's Nachts vaak kramp in kuiten - tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xingridx

's Nachts vaak kramp in kuiten - tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 18:02

:wave:

Google helpt me niet echt verder en ik ben er nog niet over uit of het iets is wat ik aan de huisarts voor moet leggen, maar misschien zijn er hier mensen die het herkennen en die tips hebben?

Ik word namelijk al enkele weken 's nachts geregeld wakker door flinke kramp in mijn kuiten. Meestal links, dat is ook het been wat nu overdag bij gewone beweging zeer doet. En geregeld is in dit geval van de 7 nachten toch wel 5 waarvan ik er een of meerdere keren per nacht wakker wordt van de kramp (en pijn).

Heel vervelend, want naast een kuit die nu dus eigenlijk heel de dag door zeer doet ben ik ook gewoon moe door de gebroken nachten, het is namelijk niet zo maar weg en dan slaap ik niet zomaar meer in.

Ik dacht eerst dat het kwam door vocht tekort, het is tenslotte flink warm geweest. Maar aangezien ik nu de laatste week eigenlijk consequent minimaal 2 liter per dag heb gedronken, waarvan veel water en groene thee, lijkt me dat dit het ook niet kan zijn?

Dus de vraag is of iemand het herkent of nog andere tips heeft waardoor ik weer gewoon pijnloos kan lopen en door kan slapen? Want het wordt nu langzaam vervelend :=

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:02

magnesium slikken ?!?
Laatst bijgewerkt door blokje op 31-07-13 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:03

misschien door magnesiumtekort ?
Dus dan extra magnesium tabletten slikken of magnesiumolie smeren ( dan wordt de magnesium door de huid opgenomen ). b.v. van zechsal

Kirrr

Mijn eerste idee is magnesium nemen.. Gaat spierkrampen tegen en kan je zo kopen.
Testen of dit helpt kan geen kwaad.

MamaMiesje

Genoeg vocht inderdaad en magnesium schijnt ook te helpen. Wat ook wel fijn is, is het voeteneinde van je matras ietsje omhoog te zetten :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:05

Genoeg drinken voor je gaat slapen, en dan geen alcohol... :+
En als dat nog niet helpt je magnesium inname verhogen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:05

Mijn opa had dit ook altijd en heeft toch een metalen vijl onder zijn matras gelegd en dat heeft geholpen zegt hij :P

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:07

Mijn tante heeft ook het soort gelijke.
En zij moest iedere dag een banaan eten en pecan noten.
Haha raar maar het helpt haar wel.
En anders wat onder je benen leggen kussen ofzo.
Of kussen onder hrt matras
Succes hoop voor je dat dit ook helpt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:07

sommige mensen zeggend at een zepje onder je matras werkt.

Hier werkt magnesium ook erg goed.
Ik slik elke ochtend 1 magnesium tabletje. Nu een week niet gedaan en het is direct weer mis.
(maar dat komt bij mij door de zwangerschap natuurlijk)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:08

Mrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:09

mmmm misschien een raar idee, maar mn schoonzusje had dit ook toen ze zwanger was, elke nacht. Ze heeft een stuk zeep (even googlen kun je dit ook vinden) bij haar benen gelegd en heeft daarna nooit weer zulke krampen gehad. Waarschijnlijk ben je niet zwanger, maar wel een goedkope manier die het proberen waard is denk ik. Laat je t wel even weten? Want ik vond het een vreemd verhaal, maar las op internet dat het wel vaker geholpen had bij andere mensen. Hopelijk werkt t ook voor jou! Sterkte!

musinge

Re: 's Nachts vaak kramp in kuiten - tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:11

Mijn eerste gedachte was ook: zwanger? Toen had ik het ook. Inderdaad wat multivitaminen met magnesium nemen en een zeepje onder in de bed. Ouderwetse johanneszeep van de kruidvat ;)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:16

Ik heb vaak last van restless legs en slik hiervoor Inhibin (vrij verkrijgbaar bij apotheek). Dit schijnt ook tegen kramp te helpen. Ik ben er in ieder geval tevreden over!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:18

Inderdaad voeteneind iets omhoog of iets onder je matras, zodat het iets omhoog komt. Ik heb het ook gehad toen ik zwanger was.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 20:56

Zwanger zou niet moeten kunnen momenteel, dat zou wel heel stug zijn!

Magnesium kan ik wel eens proberen, baat het niet dan schaadt het ook niet!
Zeepje onder je matras las ik ook maar kon daar de nut en de werking niet echt van vinden :=

Morgen iig maar eens op jacht naar magnesium! En duimen dat vannacht gewoon goed gaat want had net met paardrijden gewoon pijn en dan is de lol er gauw af -O-

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:59

De werking van het zeepje zou zijn dat je er 's nachts in je slaap mee zou spelen met je voeten en dat door de beweging er geen kramp inschiet.

Magnesium zou kunnen helpen, wisselbadje voor het slapen gaan, je benen masseren met spiroflor, arnica of srl-gelei.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:03

Ik zou zeggen een wat te laag kalium. Kan best zijn dat je het laatste met de warmte meer kwijtraakt. Kalium zit in bananen en tomatensap. Ook uitkijken met caffeine. En voldoende blijven drinken. Sport je veel? Zorg dan dat je extra drinkt na het sporten.

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:04

Magnesium werkt heel goed bij kuitkrampen, maar je moet het wel even de tijd geven om te werken! Ik heb er momenteel ook heel veel last van, maar ik ben wel zwanger. Als ik enkele dagen magnesium geslikt heb, is het beter...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:05

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:06

Sinds we een waterbed hebben heeft mijn man bijna geen last meer van z'n restless leggs. Daarvoor bleken een paar magneetstrips tussen de matras en molton ook al een vrij goed effect te hebben.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:09

Mijn moeder heeft dit ook... zij heeft heel veel baat bij steunkousen... die draagt ze alleen overdag :)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:10

Bananen eten. M'n vader en ik hebben er allebei last van, tenzij we regelmatig (ong 3-4 keer per week banaan eten). Helpt voor zowel magnesium als kalium tekort

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:13

Je matras bij het voeteneind verhogen

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:18

Bij mij kwam het door een te laag calcium gehalte en een vitamine D tekort.
Ik heb het echt heel erg gehad in mijn hele lichaam,met ponyrijden, met autorijden,in bed,eigenlijk de hele dag door.
nu geen last meer.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 21:27

Nikka schreef:
Ik zou zeggen een wat te laag kalium. Kan best zijn dat je het laatste met de warmte meer kwijtraakt. Kalium zit in bananen en tomatensap. Ook uitkijken met caffeine. En voldoende blijven drinken. Sport je veel? Zorg dan dat je extra drinkt na het sporten.

Bananen laat ik eigenlijk altijd staan vanwege de koolhydraten, maar als het echt helpt? :=

Cafeïne drink ik weinig, max 2 koffie per dag en verder veel water en groene thee :j als ik echt fanatiek ga sporten, gemiddeld twee keer per week, dan drink ik zo een liter water extra weg :j dus kan me eigenlijk niet voorstellen dat het aan het vocht ligt..

Genoeg huis- tuin en keukendingetjes dus om te proberen, dat is prettig!