Zomerdepressie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Zomerdepressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 20:36

Please zeg me dat ik niet de enigste ben.
Ik snak echt naar de koelte!

Het liefst ga ik zo laat mogelijk naar bed en sta ik zo vroeg mogelijk op om een beetje koelte te kunnen opvangen.
Zo ook vandaag, ik was 11 uur thuis en heb van 11 tot 20 uur binnen in de koelte gezeten, ik vind die warmte echt verschrikkelijk!
Ik ben iemand die graag dingen doet, en dan ook veel dingen! Maar met deze warmte :n Mij moet je niet buiten neerzetten, geheid dat ik een paniekaanval/ warmteaanval krijg. Je kan gewoon niet productief zijn met dit weer.

En dan lees ik Facebook, iedereen die heerlijk in de zon ligt te bakken, vriendinnen die in 40 graden op Salou/ Lloret zitten, ik moet er niet aan denken!

Ik ga vanavond naar bed, en wens niet wakker gemaakt te worden totdat het weer de hele dag max. 20 graden is! De herfst kan mij niet snel genoeg komen!
Laatst bijgewerkt door Iejoorr op 22-07-13 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

CarinaR

Re: Zomerdepressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:37

Nee hoor. Geef mij ook maar koeler weer.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:39

Ooh, lotgenoten! Ik zou het liefst tot volgende week in de koelkast kruipen. En ik ga extreem vrolijk naar m'n werk, en ik werk zonder klagen over. De airco op kantoor is zo heerlijk :D

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:39

Precies hetzelfde hier! En dan me ouders die zeuren dat ik niks doe de hele dag, nou sorry hoor maar met die hittegolf, zon, warmte, benauwdheid etc. 20 graden hou ik nog vol maar daar boven ben ik al snel zat. Je bent niet de enige :D
Laatst bijgewerkt door xnaomivdh op 04-01-26 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 20:41

Oh gelukkig ben ik niet de enigste!
Mijn ouders zitten de hele dag buiten in de zon met 31 graden, ik snap niet hoe ze het kunnen. Vervolgens schuiven ze ook nog zoveel eten naar binnen terwijl ik ruim 1/4e van hun portie eet. Ik snap niet hoe mensen dit lekker kunnen vinden!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:41

Hm, niet tegen de warmte kunnen is iets anders in mijn ogen dan een "zomerdepressie"...
Enfin, emigreer naar IJsland, hier is het nét boven de twinitig graden geweest de afgelopen dagen en iedereen vind het bloedje heet...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:42

Ik zit praktisch in het donker op mijn kamer, ik verga van de hitte :(

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 20:43

Als ik het geld had was ik 3 jaar geleden al naar IJsland gekomen, prachtig land en precies het goede klimaat voor mij :D

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:43

Nee joh, heerlijk weer zo!! kou is echt 10x niets. Gewoon luchtig kleden, genoeg water mee, goed smeren als je buiten komt en niet op het heetst druk bezig zijn. Van mij mag het nog wel even zo blijven :D Moet alleen niet benauwd worden.

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:45

Ik vind al die warmte ook niks, klok elke dag zo'n 6 liter water binnen en kan bijna niet eten omdat ik last heb van het weer... Gelukkig heerlijk zwembad in de achtertuin, dus 's avonds lekker een halfuurtje zwemmen, dat helpt wel! Ook de coldpacks voor mijn moeder liggen de laatste dagen meer tussen mijn lakens dan op haar knieblessure :+
Nee, geef mij maar zo'n 20 tot maximaal 25 graden en een lekker koel windje :)

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:46

Thats_Me schreef:
Nee joh, heerlijk weer zo!! kou is echt 10x niets. Gewoon luchtig kleden, genoeg water mee, goed smeren als je buiten komt en niet op het heetst druk bezig zijn. Van mij mag het nog wel even zo blijven :D Moet alleen niet benauwd worden.

Dat ik nou net het probleem, ik vind het de hele dag 'het heetst van de dag'. het is nu bijna 10 uur en maar een paar graden afgekoeld... als er nou een lekker windje stond vind ik het nog te doen, maar hier in de stad is het echt een sauna

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:57

Kuggur schreef:
Hm, niet tegen de warmte kunnen is iets anders in mijn ogen dan een "zomerdepressie"...
Enfin, emigreer naar IJsland, hier is het nét boven de twinitig graden geweest de afgelopen dagen en iedereen vind het bloedje heet...

Werkelijk waar..met dat advies stuurde de HA me weer naar huis na allerlei onderzoeken in het ziekenhuis.. "Eigenlijk zouden jullie naar ijsland moeten verhuizen, of een ander Scandinavisch land" is letterlijk wat hij zei..beste man was ik voor de 1e keer, wist dus niets af van onze ijsland verlangens (vakanties wel te verstaan haha).

maarr idd TS, herkenbaar hoor..ben dr nu een beetje op ingespeeld, maar kan ook flink in paniek raken als ik lees hoe warm t weer gaat worden. Op een uurtje koelte, red ik t net 10 minuten met grote hoed op buiten, maar wel met een tuinslang en een hoop koud water in de buurt. Ik kan geen warmte afvoeren als in zweten dus raak enorm oververhit, 1 of ander defect in mn hersenen :P
Blij dat ik t nu weet..dus ik heb mn dagen als een heuse Griekse ingedeelt..met als gevolg dat ik de 1e 2 warme weken dit seizoen compleet in paniek was, van de rel..want ja, ik ben een heel bezig type en kon niks anders dan op de bank liggen met flessen water en een ventilator..sja en dan krijg je rust en wordt je wat krank in het brein hahaha..nu ben ik daar doorheen en geniet ik van mn siesta's..en werkelijk waar, heb hele nieuwe tv ontdekt, waar ik t bestaan niet eens vanaf wist (werken en leven altijd buiten met normaal weer, dus kijken nauwelijks tv). De Kardashian's en Zeg 'sn Aaa doen het erg goed hier, no nonsens programma's haha.

