Het leed dat "jaloezie" heet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TuttiFrutti_

Het leed dat "jaloezie" heet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 16:10

Hoi mensen,

Het soort jaloezie: relatiejaloezie :o

Heb heel lang getwijfeld om een topic te openen, toen dacht ik: Ahja waarom ook niet. Zullen wel meer mensen zijn met hetzelfde probleem.
Zoals de titel al zegt: wordt onderhand wel heel erg gek van mezelf en wil graag van mijn jaloezie af!
( even belangrijke info, de relatie van mijn vriend en mij gaat super, kan zelfs niet beter )

Het is normaal om wel "eens" jaloers te zijn maar dit gaat op het ziekelijke af maar soms vraag ik me af: waar komt toch vandaan?
Op het moment van het jaloers zijn gaat er een knop bij me om en kan niet meer "normaal" nadenken }> . Alles is dan negatief en zie alles ( in dit geval de meiden ) als vijand, dit laat ik niet blijken maar van binnen vreet het me op. Ik maak dit trouwens ook bespreekbaar met mijn vriend dus die is op de hoogte...
Hebben/hadden jullie ook dit probleem en hoe gaan jullie hiermee om?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:14

koenlover

Re: Het leed dat "jaloezie" heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:18

Je berichtje is voor mij heel herkenbaar.. Ik forum alleen mobiel nu dus kan even niet uitgebreid reageren maar dat doe ik morgen, je bent in ieder geval niet de enige ;)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:23

Jaloezie komt meestal voort uit onzekerheid. (Zo leuk ben ik niet, dus hij zal vast wel naar anderen toe gaan of die straks leuker vinden)

Als je er dus iets aan wilt doen zul je niet zozeer aan de jaloezie moeten werken, maar wel aan je zelfbeeld en zelfwaardering. Weet jij eigenlijk wel waarom jouw vriend JOU leuk vindt?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:25

Herkenbaar ben vanaf me zelf al jaloers en me vriend is ook ontzettend jaloers :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:30

Jaloezie maakt alles kapot. Het kan dan wel voort komen uit onzekerheid maar IMO moet je je laten helpen als je zo onzeker bent dat het jaloezie wordt. Ik zou niet kunnen samen leven met een jaloers iemand.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:31

Heb vroeger ooit één keer een jaloerse vriend gehad en sindsdien gelukkig nooit weer, kan je dus niet helpen. Wel is het zo dat er in jouw gedachten altijd mooiere, leukere meiden zullen zijn. Ik zei vroeger altijd : Als je het beter kunt krijgen moet je gaan, hij is er nog altijd :D en jaloezie is mij helemaal vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:32

Jaloezie kan ook voortkomen uit eerdere ervaringen.

Hou het in ieder geval niet voor jezelf want dat maakt het alleen maar erger en blijf er (normaal) over praten met je vriend.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 16:33

Sassol schreef:
Jaloezie komt meestal voort uit onzekerheid. (Zo leuk ben ik niet, dus hij zal vast wel naar anderen toe gaan of die straks leuker vinden)

Als je er dus iets aan wilt doen zul je niet zozeer aan de jaloezie moeten werken, maar wel aan je zelfbeeld en zelfwaardering. Weet jij eigenlijk wel waarom jouw vriend JOU leuk vindt?

Had idd ook gelezen dat het met onzekerheid te maken heeft, ben ik ook wel.
Mijn vriend verteld me heeeel vaak hoeveel hij van me houd en ook echt alleen mij leuk vind en benoemd dan ook waarom.
Heel soms overwin ik mijn jaloezie, ik tel tot 10 en adem-in-adem-uit haha. Maar soms lukt het niet en schiet het "knopje" door en dan ga ik ruzie maken om NIKS. Achteraf heb ik enorme spijt van en beloof ik mezelf dat het nooit meer gebeurt maar dit lukt gewoon niet :o

Het gebeurt echt niet iedere week ofzo...
Laatst bijgewerkt door TuttiFrutti_ op 05-08-13 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:35

Heel herkenbaar dit, zit in een super fijne relatie en het gaat echt top tussen ons, toch ben ik enorm jaloers. Het begint echt zo erg te worden, dat ik er echt last van heb. Het is dus niet meer de 'gezonde jaloezie'.

Weet ook wel waar het vandaan komt denk ik, ben erg onzeker en kon in de ogen van m'n vader nooit wat goed doen, dus daarom het gevoel dat ik voor me vriend ook niet goed genoeg ben.
en ook al verteld vriendlief me vaak dat ik wel leuk ben, het verleden blijft altijd een rol spelen helaas.

Hij weet er ook alles vanaf en we houden het goed bespreekbaar en hij houd er dan ook rekening mee als ik weer is een van m'n oneerlijke jaloerse uitspattingen heb :Y) :Y)

en nou scheelt het dat hij ook nog wel is behoorlijk jaloers kan zijn, vult elkaar goed aan :')

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 16:37

Anne_91 schreef:
Heel herkenbaar dit, zit in een super fijne relatie en het gaat echt top tussen ons, toch ben ik enorm jaloers. Het begint echt zo erg te worden, dat ik er echt last van heb. Het is dus niet meer de 'gezonde jaloezie'.

