Boek Het geheim van slanke mensen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Boek Het geheim van slanke mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 20:04

Toch maar ff bij MW.

Ben erg benieuwd of er meer mensen zijn dit dit boek hebben gebruikt en resultaat hebben geboekt?

Ik vind mezelf eigenlijk standaard te zwaar (ik sta maar ff niet op de weegschaal), ben voor mijn medemens waarschijnlijk gewoon slank. Maar mede door mijn lengte (1.85m) lijk ik niet snel dik. Bovendien ben ik veel aan het paardrijden, dus zet het allemaal niet heel erg hard aan.
Ik weet ook precies wat gezond is en wat niet, en TOCH kan ik het niet laten.

Ik las veel positieve reacties op internet en heb daarom het boek besteld, eens kijken of ik mijn mindset kan veranderen en eindelijk de onenigheid met mijn gewicht kan beëindigen.
Laatst bijgewerkt door chevax op 18-09-13 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: in titel toegevoegd dat het om een boek gaat

Grapjasjes12

Re: Het geheim van slanke mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:53

Ik heb er nog nooit van gehoord, dus heb het even gegoogled. Laat je weten wat je ervan vind? :)

Ik ben niet (meer) te dik, maar voel me nog steeds vaak een olifant.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:56

Hmm herken je verhaal wel :j (alleen ben ik niet zo lang)
Ben erg benieuwd naar je ervaringen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:58

wat is nou je vraag? wat het geheim is?
minder eten.... meer bewegen.... zo geheim is dat niet :P

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:58

Het gaat over het boek wat zo heet

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 21:00

Melisding schreef:
Het gaat over het boek wat zo heet

_O-

Ja, het is lastig om inhoudelijk te bekijken waar een topic over gaat :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:21

phormicola schreef:
Ik heb er nog nooit van gehoord, dus heb het even gegoogled. Laat je weten wat je ervan vind? :)

Ik ben niet (meer) te dik, maar voel me nog steeds vaak een olifant.

duurt echt jaren voordat het beeld wat je had veranderd is naar wat je bent... Hersenen schakelen niet zo snel, zeker bij vrouwen niet :=

TS: Weet je echt wat wel of niet gezond is!? Ik ken zoveel mensen die dat zeggen, maar onbewust hun lichaam volproppen met Enrs, zout, suiker of andere koolhydraten met hoog GI, verzadigde of dierlijke vetten enz.. Misschien is het niet de mindset veranderen, maar beter weten wat je eet zodat je voeding beter aansluit bij wat je lijf nodig heeft?

AZNLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:26

ik ben 1,55 en ik weeg 53,8 , als ik minder ga eten dan kom ik juist aan.
En als ik gewoon normaal eet dan val ik soms zelf af.
Dus minder eten is voor mij niet waar.
Maar ik zou inderdaad wel zoals Romy zegt zeker weten of je gezond eet.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:36

Ik denk dat de TS bedoeld dat ze niet te dik is, maar ze zich nog wel altijd zo voelt..

Ik snap het wel.. als kind was ik altijd van het 'mollige' type.. dat trok met de groeispurt mooi bij.. ik woog een 70 kilo en had een lengte van 1.70.. Iets aan de zware kant maar gezien mijn bouw eigenlijk prima.. Toch heb ik mij altijd dik gevoeld, dat was er in de kindertijd gewoon zo goed ingekropen.. dat ik dat nooit omgezet kreeg..
Inmiddels weeg ik echt te veel (ben ook aan het afvallen) en als ik nu ook foto's kijk van toen.. dan denk ik echt ik hoop dat ik ooit weer daar ga komen.. ik zag er toen gewoon echt goed uit.. terwijl ik me toen net zo voelde als dat ik me nu voel..

Ik hoop dat het boek iets voor je kan betekenen!

Citaat:
Hersenen schakelen niet zo snel, zeker bij vrouwen niet

Wat je hier zegt klopt niet :D Vrouwen schakelen juist sneller dan mannen omdat het gebied wat de hersenhelften met elkaar verbind groter is (daarom kunnen vrouwen ook beter multi-tasken bijvoorbeeld) :Y)
Maar ik snap wel wat je bedoeld.. ;) als je eenmaal dingen hebt aangeleerd (fysiek of cognitief) krijg je dat moeilijk omgebogen..

