Ervarigen litteken/P-CL-E crème biodermall / bio-oil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cindequil

Ervarigen litteken/P-CL-E crème biodermall / bio-oil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 20:20

Goedendag,

Omdat ik hier nog niet echt een topic over kon vinden zo gauw, bij deze. Mocht deze er dus wel een topic van zijn, excuses.

Ik ben opzoek naar ervaringen van de littekencreme van bio-oil/biodermall en/of P-CL-E crème van biodermall.
Ik heb een kleine operatie gehad en ben van plan om te gaan smeren, het wondje zit op mijn hoofd en ik wil dit zo mooi mogelijk laten herstellen.

Daarnaast ben ik in het bezit van heel wat mooie striae plekken verspreid over mijn lichaam. Ik hoor veel over de P-CL-E crème, maar ik hoor dan voor striae ook weer de gewone littekencreme van bovengenoemde merken, of zelfs huismerk (kruidvat oid.)

Ik zie ondertussen door de bomen het bos niet meer, dus ik hoor graag jullie ervaringen.
Mochten jullie iets anders weten, zijn jullie meningen en ervaringen uiteraard ook van harte welkom.

Groeten, Cindeeh.
Laatst bijgewerkt door Cindequil op 09-08-13 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

N_B_N

Re: Littekenteken/P-CL-E crème biodermall / bio-oil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:23

Ik kan je niet aan ervaringen helpen, maar ik zou als ik jou was even de titel aanpassen. Er staat littekenteken :P

Cindequil

Re: Ervarigen litteken/P-CL-E crème biodermall / bio-oil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 20:24

Haha dankjewel, ik heb het aangepast.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:26

Ik vrees dat voor striae niks echt helpt. PCLE deed bij mij in ieder geval helemaal niets. Als littekencreme is het fijn spul, maar voor striae :n

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:29

Ik gebruik nu een weekje bio-oil. Kostte niet erg veel bij de action. Ik ben benieuwd of het werk, voor nu zie ik misschien een klein licht verschil (dat denk ik meer psychisch is). Maar denk niet dat je grote verschillen kunt zien in een week. Het ruikt heerlijk, en is een beetje vettig maar dat valt op zich mee. Ik blijf dit nu erop smeren, en ik kan je eventueel op de hoogte blijven houden of ik verschil merk? :)

Overigens heb ik niet jou probleem littekens.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 20:50

dancer_ schreef:
Ik gebruik nu een weekje bio-oil. Kostte niet erg veel bij de action. Ik ben benieuwd of het werk, voor nu zie ik misschien een klein licht verschil (dat denk ik meer psychisch is). Maar denk niet dat je grote verschillen kunt zien in een week. Het ruikt heerlijk, en is een beetje vettig maar dat valt op zich mee. Ik blijf dit nu erop smeren, en ik kan je eventueel op de hoogte blijven houden of ik verschil merk? :)

Overigens heb ik niet jou probleem littekens.

Als je mij op de hoogte zou willen houden, graag! Ik ben benieuwd.

Over een week mogen mijn hechtingen eruit en dan kan ik beginnen met smeren.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:54

ik heb goeie ervaring met bio-oil. Alleen voor striae gaat geen enkel olietje of cremepje werken

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 20:57

Ik verwacht ook niet dat het weg gaat, maar wel dat het verminderd, want soms hoor je daar toch wel verhalen over. Is dit echt zo, of zo'n typisch broodje aap verhaal?

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:51

Ik heb ook bio-oil gebruikt, maar vrij weinig verschil gemerkt..

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:53

Ik heb bio oil gebruikt en vond dat ook helemaal niet helpen.
gebruik nu argan olie (gewoon als gezichtscreme) en deze schijnt ook goed te helpen tegen littekens. misschien een idee?
mn huid is wel enorm zacht geworden hierdoor en ziet er beter uit. maar heb geen vers litteken dus dat niet kunnen uitproberen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:58

Bio oil werkte bij mij absoluut niet. Tea tree olie en slakkenslijm daarentegen wel. :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 06:49

Ik heb op meerdere blogs gezien dat bio-oil niks doet. Een iemand was er zelfs overgevoelig voor. Zelf vind ik 't, vanwege de ingrediënten, sowieso troep. Ik zou dan eerder bv pure vitamine E olie smeren.

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 06:57

Ik heb biodermal gebruikt was een fijne zachte crème. Of het geholpen heeft... Ik denk dat vooral het eerste jaar uit de zon blijven en het verstrijken van tijd een positief effect heeft gehad

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:40

Gewoon het smeren/masseren alleen al heeft een positief effect op littekenherstel, maakt niet zo veel uit waarmee je smeert..

