Ik heb chronische spanningshoofdpijn, dus zoals in de beschrijving hierboven, áltijd hoofdpijn. Soms is het gewoon sluimerend aanwezig, laatste paar weken heb ik echt het gevoel alsof m'n hoofd uit elkaar knalt.
Ik heb dit al een flink aantal jaar (een jaar of 5??) soms heb ik het wat erger. Zelden neem ik pijnstillers gewoon omdat het toch maar voor korte duur werkt en je daar óók weer hoofdpijn van kunt krijgen als je het te veel slikt. Doe het hoogstens met tentamenweken oid. Uiteraard heb ik er al het nodige voor gedaan. Zo heb ik cesartherapie gehad en daarnaast ook bij de therapie werden m'n spieren los gemasseerd. Dat laatste helpt op zich wel heel goed, maar ook maar tijdelijk (langer als paracetemollen) er zit gewoon héél veel spanning in m'n spieren (bij m'n schouders, nek, rond m'n hoofd etc.)
Ook heb ik osteopathie gedaan en daar heb ik door omstandigheden (heel druk met school toen vakantie etc.) al een halfjaar geen afspraak meer bij gehad, die ga ik binnenkort wel echt weer maken. En hoop ik dat het iig minder wordt.
Zijn er meer mensen die regelmatig last hebben van hoofdpijn? Spanningshoofdpijn of iets anders? Kunnen we hier elkaars leed delen onder het mom 'gedeelde smart is halve smart'
Slachtoffer!