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:40

ik ben 1.57 en gewicht zal ik maar niet zeggen, ben veel te zwaar.
Nu komt het leukste, ik loop, kan niet hardlopen vanwege voorgevel die pijn doet dan, een rondje weerwater, is ong 2 2/12 uur.
elke dag weer.
Daarbij train ik met mijn honden, 2 x per week langs de step een uur
1 keer per week agility, waarbij is veel ren

eet 6 keer per dag kleine hoeveelheden, alleen gezond
en tja eind van de maand eens een snoepje

ik val dus niet af, ik kom alleen maar aan

heb allemaal testen gehad in t ziekenhuis, mn lichaam heeft niets suiker oid.

nou benieuwd hoe het boek is wie weet

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:47

AZNLady schreef:
ik ben 1,55 en ik weeg 53,8 , als ik minder ga eten dan kom ik juist aan.
En als ik gewoon normaal eet dan val ik soms zelf af.
Dus minder eten is voor mij niet waar.
Maar ik zou inderdaad wel zoals Romy zegt zeker weten of je gezond eet.

Beste is om elk 2 uren wat te eten en wat bij te drinken

Klein beetjes vanaf dat je op staat en weer naar bed gaat

Door elke 2 uur wat te eten slaat het lichaam niks op

Daarbij houdt je de verbranding aan van het voedsel wat nodig is om het lichaam warm te houden

:)* Tip voor iedereen die juist wil afvallen of wilt aankomen

Bij willen aankomen moet je groter hoeveelheid eten per 2 uur

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:54

dat is trouwens nie twaar.. door iedere 2 uur wat te eten blijft je maag constant beetje gevuld waardoor je geen vreedbuien van de honger krijgt :+ Daarom is veel drinken ook belangrijk; vloeistoffen zorgen voor een langer vol gevoel dan veel eten

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:55

wat trouwens ook een mooie vuistregel is: nooit meer eten dan de grootste van een vuist, dan blijft je maag klein en zit je sneller vol waardoor je automatisch minder eet..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:56

Het maakt niet uit hoe vaak je iets eet, het gaat erom hoeveel je eet en wat je verbrand. Daar zijn genoeg onderzoeken naar geweest ene r zijn zelfs onderzoeken waarbij is aangetoond dat om de 2 uur eten óf geen voordeel heeft óf juist de vet verbranding om zeep helpt :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:56

Romyv schreef:
wat trouwens ook een mooie vuistregel is: nooit meer eten dan de grootste van een vuist, dan blijft je maag klein en zit je sneller vol waardoor je automatisch minder eet..

Dat lijkt me wel gigantisch weinig eigenlijk. Vooral voor het ontbijt/avondeten.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:57

phormicola schreef:
Het maakt niet uit hoe vaak je iets eet, het gaat erom hoeveel je eet en wat je verbrand. Daar zijn genoeg onderzoeken naar geweest ene r zijn zelfs onderzoeken waarbij is aangetoond dat om de 2 uur eten óf geen voordeel heeft óf juist de vet verbranding om zeep helpt :)

het is zo eenvoudig: als je meer binnen krijgt dan verbrand hou je over :+ Waarom lukt het dan toch zoveel mense niet om van hun overgewicht af te komen?

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:58

horsies5 schreef:
Ik denk dat de TS bedoeld dat ze niet te dik is, maar ze zich nog wel altijd zo voelt..

Ik snap het wel.. als kind was ik altijd van het 'mollige' type.. dat trok met de groeispurt mooi bij.. ik woog een 70 kilo en had een lengte van 1.70.. Iets aan de zware kant maar gezien mijn bouw eigenlijk prima.. Toch heb ik mij altijd dik gevoeld, dat was er in de kindertijd gewoon zo goed ingekropen.. dat ik dat nooit omgezet kreeg..
Inmiddels weeg ik echt te veel (ben ook aan het afvallen) en als ik nu ook foto's kijk van toen.. dan denk ik echt ik hoop dat ik ooit weer daar ga komen.. ik zag er toen gewoon echt goed uit.. terwijl ik me toen net zo voelde als dat ik me nu voel..

