Zolderkamers extreme warmte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naaoommii

Zolderkamers extreme warmte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 23:32

Hallo Bokkers,

Weet niet of dit hier hoort, maar was meest toepasselijk

Ik heb een zolder kamer en zomers is het hier extreem warm. Ik heb 1 dak raam die staat 24/7 open het hele jaar. Alleen het probleem zit me echt dwars. Gevolgen zijn misselijkheid, hoofdpijn en weinig slaap.
Mijn vraag is zijn er meer bokkers die op een zolder kamer slapen? En wat doen jullie om zo veel mogelijk te warmte tegen te gaan?

Ik heb de laatste maand gewoon erg weinig slaap 's nachts wat tot irritante gevolgen zijn overdag. Vaak misselijk, hoofdpijn er erg moe. Mijn vriend heeft hier ook last van als hij hier bij me komt slapen, we smelten gewoon samen weg.

Ik kan helaas mijn ventilator 's nachts niet aan hebben want dan heb ik kans dat ik migraine krijg overdag. Ik slaap op dit moment gewoon onder een hoeslaken van mijn deken. Raam staat wagenwijd open 's nachts en 's middags wat beperkt, mijn deur staat ook gewoon open.

Wat is jullie gouden tip om deze irritante warmte op je kamer tegen te gaan?

Groetjes Naomi

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:33

Matras naar beneden en lekker in de kamer slapen!!

Naaoommii

Re: Zolderkamers extreme warmte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 23:35

Het jammere is dat 2 persoons matrassen slepen geen optie is en we hebben niet zo'n grote woonkamer. Op de bank slapen is ook niet echt een optie aangezien ik daar weer nek klachten van krijg :')

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:36

ik houd juist alles weer dicht, het klinkt raar maar mijn kamer was echt heerlijk toen ik binnenkwam vanmiddag! Mijn raam en deur waren de hele dag al dicht, dus misschien kan de warmte van buiten dan niet binnenkomen??

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:38

Inderdaad, overdag je raam dicht, 's avonds lekker open. Bij mij is het aardig uit te houden :)

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 23:39

Ik heb het ook wel eens geprobeerd! Het helpt alleen bij wat broeierige dagen wanneer de zon niet schijnt. Het is namelijk zo dat de zon de hele dag op het huis schijnt. Dus het word altijd heel snel warm als de zon schijnt.

Ik zal het morgen weer eens proberen!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:44

Bij mij staat ook de zon de hele dag op mijn kamer :) Het is nog steeds warm, maar wel goed uit te houden.

Nu moet ik wel zeggen dat ik 2 vrij grote dakramen heb. Die staan 's nachts met dit weer echt wagenwijd open.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 23:47

Het geluk heb jij dat je 2 dakramen hebt en ik maar 1. Me vader heeft gelukkig al wel een raam gekocht die op mijn kamer er word ingebouwd, maar dat gaat dit jaar denk ik niet meer gebeuren helaas. Vandaar dat ik eigenlijk wat tips zocht.

Hier is het gewoon haast niet meer uit te houden.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:50

Zelfde hier! Nou heb ik er een schuin dakraam in van 1 bij 1 meter zonder gordijn of iets ervoor nog := Raam staat inderdaad 24/7 open. Maar zal hem morgen overdag eens dichtdoen en s'avonds open, hopen dat het helpt.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:54

jaaa ben ook slachtoffer in de zomer ( in de winter vries ik vaak weer aan mijn bed vast)
ik heb smorgens/smiddags alles dicht en savonds alles open.
geen tip helaas.
idd ventilator maar die kan ik net als jou snachts niet aanhebben i.v.m migraine :(

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:55

Vemtilator, bevroren flessen water ervoor, bevroren flessen in je bed.
En een luchtbed voor als je beneden wilt slapen.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 23:57

Ik denk dat ik het toch maar echt weer ga proberen met het raam dicht in de middag. En die bevroren flessen klinkt best als een goed idee!
Ik ga het uitproberen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 00:02

Ik heb ook niet veel beters te opperen dan beneden op de bank met een hoeslaken, vliegen verwensen en wensen dat het snel weer ochtend is want dat zit ik nu zelf te doen. De ventilator staat bij mijn dochters om het leefbaar te houden.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 00:03

Bij de bouwmarkt een klein verrijdbaar aircotje op de kop tikken is ongeveer de enige optie.
En dan ivm migraine overdag raam dicht en ding aan, vlak voor je gaat slapen raam open en ding weer uit..

