24/7 hoofdpijn, wie ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

24/7 hoofdpijn, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 16:22

Hij is er altijd, lekker samen slapen, degene die 's ochtends met me op staat en me overdag gezelschap houdt! Hij houdt niet van paracetemollen, dan gaat hij even een uur of 2 weg. Maar dan is hij er altijd weer om mij gezelschap te houden! 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Iemand die 'm wilt overnemen, krijgt 'm zo gratis mee, hoe gezellig het ook kan zijn.

Ik heb chronische spanningshoofdpijn, dus zoals in de beschrijving hierboven, áltijd hoofdpijn. Soms is het gewoon sluimerend aanwezig, laatste paar weken heb ik echt het gevoel alsof m'n hoofd uit elkaar knalt.

Ik heb dit al een flink aantal jaar (een jaar of 5??) soms heb ik het wat erger. Zelden neem ik pijnstillers gewoon omdat het toch maar voor korte duur werkt en je daar óók weer hoofdpijn van kunt krijgen als je het te veel slikt. Doe het hoogstens met tentamenweken oid. Uiteraard heb ik er al het nodige voor gedaan. Zo heb ik cesartherapie gehad en daarnaast ook bij de therapie werden m'n spieren los gemasseerd. Dat laatste helpt op zich wel heel goed, maar ook maar tijdelijk (langer als paracetemollen) er zit gewoon héél veel spanning in m'n spieren (bij m'n schouders, nek, rond m'n hoofd etc.)

Ook heb ik osteopathie gedaan en daar heb ik door omstandigheden (heel druk met school toen vakantie etc.) al een halfjaar geen afspraak meer bij gehad, die ga ik binnenkort wel echt weer maken. En hoop ik dat het iig minder wordt.

Zijn er meer mensen die regelmatig last hebben van hoofdpijn? Spanningshoofdpijn of iets anders? Kunnen we hier elkaars leed delen onder het mom 'gedeelde smart is halve smart' :+

Cynn
Fotograaf

Re: 24/7 hoofdpijn, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:26

:wave: Slachtoffer!

Hier ook iedere dag koppijn... van alles geprobeerd, fysio, ogen opmeten, yoga, voeding veranderen.. veel medicijnen geprobeerd. Inmiddels loop ik bij de neuroloog en weer nieuwe medicijnen maar ook die slaan niet aan..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:31

Heb vanaf mijn 1e ongesteldheid met enige regelmaat last van migraine. Na vele onderzoeken en ziekenhuis bezoeken is endometriose bij mij geconstateerd. Daar medicijnen voor gekregen met een nare bijwerking: nog meer en vaker migraine. Zo 3 keer in de week, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Stond met enige regelmaat op de kop bij de muur omhoog, gék werd ik er van. Vele medicijnen gehad, maar NIETS werkte, of het werkte slechts 1 keer en daarna had mijn lichaam zoiets van, mij verneuk je niet! Maar omdat eerst niet bekend was dat dit medicijn migraine als bijwerking gaf, andere oorzaken gaan zoeken. Was bang dat er iets in mijn hoofd zat, zo ook de dokter, dus ben door een mri geweest. Daar gelukkig niets te zien, dus al een 'spanning' minder. Toen de gyneacoloog eindelijk zijn helder licht aan deed, kwam hij er achter dat ik de medicijnen voor mijn endometriose (lucrin) nooit zo lang had mogen nemen (3 jaar). Sinds ik gestopt ben met de lucrin in mijn migraine met ruim 90% afgenomen en heb ik enkel nog hoofdpijn als ik een hele spannende dag/week/activiteit achter de rug heb. Wat ben ik blij dat ik nu weer dingen kan ondernemen, zonder rekening te hoeven houden met mijn migraine. (Geen afspraken, leuke dagjes uit e.d. Af moeten zeggen). En mocht ik nu wel een keer migraine hebben, dan spuit ik immigran in en is het met een half uurtje weg! Nee, ik mag nu niet meer klagen. Maar wát een hel als je zoals jij de hele dagen hoofdpijn hebt.. Ik weet niet of je rookt, maar is het geen overweging, mocht het helpen, om af en toe een jointje ofzo te roken?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:36

Hier nog 1.
Ik heb, zolang ik me al kan herinneren heel vaak last van hoofdpijn. Hij is bij mij ook echt spanning. En soms heel erg heftig, en soms bijna niet.
Soms krijg je het weg met iboprufen, en soms krijg je het helemaal niet weg.