Dus mijn advies, gewoon lekker op dat tempodoorgaan met dit weer..zonde dat je een kleurtje mist(ik ben zo enorm bleek, brr) maar geniet van de rust overdag en het nietsdoen en geniet savonds van het serene gevoel buiten. Komt goed! Hier moet je even doorheen;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:00

Ik woon in een heel ruim opgezette wijk aan de rand van het dorp en hier is het net zo goed een sauna. Het is gewoon bijna windstil, waardoor het geen zin heeft om de ramen en deuren tegen elkaar open te zetten voor afkoeling. Ik mis het zwembad en de airco die we in Turkije hadden.
Gelukkig hebben we op kantoor een systeem dat het binnen enigszins aangenaam houdt, maar als ik dan aan het eind vd dag op de fiets weer naar huis moet....

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:04

Ook ik zit de hele dag binnen. Heb alle waaiers aanstaan, alles donker.
Ik kan niks. Te heet op stal, te heet om met paardlief aan de slag te gaan. te heet voor mijn honden, wandelen willen ze niet en slapen de hele dag. Nee hoor zo'n 20 a 22 graden is prima, MAX 25 graden. Maar niet hoger

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:06

Ik ken het ook! Eerder kon het mij niet warm genoeg.... Maar nu verlang ik ook naar de herfst!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:07

Ik melk elke middag 175 koeien in een sauna , wordt er gek van. Alles plakt en blijft plakken. De koeien puffen zich rot.

Bij de paarden laat ik de waterbak overstromen en gaan de paarden enkels in koelen haha staan ze uren in. Koste me ook een volle fles anti daas want wat zijn die krengen nu agressief zeg.

Nu ook zit je in huis , op thermostaat staat nog 29! Wil niet weten hoe warm het boven is in me bed. Buiten liggen zou je haast doen maar wordt je levend opgevreten.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:34

Hier nog één. En dan boze reacties krijgen als ik mijn ongenoegen uit.

Kijk eens in het [LZP] Het weertopic #29!, daar zijn veel lotgenoten, onder wie ikzelf. :j Je bent niet de enige.

Thats_Me: ik bedoel niet jou persoonlijk, maar aan zo'n opmerking hebben wij niets.
Sterker nog, ik begin het zo onderhand een zware belediging te vinden, net als "Dan moet je maar verhuizen naar een kouder land!".

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:39

Same here, ik kook echt over als ik nu actief ga doen. Dus ik ga 's avonds naar m'n paard, 's ochtends zoveel mogelijk doen wat gedaan moet worden en 's middags rustig aan doen, maar helaas lukt dat niet altijd!
Dus ik ben al een paar dagen nogal chagrijnig vanwege de warmte, wordt helemaal kriegel als ik even iets moet doen en het wil niet, want als ik me 3 tellen inspan kook ik al helemaal over :')

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:40

Dit weer is ook echt helemaal niet mijn ding.
25 graden is toch echt mijn max, maar liever heb ik het rond de 20.
Depressief word ik er niet van, maar vind het wel vervelend dat ik niks kan doen zonder meteen helemaal bezweet te zijn.
Nee hoor, van mij mag het heel snel gaan afkoelen...

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:44

Ik vind het niet erg.. tot ik wat ga doen
of het benauwd word op mijn kamer.. kan dan niet eens slapen en slaap dus meestal sochtends nu, ben tot 3 uur wakker..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:45

het is hier in frankrijk al zeker een week boven de 35 graden.Ik vind het vreselijk....
Mijn temp. is 23/25 graden beetje bewolkt met beetje wind.Dan kan ik tenminste wat doen zonder een oververhit tomatenhoofd te krijgen.

Tja,dat is het hem juist...je moet niet bewegen.Maar daar heb ik moeite mee :D
Dus maar om 6 uur op en alles doen,om 12 uur naar binnen...

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:49

hier ook eentje het is hier nergens uit te houden overal is het zo warm

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:52

Ik ben ook zo'n zomerlover! :)
Misschien een ideetje om een zwembad in de tuin te nemen? (als je een tuin hebt...)
Niet zo'n ingegraven van 100 miljoen euro, ook niet zo'n plasticje van 1 meter doorsnede, maar zoiets misschien? :
http://www.zwembadgigant.nl/intex-metal ... 05-76.html

Van ± 3 meter doorsnede, wij hebben hem een paar jaar geleden gehad. Kost wel ongeveer 100 euro maar dan heb je ook wat. Heel veel plezier van gehad helaas nu lek :(

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:52

lovelady1 schreef:
hier ook eentje het is hier nergens uit te houden overal is het zo warm

Als ik het echt niet meer trek kan ik nog in mijn kelder gaan zitten, daar is het echt heerlijk ookal is het buiten 30 graden :)

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:53

ZeSteigert schreef:
Ik ben ook zo'n zomerlover! :)
Misschien een ideetje om een zwembad in de tuin te nemen? (als je een tuin hebt...)
Niet zo'n ingegraven van 100 miljoen euro, ook niet zo'n plasticje van 1 meter doorsnede, maar zoiets misschien? :
http://www.zwembadgigant.nl/intex-metal ... 05-76.html

Van ± 3 meter doorsnede, wij hebben hem een paar jaar geleden gehad. Kost wel ongeveer 100 euro maar dan heb je ook wat. Heel veel plezier van gehad helaas nu lek :(

Bij de action hadden ze zo'n badje, kan je niet in zwemmen maar wel lekker in liggen voor 13 euro, alleen bij mij zijn die dingen na 1 dag lek :')