Heel veel pijn tandvlees

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rensje101

Heel veel pijn tandvlees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 16:15

Mijn tandvlees aan de linkerbovenkant is helemaal ontstoken, zo'n 5 tanden doen pijn en die heel die kant van mijn mond is rood, bloed en er is gewoon geen beginnen mee aan.
Ik kan aan die kant niet eten oid en zelfs praten gaat nu moeilijk. Het is 3 dagen geleden begonnen en ik dacht toen het zal wel weer gewoon onstoken tandvlees zijn maar het wordt alleen maar erger. Er zit nu ook op dat stuk tussen mijn tandvlees en mijn mondslijmvlies zeg maar een witte waas van 2 centimer.
Ik poets nu met paradontax, ik spoel met waterstofperiodoxide, ik stook met die met tandenstokers maar de pijn is gewoon niet uit te houden. Ik heb toenet mijn weekendtandarts gebeld maar die zegt dat hij niet zoveel kan doen als het om onstoken tandvlees gaat....
maar ik ga nu twijfelen of het wel onstoken TANDVLEES is, zometeen zit er een onsteking in een van die tanden of is het totaal iets anders?
Herkend iemand deze klachten en heeft iemand enig idee? Ik heb best een hoge pijngrens maar ik heb deze pijn in mijn mond nog nooit gehad.. :(

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:17

Wat dacht je van de tandarts bellen :) en zeggen dat je er gewoon aan komt.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:17

Klinkt als een blaar (ook wel een afte genoemd)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:18

Ik zou dan maandag bellen met je eigen tandarts.
Verder weet ik niet wat je kan doen.
Pijnstillers nemen en goed je mond spoelen met mondwater?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:19

Paradontitus? Je kunt misschien ook met lauw water en zout spoelen werkt ook goed. En maak voor de zekerheid een afspraak bij de paradontoloog want dit lijkt me niet goed.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 16:19

Goed spoelen doe ik al. Een afte ken ik ook wel maar deze is gewoon 2 centimeter en heel mijn bovenkant is aan die kant daardoor onstoken dus dat lijkt me niet van een afte komen.
Tja, echt eisen dat ik er nu aan kom... ik weet het niet.... mocht ik nou vanavond nog steeds niks kunnen vanwege de pijn ga ik dat toch maar doen denk ik ja..

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:21

Even naar de tandarts gaan, maar voor de tussentijd wat tips van iemand die dit vorig jaar ook heeft gehad :P
Stop met parodontax. Is erg agressieve tandpasta en ik deed dat toen ook, maar toen ik ermee stopte was het gelijk stukken beter.
Waterstofperoxide is ok, maar je kan het ook op een watje doen en er tegenaan duwen. Zo werkt het wat meer in dan spoelen.
Niet 100x per dag je tanden poetsen en hierbij drukken.
Koop sensodine en poets je tanden hiermee grondig, maar niet drukken. Zachtjes poetsen en het tandvlees ook. Je kan eventueel wat sensodine op je vinger doen en dit tegen je tandvlees aanwrijven. Niet spoelen maar laten zitten. Een paar keer per dag even doen.
Bij mij was het zo snel over.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:21

Paradontitis. Niks werkt en de tandarts kan niks voor je doen tegen de pijn. Ik heb er ook een zeer ernstige vorm van. Tandarts kan je gebit alleen maar schoonmaken maar nu veroorzaakt dat helse pijnen. Omdat dit een rot ontsteking is werkt pijnstiller ook niet. Je zou een combinatie van Diclofenac, Parachetamol en Ubiprofen kunnen proberen.

Verder 8x per dag zachtjes poetsen al bloedt het gewoon door poetsen, dan flossen en stokeren en spoelen met een verdunning van 1:1 waterstofperoxide of Perioaid.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:22

als het in het tandvlees zit kan de tandarts weinig doen dan je doorverwijzen naar de kaakchirurg, je kuur mee geven en wat pijn stiller, sterkte ermee

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 16:22

Def schreef:
Even naar de tandarts gaan, maar voor de tussentijd wat tips van iemand die dit vorig jaar ook heeft gehad :P
Stop met parodontax. Is erg agressieve tandpasta en ik deed dat toen ook, maar toen ik ermee stopte was het gelijk stukken beter.
Waterstofperoxide is ok, maar je kan het ook op een watje doen en er tegenaan duwen. Zo werkt het wat meer in dan spoelen.
Koop sensodine en poets je tanden hiermee grondig, maar niet drukken. Zachtjes poetsen en het tandvlees ook. Je kan eventueel wat sensodine op je vinger doen en dit tegen je tandvlees aanwrijven. Niet spoelen maar laten zitten. Een paar keer per dag even doen.

Oke dankjewel alvast! paradontax heb ik pas gisteren gekocht omdat ik dacht dat het juist helpt (dat kreeg ik namelijk van andere ook als advies mee maar wellicht heb je gelijk).

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 16:22

kiki1983 schreef:
Paradontitis. Niks werkt en de tandarts kan niks voor je doen tegen de pijn. Ik heb er ook een zeer ernstige vorm van. Tandarts kan je gebit alleen maar schoonmaken maar nu veroorzaakt dat helse pijnen. Omdat dit een rot ontsteking is werkt pijnstiller ook niet. Je zou een combinatie van Diclofenac, Parachetamol en Ubiprofen kunnen proberen.

Verder 8x per dag zachtjes poetsen al bloedt het gewoon door poetsen, dan flossen en stokeren en spoelen met een verdunning van 1:1 waterstofperoxide of Perioaid.