Ik heb heel veel dingen geprobeerd om er vanaf te komen, ogen laten meten, fysiotherapie, speciale ontspannende olies, een bril zonder sterkte(ivm drukpunten op je gezicht)warmte en koude compressen. Echt heel veel al geprobeerd. Gelukkig ben ik ook nog wel hoofdpijnloos.. maar de laatste tijd zit ik weer in een down periode. Bij mij heeft t niks met menstruatie te maken, ik had het als kind al.
Ik moet zeggen dat ik wel gewoon zoveel mogelijk blijf doen als ik hoofdpijn heb, maar soms spat mn hoofd gewoon bijna uit elkaar en dan is liggen al teveel.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:43

Ja ook hier eigenlijk altijd hoofdpijn. Wel heel stuk dragelijker sinds in een bril heb. Ook al is de sterkte nihil.
Maar als ik gespannen of gestrest ben komt t zo weer terug.

Ik probeer ook zo min mogelijk pijnstillers te slikken. Maar soms toch wel nodig om t een beetje dragelijk te houden.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:46

Komt het niet door voeding? Je wilt niet weten hoe erg mijn hoofdpijn is verminderd sinds ik zo min mogelijk snoep, koekjes, kauwgom en dergelijke eet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 17:12

En is er bij jullie een diagnose gesteld van wat het precies is?

@ Leffroi: wat endomotriose? En ik rook niet en ben heel erg anti drugs, dus gaat 'm niet worden :')

Mayniac_val: Komt niet door voeding, ik eet vrij gezond, snoep niet veel. En dokters etc. hebben gezegd dat 't door spanning in spieren komt, niet door voeding.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:15

Ik heb volgens de neuroloog chronische migraine. 13 maart ben ik naar een hoofdpijnkliniek geweest en sindsdien slik ik beta blokkers. Wat een verademing ipv gemiddeld 20-25 dagen per maand knallende hoofdpijn nu pas 2 weken in totaal een zware hoofdpijnaanval gehad. Was ik er maar eerder heen gegaan. Ik liep er al zo'n 10 jaar mee. Ik voel mij fitter, heb een beter zicht en een helder hoofd.
Ik gebruikt ibuprofen 600 mg plus panadol 400 mg per keer als pijnstiller. Meestal 1 soms 2x per dag om het dragelijk te houden.
Laatst bijgewerkt door Quinn op 17-08-13 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:15

Nee geen diagnose, ook al heel veel verschillende dingen onderzocht. Maar dat is inmiddels al weer aantal jaar geleden. Was er beetje klaar mee dat ze t toch niet vonden dus er maar mee leren leven.
Ik moet nu wel echt mijn bril op hebben anders is mijn hoofdpijn echt niet te harden.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:30

Ja hoor, klinkt bekend, alleen tijdens mijn zwangerschap en een half jaar daarna zonder hoofdpijn.
Alles geprobeerd regulier en alternatief circuit.
Helaas.......moet wel zeggen dat als ik voldoende slaap en gezond leef, de hoofdpijn het beste onder controle te houden is.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:30

Lotgenoot meldt zich. Sinds 1995 24/7 chronische hoofdpijn. Combinatie spanningshoofdpijn/migraine. Heb me altijd 'gered' met bergen paracetemols, ibu's en naratriptan. Sinds januari slik ik via de hoofdpijnpoli Atacand, een bloeddrukverlager. Het gaat wel iets beter maar geeft helaas niet het gehoopte resultaat. Ik ben wel dankbaar voor de lichte verbetering maar neuroloog vindt dat ik nog steeds veel te veel pijnstillers slik. Toevallig sinds vanmiddag eindelijk verlost van weer een heerlijke ouderwetse migraine die maar liefst 3 dagen heeft geduurd.

Hoofdpijn beïnvloed je hele leven, ik kan niet werken, kan alleen maar onder voorbehoud afspraken maken en krijg altijd de rekening van lichamelijke inspanning. Hoofdpijn sucks!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:35

Ik heb in april een mega migraine aanval gehad en sindsdien heb ik veél hoofdpijn. Godzijdank niet 24/7.
Maar ik werk bijvoorbeeld in een drukkerij en daar is het toch veel herrie van de machine's e.d. En dan heb ik binnen no time koppijn. Als ik gewoon naar school moet heb ik het ook erg snel.
En dan sinds april ineens minimaal elke maand migraine aanvallen waarbij ik m'n hoofd niet op kan tillen of bewegen van de pijn. Heb ook erg vaak dat m'n ogen raar doen, vreemde ongecontroleerde bewegingen maken (soort wegtrekken en ik kan er helemaal niks aan doen) en dat wekt ook aardig hoofdpijn op. Wel altijd op dezelfde plaats, achter m'n rechteroog.

