Ik verbrand continu...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Ik verbrand continu...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 11:07

Ik wordt er werkelijk helemaal gestoord van. Ik blijf maar smeren, factor 50 het maakt niet uit, ik blijf verbranden.
Fatsoenlijk in de zon zitten en genieten van het weer begint mij steeds minder aan te trekken, puur omdat
ik bij voor baad al weet dat ik sowieso ergens wel een beetje verbrand. En ik zit totaal niet te wachten op huidkanker...

Ik verkleur ook nauwelijks, ja ik wordt rood, maar bruintinten zijn vrijwel niet te ontdekken.
Nu was mijn vraag, wie heeft hier nog meer last van? En wat doen jullie hier aan?

groetjes Lotte

kimberley

Re: Ik verbrand continu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:11

Yes, hier ook zo iemand... Alleen mijn armen worden nog wel 'bruin' (voor zover dat bruin te noemen is), maar mijn benen en buik/rug zijn echt melkflessen. Ik heb hetzelfde als jij en zit ook niet zo heel veel in de zon. Ook omdat ik toch verbrand en vervolgens weer net zo wit word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:11

Ik word na heel lang heel voorzichtig zonnen honingbruin.Tip 's morgens tot 10 uur daarna eruit of anders onder een parasol. En inderdaad een sunblock, kreeft zijn is niet grappig.

KinkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:14

Tja...ik ben inmiddels 43 en nog kan ik er niet tegen. En dat vind ik geen probleem. Mijn huid is er nou eenmaal gevoelig voor en ik loop graag zo min mogelijk kans op huidkanker. Ik zit nooit in de zon, op vakantie gebruik ik factor 50 en dan ben ik nog voorzichtig, zoveel mogelijk in de schaduw, hoedje op etc.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:17

Dan heb je een type-I huid. Die verbranden altijd en worden nooit bruin. Sunblock en in de schaduw blijven, niets aan te doen.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:22

helpt het ook niet als je in de winter , af en toe heel ff onder een zonnebank gaat ?
niet voor het bruin worden , maar tegen het snel verbranden.

Dora88Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:25

Jeej, lotgenoten!

Ik loop zo min mogelijk in de zon, blijf veel binnen of in de schaduw. Als het echt niet anders kan: zo weinig mogelijk hempjes, dus shirtjes aan, fancy hoedje op en SMEREN smeren smeren.

Leuk dat rode haar met een witte huid ;).

Denk ook aan lippenbalsem met factor... Dat vergat ik nog wel eens.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:27

Hier ook.. Ondanks mijn bruine ogen en donkerblond tot bruine haarkleur ben ik al rood als ik op de fiets naar de supermarkt ga. Ik heb ook veel moedervlekken, die ik maar goed in de gaten hou, want die combinatie vind ik helemaal niets!

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:27

Probeer vroeg in de ochtend of laat in de middag in de zon te gaan zitten en dan niet al te lang. Dan is de zonkracht het laagst. Tijdens andere tijdstippen op de dag lekker in de schaduw blijven zitten, daar kan je ook bruin van worden! Ook bij bewolkt weer is er nog genoeg UV waar je bruin van kan worden. Verder altijd goed blijven smeren! Als je de zon in gaat een half uur van te voren een redelijk dikke laag aanbrengen en dat goed laten intrekken, en om de 2 à 3 uur weer insmeren. Als je echt van je melkflessen af wilt zou ik eerder denken aan een spray tan dan zonnebank, zonnebank is heel slecht voor je huid en vergroot de kans op huidbeschadiging enorm!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 18:02

Ahhh er zijn er gelukkig meer!
Mag ik vragen wat een sunblock is?

Zonnebank doe ik niet aan, dan liever bleek dan bruin. Vind sowieso die strijd van 'wie is het bruinst' dom en nutteloos, want omdat iedereen bruin wil worden, heb ik zo iets van, laat maar! :)
Maar zonnebank is niet gezond, dus liever niet :)

Ook heb ik trouwens symptomen van zonneallergie...Maar daar kun je gelukkig pilletjes voor halen.
Maar zo te horen valt er niet veel te doen dan schaduw opzoeken smiddags, hmmppf zo jammer en balen :(

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:12

Ik word zelf ook bijna niet bruin, en blijf de hele dag zonnebrandcreme smeren. Sowieso kom ik tussen 11 en 3 het minst mogelijk buiten, ook niet in de schaduw, want met dit weer verbrand ik daar ook. Verder ga ik zelf in de lente wel veel in de zon naar buiten, maar dan ook voor 11 uur en na 3 uur, en dan smeer ik me heel bewust niet in om toch je huid een beetje zonlicht op te laten nemen, volgens mij bereid je huid zich dan een beetje beter voor ofzo.. Iig ik verbrand zomers veel minder sinds ik dat doe :) (Btw, dit laatste is alleen maar wat ik heb geprobeerd, geen officieel bewijs voor ofzo)

En mijn opa had ook een hele lichte huid en bleef maar verbranden en die ging 1 keer per jaar (in de lente) 10-15 onder de zonnebank en dan verbrandde hij veel minder en kon hij gewoon mee vissen overdag. Dus misschien kun je dat een keer proberen. Ik denk dat die ene keer niet heel ongezond is.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:19

Ik verbrand ook ontzettend snel... (lichte huid, beetje rood haar, sproetjes). Heb in spanje letterlijk om het half uur ingesmeerd met factor 50 op m'n schouders, en toch waren ze nog helemaal verbrand :\
Nu is het wel veel minder geworden, maar toch verbrand ik vaak ook al smeer ik mezelf heel goed in.
Wat je kan doen is een tshirt aan houden, maar dat doe ik zelf eigenlijk ook nooit :') Ook als je uit het water komt je ff een beetje afdrogen (waar je snel verbrand). Want het water werkt als een vergrootglas. Dus als je nat bent, verbrand je veeel sneller dan als je droog bent. Als het echt heel erg is, kan je het beste ook een tshirt in het water aanhouden (je hebt ook surfshirts, dat is misschien wat fijner).

