Lenzen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Kellyy

Lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 09:59

Hoi bokkers!

Ik heb even een vraagje, aangezien de Specsavers vanaf 13.00 uur pas open is.

Ik heb sinds iets meer dan een maandje lenzen. Eerst was de sterkte van mijn linkeroog -1. Toen ik na een maand weer op controle moest hadden zij mij toch -1.25 gegeven omdat ik aangaf dat ik dingen niet scherp zag. Ik heb nu iets meer dan een weekje de sterkte -1.25 in, maar ik zie voor mijn gevoel té scherp, waardoor ik waziger zie van dichtbij.

Kan het zijn dat ik toch een té scherpe sterkte heb of is dit normaal?

Uiteraard bel ik de Specsavers om 13.00 uur, maar vroeg me af of mensen misschien tips hadden. :)

_Tara_

Re: Lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:02

Dat je waziger ziet van dichtbij is volgens mij normaal. Dat heeft iets met 't brandpunt van de lens te maken.
Maar als je je er niet prettig bij voelt, zou ik inderdaad gewoon even bellen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:04

Het kan inderdaad zijn dat deze dan net te scherp zijn. Ik heb zelf ook een kwart lager dan "nodig" om problemen te voorkomen. Dit heeft vaak ook te maken met de cilinder in je ogen.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 10:04

Bedankt voor je reactie. Ik had dit alleen met mijn -1 niet. Het lijkt net of erg veel gedronken heb en daardoor alles een beetje zie verschuiven/waziger wordt.

@lizy29, Bedankt voor je reactie, ik dacht bij mezelf die opticien ziet mij al aankomen, haha. Die denkt ook wat een gek mens. :P

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:09

Gwoon even heen gaan. Kan idd best zijn dat die kwart meer net teveel is of dat er een cilinder in moet :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:11

Inderdaad even langs.

Heb je een cilinder in je oog? Het kan namelijk ook zijn dat je scheef knippert en dat de lens dan draait (ervaringsdeskundige hier :') )

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 10:11

Langsgaan doe ik zeker, maar ik denk ik kijk even of meer bokkers dit hebben of advies hebben (en dat ik niet voor l.u.l. sta vanmiddag, hihi).

Cilinder heb ik sowieso niet. Mijn ogen zijn namelijk 3 keer opgemeten, allemaal zonder cilinder, waarvan de laatste keer pas geleden is geweest.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:12

Dat scheelt dan weer :j Lenzen voelen verder wel goed? Niet droog etc?

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 10:13

Verder zitten ze prima, geen last van helemaal niets, gelukkig.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:15

Dan toch gewoon net weer even een kwartje minder :)

Het scheelt bij mij overigens ook of ik eerst nog mijn bril heb op gehad of niet, omdat je ogen dan opnieuw moeten scherpstellen omdat de lens dichter op het oog zit dan de bril :) dan kan ik ook heel wazig kijken in het begin.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 10:17

Ik heb (nog) geen bril, de meneer zei dat dit later wel moet komen, maar nog niet gelijk.

Ik merk ook dat ik doordat ik waziger zie, meer hoofdpijn krijg. Dus zometeen maar weer even teruggaan dan tussen mijn werk door!

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:20

Idd even terug gaan. Heb zelf trouwens jaren bij Specsavers gezeten, maar de laatste tijd zit ik bij Pearle en ik moet zeggen dat ik daar veel meer tevreden over ben. Ik heb tegenwoordig ook nachtlenzen. Dat is helemaal ideaal! 's Nachts lenzen in, zodat je overdag goed kan kijken. Dit wordt bij ons niet door Specsavers aangeboden trouwens.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 10:24

Bij Pearle heb ik slechte ervaringen..

Ik wilde zo een proefpakket nemen, maar wilde daar eerst meer informatie over. De betreffende mevrouw was bezig met een klant en vroeg of zij wat voor mij kon doen. Ik vertelde haar dat ik meer informatie wilde over zo een proefpakket, dus ik een aantal vragen gesteld, waarop de mevrouw netjes antwoord gaf. Vervolgens werd de klant waar zij in eerste instantie mee bezig was, behoorlijk geirriteerd omdat zij een vergadering had. Waarop de betreffende verkoopster zei: "Ja ik dacht ook dat het sneller ging".