Weet ook wel waar het vandaan komt denk ik, ben erg onzeker en kon in de ogen van m'n vader nooit wat goed doen, dus daarom het gevoel dat ik voor me vriend ook niet goed genoeg ben.
en ook al verteld vriendlief me vaak dat ik wel leuk ben, het verleden blijft altijd een rol spelen helaas.

Hij weet er ook alles vanaf en we houden het goed bespreekbaar en hij houd er dan ook rekening mee als ik weer is een van m'n oneerlijke jaloerse uitspattingen heb :Y) :Y)

en nou scheelt het dat hij ook nog wel is behoorlijk jaloers kan zijn, vult elkaar goed aan :')

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben :D

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:37

Sassol schreef:
Jaloezie komt meestal voort uit onzekerheid. (Zo leuk ben ik niet, dus hij zal vast wel naar anderen toe gaan of die straks leuker vinden)?

Helemaal gelijk, het is JOUW vriendje, hij is met jou omdat hij je LEUK vindt. Wees niet onzeker

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:39

Missie_Maxie schreef:
Sassol schreef:
Jaloezie komt meestal voort uit onzekerheid. (Zo leuk ben ik niet, dus hij zal vast wel naar anderen toe gaan of die straks leuker vinden)?

Helemaal gelijk, het is JOUW vriendje, hij is met jou omdat hij je LEUK vindt. Wees niet onzeker

Ik krijg meer het idee "zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten"

Anne_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:40

TuttiFrutti_ schreef:
Anne_91 schreef:

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben :D

Haha nee dat ben je zeker niet.
Het is mijn hapje en niet die van een ander! <<) :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:41

Denken jullie zo echt? Dat het je eigendom is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:41

Ayasha schreef:
Missie_Maxie schreef:

Makkelijk oordelen als je zelf niet in diegene zijn schoenen hebt gestaan.

Dit soort dingen komen niet uit de lucht vallen en vaak ligt er iets diepers onder.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:42

Dat kan, maar dan moet je je laten helpen en dat niet projecteren op iemand die er geen schuld aan heeft.

Anne_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:43

Citaat:

Dat ben ik niet met je eens.
Ik zo nooit maar dan ook echt nooit iets met een andere jongen doen. Natuurlijk kan het in sommige gevallen wel zo zijn, ik wil niet alles over 1 kam scheren, maar vaak heeft het echt te maken met onzekerheid ( of een partner die iets te veel kijkt/ flirt :Y).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:44

TS vraagt om tips en er wordt hier inderdaad gezegd dat ze misschien met een proffesional moet gaan praten. Heb ik ook gedaan.

Makkelijk praten als je er zelf niet in zit.

En dat projecteren is niet zomaar van de een op de andere dag af te leren (helaas).

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:45

Robijntjah schreef:
TS vraagt om tips en er wordt hier inderdaad gezegd dat ze misschien met een proffesional moet gaan praten. Heb ik ook gedaan.

En dat projecteren is niet zomaar van de een op de andere dag af te leren (helaas).

maar erin blijven hangen is ook niet goed.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 16:46

[/quote]Helemaal gelijk, het is JOUW vriendje, hij is met jou omdat hij je LEUK vindt. Wees niet onzeker[/quote]
[/quote]Ik krijg meer het idee "zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten"[/quote]

Zal mijn vriend absoluut nooit maar dan ook nooit bezeiken dus ben ik het niet helemaal met je eens :o
Laatst bijgewerkt door TuttiFrutti_ op 05-08-13 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:46

Ik heb al ander half jaar met de zelfde jonge en we zijn alle bij ontzettend jaloers ondanks het jaloerse gedoe gaat het al die tijd goed.
Natuurlijk zitten we er soms mee, zou liever niet jaloers zijn

Anne_91

Ayasha schreef:
Denken jullie zo echt? Dat het je eigendom is?

Bedoel je dat op reactie van het is mijn hapje?
Dat was natuurlijk een grapje, ik ben echt niet het claimerige(?) type.
Natuurlijk is het mijn eigendom niet en kijken mag, dat doe ik zelf ook. Als het maar niet te veel word.

En als hij iets beters kan vinden, dan vind ik dat het zijn goed recht is om met haar verder te gaan, als hij maar wel het fatsoen kan opbrengen om eerst met mij te komen praten en het gewoon netjes uit te maken voor dat hij iets met een ander doet

Anoniem

minikatje schreef:
Robijntjah schreef:

maar erin blijven hangen is ook niet goed.

Waar zeg ik dat?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:48

Robijntjah schreef:
Waar zeg ik dat?

nergens, het was gewoon een constatering.