Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Lianne86 schreef:Andere huisarts gaan?![]()
Lijkt me iig niet handig om gewoon af te wachten als jij je druk maakt, dan wil je zekerheid..
Durf zo ook niet te zeggen wat het kan zijn, misschien als je al je bloedwaarden weet dat iemand op Bokt kan zeggen "je mist dit en dit dus ga naar de kruidvat en koop tabletten voor weet ik veel wat" (bijna alles is aan te vullen tegenwoordig lijkt het wel))
vuurneon schreef:Ik zou er een fysiotherapeut naar laten kijken, want dit kan ook prima worden veroorzaakt door een verkeerde houding.
ik bleek een hele verkeerde houding te hebben en met behulp van Cesar therapie is dat opgelost en de pijn is ook verdwenen. Mijn rugspieren bleken wat zwakker te zijn waardoor de spieren in de nek teveel moesten opvangen. En ja, dat trekt door het hele lichaam
stekende hoofdpijn die soms bijna voelde als migraine, handen die gingen tintelen en bij de onderrug ook een flinke steek.
vuurneon schreef:Heb ik ookik bleek een hele verkeerde houding te hebben en met behulp van Cesar therapie is dat opgelost en de pijn is ook verdwenen. Mijn rugspieren bleken wat zwakker te zijn waardoor de spieren in de nek teveel moesten opvangen. En ja, dat trekt door het hele lichaam
stekende hoofdpijn die soms bijna voelde als migraine, handen die gingen tintelen en bij de onderrug ook een flinke steek.
Nu ik goed zit, lig en ook til is het over.
Enkele keer krijg ik het nog, dan weet ik 'o ja, houding!' . Ik heb ook oefeningen gekregen om mijn spieren losser te krijgen op dat moment dat ik er wel last van heb.
Veel mensen hebben daar last van
vuurneon schreef:Voeten niet, maar aangezien alle ledematen last kunnen hebben van verkeerd gebruik van rug/nek is het niet heel vreemd. De zenuwen waarderen dat niet zo, dat zorgt voor tintelen. Als de fysio op een bepaald punt drukte, voelde ik mijn vingers ook tintelen.

voordat je begint met doemscenario's.
vuurneon schreef:Doe jezelf een lol en ga niet googlen. Dan zul je opeens alles tegenkomen wat kan passen, van kanker tot een gebroken rug
Grote kans dat het gewoon uit verkeerd gebruik van je spieren komt (en ja, daar word je ook heel erg moe van). Ga eerst maar eens de meest logische dingen uitsluitenvoordat je begint met doemscenario's.
Je zorgen maken vreet overigens ook energie
gekvanfleur schreef:B12 is toch pas bij 150 laag?
Ik ben zelf op internet gaan zoeken een paar weken geleden en daar wordt ik gewoon zo nerveus van . Las van alles over MS. En dan kloppen de symptomen aardig.
Citaat:Mijn vitamine B12-waarde is niet extreem laag. Kan ik toch een tekort hebben?
Ja, dat is zeker goed mogelijk. Een laagnormale waarde (onder de 300 pmol/L) in combinatie met klachten die passen bij een vitamine B12-tekort, zou zeker verder onderzocht moeten worden. Een waarde boven de onderste referentiewaarde kan toch een tekort betekenen, en bij duidelijke klachten dient dan verder getest te worden op MMA (methylmalonzuur) en eventueel homocysteïne. De serum-B12-waarde alleen kan een tekort niet altijd uitsluiten, zoals u ook onder andere hier en hier kunt lezen.
love_western schreef:gekvanfleur schreef:B12 is toch pas bij 150 laag?
Ik ben zelf op internet gaan zoeken een paar weken geleden en daar wordt ik gewoon zo nerveus van . Las van alles over MS. En dan kloppen de symptomen aardig.
http://stichtingb12tekort.nl/faq/diagnose/
http://wholelylight.com/informatie/stic ... 12-tekort/Citaat:Mijn vitamine B12-waarde is niet extreem laag. Kan ik toch een tekort hebben?
Ja, dat is zeker goed mogelijk. Een laagnormale waarde (onder de 300 pmol/L) in combinatie met klachten die passen bij een vitamine B12-tekort, zou zeker verder onderzocht moeten worden. Een waarde boven de onderste referentiewaarde kan toch een tekort betekenen, en bij duidelijke klachten dient dan verder getest te worden op MMA (methylmalonzuur) en eventueel homocysteïne. De serum-B12-waarde alleen kan een tekort niet altijd uitsluiten, zoals u ook onder andere hier en hier kunt lezen.
Voor sommige is 250 al te laag. Is per persoon verschillend.

Shadow0 schreef:Ik vind de manier van handelen rondom de schildklier trouwens wel vreemd. Die was gewoon te hoog (geen 'grijs gebied' meer) en is nog steeds gewoon niet goed. Dat hoort behandeld te worden en niet afgewacht. (Op z'n minst lijkt me een wat uitgebreider onderzoek naar (f)T4 enzo me wel handig.)