Heb deze mevrouw vriendelijk bedankt en ben naar de Specsavers gegaan, waar ik tot de conclusie kwam dat dit proefpakket gratis was en ik bij Pearle 35 euro moest betalen. Voor mij geen Pearle meer... :n

Moet je die nachtlenzen alleen 's nachts in, of ook overdag?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:26

Nachtlenzen kosten per jaar zo'n 350 euro... Excl. vloeistoffen. (afgelopen week even nagevraagd...) Maar je draagt ze alleen s'nachts

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:30

Wij hebben hier in de winkel een heel gezin rondlopen dat allemaal bij Pearle werkt. Dat is erg prettig. Ze nemen echt de tijd voor je. Heel vervelend dat je zo behandeld bent! Ook heel logisch dat je daar dus weg bent gegaan.
Die nachtlenzen doe je alleen 's nachts in. Het zijn harde lenzen. Je moet het zo zien: jij moet een bril/lenzen omdat je hoornvlies is gaan vervormen. De nachtlens vormt dit hoornvlies weer terug, waardoor je weer goed kunt zien. Het is zoiets als laseren, maar dan tijdelijk. Als je de nachtlens een tijdje niet draagt, zal je gewoon weer een bril/lenzen moeten dragen. Je doet de lenzen in vlak voor je naar bed gaat. Geen last van droge ogen/zandkorreltjes onder je lenzen/zwemmen met ogen dicht/enz. Ik vind het echt een uitkomst.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:31

Ja, per jaar...maar die lenzen die je per maand draagt zijn ook niet bepaald goedkoop. Ik had zelfs op een gegeven moment daglenzen nodig, omdat ze bij mij zo snel vies werden (teveel eiwit in mijn ogen) waardoor ik dus niet goed meer kon zien. Dat gaat ook aardig in de prijs oplopen.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 10:33

Ah oke! Op zich wel een goede oplossing.

Ik moet zeggen dat ik dat wel erg prijzig vindt, €350,00 per jaar. Ik heb trouwens ook geen problemen met mijn lenzen die ik nu heb moet ik zeggen hoor! Ben al blij dat ik weer straatnaambordjes kan lezen. :D

Ik had het de eerste twee weken ook hoor, dat ik wazig zag. Toen bleek er ook te veel eiwit op de lens te zitten, maar dit kon ook komen doordat de lens al wat ouder was (dus er langer lag). Heb toen een nieuwe gekregen en heb er nu geen last meer van.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:12

Ik zou ook zeker even terug gaan en je probleem uitleggen. Grote kans dat er toch iets niet goed is, zeker als je er hoofdpijn van krijgt.
Ik heb zelf zachte lenzen en dat is ook ideaal. Heb ook naar nachtlenzen gekeken maar schijnt ook weer minder goed voor je ogen te zijn, omdat je ogen zich 's nachts reinigen en dat dus niet goed kan met lenzen in.
Haha ik krijg nu gelijk allemaal advertenties over lenzen onder en boven dit bericht. :+

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:46

Nachtlenzen zou ik zelf nooit aan beginnen. Mijn moeder heeft door haar lenzen die haar hoornvlies vervormde juist extra schade opgelopen aan haar ogen. Toen ze een maandje geen lenzen droeg ivm een lens kapot gingen haar ogen ineens 3 punten omlaag (van -7 naar -10).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:56

Nachtlenzen worden door het oogziekenhuis echt afgeraden.

