Dikke wang na trekken verstandskies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dikke wang na trekken verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:11

Donderdag is mijn verstandskies getrokken , nouja 2 dan links boven en onder (en ik dacht ze trekken er maar 1 uit :') ). Vanaf dag 1 gegeten , puree met ham en appelmoes en brood zonder korst. Dag 2 weer gewoon brood en kreeg snoepjes weg (lastig uit te leggen was hels maar jummie) , ook weer puree met spinazie en kip. Al die tijd had ik zakjes van de apotheek gekregen en die neem ik 3x per dag en na ongeveer 5 uur is de pijn er weer (is nu al 6 uur geleden *klopt af*). Vandaag brood veel ijs en nasi weggewerkt , na de maaltijden spoel ik met lauw water en zout. Nu komt er een ei op mijn wang -O- , dat had ik de vorige keer niet en kan dat geen kwaad? Ik slaap prima , leg een koud iets op mijn wang en ik ben vertrokken :). Kan het kwaad dat het zwelt? ik wil geen infectie namelijk, een combi van het warme weer en de gruwel wat de VK trekker gedaan heeft..?. Ik moest officieel koelen , maar ik eet dus de hele dag rakketjes en laat de stukken die ik afbijt op het slagveld in mijn mond neer , en dat steeds weer hihi

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 7014_n.jpg

Moet maandag officieel vrijwilligerswerk doen maar denk dat ik dat afbel..

Rindin

Re: Dikke wang na trekken verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:13

Is heel normaal dat je wang opzwelt. Gaat vanzelf weer weg ;) Sterkte!

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:18

helaas, het hoort er allemaal bij.....

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:21

Het hoort er bij.

Ik zag er uit als een soort bulldog en dat 6 (!) weken lang.... Ik hoop voor je dat het sneller dan dat gedaan is! ;)

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:24

Heb je geen coolpack die je er een kwartier/twintig minuten op kan leggen? :)
Bij mij is een tijdje terug ook een verstandskies getrokken, ben toen bij thuiskomst gelijk gaan koelen (was ook een tip van de kaakchirurg) en mijn wang is verder helemaal niet dik geworden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:26

Hoort idd voornamelijk als het een onderkaak betreft. Koelen heeft nu niet veel zin meer, zwelling zit er al. Gelukkig trekt t ook vanzelf weer weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:31

ik kreeg er 1 en heb na trekken 3kwartier gekoeld -O-

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:36

Dit vind ik NIET leuk om te zien, ik moet nog -O- -O-

Jij in elk geval sterkte, zou wel blijven koelen :(:)
Laatst bijgewerkt door Muisbal op 03-08-13 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:46

:(:) Stay positive , het is maar een dikke wang. Zolang ie niet dikker wordt :Y)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:52

Zolang je gewoon kan eten, dan is er niks aan de hand hoor!

Toen mijn verstandskies eruit was, had ik nog dubbel zo'n dikke wang als jij inclusief blauwe bloeduitstorting en ik ben de dag erma gewoon (met tennisbal wang) gaan werken hoor ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:57

Ja kost wat moeite , vooral als pijnstillers uitwerken. Maar ik doe het gewoon , 2 dagen puree gehad en het gaat prima :)

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:52

Ik moest maandag (wat een hel was onder zeg) en kon vrijdags pas weer een beetje eten.. Ook dikke wang, en die zakjes gehad! Brrrr

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:01

Een week niet eten ssssuus? Dat lijkt me dan wel weer wel goed voor m'n lijn :+

Ik moet de 12e een CT scan laten maken en daarna wordt er pas een behandelplan gemaakt... Mijn zenuw lijkt vast te zitten oid aan mijn verstandskies linksonder, dus die kunnen ze niet zomaar even weghalen waarschijnlijk -O-

Maar TS, met een wang als die van jou kan ik wel leven denk ik :D (tijdelijk)