Heel raar aangezien ik echt bijna nooit hoofdpijn had. -O-

Maar 24/7 hoofdpijn, jeetje TS en de rest. Ik leef met jullie mee :(:)

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:38

Ja dat klinkt bekend. Tis vooral erg als ik stress of iets heb..

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:53

Maakt het nog verschil als je gereden hebt?
(En dan bedoel ik dat je prettig gereden hebt, lekker hebt kunnen zitten en geen 'vandaag lukt het niet'-ritje)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:58

Hier ook 1 met dagelijkse hoofdpijn!

Verschrikkelijk!! Ik moet met regelmaat weg van feestjes en ben niet meer het spontane meisje van vroeger.
Het begon met migraine, daar heb ik tot m'n zwangerschap last van gehad en dan ook echt wekelijks.
En nou heb ik dagelijks hoofdpijn, tot een doffe zeurderige pijn, tot knallend zodat je graag je hoofd van je romp zou trekken.

Ik heb Fysio, lenzen ze hebben zelfs mijn holtes vergroot en mijn neus rechtgezet maar m'n hoofdpijn blijft.

Het enige wat ik nog kan proberen is stoppen met de pil, maar dan loop je tegen het volgende probleem 'anticonceptie' ik heb al van alles geprobeerd spiraal nuvaring noem maar op!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:46

Oh vreselijk!!

Ik had 3 dagen last van hoofdpijn en het is nu eindelijk aan het wegzakken.. Maar pff
Wat wordt je er moe van.. En futloos en chagrijnig..

Echt heel vervelend voor de mensen die dit dagelijks hebben en petje af voor degene die gewoon doorgaan (of iig proberen!)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:51

Heb je al eens bio feedback gedaan? Misschien zou dat nog een oplossing zijn..
En ik zou je willen aanraden om op te passen met teveel pijnstilling, soms maakt het het uiteindelijk erger

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:53

Ik heb het ook een tijdje gehad, bij mij komt het van straling met name van de wifistraling. Nu hebben we ons huis zo veel mogelijk stralingsvrij gemaakt, lukt niet helemaal, maar wel afdoende. Ik heb niet 24/7 hoofdpijn meer! Omdat ik bewust ben van de straling die er overal is. Het is ongelooflijk wat die straling met je kan doen en ik ben er van overtuigd dat er over een tijd blijkt dat dat helemaal niet goed voor ons is en ons nageslacht zich af gaat vragen waarom wij allemaal midden in de straling leefden.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:59

Tanya schreef:
Heb je al eens bio feedback gedaan? Misschien zou dat nog een oplossing zijn..
En ik zou je willen aanraden om op te passen met teveel pijnstilling, soms maakt het het uiteindelijk erger

Is dit tegen mij?? Pijnstilling gebruik ik maar heel beperkt, juist omdat je hoofdpijn daar erger van kan worden.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:07

Ik heb laatste 2 paracetamols gepakt.

Hielp wel, maar het was nog steeds niet 100% voorbij..

Ik heb een hekel aan pillen, maar paracetamols zijn imo de sterkste medicijnen die zonder recept te verkrijgen zijn.
Alleen deze hielpen toen niet eens :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:09

Ik zou schoon eten eens proberen! Zonder e nummers, geraffineerde suikers ed

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 19:13

Nancy: je kan ook ibu 400 krijgen zonder recept. Zijn zover ik weet sterker.

Ik gebruik ook héél weinig pijnstilling, alleen als ik echt iets belangrijks heb ofzo.

Turdusmerula: heb je het tegen mij? en over paardrijden of auto-rijden? Ik rij niet zo vaak paard, maar kan niet zeggen dat dat er invloed op heeft.

Bij mij maakt stress het wel erger (en door wat persoonlijke omstandigheden heb ik die wel redelijk op het moment) en ik moet ook goed op m'n houding letten (goed rechtop etc.)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:16

Ik heb de diagnose chronische migraine, combi met spanningshoofdpijn. Heb ook veel verschillende medicijnen geslikt, maar dan ook max 2x per week maar, omdat je inderdaad van teveel ook hoofdpijn kan krijgen.. Maar tot nu toe nog niks dat helpt.. over een week weer naar de neuroloog. Want wat ik nu slik, word ik niet vrolijk van...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 19:18

Kunnen jullie je trouwens ook zo vréselijk ergeren aan mensen die dan klagen over een klein pijntje in hun rug oid? M'n vader die doet bijv. of de wereld vergaat af en toe. Hij kan de tafel niet alleen tillen want dan krijgt hij pijn in z'n rug. En dan denk ik, ik loop 24/7 met knallende hoofdpijn, ik zeg er amper wat van, zeur toch eens niet zo. :=

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:19

Ohja, dat herken ik ... :')