Stijl haar op de fiets... ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Stijl haar op de fiets... ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 20:20

Hoi Bokkers,

Nu ik de hogere klassen in ga vind ik m'n uiterlijk ook steeds belangrijker,
al heb ik al een tijdje dat ik gewoon mijn haar stijl wilt.
Ik heb van mezelf krullen, en vind hier niks mis mee, maar ik voel me zekerder
met stijl haar, wat dat is weet ik zelf ook niet. :+ I'm a bit weird ..

Afijn, ik moet dus een uur (13 km) naar school fietsen, als ik sochtends
mijn haar stijl en ik stap op de fiets ziet het er op school niet uit plus
dat er nogal veel slag in zit...

Nu doe ik vaak een staart in mijn jas zodat het een beetje compact blijft en dit helpt wel,
maar nogsteeds zit er een slag in. Hebben jullie andere ideeën, tips, producten? Van alle
reclames weet je toch nooit of het werkelijk werkt, dus misschien heeft bokt de echte testers. :)

Tooske

Re: Stijl haar op de fiets... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 20:36

Dat is altijd zo! Mensen met steil haar willen krullen en andersom. Meid ik zou zeggen laat het gewoon lekker zoals het is en niet zo onzeker zijn.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 20:38

Ik had juist andersom, stijl haar en wou graag slag/krullen. :')

Inderdaad een staart doen, niet een te strakke staart en het elastiekje het liefst wat lager (zodat er niet zo'n slag van je elastiekje in komt). Dan helpt het inderdaad om hem onder je jas te doen of wat meer elastiekjes erin onder elkaar met telkens stukje haar er tussen zeg maar. Dan blijft het ook bij elkaar.

Wat je ook nog kan doen is zo'n klein busje haarlak mee nemen in je tas en een borstel, als je dan op school komt even snel de wc's in wat haarlak op de borstel spuiten en dan je haar borstelen. Dat voorkomt ook pluizen, en brengt je haar weer een beetje goed in model.

En nee het is echt niet 'raar' om de wc's in te gaan, bij ons deden echt alle meiden dat. Make-up bijwerken, haar goed doen etc. :P

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 20:43

_Marinke_ schreef:
Wat je ook nog kan doen is zo'n klein busje haarlak mee nemen in je tas en een borstel, als je dan op school komt even snel de wc's in wat haarlak op de borstel spuiten en dan je haar borstelen. Dat voorkomt ook pluizen, en brengt je haar weer een beetje goed in model.

Dit werkt als een trein. Ik doe het ook regelmatig als ik m'n haren los draag (al heb ik wel redelijk steil haar van mezelf).

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 20:46

Oh hier ook hoor! Haha normaal had ik alleen een borstel alleen haarlak zal wel helpen.
Moet ik alleen even zo'n klein busje bij kruidvat kopen. Is een beetje raar om met zo'n
extreem grote bus aan te komen :')

@ Tooske, ik weet het. Maar ik hou van afwisseling en zal niet van mijn 'stijl verslaving'
zomaar afkomen :+

_Marinke_ schreef:
Ik had juist andersom, stijl haar en wou graag slag/krullen. :')

Inderdaad een staart doen, niet een te strakke staart en het elastiekje het liefst wat lager (zodat er niet zo'n slag van je elastiekje in komt). Dan helpt het inderdaad om hem onder je jas te doen of wat meer elastiekjes erin onder elkaar met telkens stukje haar er tussen zeg maar. Dan blijft het ook bij elkaar.

En nee het is echt niet 'raar' om de wc's in te gaan, bij ons deden echt alle meiden dat. Make-up bijwerken, haar goed doen etc. :P

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 20:48

Ik stijl mijn haar ook, en wat ik handig vind voor op de fiets is het in een vlecht of knot dragen. Dan komt er wel een beetje slag in, maar dat vind ik zelf niet erg. Anders is de tip van Marinke idd een goede!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 20:49

Oooh wat een herkenbaar probleem.
Ik deed het altijd in me jas zegmaar. En dan 5 meter voordat ik op school was deed ik los, in de hoop dat iedereen me stijle haar opmerkte.
Tegenwoordig heb ik niet eens meer zin om eraan te beginnen. _O-

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 20:52

Hahaha, dat doe ik ook altijd. Ik vraag altijd aan mijn vriendin die naast mij fietst
of mijn haar nog stijl is, maar helaas is het meestal ''een beetje'' .. :')

michelle___ schreef:
Oooh wat een herkenbaar probleem.
Ik deed het altijd in me jas zegmaar. En dan 5 meter voordat ik op school was deed ik los, in de hoop dat iedereen me stijle haar opmerkte.
Tegenwoordig heb ik niet eens meer zin om eraan te beginnen. _O-

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:25

Oh hier heb ik ook last van := Bij mij gaan alleen vooral de voorste paar plukken krullen, en die moeten juist stijl blijven want dat verpest alles :') Het enige wat bij mij werkt is mn haar de middag voor school al stijlen, dan blijft het gewoon een paar dagen stijl :j

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 21:26

Ik doe vaak de avond ervoor, dan blijft het wel lang stijl alleen heb er niks aan
want ik douche iedere dag en dan heb je alweer krullen :+
Of heeft iemand hier trucs om na het wassen het haar al stijl te krijgen
door manieren van föhnen ofzo? :)

Amira_ schreef:
Oh hier heb ik ook last van := Bij mij gaan alleen vooral de voorste paar plukken krullen, en die moeten juist stijl blijven want dat verpest alles :') Het enige wat bij mij werkt is mn haar de middag voor school al stijlen, dan blijft het gewoon een paar dagen stijl :j

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:27

Tooske schreef:
Dat is altijd zo! Mensen met steil haar willen krullen en andersom. Meid ik zou zeggen laat het gewoon lekker zoals het is en niet zo onzeker zijn.

