zwanger of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jajakall_x3

zwanger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 12:08

Hallo iedereen
ik zit met een probleem ik heb verschillende symptomen die lijken op een zwangerschap.
ik ben misselijk, snel vermoeid, rugpijn, koorts en hoofdpijn en ook emotioneel en ik ben op een maand tijd 2,5 kg bijgekomen.
mijn vriend weet zeker dat ik zwanger ben.
ik weet het niet omdat ik mijn maandstonden nog gehad heb deze maand.
ik wil wel naar de dokter gaan maar ik durf niet omdat ik nog maar 18 jaar ben en mijn ouders sowieso kwaad gaan zijn als ik zwanger zou zijn.
weten jullie wat ik moet doen?
alvast bedankt x

ShannonJuul

Re: zwanger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:09

Een test halen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Zwangerschaptest?
Hebben jullie wel voorbehoedsmiddelen gebruikt?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 24-07-13 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynn
Fotograaf

Test halen inderdaad..

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:10

zwangerschapstest halen... dan weet je het zeker ;)

CvDartel89

Test halen

Aslanovitch

er bestaan wel meer dan 10 verschillende testen.. je kan ze gewoon bij de apother, drogist of carrefour halen.. koop er van twee verschillende merken, zijn ze beide positief MOET je naar de gynaecoloog..
Beste voor complicaties te vermijden. zoiezo zou je al "op maar 18" naar de gynaecoloog moeten gaan, niets eng mee, bedenk maar dat het je leven kan redden!

alleen weet ik niet wat koorts met zwangerschap te maken heeft? vermoeid en spierpijn zijn gevolgen van koorts.. ja kan ook een griepje of bacterie opgelopen hebben, net zoveel reden naar de dokter te gaan.

En als je écht bang hebt, ga naar de huisarts, zeg dat je je heel moe voelt laatste tijd en laat nuchter bloed trekken, als je zwanger bent komen ze het je nog eens telefonisch zeggen :+
Laatst bijgewerkt door Aslanovitch op 24-07-13 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:11

Test halen tenzij je 9 maanden wil wachten en er dan achter wil komen.

jiehaaa

Inderdaad een test halen, dan weet je het zeker. Is een eventuele zwangerschap gewenst of niet?
Zo niet, dan opschieten met die test, want als je blijft wachten is het na 9 maanden echt te laat om er nog wat aan te kunnen doen.

Samiyah

Nee je vriend weet het niet zeker, de enige manier om het zeker te weten is een testje. Lijkt me logisch? :=
Maar als je nog ongesteld bent geweest lijkt het me sterk.

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:12

een test halen inderdaad, je hoeft hier niet voor naar je dokter maar kun je gewoon bij drogist of apotheek halen. Zelfs in sommige supermarkten te koop tegenwoordig.
Laatst bijgewerkt door Lisamartine op 24-07-13 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Samiyah schreef:
Nee je vriend weet het niet zeker, de enige manier om het zeker te weten is een testje. Lijkt me logisch? :=

Die ongesteldheid kan ook een innestelingsbloeding zijn geweest. Een vriendin van mij verloor ook iedere maand bloed, maar was wel degelijk zwanger.

cam

Koorts en hoofdpijn zijn niet echt symptomen voor een zwangerschap.
En rugpijn in de eerste 5 maanden ook niet.
Maar als je het echt wil weten moet je een test doen.

K_im

Een huisarts heeft sowieso geheimhoudingsplicht dus deze mag dit niet tegen jouw ouders gaan vertellen, mocht het al zo zijn.

Je zou een test kunnen halen of eventueel langs de huisarts gaan. Stel dat je wel zwanger bent en je zou geen test doen, veranderd er niets aan de zaak. Als je het wel op tijd weet, kun je een keuze maken, nadenken over de toekomst en gaan plannen. Stel dat je wel een test zou doen en daar zou uitkomen (los van hoe betrouwbaar zo'n test is) dat je niet zwanger bent, kun je weer rustig ademhalen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:13

Je kan gerust je maandstonden nog hebben als je zwanger bent.
Het beste kan je een test halen of nog beter, langs de dokter gaan.