Nachtlenzen hebben slechts een tijdelijke werking. Ze kunnen alleen eventueel aangepast worden voor lage minsterkte. Doordat de lens heel strak aangepast wordt, vervormt de lens het oog. (vergelijk met te krappe schoenen dragen). Gedurende het afvlakken in de nacht, raakt de oppervlakkige cellaag vervormd en kwetsbaarder. In de ochtend is het hoornvlies vlakker geworden en het oog tijdelijk minder sterk. In de loop van de dag loopt de sterkte weer op. Blijvende sterktevermindering is nog steeds niet aangetoond.
De beroepsgroep van de oogartsen geeft derhalve geen positief advies over dit type lenzen.

https://www.oogziekenhuis.nl/vraag/wat- ... enzen.html

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 21:52

Ik ben maandag teruggegaan en ik de oude lenzen zijn weer besteld en komen morgen binnen dus kan ze morgen gratis omruilen! :)

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:28

Dat is erg fijn! Netjes dat het zo snel opgelost kon worden. Nu maar hopen dat dit de goede sterkte is en je geen hinder ondervind :)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:36

Dieselpaard schreef:
Ja, per jaar...maar die lenzen die je per maand draagt zijn ook niet bepaald goedkoop. Ik had zelfs op een gegeven moment daglenzen nodig, omdat ze bij mij zo snel vies werden (teveel eiwit in mijn ogen) waardoor ik dus niet goed meer kon zien. Dat gaat ook aardig in de prijs oplopen.

Bij zachte lenzen kan dit aan de vloeistof of de combi vloeistof/ lens liggen ;) hier bij overname van opticien en dus niet dezelfde lenzen/ vloeistof kunnen leveren toen ineens erg snel last van eiwit/ kristallen terwijl ik dat eerder NOOIT had ik verdacht de vloeistof omdat ik ook nog 1 setje "oude" lenzen had en t hierbij ook was... De opticien me niet geloven -O- dus toen maar even bij de kruidvat een klein "vakantie" flesje voor gevoelige ogen gehaald, goed gespoeld en TADA meteen geen last meer van *\o/* dus toen teruggegaan en had toen andere opticien die dus aangaf dat het inderdaad door de vloeistof of de combi vloeistof/ lens en je traanvocht kan komen :) en toen mocht ik ineens gratis allerlei vloeistoffen proberen tot ik er 1 vond die net zo fijn was als de oude :)) Nu weer tevreden klant +:)+

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:50

grid schreef:
Dieselpaard schreef:

Bij zachte lenzen kan dit aan de vloeistof of de combi vloeistof/ lens liggen ;) hier bij overname van opticien en dus niet dezelfde lenzen/ vloeistof kunnen leveren toen ineens erg snel last van eiwit/ kristallen terwijl ik dat eerder NOOIT had ik verdacht de vloeistof omdat ik ook nog 1 setje "oude" lenzen had en t hierbij ook was... De opticien me niet geloven -O- dus toen maar even bij de kruidvat een klein "vakantie" flesje voor gevoelige ogen gehaald, goed gespoeld en TADA meteen geen last meer van *\o/* dus toen teruggegaan en had toen andere opticien die dus aangaf dat het inderdaad door de vloeistof of de combi vloeistof/ lens en je traanvocht kan komen :) en toen mocht ik ineens gratis allerlei vloeistoffen proberen tot ik er 1 vond die net zo fijn was als de oude :)) Nu weer tevreden klant +:)+

Dat is goed geregeld bij je! Ik heb altijd al veel eiwit in mijn ogen gehad. Ik moet ook minstens 4x per dag een "snotje" uit mijn ooghoeken halen. Dit had ik al voor ik aan lenzen begon. Bij het dragen van lenzen gaat het regelmatig op de lens zitten, waardoor ik dus iedere keer liep te pielen. Ik was er helemaal klaar mee, maar ik durf niet te laten laseren. Samen met mijn opticien ben ik dus nachtlenzen gaan uitproberen en die vind ik echt een superuitvinding!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:48

ohh jij dus sowieso al beetje vervelend traanvocht >;) maar fijn dat het nu zo met nachtlenzen opgelost is 8-)

Ja ik was toen echt wel blij stond op het punt om er weg te gaan :o maar zoveel keuze is er hier ook niet en was daarvoor altijd tevreden...
Had bij voorbaat wel al bedacht dat nu poot stijf zou houden ik heb niet om die overname (en dus andere spullen) gevraagd en ze krijgen geld zat }> maar was toen dus helemaal niet nodig!