Zenuwen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Zenuwen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 10:53

..whaa, ik word er gek van :')

Morgen is het zo ver, dan mag ik afrijden. Hoewel ik er compleet van overtuigd ben dat ik het wel haal ( {:} ) ben ik ontzettend zenuwachtig. Vorige week maandag en dinsdag al migraine gehad, 3 grote, dikke, vette, pijnlijke pukkels op m'n voorhoofd, gister nog gewoon hoofdpijn. Slecht slapen en mijn handen doen zo zeer van de zenuwen, dat ik haast niets kan doen op het moment dat ik gewoon, relaxed wil zitten. Daarbij heb ik ook nog de mazzel dat ik sinds zaterdag verkouden aan het worden ben, weet niet of het bij de zenuwen vandaan komt?

Mijn rijinstructeur is van mening dat ik mij niet zo aan moet stellen en ik ben het compleet met hem eens. Maar onbewust ben ik zoooo zenuwachtig. Ben benieuwd of ik vannacht wel aan slapen toe kom, hihi *\o/*

Nou zou je denken, houd jezelf bezig met werkzaamheden e.d. maar die zijn uiteraard allemaal al gedaan, of het is er te warm voor. Ik heb rood haar, dus zelfs met factor 50 kan ik hooguit maar een half uurtje in de zon aan de gang.

Nou wil ik zo dadelijk even naar de kruidvat ofzo, om te kijken of ze iets hebben waar je kalm van wordt. Bananen heb ik me al suf in gegeten, maar dat werkt niet -O-

Aaaah! Iemand tips and tricks? Het rijden zelf gaat gewoon goed, kijk netjes om me heen, kan erg ver vooruit kijken en overzien. Rijd heel rustig en netjes. 2 uur voor mijn examen heb ik nog gewoon een les en ik heb er een super goed gevoel over. Maar.. Ik sta ondertussen op knappen van de spanning! Was het maar gewoon zo ver *\o/*

Boompje1985

Re: Zenuwen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:59

Probeer jezelf te vermaken met leuke dingen of ga even sporten, vette muziek luisteren en lekker dansen *\%/* je moet proberen je spanning om te zetten in energie want energie kun je kwijt raken gelukkig _/-\o_ je zult zien dat je erna dan een stukje makkelijker ontspant :j

Je hebt gewoon last van prestatie druk :j geeft niet maar het mag niet de overhand krijgen want daar heb je niks aan :n

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:06

Een uur van tevoren rijles nemen
Je rijinstructeur meenemen in de auto tijden examen
Succes :)

Edit: ik las te snel je verhaal, maar ik zou als het nog lukt gelijk het uur van te voren les nemen zodat je gelijk door kan! Heeft bij mij erg veel geholpen. Hoeveelste keer is dit?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 11:14

JCDJK schreef:
Een uur van tevoren rijles nemen
Je rijinstructeur meenemen in de auto tijden examen
Succes :)

Edit: ik las te snel je verhaal, maar ik zou als het nog lukt gelijk het uur van te voren les nemen zodat je gelijk door kan! Heeft bij mij erg veel geholpen. Hoeveelste keer is dit?

Ik heb voor het examen nog 2 uur les, misschien dat dit er niet helemaal duidelijk staat *\o/*

Dit is de 1e keer :)

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:19

1 ding goed onthouden. Je kunt niet meer dan je best doen.
En idd een uur van te voren lessen is misschien nog wel fijn, zodat de eerste druk eraf is.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:29

En oppassen met rustgevende middelen, je zal niet de eerste zijn die daardoor helemaal niets meer kan :+ (uiteraard zijn er gevallen waar het goed gaat, maar doe dat dan in overleg met een arts, en niet even zelf zomaar).

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:32

nou ik heb donderdag me eerste rij les dus ben heel zenuwachtig haha :P
Maar snap dat jij zenuwachtiger bent succes :)

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:36

Misschien kan een Valdispert rust helpen? Is een natuurlijk middel en helpt mij in stressvolle periodes alles op een rijtje te houden. Het legt je, in mijn ervaring, niet lam, ofzo.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 15:48

Heb besloten gewoon helemaal niets te nemen en morgenvroeg het zwembad maar even op te zoeken voor wat baantjes *\o/* ligt op maarliefst 5 minuten loopafstand xD dus dat moet goedkomen!

