Make-up noob wants to go wild

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Make-up noob wants to go wild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 11:59

Voor een fantasy festival wat over 2 weken gehouden wordt heb ik een ontzettend gave jurk gekocht. Ik heb de hoepelrok die eronder moet, ik heb sieraden gekocht, nepnagels, ik ben zelfs bezig met contactlenzen... En dat gaat allemaal prima en goed en leuk...

Ik zou ook heel graag mijn make-up eruit laten springen. Ik wil vooral graag dat mijn ogen opvallen, met m'n lippen weet ik niet zo goed wat ik moet. Alleen: ik ben echt een ontzettende noob. Ik weet nog net dat lippenstift op je lippen gaat, en ik kan mascara opdoen, maar daar stopt het helemaal mee. Ik draag nooit make-up, geen foundation, geen oogschaduw, geen eyeliner, gewoon niets.

Dus: ik heb hulp nodig! En bokt is altijd n ideale plaats om hulp te vragen. Ik ben opzoek naar goede, stap voor stap youtube tutorials of naar mensen die heel goed uit kunnen leggen, zodat ik met een beetje oefening tijdens dat weekend zelf mijn make-up kan doen.

Wie oh wie heeft de gouden link voor mij? Het mag best wat over the top gaan, het hele festival is groot groter grootst, zien en gezien worden.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 30-08-13 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen95

Re: Make-up noob wants to go wild

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:00

Wat voor kleur jurk heb je gekocht?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 12:01

Wit met zwarte accenten. Het is een beetje een lieve stijl met roosjes etc.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:02

Hoe over de top mag het zijn? :)

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:03

Kijk eens op youtube aar de filmojes van NikkieTutorials, zij heeft best baak opvallende oog make-up tutorials!
Laatst bijgewerkt door kriistellx op 30-08-13 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

xBella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:03

Anders een foto plaatsen van de jurk + accessoires etc. Zal makkelijker gaan denk ik. (:

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 12:03

Zo over the top mag het zijn, alleen denk ik dat ik nooit in staat ga zijn die schitterende dingen met 2 weken oefening zo perfect neer te zetten.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:05

Ken je niemand die er een beetje handigheid in heeft en je op wilt maken die dag? Lijkt me handiger dan alles nu zelf aan te schaffen voor éénmalig gebruik.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 12:05

xBella schreef:
Anders een foto plaatsen van de jurk + accessoires etc. Zal makkelijker gaan denk ik. (:

Ik zal zo eens zien of ik wat foto's kan maken met m'n webcam, ik heb mijn camera bij mijn ouders liggen dus daar kan ik op het moment niet bij.

Kana schreef:
Ken je niemand die er een beetje handigheid in heeft en je op wilt maken die dag? Lijkt me handiger dan alles nu zelf aan te schaffen voor éénmalig gebruik.

Ja, ik ken mensen die handig zijn met make-up, zelfs meerdere professionele make-up artiesten. Punt is dat die allemaal als vrijwilliger werken op dat festival en dus geen tijd hebben. En omdat het festival in Arcen (Limburg) gehouden wordt en ik daar het weekend een huisje heb, is het wat ver voor mensen omheen en weer te rijden om mijn make-up te doen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:09

Vjestagirl schreef:
Zo over the top mag het zijn, alleen denk ik dat ik nooit in staat ga zijn die schitterende dingen met 2 weken oefening zo perfect neer te zetten.

De onderste is niet moeilijk, de bovenste heb ik niet afgekeken want het filmpje is zo lang. :')

Is vooral een kwestie van een vaste hand kweken en aanwennen om priegelig in spiegelbeeld te werken (dat kan lastig zijn als je dat niet gewend bent). Eigenlijk stelt het weinig voor, maar in een eerste oogopslag denken veel mensen "WOWZERS die is 3 uur bezig geweest" :)

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:14

Als je de tweede tutorial bekijkt, kun je die misschien als basis gebruiken en dan eenvoudiger maken. Een smokey eye valt te leren in twee weken. Eyeliner opbrengen ook, mits je een goede kwast/pen hebt. Steentjes opplakken zal even priegelen zijn. In plaats van al die minuscule boogjes te maken, kun je voor de vleugels gewoon simpele lijnen gebruiken. Zorg dat je een cremig iets gebruikt onder je make up zoals een primer en houd wattenstaafjes en make up remover bij de hand :P