Als dan blijkt dat je niet zwanger bent, dan valt er een hele hoop stress van je schouders af.
Als je wel zwanger bent, dan kan je ook nadenken hoe je het allemaal gaat doen en vertellen. Stel dat je nu echt zwanger bent, dan helpt je kop in het zand steken en doen alsof er niets is ook niets, want daar verdwijnt je zwangerschap niet mee. Dus je kan maar beter zo vroeg mogelijk weten waar je voor staat.

Geryon

Wat is er fout gegaan waardoor je zwanger kunt zijn?

Zou een paar testjes halen.

Cerilene_

Shetter: Je hoeft niet naar de gynaecoloog als je test positief blijkt, toch?! Als je twijfelt of je het kindje wilt houden kan je een gesprek met de huisarts of GGD aanvragen. Als je het zeker wilt houden kan je als je een week of 8 bent een afspraak maken bij een verloskundigepraktijk. Als ik het goed heb ten minste...

De test die de huisarts doet is voor zover ik weet even betrouwbaar als de testen die je haalt bij de drogist. dus daar hoef je in principe niet voor naar de dokter.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 24-07-13 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:15

Cayenne schreef:
Samiyah schreef:

Die ongesteldheid kan ook een innestelingsbloeding zijn geweest. Een vriendin van mij verloor ook iedere maand bloed, maar was wel degelijk zwanger.

Ik dacht dat dat ging om maar een kleine hoeveelheid, zeker niet zoveel als bij een ongesteldheid..

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:16

Test halen en je weet het

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 12:22

ik neem de pil en normaal moet die beschermen. ik heb ze altijd juist ingenomen altijd op hetzelfde tijdstip en nooit vergeten. en het bloedverlies was evenveel als anders dus dat vond ik raar. en ja ik ga proberen stiekem een test te gaan halen en we weten nog niet goed of we het willen houden. ik ga nog naar school ik zit in mijn laatste jaar en mijn vriend gaat al werken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:23

Waarom stiekem? Je bent toch 18?
Eerst maar eens kijken of je wel echt zwanger bent voor je beslissingen gaat nemen die helemaal niet nodig zijn.

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 12:24

Cayenne schreef:
Eerst maar eens kijken of je wel echt zwanger bent voor je beslissingen gaat nemen die helemaal niet nodig zijn.

omdat mijn ouders het niet te weten mogen komen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:26

jajakall_x3 schreef:
Cayenne schreef:

omdat mijn ouders het niet te weten mogen komen

Wat is er raar aan een zwangerschapstest? Daarmee is nog helemaal niet zeker dat je zwanger bent, dus waarom zouden ze het niet mogen weten dat je die doet. Ze weten toch ook dat je de pil gebruikt neem ik aan? Dan weten ze ook wel dat je seks hebt hoor.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:26

Inderdaad, ga eerst eens na of je wel zwanger bent en ga dan pas zorgen maken over wat je moet gaan doen :) .
En TS is jouw geval zou ik ook gewoon naar de dokter gaan. Je ouders hoeven dat niet te weten. Want die klachten die je hebt, misschien ben je helemaal niet zwanger maar heb je gewoon ergens anders last van of een tekort aan.

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 12:28

Kwanyin schreef:
Inderdaad, ga eerst eens na of je wel zwanger bent en ga dan pas zorgen maken over wat je moet gaan doen :) .
En TS is jouw geval zou ik ook gewoon naar de dokter gaan. Je ouders hoeven dat niet te weten. Want die klachten die je hebt, misschien ben je helemaal niet zwanger maar heb je gewoon ergens anders last van of een tekort aan.

ja ik weet het niet goed ik vind het ook wel raar dat ik bijgekomen ben.