nee hoor,, ik wil echt geen krullen hahha

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:28

Hang er van die tafelkleedgewichtjes in :D Trendsetter!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:29

Lieshorses schreef:
Ik doe vaak de avond ervoor, dan blijft het wel lang stijl alleen heb er niks aan

Amira_ schreef:

Je zou bv deze spray kunnen proberen ( http://boots.scene7.com/is/image/Boots/ ... _sharpen=1 ) Ik heb de creme versie ervan ook, maar zodra ik dit in mn haar doe als het bijna droog is dan is het al een stuk stijler dan het normaal is. Er zit dan meer in een slag dan krul in mn haar. Heb al heel veel dingen geprobeerd maar deze werkt wel het beste. :j
Je kan je haar ook fohnen met een borstel, daar wordt mijn haar ook stijler van maar dat doet mn moeder altijd voor me dus ik heb geen idee hoe ze het doet :')

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:31

als je een fijne keratineplaten stijltang koopt, die op nat haar kan, na het douchen als het ngo vochtig is stijlen ( met stijl-en beschermende creme ) houdt het wel eventje ;)

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:32

Lieshorses schreef:

ik heb zo'n föhn kap met van die punten erin, na het douchen krult mijn haar heel erg en met die kap wordt het heel erg stijl (alleen blijft het niet lang stijl bij mij, misschien wel bij jou)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:35

je haren in een staart doen.
en je voorhoofdhaar(dat is echt een raar woord :') insprayen met haarlak die je weer uit kunt kammen.
als je op school ben staart los ff een borstel door je haar en tataa stijl haar :j

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 21:35

@antje_vip whahaha ik ben bang dat dat niet zal helpen
@Amira_ Ik zal die crème eens zoeken! :) Klinkt fijn
@unihorses Ik heb een stijltang van 50 euro en die is best goed, maar er zijn veel betere. Van Babyliss bijvoorbeeld, alleen denk ik niet dat ik die mag aangezien die tegen de 80 euro in gaat
Laatst bijgewerkt door Shaggy09 op 24-08-13 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:36

Een goede stijltang aanschaffen. Geloof me, maakt een wereld van verschil! Ik heb tot een paar maanden terug altijd stijl haar gehad. En ik had (heb) een GHD stijltang, geweldig ding, werkt súper goed niet zo'n goedkoop prutding van de kruidvat oid. Heeft ook wel wat mogen kosten, ruim 100 pond ofzoiets. Alleen, ik heb 'm in Engeland gekocht, geen idee of die ook online te verkrijgen is.

edit: jawel! http://www.haarshop.nl/merken/ghd-hair? ... tAodU3QAag vraag is alleen, wil je er zoveel geld aan uitgeven :+

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:37

oh wel je haar stijlen smorgens natuurlijk :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 21:37

Ik heb een Remington, al zou ik ook graag een andere willen. :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 21:38

Heb je een foto? :)
Ik heb btw heel erg dun haar, best irritand soms..

Dorith schreef:
Lieshorses schreef:

ik heb zo'n föhn kap met van die punten erin, na het douchen krult mijn haar heel erg en met die kap wordt het heel erg stijl (alleen blijft het niet lang stijl bij mij, misschien wel bij jou)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:39

Wil je het eens doen? :D Gewoon voor de grap en dan een fototopic openen :):)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:39

Ik heb ook krullen van mezelf, en het gaat ook weer heel snel terug naar krullen als ik t stijl :+
Ik doe dr gwn veel haarlaak in en in een staart doen. En zorgen dat als t regent, je haar echt niet nat wordt!
klein busje haarlak meenemen is idd ook slim! :)

@unihorses, ik heb zo'n stijltang, maar ik zou dat echt niet op vochtig haar doen! Volgens mij beschadig je je haar er daar echt mee. Ook al doe je dat spul er op. Bij mij ging t ook eng sissen en roken toen ik dat probeerde op vochtig haar :+ En t ging minder snel... Dus zou t gewoon op handdoekdroog haar doen :)

edit; wat ik ook altijd doe, is m'n haar die avond er voor stijlen, slapen met (losse) vlecht/ staart in en in de ochtend dan nog een keer stijlen. Heb t gevoel dat t dan ook langer goed blijft, en je hoeft minder vroeg op te staan 's ochtends :+
Laatst bijgewerkt door Eileen_ op 24-08-13 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:40

Lieshorses schreef:
@antje_vip whahaha ik ben bang dat dat niet zal helpen
@Amira_ Ik zal die crème eens zoeken! :) Klinkt fijn
@unihorses Ik heb een stijltang van 50 euro en die is best goed, maar er zijn veel betere. Van Babyliss bijvoorbeeld, alleen denk ik niet dat ik die mag aangezien die tegen de 80 euro in gaat

die van mij was helemaal niet duur ;) mag op nat haar, kan temperatuur instellen en houd het nog aardig stijl :)
( was een euro of 40 bij de kruidvat/trekplijster)

eileen. ja, dat sissen is water wat verdampt :+ heb het wel eens in de fik gezet maar dat had niks met het water te maken :')
indd. handoekdroog, dat bedoel ik, maar dan is het nog wel vochtig :D

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:41

Ik ben nu gestopt met stijlen, maar vorig jaar stijlde ik het elke dag. Ik deed altijd een hele losse vissengraadvlecht in. Met grote plukken, zo bleef het het stijlst bij mij. Of inderdaad een lage staart en die dan onder je jas stoppen. Een vriendin van mij deed altijd een sjaal helemaal om haar hoofd, zo ver wilde ik alleen niet gaan haha :')
Laatst bijgewerkt door wendyP op 24-08-13 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt