Wat doe je als je in een dipje zit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Wat doe je als je in een dipje zit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 10:56

Soms zijn er van die dagen dat ik niet lekker in me vel zit, ik denk dat iedereen dat wel is heeft.
Ik heb nergens zin in (terwijl ik heel veel moet) voel me moe en ik heb het gevoel steeds in een "naar sfeertje" te zitten (klinkt misschien raar maar ik weet niet hoe ik anders moet uitleggen)
Wat doen jullie om als je een dipje hebt daar weer snel uit te komen?

equitation

Re: Wat doe je als je in een dipje zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:57

Met een zak snoep chagerijn tv kijken hahaha. Kom ik wel tot rust.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:59

paardrijden haha en als dat niet kan effe lekker onder de douche,nagels lakken, wil wel graag met rust gelaten worden dan

Donkerblauw

Langs bij het paard om te tutten, naar de sportschool, iets leuks doen met een vriend(in), een feelgood movie kijken of shoppen (niks werkt beter voor mij dan retail therapy). :)

Nadine_S

Ik probeer me dan toch te focussen op leuke dingen. Maar ik laat het gevoel er ook zijn. Wetende dat het overgaat. Soms helpt het me om met een grote pot thee op de bank te gaan hangen. Andere keren moet ik actief iets gaan doen. Even naar de supermarkt bijvoorbeeld. Of toch stofzuigen e.d. Zodat ik me dan weer beter voel omdat ik toch iets nuttigs heb gedaan.
Sterkte!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:02

Als het zo'n dagje is, dan ga ik mijn lievelingspyjama aantrekken, en lig ik in bed series te kijken, te gamen, of lees ik een goed boek. Dan 'ontsnap' je even, zeg maar. Als de sfeer in huis niet meezit, vind ik het leuk om naar de paarden te gaan, lekker stil en in de buitenlucht.
Vooral niet zitten kniezen, maar actie ondernemen en iets doen waar jij je goed bij voelt, zoals met een vriendin afspreken.

Voel je je al enige tijd slecht in je vel, zou ik eens naar je voedingspatroon kijken. Door gezond te eten en elke dag een half uur te sporten heb je hopen meer energie, heb je geen middagdutjes meer nodig, val je 's avonds als een blok in slaap en sta je uit jezelf op een degelijk uur weer op.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:07

Als ik zo'n dag heb (wat bijna nooit is) dan lig ik het liefst in mijn bed tv te kijken of met mijn laptop beetje bokken, facebooken, etc. Vaak wandel ik dan even met mijn paard en dan word ik vanzelf wel weer happy.

Maar wat mij helpt om eruit te komen is een lekkere feelgood film kijken. Of als ik nog naar mijn paard moet een training bekijken op youtube hoe je een paard goed kan rijden of een wedstrijd kijken en dan krijg ik vanzelf weer zin om iets te doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:09

Rondje lopen door de stad en mijn zegeningen tellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:10

Paardje doen, en verder op m'n bed liggen met TV series aan en heel veel feel-good-food. En gelukkig word ik dan ook doodgeknuffelt door m'n vriend :)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:13

Soms lekker op de bank hangen met iets te snaaien en lekker chagrijnig blijven, maar meestal knap ik het meest op van een paar uur buitenlucht tussen de paarden.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 11:24

Bedankt voor de tips, helaas moet ik wel gewoon werken van 08:30 t/m 17:00 ;(

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:26

Lekker doorwerken en na het werk naar mijn paard gaan :j de beste (ont)spanning die er is :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:28

Je erop verheugen dat het bijna weekend is? :D En tot die tijd er even bij stilstaan wát een bikkel jij bent omdat je je door deze dag weet te slaan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:28

ow snap het wel ik heb er nu ruim jaar last van echt niet goed in mijn vel zitten, gewoon bang zijn voor bepaalde dingen.
Onbewust angst voor huis, paarden, werk enz enz.. helaas komen er nu een jaar lang bijna elke maand een flinke domper voorbij

En toch wat doe je eraan? Ik tel ook mijn zegingen ik ben zelfstandig, heb baan, paarden, geen geldnood.
Dus ik knuffel veel met mijn katten en probeer mezelf op te peppen en anders denk ik terug aan alle reizen die ik gemaakt heb en hoe de mensen daar leefde dus denk aan Thailand, Indonesië, India..... en dan denk ik aan de fabrieken waar ik gelopen en gekeken heb.. bananenfabriek in Costa Rica (nee niet spanje :) )

En besef ik...... zo slecht heb je het niet, ga door ooit komt er weer een goede tijd

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 11:29

Helaas heb ik geen paard meer, ik heb mijn paard moeten verkopen omdat ik de stalkosten niet meer kon betalen.
Ik ga nu wel met de hondjes naar het bos of met mijn ratjes knuffelen.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 11:30

tita schreef:
ow snap het wel ik heb er nu ruim jaar last van echt niet goed in mijn vel zitten, gewoon bang zijn voor bepaalde dingen.
Onbewust angst voor huis, paarden, werk enz enz.. helaas komen er nu een jaar lang bijna elke maand een flinke domper voorbij

En toch wat doe je eraan? Ik tel ook mijn zegingen ik ben zelfstandig, heb baan, paarden, geen geldnood.
Dus ik knuffel veel met mijn katten en probeer mezelf op te peppen en anders denk ik terug aan alle reizen die ik gemaakt heb en hoe de mensen daar leefde dus denk aan Thailand, Indonesië, India..... en dan denk ik aan de fabrieken waar ik gelopen en gekeken heb.. bananenfabriek in Costa Rica (nee niet spanje :) )

En besef ik...... zo slecht heb je het niet, ga door ooit komt er weer een goede tijd

Dankjewel Tita en sterkte.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:30

Voor een dagje ga ik aan de chocola en rust zoeken bij tv, computer, leesboek, mijn bed, in bad,...
Duurt het langer dan probeer ik mezelf onder mijn kont te schoppen om ritme te houden en de gewone dagdagelijkse dingen te doen. Als ik dan te lang toegeef aan mijn dweilmodus raak ik depressief :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:02

Heerlijk in bad met lekkere sop en een leuk boek. Daarna insmeren met lekkere bodylotion. En daarna hangen voor de tv met veel thee en lekkers gooische vrouwen kijken :D Dan lekker slapen en de volgende dag is het dan wel weer over.
Vind zulke dipdagen eigenlijk best lekker af en toe :') Heerlijk om soms eens jezelf te verwennen en zwelgen in zelfmedelijden :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:24

Ongegeneerd een plak chocola naar binnen werken en op de bank/bed zitten met een boek of laptop.
Of sporten :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:26

Dan blijf ik heerlijk op bed liggen en sleep ik af en toe eten en drinken mee naar boven!

Als ik werk heb ik nooit een dip haha, is alleen af en toe in het weekend dat ik denk; zo, nu is het 'me-time' en rust! Stiekem vind ik het heeeeeerlijk :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:29

Ik had gister en vandaag een dipje.

Ik heb eerst 2 boeken uitgelezen maar dat hielp niet.. :')
Dus ben ik net maar gaan sporten en dip is helemaal voorbij :D

Dus lekker gaan sporten, al heb je nog zo'n weinig zin.
Doet je echt goed! Mij in ieder geval wel haha

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:29

Ik heb de slechte gewoonte dan om de zetel in te kruipen met mijn dekbed, tv te kijken en alles wat lekker eetbaar is op te boefen _O-
En als dat niet helpt (online) shoppen voor de paardjes :').
Meestal tegen de avond naar mijn paarden en wat tutten, maar op zo'n dagen rijd ik ook niet want dat voelen ze te hard :)
Laatst bijgewerkt door _Alarm_wlkp op 16-08-13 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:30

(online) shoppen. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:17

Elianna_ schreef:
(online) shoppen. :))

Dit, en als het budget bereikt is een serie kijken.... En dan in 2 dagen de serie uitkijken of leuke boeken lezen , maskertjes-dag tot ik vanzelf weer door iemand gebeld/appt wordt of ik iets leuks wil gaan doen, ik geen nee durf te zeggen, dus iets leuks ga doen en in een positieve cyclus kom.

En tegenwoordig ben ik begonnen met breien :') :))

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:21

Toevallig werd ik vanochtend wakker met een beginnend dipje...
Eerst tot half de middag op de bank gehangen, gecomputerd, niks nie beter..
Daarna de fiets gepakt en 12 km gaan fietsen, kwam helemaal happy thuis!

Dus: Even een uurtje of wat zwelgen in je dipje en daarna sporten/bewegen!