofzo.

Edit: bioclin is erg breed verkrijgbaar, en heeft ook de multi gyn actiegel. Die kun je er gewoon bij gebruiken en werkt ook als glijmiddel.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:48

Huh ?
Je hebt Gyno Daktarin toch ook in zalf-vorm.
Zitten dunne buisjes bij waarmee de je zalf moet inbrengen.
Dat zou veel makkelijker gaan denk ik, zou ik eens navragen.
En het brandt in het begin inderdaad wel, vooral de eerste keren.
Maar daarna gaat het echt werken, dus even volhouden, anders blijf je ermee rondlopen.

Anoniem

Re: Schimmelinfectie (gyno daktarin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:52

Ja volgens mij ook.
Maar ik heb zelf 1 pil van gyno daktarin 400 mg bij de drogist gekocht.
En de dokter gaf me er 1 van 1200 mg.

Oja glijmiddel kan ik nog wel proberen. Maar op internet staan er zoveel negatieve verhalen dat het juist erger word daardoor :(

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:54

De zalf-vorm met de inbreng buisjes heb ik al ooit gebruikt en werkte prima.
Was op een paar dagen beter en na een week helemaal weg ;)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:56

Ik heb heel veel baat gehad bij BalanceActive.. http://www.balanceactiv.nl/
Dat zijn tubes gel die de ph waarde inwendig herstellen en daardoor de schimmel geen kans meer maakt.
Heeft bij mij meer geholpen als die canesten gyno middelen :o
Laatst bijgewerkt door Casarell op 07-09-13 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:57

Ik heb de zalfvorm ook, gaat heel goed en het hielp toen ook heel goed :j . Lijkt me ook veel gemakkelijker dan zo'n pil.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:58

De dokter heeft het niet voor niks voorgeschreven..Hoezo zou het erger worden? En waarom nu zelf aanklooien als je er al zo lang mee loopt?
Ook met de zalf, de multi gyn etc. zul je in eerste instantie meer ongemak kunnen voelen. Bijwerkingen etc.
Als je die pil al niet inkrijgt zal het daar inwendig al geen fijne cultuur meer zijn.
Je kan de zalf eventueel nog halen voor uitwendig gebruik, maar niet dubbelop gaan inbrengen.

Maar die eerste pil heeft niet gewerkt, de dosis was dus niet geod genoeg. Ga daar dan niet zelf mee lopen aanmodderen want dan kan je de volgende keer aan een kuur van een week.

En jezelf gek laten maken door internet gebeurt nogal snel..

En als je het dan alsnog echt niet ziet ztten dan bel je de dokter op, maar gezien het weekend is zou ik gewoon even voor een tube multi gyn gaan en inbrengen die handel.

Multi gyn, balance active etc. zijna llemaal spullen gebaseerd op hetzelfde idee, gebruik dat als verzachting en verlichting en hou het in huis, gebruik he tnog een paar dagen door na die pil van 1200mg. En als je weer klachten ervaart daar meteen mee beginnen.

Maar voor nu even luisteren naar de dokter denk ik.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:00

Ik heb ook wel eens een schimmelinfectie en heb ook wel eens daktarin gehad, maar daar wordt het bij mij alleen maar erger van, denk dat ik daar wat allergisch op reageer.
Bij mij helpt alleen Canesten, ik krijg dan 3 vaginale pillen (niet zo heel erg groot) die ik 3 dagen achter elkaar in moet brengen (voor het slapen gaan).
Even de huisarts bellen en om dit middel vragen.

Daktarin geeft bij mij ook heel erg jeuk en brandend gevoel en pijn, bij Canesten voel ik weinig.
Laatst bijgewerkt door Ulfeino op 07-09-13 11:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:01

Ja ik zou nu ook even doorbijten hoor.
Want als het erger wordt en ze moeten de "boel" gaan spoelen, dan ben je verder van huis.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:05

Na een operatie kreeg ik ook een vaginale schimmelinfectie, ik vind het niet beschamend vrouwen maken dit wel vaker mee!

Bij mij hielpen die ei vormige capusles als engeltjes en god wat was het heerlijk dat de infectie met een paar dagen gewoon weg was!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:07

Ik heb door antibiotica regelmatig zo'n infectie. Een ware hel!
Kreeg dan ook vaak die capsules, meestal voor 3 dagen. Daarna heb gevraagd voor een zwaardere, die van 1200, inbrengen en de ochtend erna is het over!

Tip vh glijmiddel is wel handig!

Ohja en als je m inbrengt, voor het slapen, doe evt een onderbroekje aan met bijv een inlegkruisje. Normaal geen aanrader met zo'n infectie, maar de zalf van die capsule komt er nl toch wel uit id loop vd nacht...