Eventueel kun je ook goede nepwimpers kopen en gaan priegelen aan de hand van youtube tutorials. Dat geeft meteen veel effect! Je hebt ze ook met veertjes en diamantjes enz.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:25

Ik zou een smokey eye maken, zijn een hoop tutorials over te vinden op youtube.
Denk aan beautybloggers als misslipgloss, beautygloss, veracamilla en nikkietutorials (hebben website's)
Ik zou gewoon een oogschaduwpaletje van Catrice aanschaffen en 2 kwastjes en daarmee oefenen :)

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:27

Heeft het festival geen forum/facebookpagina waar je kunt vragen of andere bezoekers bereid zijn je te helpen?

Ik zou het ook niet zelf proberen te leren op zo'n korte tijd, het zou zonde zijn als je uitstraling (jurk) op die manier teniet gedaan zou worden, toch?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:28

Vjestagirl schreef:
Kana schreef:

Ja, ik ken mensen die handig zijn met make-up, zelfs meerdere professionele make-up artiesten. Punt is dat die allemaal als vrijwilliger werken op dat festival en dus geen tijd hebben. En omdat het festival in Arcen (Limburg) gehouden wordt en ik daar het weekend een huisje heb, is het wat ver voor mensen omheen en weer te rijden om mijn make-up te doen.

Ik snap het.

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt.

De basis van veel en duidelijke make up is een schoon en zo effen mogelijk gezicht. Hoe meer oogschaduw en lippenstift en blush je op jezelf smeert hoe meer je puistjes, plekjes en velletjes op gaan vallen.
Was en reinig je gezicht dus er goed en scrub eventueel als je velletjes hebt. Gebruik een fijne voedende créme zodat je huid mooi glad is en niet droog wordt in de loop van de dag want foundation en/of poeder accentueert velletjes namelijk heel erg.

Als je huid goed gereinigd is en je crème is ingetrokken kun je je foundation erop smeren. Photo Finish van Catrice is een budgettopper en is te koop bij elke Kruitvat. Kost volgens mij iets van 5 euro? Breng je foundation gewoon met je vingers aan. Als je alles uit hebt gesmeerd klop dan zachtjes op de huid zodat het mooi intrekt en er niet zo ' op ligt'

Heb je een vette huid wat snel glimt? Dan is het handig om een poeder eroverheen te doen. Essence (ook te koop bij Kruitvat) heeft een wit poeder in de schappen. Deze poeder is op je huid transparant. Ik raad deze aan omdat je dan ook niet perongeluk de verkeerde kleur kunt kopen. ;) Deze poeder werkt erg fijn en matteert de huid en zorgt er ook voor dat je make up langer blijft zitten. Om poeder aan te brengen heb je wel een poederkwast nodig. Bij de HEMA hebben ze goedkope kwasten die prima zijn voor als je bijna nooit make up op doet en het niet vaak gaat gebruiken.

Ik zie dat hier boven erg veel filmpjes worden geplaatst met hele creatieve oog creaties. Ik raad je dit eigenlijk af. Dit is best een vak apart en daar gaat heel wat verschillende producten in zitten. (oogschaduwbasis, highlighter, crease kleur, mono lid kleur, blending kwast, contourkwast enz enz) Dan ben je een kapitaal aan producten verder en moet je het nog leren er op te doen zonder dat je op Bassie gaat lijken.

Wat allicht een andere optie is om gewoon mooi eyeliner in een grote wing erop te doen? Hier onder een filmpje met duidelijke uitleg:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... cTcPKqk9j4

Je zegt dat je een beetje wilt opvallen. Op dit moment zijn gekke lippenstift kleuren best in de mode en ook gewoon te koop bij Kruitvat en HEMA nu. Misschien zijn paarse of knal oranje lippen een idee? (Naast een heftige winged eyeliner)

Dit hierboven is eigenlijk een beetje een basis idee. Om het echt af te maken zou je kunnen kijken naar mooi strakke bijgetekende wenkbrauwen. (HEMA wenkbrauwpotlood is een absolute aanrader!) http://www.beautygloss.nl/2012/06/09/fi ... uwen-doen/ In dit filmpje gebruikt ze poeder, persoonlijk vind ik potlood makkelijker werken.