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:09

Volgens mij is dat heel normaal als de ingreep nog zo kort geleden plaats heeft gevonden, ik vind het er ook niet verschrikkelijk opgezwollen uit zien. Ik heb bijna 2 weken geleden 4 verstandskiezen in één ingreep eruit laten halen, er moest zelfs nog wat bot weg geboord worden linksonder omdat 'ie anders niet goed bij die verstandskies kon, en uiteraard wordt het dan dik. Bij mij viel de zwelling nog aardig mee (ik had echt gerekend op een ontzettend hamsterhoofd :')) omdat ik ook gelijk begon met koelen direct na de ingreep en de dagen erna ook om de zoveel uur even. De pijn viel me ook heel erg mee, ik heb er bijna geen pijn aan gehad. Ik had ook zo'n boekje meegekregen en daar stond in dat het verstandig is om terug te gaan als de wond flink blijft bloeden, als je meer dan 39 graden koorts hebt, of als je na 4 of 5 dagen meer pijn hebt en de zwelling erger wordt. Dus gewoon even in de gaten houden hoe het herstel verder verloopt en teruggaan als je het niet vertrouwt.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:13

Muisbal schreef:
Een week niet eten ssssuus? Dat lijkt me dan wel weer wel goed voor m'n lijn :+

Ik moet de 12e een CT scan laten maken en daarna wordt er pas een behandelplan gemaakt... Mijn zenuw lijkt vast te zitten oid aan mijn verstandskies linksonder, dus die kunnen ze niet zomaar even weghalen waarschijnlijk -O-

Maar TS, met een wang als die van jou kan ik wel leven denk ik :D (tijdelijk)

Klopt, vla en that's it.. Haha je zag het gelijk aan mn figuur mja lekker is anders ;)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:20

Die zwelling is normaal.
Mijne is er (onderin) ook net 2 weken uit en nu gelukkig geen last meer.

Ik zou voorzichtig zijn met eten (dus aan de goede kant kauwen) en na elke maaltijd zachtjes spoelen.
Op tijd je pijnstillers nemen en niet wachten tot hij is uitgewerkt.
Zo kom je een heel eind ;)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 08:44

Is inderdaad normaal. :j Ik had het zelfs bij m'n bovenkaak maar ik had een verstandskies met een enorme wortel. Tandarts stond daar echt van te kijken haha :))

Gewoon die zakjes blijven nemen (ik heb ze zelf 1 week genomen, daarna langzaam afgebouwd) De pijn en de zwelling trekken vanzelf weg. Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 08:56

Ik heb genoeg zakjes tot morgen , dan maar een alternatief de apotheek zit dan 33 km verderop (in ouderlijk dorp nog steeds) . Maar weet wel iemand die er nog een paar heeft hihi , pijn met opstaan viel voor de verandering mee. Nog wel dik ...

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:09

De meeste mensen hebben wel ibroprufen in huis.
Als je de 200 variant hebt neem je er gewoon 3 per keer ;) dat is evenveel als een zakje.
Heb je de 400 variant dan vul je deze aan met 2 paractamol en verkort je de tussenpozes gewoon iets.
Paractamol mag je overigens als extra gebruiken mocht ibroprufen niet voldoende werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:19

We hebben nog 6 ibuprofen (200) en stuk of 8 paracetamol (600) en broer heeft nog panadol plus

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:26

Bijna meteen weer eten, wauw ! :wow:
ze hebben mij moeten pushe voor appelmoes. Ik heb een operatie gehad in het ziekenhuis en ze hebben ze er toen alle 4 eruit gehaalt (zaten echt.nog in de kaak) maar man o man...heel me gezicht zwol op. Opgegeven moment zo erg dat ik mezelf niet meer herkende,heel raar. (ik liep alleen 3weken met een bol gezicht :+ )

Dusja, het is behoorlijk normaal :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:37

Wow 4 o.o , dat is pittig eten doet dan logisch zeer.

20 zakjes extra gescoord , houdbaar tot 2014 :).

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:43

Sterkte ermee in elk geval! Wel fijn dat je alweer redelijk snel kan eten duurde bij wel een stuk langer.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:12

takkie_muis schreef:

ergste vond ik dat ik zo opgezwollen was dat mijn ouders en broer helemaal in een deuk lagen als ze me zagen, waarop ik dan ook lachte, maar ik hoorde dan wel PATS weer een hechting los van het lachen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:13

just_kiki schreef:
takkie_muis schreef:

ergste vond ik dat ik zo opgezwollen was dat mijn ouders en broer helemaal in een deuk lagen als ze me zagen, waarop ik dan ook lachte, maar ik hoorde dan wel PATS weer een hechting los van het lachen _O-

:') _O- Lachen doe ik dus constant maar doet zo zeer hihi