Whaaa :):)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 15:49

Chantaliiejj schreef:
nou ik heb donderdag me eerste rij les dus ben heel zenuwachtig haha :P
Maar snap dat jij zenuwachtiger bent succes :)

Succes! Ik heb echt heel veel plezier in het autorijden *\o/*

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 08:41

*\o/*

Het is nu echt te gek voor woorden :):) om 10 voor 2 nog eerst 2 uur rijles en dan om 10 voor 4 is het zo ver. Whaaa!

burnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:52

Succes!!! Mijn duimen draaien voor je!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:55

Komt vast goed. Als je eenmaal rijdt verdwijnen de zenuwen mogelijk vanzelf! Succes en ik duim voor je.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:57

Ik wilde schrijven: eet een banaan, maar dat helpt dus niet bij jou.
Ik ben ook een onwijze zenuwpees en kan ook gewoon heel erg ziek worden van de zenuwen, maar zodra ik een banaan eet, zijn bijna alle zenuwen weg. Pilletjes enz helpen bij mij dan weer niet, daar schieten de zenuwen gewoon doorheen.

Enige wat ik kan zeggen: heel erg veel succes en blijf in jezelf geloven!

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:00

bach remdie? van die gele doosjes

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:01

Succes :) Mocht je toch nog even richting kruidvat gaan om de tijd te verdrijven...wat wel echt fijn kan zijn is Bach Rescue...niet rustgevend, niet verdovend of wat dan ook...maar het kan net effe die hele erge zenuwrandjes eraf halen...Werkt bij mij en mijn paard erg fijn. Hoe dan ook heel veel succes hoor!
Mijn examinator zei toen ik E achter B ging afrijden: Meid...jij weet precies hoe het moet, anders zou je hier niet zitten. Ik moet gewoon blij zijn dat ik met jou mag meerijden. Hihi. Toen dacht ik ook- echt wel, ik kan dit gewoon! En toen ging het ook meteen beter :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:01

Ik geloof inmiddels heilig in de banaan. Die heeft mij al een aantal keer op een rij succes gegeven. Al zit het maar tussen mijn oren, maar ik eet er eentje voor elke examen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 10:41

Scum schreef:
Ik geloof inmiddels heilig in de banaan. Die heeft mij al een aantal keer op een rij succes gegeven. Al zit het maar tussen mijn oren, maar ik eet er eentje voor elke examen.

Er liggen nog 2 in de fruitschaal, dus ik ga die wel even eten denk ik, hihi *\o/*

Ik ga zo nog ff richting kruidvat voor een hoestdrankje. Word gek van dat hoesten. Zou dat bij de zenuwen vandaan kunnen komen denk je? Elke keer als ik hoest moet ik bijna overgeven en dat zou tijdens het examen erg... vervelend zijn, hahaha.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:45

Je kunt bij de doktor rustgevende pilletjes halen,
Deze halen de scherpe randjes eraf, werken echt heel goed !
Mijn vriend is rij instructeur en bij echt hele zenuwachtige leerlingen raad hij ze aan..
Beste was wel geweest als je ze al 1 keer had geprobeerd bij een gewone les ( je krijgt er meestal 2 van)
Hoesten en dan kokhals nijgingen komt idd van de stress en daar helpt geen hoestdrank tegen ;)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 10:48

Ook niet tegen de kriebel? Vind het extreem vervelend en om nou 10 ijsjes te eten vind ik ook zo wat -O-

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:11

tegen de kriebelhoest moet je Daro innemen. Bij het kruidvat te krijgen. Wel een uurtje tevoren innemen.

mamavrend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:17

advies van een rij-instructrice neem geen 2 uur van tevoren les een uurtje is voldoende.
Anders zit je te lang in de auto en is je concentratie al een eind weg met je examen, helemaal met dit weer.
Succes morgen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 12:19

mamavrend schreef:
advies van een rij-instructrice neem geen 2 uur van tevoren les een uurtje is voldoende.
Anders zit je te lang in de auto en is je concentratie al een eind weg met je examen, helemaal met dit weer.
Succes morgen.

Nou, ik vind het juist wel fijn. Aan het eind van die 2 uur zit ik namelijk het meest relaxed achter het stuur. Daar maak ik mee eerlijk gezegd niet zo druk om :)

Nog een half uurtje *\o/*

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:26

Succes! :)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:48

Nou rijden met die hap en gas op die lollie *\%/* TS succes *\%/*