Wel door blijven met flossen/stokeren etc? Maakt het dat niet erger?

rensje101

Re: Heel veel pijn tandvlees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 16:23

Godsie ik ben echt wel wat pijn gewend in mijn mond, maar dit is gewoon niet leuk meer :(

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:23

rensje101 schreef:
Def schreef:

Oke dankjewel alvast! paradontax heb ik pas gisteren gekocht omdat ik dacht dat het juist helpt (dat kreeg ik namelijk van andere ook als advies mee maar wellicht heb je gelijk).

Ja dat dacht ik ook hoor, dat het hielp. Ik poets er normaal ook nooit mee. Maar bleek juist echt tegen te werken.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:24

Let wel goed op! Door de ontsteking trekt je tandvlees zich terug en dat komt nooit meer goed. Ook kunnen je tanden gaan loszitten. Alleen in zeer ernstige gevallen wordt antibiotica voorgeschreven, vraag hierom bij je tandarts of huisarts. Dat werkt meestal binnen 48 uur wel zodanig dat de pijn makkelijk uit te houden is. En mensen die zeggen nu naar de tandarts gaan het heeft echt geen nut, als hij nu haar gebit gaat schoonmaken krijgt de TS alleen maar meer pijn wat niet meer uit te houden is. Eerst de ontsteking minderen dan pas naar de tandarts, ze kunnen nu niks voor TS doen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:24

rensje101 schreef:
Goed spoelen doe ik al. Een afte ken ik ook wel maar deze is gewoon 2 centimeter en heel mijn bovenkant is aan die kant daardoor onstoken dus dat lijkt me niet van een afte komen.
Tja, echt eisen dat ik er nu aan kom... ik weet het niet.... mocht ik nou vanavond nog steeds niks kunnen vanwege de pijn ga ik dat toch maar doen denk ik ja..

Haha nou dan heb je nog nooit een goeie pijnlijke afte gehad blijkbaar ;) (wees blij :P )
Maar dat kan dus wel degelijk. Tegen de pijn kun je paracetamol pakken en verder even afwachten / bellen.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:25

Ik zou echt snel naar de parodontoloog gaan.. Google maar even op paradontitus, daar wordt je niet vrolijk van..

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:25

rensje101 schreef:
kiki1983 schreef:

Wel door blijven met flossen/stokeren etc? Maakt het dat niet erger?

Nee juist omdat je met flossen en stokeren ( en geloof mij ik weet hoeveel pijn het doet maar je moet doorzette) haal je de viezigheid tussen je tanden weg en kan de waterstofperoxide goed bij de ontsteking.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 16:27

Nee, daar word je inderdaad niet vrolijk van. Ik heb net gekeken voor een parodontoloog in de buurt maar dan moet ik doorverwezen worden door mijn tandarts oid, en mijn tandarts is op vakantie nog 2 weken...
hmm..... tja, in het weekend kan ik hun ook niet bereiken dus dan maandag maar eens proberen, en anders toch een spoed paradontitus (bestaat dat?) mocht de pijn echt niet stoppen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:28

Tabaluga12 schreef:
Ik zou echt snel naar de parodontoloog gaan.. Google maar even op paradontitus, daar wordt je niet vrolijk van..

Maar dit ontstaat toch niet plotseling? Ik bedoel, als je regelmatig naar de tandarts gaat moet hij je hier toch op wijzen?

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:29

Bij mij is er zelfs sprake van dat ik een flapoperatie moet vanwege paradontitis. Veel tandartsen weigeren antibiotica te geven. De vorige keer zagen ze al hoe ernstig het was en ze zeiden gelijk hier alsjeblieft een recept. De volgende dag is de pijn dan al wat minder en na 2 dagen was het bij mij helemaal weg ( de pijn dan)

En nu naar een paradontoloog gaan HEEFT GEEN NUT je pijn wordt alleen maar erger en ze gaan je nu toch niet helpen omdat je dan nog meer pijn krijgt, het enige wat je kan doen is het uitzitten. De eerste keer dat ik het had ben ik 2 weken door een hel gegaan.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 16:30

Saintelette schreef:
Tabaluga12 schreef:

Maar dit ontstaat toch niet plotseling? Ik bedoel, als je regelmatig naar de tandarts gaat moet hij je hier toch op wijzen?

Lijkt mij ook niet, ik heb altijd al wel last gehad van mijn tandvlees en dat weet mijn tandarts ook dus ik ben daar wel mee bekend dat het onstoken is ed. maar nog nooit zo erg als nu en dat ik het gewoon bijna niet uit hou van de pijn. Overigens is dit dus woensdag gewoon van de een op andere dag op komen spelen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:30

Gewoon naar de tandarts gaan?

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 16:30

Oké dus een spoed paradontoloog bellen heeft ook geen zin? Want, misscien dat ik het onderschat, maar deze pijn is echt al hels dus mocht er nog meer pijn bijkomen en dat het daarna dus wel verholpen is of in ieder geval aan het genezen raakt, heb ik er dan dus echt wel voor over.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 16:31

Zertab schreef:

Hoe bedoel je dat?
Ik ga namelijk gewoon 2x in het jaar naar de tandarts en hij is nu twee weken op vakantie. Spoedarts al gebeld, dus ik weet niet wat je hiermee bedoeld?

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:31

Zertab schreef:

Tegen een TANDVLEESONTSTEKING kan de tandarts niks doen, ik was zo wanhopig heb zelfs tandartsen in Friesland opgebeld en allemaal zeiden ze hetzelfde. Pijnstillers, atibiotica en uitzitten,