Als ik uit ga, kom je overal kinderen van 15 jaar tegen. De diskotheek heb ik maar opgegeven, ik ga wel naar de kroeg. Daar zitten tenminste mensen van mijn leeftijd

De diskotheet zit stampvol kinderen, waarvan er een heel aantal zijn die zeker niet ouder dan 16 zijn.
Laatst was ik bij een vriendin, en haar dochter ging uit. Dat meisje was net 15 en mocht tot half 3 uit. Haar moeder riep haar nog na, "Als ze ontdekken dat je je id vervalst hebt en je krijgt een boete, betaal je het zelf he schat!". Ik stond versteld, een moeder die haar kind van net 15 haar ID laat vervalsen? Waardoor dat kind dus overal naar binnen kan en overal drank kan halen ..
Of bij een festival laatst, kinderen van 14/15 jaar liepen stom dronken met een grote bek rond en kregen overal de drank mee zonder ook hun ID maar te laten zien.
Volgens mij was dat vroeger echt niet zo, of ligd het echt aan mij en valt het me nu pas op? Ik ga nu de laatste jaren meer uit, misschien een beetje laat maar toen ik de 'uitga' leeftijd had, was ik zwanger en had ik m'n kleine meid rondlopen.
Ik heb niks tegen kinderen, echt niet! (Ik had zelf een kind). Tja, volgens mij zijn het vooral de ouders die veranderd zijn. Een heel aantal gaan een stuk makkelijker er mee om. (En nee, echt niet iedereen. Ik wil niet iedereen over één kam scheren
) 
Nu ik 18 ben, is het de grootste uitdaging om binnen te komen bij de plaatsen waar het 21+ is, dus ik snap best waarom vijftienjarigen graag uit willen en ik denk dat dat iets van alle tijden is 
die zijn meer bezig met manicures en extensions