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:43

Het beste middel en het enige wat bij mij werkt is Scar Cream van Drs. Hans Schroder. Wel vrij prijzig maar het heeft mij een hoop littekens gescheeld!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:27

Biodermal helpt, het duurt even maar het litteken word daarna mooi licht van kleur je moet het dan wel regelmatig smeren!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:31

Angeliquee18 schreef:
Ik heb ook bio-oil gebruikt, maar vrij weinig verschil gemerkt..

Hier eenzelfde ervaring. Het was wel fijn spul om te gebruiken om het litteken (met daaronder verkleefd bindweefsel) los te masseren :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:32

Lidewijke schreef:
Gewoon het smeren/masseren alleen al heeft een positief effect op littekenherstel, maakt niet zo veel uit waarmee je smeert..

Exact dit. Ik heb de littekens die ik heb overgehouden aan een hondenbeet tijdens het herstel dagelijks meerdere keren rustig gemasseerd. De stimulatie van de bloedsomloop zorgt voor een beter herstel. De littekens zijn, op een na, zo goed als weg.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:33

Ik heb na mijn operatie siliconenpleisters gekregen voor mijn litteken, die hebben heel goed gewerkt :j kun je misschien ook eens naar vragen aan je behandelend arts.
Daarnaas heb ik bio-oil gesmeerd, maar het nadeel daarvan vond ik dat het zo vet is.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:43

Ik heb beide geprobeerd! En ik ben helemaal weg van pcle-creme! Ik gebruik het overal voor.... Op mijn nieuwe tattoo, mn littekens 3 verschillende na operaties, als ik verbrand ben, op mn muggenbulten, als handcreme, nouja, noem maar op! Ik raad het altijd iedereen aan en de meesten blijven het ook gebruiken. Het kost wat maar dan heb je wat. Ik ben vrijwel overal allergisch voor (zalfjes, zeep, muggenspray en alles wat smeert) maar ik smeer dit al jaren en heb geen reactie!

Bio oil vond ik heerlijk ruiken, het is een fijne massageolie maar ik boekte veel beter resultaat met pcle-creme!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:46

Ik vind P-CL-E crème vreselijk.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:45

Ik heb tot +- 2 jaar geleden bio-oil gesmeerd op een breed litteken van +- 1 cm breed en 1,5 cm lang.
Dit litteken zit aan de binnenkant van m'n elleboog en de bio-oil heeft er voor gezorgd dat het litteken soepel is geworden en ook blijft nu ik het al zolang niet meer gesmeerd heb :).

Het is en blijft een lelijk opvallend litteken maar sinds deze zomer kleurt ie zelfs een beetje mee met m'n huid en valt ie daardoor wat minder op :).

Echt egaler of minder worden littekens niet van de bio oil maar het kan zeker wel helpen om de littekens mooi soepel te maken :).

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 19:58

Britt schreef:
Ik heb na mijn operatie siliconenpleisters gekregen voor mijn litteken, die hebben heel goed gewerkt :j kun je misschien ook eens naar vragen aan je behandelend arts.
Daarnaas heb ik bio-oil gesmeerd, maar het nadeel daarvan vond ik dat het zo vet is.

Ik heb maar een miniskuul wondje. (het betreft een verwijderde moedervlek) Maar aangezien dit op mijn hoofd is, wil k dit zo goed mogelijk verzorgen.
Dat dit niet perfect wordt, snap ik ook wel maar ook voor eventuele latere wondjes en/of littekens is dit altijd handig om te weten.

Ik houd mijn buikzone nu ingesmeerd met een vitamine E creme, hier zitten wat verse striae plekken. Weggaan zal het niet, maar wie weet doet het wat, schade zal het niet aanrichten.

_San87_ schreef:
Ik vind P-CL-E crème vreselijk.

Zou je die mening willen onderbouwen waarom? Ben wel benieuwd waarom jij dit zo ervaart.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:01

Natuurlijk :). Mijn huid werd er enorm vet van en hoewel het lekker smeert, het trok niet in (ik liep na een halve dag nog met een vette laag over m'n huid) waardoor mijn huid een reactie ging vertonen.

De crème is voor mij dus veel te vet. Wellicht dat het jou wel kan helpen, maar zoals gezegd, voor littekens hoef je geen dure P-CL-E crème te kopen. Dat kan ook met goedkope slakkenslijmgel van de Action waarmee je je litteken masseert :).

Edit: En dat terwijl ik een droge huid heb :=.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 20:09

Ik heb net 3x mezelf dus ingesmeerd met die vitamine E olie (mijn wondje wacht ik nog mee tot de hechtingen er uit mogen dus daar kan ik nog niets over vertellen)
Maar deze heb ik voor het slapen en sochtends er op gesmeerd en dit werkte prima, trok mooi in en bleef niet heel vet.

Ik heb vitamine E creme van De Tuinen.
Dus ik zal jullie in iedergeval op de hoogte houden van deze olie. En ik hoor nog graag jullie ervaringen aan.

Bedankt voor je antwoord San. Bio-oil is uit jullie reacties dus niet zo'n succes.