Je geeft zelf aan eigenlijk nooit make up gebruikt en er niet veel verstand van hebt, ik zou het dan lekker bij de bovengenoemde basis dingen houden. Binnen 2 weken leren hoe je complete (mooie!) vlinders op je ogen krijgt lijkt mij een beetje moeilijk.
Ik heb geprobeerd om je ook wat budgettoppers tips te geven want het is natuurlijkzonde om veel geld uit te geven voor 1 keer. :)

Succes!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 12:52

Kana: super super bedankt. Dit zijn idd de tips waar ik naar opzoek ben! Ik zal zeker van de week eens gaan shoppen voor wat spulletjes. Ik heb al wel wat liggen (een vriend van me werkt bij een of ander make-up merk en heeft me vorig jaar bijna een hele lijn voor m'n verjaardag gegeven), maar als ik het zo lees heb ik zeker nog het een en ander nodig.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 14:34

Je kan ook een advertentie plaatsen of er misschien iemand op een opleiding visagie zit en die het voor een klein prijsje (of als project) bij jou wil doen die dag?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 16:24

De nieuwste conclusie is dat ik de handigheid heb van een aap, en ik ben er nu absoluut van overtuigt dat er een geheim meisjes-trainingskamp is ergens, en dat mijn ouders dat niet nodig vonden voor mij. Als k probeer iets aan m'n make-up te doen zie ik eruit als of ik face forward in een doos oogschaduw gevallen ben. Alsof ik een 5 jarige los heb gelaten op mijn gezicht. Hoewel die het waarschijnlijk beter zou doen dan ik.

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:31

Princesj schreef:
Je kan ook een advertentie plaatsen of er misschien iemand op een opleiding visagie zit en die het voor een klein prijsje (of als project) bij jou wil doen die dag?

Ja precies, in die richting zat ik ook te denken!
Heb je geen vriendin die het voor je wil doen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 16:33

Heleenzz2 schreef:
Princesj schreef:

Ja precies, in die richting zat ik ook te denken!
Heb je geen vriendin die het voor je wil doen?

Geen vrienden die het kunnen doen en ik zou niet weten hoe ik aan iemand met zo'n opleiding moet komen.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:34

Vjestagirl schreef:
De nieuwste conclusie is dat ik de handigheid heb van een aap, en ik ben er nu absoluut van overtuigt dat er een geheim meisjes-trainingskamp is ergens, en dat mijn ouders dat niet nodig vonden voor mij. Als k probeer iets aan m'n make-up te doen zie ik eruit als of ik face forward in een doos oogschaduw gevallen ben. Alsof ik een 5 jarige los heb gelaten op mijn gezicht. Hoewel die het waarschijnlijk beter zou doen dan ik.

meeeehhh foto???! :+ *\o/*

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 16:36

wiebke schreef:
Vjestagirl schreef:

meeeehhh foto???! :+ *\o/*

Voor geen goud. K heb het er allemaal weer vanaf gehaald.

Ik had hier zo veel zin in, en nu zie ik het dus echt niet meer zitten -O-

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:38

Is er op het festival niet iets waar je je kan op laten maken? Zou gewoon eens op een forum kijken of iemand dat s'morgens voor je wil doen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 19:23

Ok, als de dames beloven niet te lachen dan wil ik heel graag nog wat tips bij deze foto's. Zo ziet mijn ene oog er nu uit:

Afbeelding

Afbeelding

Tips?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:26

Ehmm handige moeder/buurvrouw/oma etc.. die goed kan sminken?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 19:28

eclair98 schreef:
Ehmm handige moeder/buurvrouw/oma etc.. die goed kan sminken?

We zitten op 1,5 uur rijden van waar we wonen. Maar bedankt...