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 00:05

Zitten jullie trouwens ook aan 1 stuk door vliegende gevallen dood te meppen? Het is echt erg, allemaal kleine, middelmatige, en grote vliegdingen. :')

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 00:08

ik meld me ook maar,
ik kreeg deze kamer ooit in de winter,
trots klein meisje
tot de horrorzomer kwam :')

maar vriend is lief geweest en heeft zelf een ventilator gemaakt van computeronderdelen
( mag ik alleen gebruiken als ik wakker ben )

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 00:08

nee heb gelukkig daar geen last van

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 00:15

Ik heb exact hetzelfde , lig nu beneden waar het iets beter is. De rest hier heeft ventilator maar ik moet het zonder stellen! Wat ik als tips kreeg is je hoeslaken of een handdoek in de vriezer leggen en bij je in bed leggen!

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 00:15

Heb er ook last van. Raam dicht houden en gordijnen dicht. Kan er geen zonlicht binnenkomen. Nadeel van een (schun) dak is dat de warmte zich daarop neerzet.
Maar, wees blij dat je een groot raam hebt. In Dronten, waar ik normaal gezien woon, heb ik een raam van 20cm bij 1m, verders niets.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 06:29

Ik heb ook mijn slaapkamer en werkkamer op zolder.. Zodra het buiten koeler is dan binnen gaan alle ramen open (en je kan evt een ventilator in het raam zetten zodat die de koele lucht de kamer in blaast) en 's ochtends zodra het buiten warmer is dan binnen alles dicht, gordijnen sluiten of aluminiumfolie tegen de ramen..
En inderdaad, een kleine verrijdbare airco een paar uurtjes aanzetten voordat je gaat slapen. Ik heb zelf een vaste airco, en die gaat aan als ik op de werkkamer bezig ben.. Een paar minuten en hij heeft het koel :)

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 06:44

Zo'n losse airco kopen. Probleem opgelost. Je hebt er jaren plezier van en gebruikt hem veel vaker als je denkt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:42

Airco's zijn ook best duur (vind ik). Het is een goede oplossing maar je moet het je wel kunnen veroorloven.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:51

Tja zolders zijn inderdaad erg warm. Goede oplossingen zijn al gegeven. En meer kan je inderdaad niet doen. Een airco kan inderdaad uitkomst bieden. Op marktplaat zou je een goedkope airco kunnen vinden. Je hebt er verschillende. De beste vind ik zijn diegene die het vocht uit de lucht halen. Als je voor een airco gaat kan je hem om een uurtje of 6 aan doen en aan laten staan tot je naar bed gaat.
Met airco aan slapen lijkt mij geen pretje.

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:57

Ik heb ook altijd een zolderkamertje gehad waar e hele dag de zon op stond...Mijn strategie was altijd overdag raam en gordijn dicht, als ik op mijn kamer moest zijn met mijn voeten in een teiltje water. 's nachts of zodra het een beetje afkoelde alles open (op de hele verdieping ramen en deuren open zodat het lekker door kon waaien). Slapen onder een hoeslaken inderdaad. Enne, niet te vroeg naar bed gaan :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:57

Ik heb een vaste airco die kan koelen én verwarmen, voor 350 euro.. Ding werkt als een tierelier! Ik vind dat niet zo belachelijk veel voor een goede nachtrust/koele werkruimte en een warme plek in de winter :) maar het is wel even een grote uitgave, dat wel.. Heb je dan wel jarenlang plezier van.