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:23

Nog een 'slachtoffer'. Rood haar, lichte huid, 1+1=2. Daarom blijf ik het liefst zoveel mogelijk binnen en ga alleen naar buiten voor het hoogst noodzakelijke en als ik goed ingesmeerd ben. Vreselijk, maar het is niet anders. Kan me er trouwens niet zo heel erg aan storen. Paardlief doe ik of 's ochtends of 's avonds en de hond doe ik ook geen plezier als ik op het heetst van de dag met 'm ga wandelen. Gelukkig kan hij zijn behoefte wel in de tuin doen, dat is immers zo opgeruimd en de wandelingen doe ik als ik opsta voor mijn werk (5 uur) en 's avonds zodra het afgekoeld is.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:52

Helaas ja.. Ben laatst op fotomeeting zo erg verbrand dat ik er een flink 'litteken' van heb(had korsten en vellen) het is nu pigmentloos.. Ik baal er ontzettend van, maar het is wel echt mijn huid..
Al smeer ik me elk half uur in, en mijn zus niet. Ik verbrand altijd!

Ik kan alleen zeggen: SOS aftersun van nivea(geloof ik) is echt heel goed. Ook smeer ik calendula op mijn verbrande plekken :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:58

Ik zit voornamelijk in de schaduw. Maar ook dan smeer ik me nog in anders verbrand ik alsnog helaas.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:06

Tja ik zeg smeren, smeren, smeren. Probeer eens een biologisch zonnefilter zoals Lovea. Ten eerste is dit veel gezonder dan de standaard zonnebrand die o.a. nanodeeltjes bevatten maar daarnaast ligt titanium en zinkoxide meer op je huid waardoor het een betere bescherming geeft. Google maar eens op " jetske ultee " en " zonnebrand ".

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:49

Herkenbaar! ik kan sowieso niet tegen de warmte, mijn haar verandert in Barbiehaar (en ik gebruik goede producten) en spf 50 is niet genoeg. Ik zit op warme dagen dan ook de hele dag binnen. Of ik lig op bed, omdat ik helemaal niet goed word..
Geen tips dus helaas..

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:52

Als je niet wilt verbranden en maar een klein beetje wil verkleuren kan ik de kruidvat factor 50 aanraden. Ik kon gister de hele dag in de zon liggen terwijl ik maar 1 x ingesmeerd had. Ik ben ook lekker bruin geworden. :D

KinkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:01

Dit alles heeft natuurlijk ook een groot voordeel....je krijgt niet zo'n oude huid :)

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:24

ik heb rood haar en ook een melkwit huidje..huid wordt niet echt bruin maar ik krijg mega veel sproeten dus dan lijkt het nog wat haha.. maar ik smeer goeie sunblock zonder geur of andere overbodige toevoegingen.. sunblock van clinique factor 30 werkt echt perfect!! tis geen goedkoop spul maar liever iets duurder dan rood huidje..

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:28

Kinke schreef:
Dit alles heeft natuurlijk ook een groot voordeel....je krijgt niet zo'n oude huid :)

Hoe vaker je verbrandt, hoe sneller je huid oud wordt...

KinkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:29

Duhhhh....dus moet je ervoor zorgen dat je niet meer of zo weinig mogelijk verbrand.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:35

Kinke schreef:
Duhhhh....dus moet je ervoor zorgen dat je niet meer of zo weinig mogelijk verbrand.

Ja, maar ''dit alles'' (verbranden als je in de zon komt) heeft juist als nadeel dat je huid snel oud wordt, niet als voordeel dat dat niet gebeurt :P

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:03

ik verbrand ook zeer snel (roodharig,sproeten :+ )
50+ KIDS werkt bij mij beter als normale 50+ heel gek :)

probeer ook verschillende merken zonnebrand! bij mij werkt garnier(?) veel beter als andere merken.

alsnog moet ik ieder uur smeren en ieder geval schouders bedekken maar ik verbrand veel minder/bijna niet omdat ik er heel erg rekening mee houd. dus mijn tip is echt probeer verschillende zonnebrandcreme's uit :j

KinkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:34

44Myrthe44 schreef:
Ja, maar ''dit alles'' (verbranden als je in de zon komt) heeft juist als nadeel dat je huid snel oud wordt, niet als voordeel dat dat niet gebeurt :P

Niet mee eens :D
Je huid wordt snel oud als het veel in de zon komt, diegenen die dus niet snel verbranden en niet voorzichtig hoeven doen en daardoor veel in de zon komen krijgen een huid die er veel ouder uitziet dan diegene die voorzichtig moet doen en daardoor de zon vaker vermijdt. :D