en daarna diarree. Dat is allemaal heel normaal, had ik maar niet zo'n schransvarken moeten zijn. Helaas triggerde het wel een probleem wat ik nu al heb sinds ik in verwachting was van mijn zoontje: Bij lang staan, bij warmte, bij langdurig autorijden en dus ook na het overgeven begint (denk ik) mijn bloeddruk ineens weg te vallen.
Het geluid komt dan van ver, ik word misselijk, mijn hoofd zelf voelt zwaar, maar ik ben wel licht in mijn hoofd, een beetje duizelig en draaiierig, het koud zweet breekt me uit, ik krijg een metaalsmaak in mijn mond en ik voel me helemaal buiten de wereld staan, net alsof ik een film kijk, alles lijkt veraf en in toenemende mate vertragende beelden, soms alsof je door het licht van de stroboscoop kijkt.
Mensen aan de kant zien me dan wit wegtrekken en wankelen.
Vervolgens moet ik op de grond gaan zitten, liefst tegen een muur om niet om te vallen. Ik ben nog wel bij bewustzijn maar ik heb weinig bewustzijn van wat er om me heen gebeurt. Ik denk dat ik op het randje van flauwvallen zit.
Na even zitten 'kom ik weer bij', maar ben vervolgens urenlang slap, moe, ik val voortdurend spontaan in slaap, mijn lichaam voelt zwaar, alles blijft vertraagd binnenkomen, mijn benen voelen zwaar en pijnlijk (een beetje zoals bij restless legs alleen wil ik ze niet bewegen), ik ben te misselijk om iets te eten en mijn heupen waarvan ik door fibromyalgie veel pijn aan heb doen extra pijn.
Mijn gemiddelde normale bloeddruk is 120/70, een arts die EHBO verleende net na een aanval kon 20 minuten na het bijkomen mijn bloeddruk meten op 80/60.
Deze bloeddrukvallen schijnen bij een zwangerschap vrij 'normaal' te zijn, het kan ook geen kwaad, maar ik heb ze nog steeds en ik heb ze dus ook wel eens met het autorijden. Gelukkig voel ik het aankomen en zet ik de auto dan aan de kant tot ik weer mezelf ben, maar ik vind het op zijn minst onhandig en onprettig en op zijn ergst kan het ooit gevaarlijk worden als ik het niet aan voel komen.
Ter volledigheid vul ik nog even aan dat ik ook een doorverwijzing naar de osteopaat ga vragen omdat ik over het algemeen veel stijver ben geworden, ik kan soms moeilijk rechtop komen als ik bijv. heb gezeten of in de auto gereden en mijn rug was gebogen, er zit een blokkade in de middenrug ter hoogte van mijn behabandje en een tijd geleden heb ik enkele maanden last gehad van een uitvallende linkerarm. Maar dat lijkt me dus gewoon een beknelling die losstaan van het bovenste probleem.
Is er een Bokker die dit herkent en wat mogelijke oorzaken weet te noemen?
Ik heb al afgeleerd om op internet te lezen waar ik bang word gemaakt met hersentumoren tot hartproblemen terwijl het vermoedelijk maar iets kleins is
) 
das een goeie tip!