lenzenvloeistof vergeten. oogdruppels?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nynke1122

lenzenvloeistof vergeten. oogdruppels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 21:22

Hoi
Ik ben een nachtje weg en ben dus mijn lenzenvloeistof vergeten, ik vroeg me dus af of ik er dan voor het slapen en als ik wakker word oogdruppels in kan doen en dan mijn lenzen in houden
Ik heb zachte lenzen

Noeps

Re: lenzenvloeistof vergeten. oogdruppels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:34

Is mij ook wel eens overkomen. Ik sliep dan met lenzen in en de volgende dag zo snel mogelijk m'n lenzen uit + bril op. Je ogen kunnen de dag erna wel droger of roder dan normaal zijn.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:37

Oh ik heb dat ook wel eens gedaan per ongeluk, maar ik kreeg ze bijna niet meer van mijn ogen af zo vastgezogen waren ze. Ik vond het doodeng.
Dan doe ik ze nog liever in water in de nacht en dan ga ik 's ochtends vroeg snel vloeistof halen :P

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 21:40

Ja ik was met ook bij de albert heijn geweest maar daar hadden ze het niet en moet morgen weer 7 uur weg

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:41

Het ligt aan het soort lenzen dat je hebt. Mijn lenzen kan ik gerust een nacht inlaten en de dag erna ook,geen probleem :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:42

Heb ze weleens in water gelegd, niet heel geweldig maar fijner dan inhouden.

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:45

Ik zou ze persoonlijk niet inhouden en ermee slapen.. Je lenzen bewaren in afgekoeld gekookt water misschien? En dan de lenzen een dag in je lenzenvloeistof laten liggen.

Of bij de buren aanbellen en vragen of zij misschien lenzenvloeistof hebben?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:05

Ik vind juist in water bewaren afschuwelijk. Heb al vaker met lenzen in geslapen en de opticiën zei ook dat dat met mijn lenzen geen enkel probleem is. Ik heb wel lenzen die heel zuurstofdoorlatend zijn :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:07

Ik heb ze ook weleens in water gelegd. Niet optimaal, maar inhouden is ook niks. Hoe zit je morgenochtend? kun je dan een bril op en ze later in vloeistof leggen?

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 22:11

suuzepuus schreef:
Ik heb ze ook weleens in water gelegd. Niet optimaal, maar inhouden is ook niks. Hoe zit je morgenochtend? kun je dan een bril op en ze later in vloeistof leggen?

Nee ik heb echt helemaal niks, ook geen bril en heb denk ik morgen om een uur of 6 in de avond weer vloeistof

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:15

Je poedersuiker ze het best in speeksel bewaren. Heel ranzig om 2 eierdopjes/drankglaasjes (mocht je ook je bakje zijn vergeten) vol te spugen maar doordat dit lichaamseigen is werkt het het best. (Ook ranzig om ze er weer uit te vissen overigens :+ )

Ervaringsdeskundige spreekt -O-

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:17

nynke1122 schreef:
suuzepuus schreef:

Nee ik heb echt helemaal niks, ook geen bril en heb denk ik morgen om een uur of 6 in de avond weer vloeistof

Vannacht in water, morgen met spuug in je ogen en dan langs een winkel en ff vloeistof halen!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:18

inhouden zou ik niet doen... je ogen draaien weg in je slaap, waardoor de lens nog wel eens foetsie kan zijn... 1x gehad... niet fijn

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:21

Doe het alsjeblieft niet! Het is echt niet goed voor je ogen; dat zijn lenzen in het algemeen al niet.
Maar slapen met lenzen is al helemaal niet aan te raden. Je ogen krijgen dan gewoon echt te weinig zuurstof, dat kan leiden tot allerlei niet fijne aandoeningen zoals vaatdoorgroei. Speel niet met je ogen, heb het vaak genoeg mis zien gaan!

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:22

Inhouden! Mijn ogen kunnen dat wel hebben, terwijl ze gevoelig zijn. Water zeker niet doen! Zit kalk en andere stoffen in, dat doet echt pijn om ze dan weer in te moeten doen.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:46

Kun je niet op facebook of via whatsapp een oproepje doen onder vrienden of iemand die in de buurt woont wat vloeistof voor je heeft?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:51

Ik heb normale lenzen nooit ingehouden, dan had ik echt rode ogen. Dan maar in water. Dat is even onprettig bij het indoen, maar een kwestie van hard knipperen zodat je veel traant. Water voelt erg hard op je ogen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:06

ja, waar zit je? misschien kan een bokker je helpen...

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:08

Ik heb deze kwestie ooit eens aan mijn opticien voorgelegd, die raadde mij aan om in zo'n situatie gewoon te gaan slapen met je lenzen in.
Water is echt slecht voor je lenzen en het inzetten is dat niet al te prettig.
Water verzachten door het te koken en af te laten koelen is dan prettiger, maar ook niet optimaal.
Als je goede lenzen hebt, dan is in laten echt niet erg, dat kan best een keertje. De lenzen van tegenwoordig laten al veel meer zuurstof door dan vroeger.
Laatst bijgewerkt door Iepke op 08-07-13 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:09

ik slaap al jaren met mijn zachte lenzen, doe ze alleen uit wanneer ze bv verstopt raken door vuil o.i.d.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:10

Nooit inhouden, dat is zo ongelooflijk slecht voor je ogen! Zoals Eefske al zegt: je kan ze het beste in speeksel bewaren. Even vies, maar werkt wel het beste!

En dat een opticien dat aanraad... :=

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 23:13

Ik heb ze in shotglaasjes met afgekoeld gekookt water gedaan, weten jullie zeker dat het kan met zachte lenzen? En zal ik dan morgen even voor ik ze in doe met wat spuug erover?

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:15

Als je goede (!) lenzen hebt, dan is het echt geen ramp. Zolang ze genoeg zuurstof doorlaten is maar 1 nachtje prettiger dan lenzen in water leggen. Speeksel zou ik juist nooit zomaar doen, je weet hoeveel bacterien daar in zitten?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:28

Ik denk dat dit mij al een stuk of 20 keer overkomen is.

Ik bewaar ze dan ook altijd in shot glaasjes met water.
Ik weet, niet optimaal.
En morgen met indoen is het ook niet heel prettig.
Maar even knipperen en dan gaat het wel.

Ik heb ook al tig keer geslapen met die dingen (per ongeluk)
Maar dan doe ik mijn ogen open en heb ik allemaal slijm/troep aan mijn ogen.
En mijn lenzen zitten dan ook flink vast gezogen.

Mijn voorkeur gaat uit naar het in water leggen.

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:37

Ik zou ze gewoon inhouden. Het overkomt mij ook wel eens dat ik een nachtje met lenzen in slaap.
Volgende dag voelen ze wat droog aan, maar ach, plens water eroverheen en ze doen het weer. :D

Lenzen in water bewaren is niet heel bevorderlijk voor je lenzen, heb ik gehoord.