Begin august ben ik uitgerekend om te bevallen van mijn eerste baby.
Om mijzelf, vriendlief en baby zo goed mogelijk voor te bereiden, voor zover dat kan, ben ik benieuwd hoe jullie het ervaren hebben. Ik ben vooral geïnteresseerd in ervaringen van de kraamweek van het eerste kind. Pluspunten, wat ging er super goed, welke regels hadden jullie waar je erg blij van was achteraf? Of bepaald voedsel wat goed is voor je lichaam? Maar natuurlijk ook naar dingen wat je liever anders had gezien. Ik noem maar wat, op dag 1 heel het huis vol met vrienden? Hoeveel uur kraamhulp hadden jullie die week, en was dat genoeg? Of teveel/te weinig?
Maar ook naar op welke dag hebben jullie de geboortekaartjes verstuurd? Wat was jullie
kraamlekkers? Beschuit met muisjes of hadden jullie iets anders? Ik heb zelf de geboortekoekjes in mijn hoofd. Lekker makkelijk, origineel en het morst niet. Of (bevroren) soesjes die in de chocolade gedipt zijn en met muisjes bestrooid.Ik kijk uit naar de kraamweek, maar ben wel erg streng. Zo wil ik in de kraamweek namelijk geen bezoek, behalve de oma/opa’s en de broer(tjes) van vriendlief en mij. Het kraambezoek begint voor ons bij week 2. Dan is de baby net zo schattig als daarvoor en het heeft ons de tijd/kracht gegeven om een klein beetje aan de nieuwe gezinssamenstelling te wennen.
Ik kijk uit naar jullie ervaringen
plus puntjes vond ik de rust voor de rest 

Romantiseer je kraamweek niet en probeer je er niet al te veel van voor te stellen om teleurstellingen te voorkomen
Dat maakte alles toch best druk en veel bezoek enzo, en ik kon niet slapen met al het vuurwerk terwijl ik zooooo moe was.
Oud en nieuw vond ik heel vervelend en dat ik zo 'zwak' was viel me echt tegen. Bezoek was wel druk en werd me snel wat veel, maar het hoort er ook een beetje bij. Ze waren wel heel respectvol naar ons toe en luisterden goed naar onze wensen.