Ik heb dus echt PRECIES hetzelfde! Als ik nu kijk naar de foto's van vroeger, dan denk ik; jeetje, wat was ik mooi slank. Terwijl ik me even dik voelde als dat ik me nu voel -O- Ik heb me er altijd al onzeker over gevoeld en ben nu ook bezig mijn mentaliteit te veranderen terwijl ik aan het afvallen ben. Je moet niet alleen een dieet volgen, maar je eetpatroon voor altijd veranderen, anders val je altijd weer terug.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:03

Romyv schreef:
phormicola schreef:

het is zo eenvoudig: als je meer binnen krijgt dan verbrand hou je over :+ Waarom lukt het dan toch zoveel mense niet om van hun overgewicht af te komen?

Omdat men vaak te weinig eet en teveel sport. Als je gezond bent is het niet zo moeilijk, je moet er alleen wat meer aandacht aan besteden dan 'minder eten en meer sporten'. Mensen vliegen vaak uit de bocht :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:08

Romyv schreef:
phormicola schreef:

omdat mensen verkeerde dingen eten, en denken dat ze gezond eten en alleen maar gezonde dingen, maar dat valt vies tegen. Niet alles waarvan verteld wordt dat het gezond is, is ook daadwerkelijk goed voor je.
Over het algemeen eet iedereen hier in het westen veel en veel te veel geraffineerde suiker, wit (dierlijk) vet, (varkensvlees is echt uit den boze!) en wit meel (witte pasta, wit brood, witte rijst; alles waar je lichaam wat aan heeft is eruit gehaald, en wat overblijft is de pasta/brood/rijst en slaat je lichaam direct op als vet omdat er geen voedingsstoffen meer in zitten) Volkoren is beter.

Bovendien heb ik als vuistregel eens geleerd dat je vooral nooit moet eten waar reclame voor wordt gemaakt, dat is eigenlijk altijd slecht voor je.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:10

Na het zien van een vakantiefoto vorig jaar ben ik gaan dieeten. Dit jaar was ik op vakantie zeker 9 kilo lichter, maar toch had ik meer moeite om in mijn bikini rond te lopen dan vorig jaar. Raar iets je hersenen ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:22

Vooral eten met pakjes en zakjes wordt als normaal en gezond te zien en dat is het verre van. Ik weet zeker dat ik nooit 45kg had kunnen afvallen (blijvend) als ik was blijven eten zoals mijn ouders :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:34

nog een mooie methode: alleen eten wat mensen vroeger in een berevelletje aten! Eten wat eerst bewerkt moet worden voordat je het kan verwerken (gluten, glucose,lactose ed) zijn eigenlijk niet voor je lichaam gemaakt en kan je lcihaam dus ook verder niets mee..

Regallie, herkenbaar! Ik ben ook onzekerder sinds ik eigenlijk veel beter in mn vel zit. Zie nu wat ik toen had moeten zien en niet wat ik nu zou moeten zien... :=

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:35

phormicola schreef:
Vooral eten met pakjes en zakjes wordt als normaal en gezond te zien en dat is het verre van. Ik weet zeker dat ik nooit 45kg had kunnen afvallen (blijvend) als ik was blijven eten zoals mijn ouders :)

_/-\o_

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:35

sporten schreef:
Beste is om elk 2 uren wat te eten en wat bij te drinken

Nou, dat is vragen om een "luie" alvleesklier. (Als je nadrukkelijk diabetes hebt, dan zul je idd wel moeten, maar zelfs aan het begin van diabetes type 2 "ouderdomsdiabetes" heeft het zin, om te streven 2x per dag maximaal te eten.)

Wat ook belangrijk is: "beweeg op een lege maag". Niet alleen goed voor je maag, maar daarmee train je ook je lichaam om haar reservevoorraden aan te spreken (oa. alle glycogeen dat nog in je spieren zit, die voorraad spreek al aan als j enuchter beweegt).

Heb je je alvleesklier goed getraind en je lichaam datgene gegeven wat ze nodig heeft, om vet te verbranden, dan is er ook niet zo veel gevaar op "maar blijven snacken".

Let op: zonder voldoende carnitine, vitamine B, zink, ijzer, magnesium (en sommigen zweren bij Q10 en ribes nigrum) kan een lichaam haar vet niet goed omzetten in energie. Ook al wandel en sport je nog zo veel...

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:36

phormicola schreef:

45kg? Respect!

ik denk dat het grootste probleem is dat mensen niet ophouden met eten als de honger over is..
Als ik geen honger heb dan eet ik niet.. hetgeen mijn vriendin wel eens gek kan maken weliswaar..