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:10

Ik heb niet zoveel ervaring met vaginale infectie, maar nu ik zwanger ben wel op heel veel andere plekken (had daarvoor ook wel, maar nu is het niet meer te stoppen lijkt het). Bij mij maakt het een groot verschil of ik van suiker afblijf, want door (veel) suiker eten krijgen gist en schimmels meer kans. Als je op oorzaken van schimmelinfecties zoekt krijg je ook nog wat andere bijdragende factoren.
Want als je eenmaal een schimmelinfectie hebt, heb je grote kans dat bij een verminderde weerstand hij weer terug komt :( Dus wellicht heb je dan iets aan die tips over oorzaken in de toekomst.

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:12

Ik heb heel vaak blaasontsteking maar ook altijd het gevoel dat het niet over is.
Tegenwoordig gebruikt ik na een antibiotica kuur, canestan en soms nog wel s n dag meer dan een maar het gaat altijd over.
Je hoeft niet met dat branderige gevoel te blijven lopen hoor, anders laat je het door de dokter op kweek zetten, n week later heb je de uitslag en dan weet ook de dokter het zeker.
Je niet gek laten maken en er gewoon achter aan blijven zitten :(:)

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:08

Ik ben allergisch voor maandverband met "toegevoegde geurtjes", soort van parfum dus.
En ook voor veel soorten tampons.
Wist het eerst niet, maar kreeg er telkens weer last van.
Tot onze huisarts me adviseerde om eens maandverband bij de apotheek te kopen, soort van anti- allergisch zeg maar, geen parfums enz...
Kosten wel wat meer in aankoop, maar ik heb erna nooit meer last ervan gehad, dus werkt voor mij.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:16

ik kreeg van de huisarts pillen die je oraal in moest nemen. Volgens mij was het maar 1 pil trouwens. Weet helaas niet meer welk merk het was, het hielp wel, was al snel er vanaf! Ik zou er eens naar vragen bij je huisarts, is veel makkelijk natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:18

Schimmelinfecties zeggen dat je natuurlijke zuurgraad niet goed is. Wassen zonder zeep en gelijk na gemeenschap ook wassen, niet vegen maar deppen, maandverband ipv tampons, kont van voor naar achter en ga veenbes slikken. Houdt de boel lekker zuur. Goede vaginale flora ruikt een beetje friszuur zonder scherp te zijn. Anti schimmelmiddelen zijn ook als oraal gebruik te verkrijgen.
Vergeet ook niet om katoenen ondergoed te gebruiken en wassen op 60 graden.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:47

Wat bij mij goed helpt is Canesten Gyno creme en als ik echt helemaal gek wordt van de jeuk dan gebruik ik Multi-Gyn Actigel er bij. Die tabletten gebruik ik eigenlijk niet meer, die vond ik niet zo fijn. Verder heb ik een voorraad Fluconazol pillen in huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:01

Okee, fijn...
Ik wou die pil er dus indoen, maar hij was al helemaal zacht geworden. Spoot van dat witte spul uit en dat heb ik er dus maar gewoon ingedrukt en eromheen gesmeerd.
Hoop dat het helpt...

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:18

sudocreme werkt ook perfect!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:22

joh geloof dat iedere vrouw wel een eens chimmelinfectie heeft gehad hoor niks om je voor te schamen. dat het brand is omdat het dan op sommige plekken te schraal en open is, misschien kun je er even wat vasaline op doen dan heb je op de huid al een beschermlaagje. Ik heb toen van die ei capsules gekregen hielpen erg goed. Werkt dit niet bel je gewoon de huisarts weer op, ik kon het toen zelfs overleggen met de assistente die iets anders regelde. ook even opletten waar je mee wast, teveel aan zuurgraad is dan ook niet goed. Wat je ook kunt doen is er af en toe wat sudocreme opsmeren hier zit een verdovend elementje in

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:25

Ohh krijg gelijk een deja vue!
Van die paas eieren werd het bij mij ook alleen maar erger, deed geen oog dicht 's nachts.

Die buisjes met zalf toen gekregen en wat een verschil! Ontzettend verkoelend en was zo weg.
De tweede keer dat het zo erg was, zei ik dan ook tegen de huisarts dat ik echt geen paasei dingen meer wilde, en toen kreeg ik gelijk die zalf ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:27

Ow dat wist ik niet van die sudocreme! Ga ik van de week gelijk even halen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:28

Ik was allergisch voor die gyno daktarin, helemaal gek van de jeuk werd ik er van. Precies zoals jij beschrijft :j

Ik ben toen overgestapt op Canesten, een hele verademing :j die kun je alleen bij je HA krijgen.
En dan de multigyn actigel die je gewoon bij de drogist kunt komen om de uitwendige jeuk een beetje tegen te gaan :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:54

Een schimmel moet je ook van binnen uit behandelen, anders is de kans groot dat het terug komt. Ben je al op Candida getest?