totaal geen eetlust meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

totaal geen eetlust meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 22:44

Ten eerste dit is geen schreeuw om hulp dus ik zit niet te wachten op mensen die mij de les lezen :)

Ik ben afgelopen jaar zo'n 10 kilo afgevallen,
Nu heb ik net een maand vakantie achter de rug en in 3 weken frankrijk ben ik weer 5 kilo lichter geworden.

Ik probeer goed te eten maar heb totaal GEEN eetlust .
Ik heb geen honger geen behoefte aan eten en drink wel veel water.
Vanmorgen heb ik 2 pannekoeken met wat kaas op en smiddags een wasa cracker .
Ik krijg ook gewoon geen honger en als ik meer probeer te eten word ik kei misselijk.

Heeft iemand enig idee waardoor zoiets kan komen ? ik wil wel graag gewoon eten maar heb geen eetlust en krijg weinig weg(word meteen misselijk).

Heb ik misschien vitamine tekort of iets anders?
Het zou kunnen dat het door de stress komt maar dat lijkt dan wel een hele heftige reactie,

Heeft een van de bokkers al eens zoiets meegemaakt of ervaren en heeft het een bepaalde lichamelijk oorzaak?

Ik hoop dat er een aantal lieve bokkers zullen zijn die mij en beetje kunnen helpen :)

BenteMaxime

Re: totaal geen eetlust meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 22:51

Ik heb het nu vanaf deze week.. 'sochtend niet ontbijten door geen eetlust en misselijkheid + kokhalsen, gepaard met hoesten.. Ik eet dus niks 's ochtends. Ga daarna of naar school of afgelopen jaar naar me stage in 't dierenasiel, waar ik dus de hele dag bezig ben. Rond een uur of 9 krijg ik honger maar daar breek ik doorheen, ik eet dan pas weer rond een uur of 12. Zodra ik dan wil eten heb ik wel honger, eet ik 3 happen en gooi ik het weer weg, geen honger meer en dan al het gevoel alsof ik vol zit. Ook brood eet ik weinig want ook daar heb ik gewoon geen trek in.. Avond eten zit ik ook ineens heeeeel snel vol, dat ik niet eens een normale maaltijd naar binnen krijg zonder dat ik mezelf een soort van moet dwingen. Dan in de pauze rond 5 uur weer en ook dan na een hele dag lopen,schrobben, honden uitlaten, en ga zo maar door, wel honger maar gewoon geen trek! Ook dan leg ik het weer weg na 3 happen. Dan komt meteen misselijkheid op, en ik ga niet met tegenzin eten. Gelukkig heb ik geen last van dat ik helemaal slap word en bijna knockie ga, alleen 's ochtends heb ik wel is het gevoel, al helemaal met die poep opruimen op 't asiel ;) Ik volg even!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 22:55

ik heb dus precies hetzelfde maar dan ook echt geen honger en geen trek,
voel me inderdaad ook helemaal niet slap of duizelig!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 22:56

Hier ook.
Avond eten baahh moet er niet aan denken, krijg amper wat weg, 3 happen en zit de rest van de avond stampvol
Gevolg knorrende maag in de ochtend. Dan wil je broodje eten en dat gaat er dan weer amper in..
Ben er dan niet misselijk van gelukkig.
Heb wel een aantal maanden heel erg last van maag en darmen gehad. Maar nu niet meer.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 22:58

Misschien gewoon langs de huisarts met je klachten? Die kan kijken of het nodig is om een verder onderzoek te doen. Zeker omdat het gepaard gaat met misselijk zijn.

Niet om jullie te laten schrikken. Mijn tante heeft dit ook gehad. Die is 22 kilo afgevallen in een jaar omdat ze eigenlijk nooit trek had en misselijk werd als ze at. Ze had op dat moment ook psychische problemen en weet de verminderde eetlust daaraan. Na een jaar is ze uiteindelijk langs de dokter gegaan omdat het eten dat ze at, ook niet meer smaakte zoals het hoorde. Bleek ze maag en slokdarm kanker te hebben in een ver gevorderd stadium.
Het kan iets simpels zijn, maar ik zou het voor de zekerheid laten checken.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:00

Zo ver is het bij mij niet, dit is eigenlijk pas de eerste week. Vorige week ergens begon het minder eten. En nu moet ik mezelf dwingen om toch tussen de middag een broodje te eten anders kom ik de dag niet door! Tussendoor krijg ik honger, pak ik een koekje maar dan zit ik alweer vol. Drinken doe ik wel, siroop enzo, cola zodat ik nog wel wat suiker binnenkrijg. Ook energy. Dag tanden haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:03

Kan ook door het weer komen.
Door jezelf te dwingen en te eten komt je spijsvertering weer op gang. Hierdoor krijg je ook weer honger :)
Dus, vooral niet stoppen met eten :)

Oja, en TS je gebrek aan eetlust zal niet komen door een vitaminetekort, maar zal het wel veroorzaken.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:05

Ik eet ook wel! Al zijn t soms maar 3/5 happen.. haha.. beter dan niks! Vanmiddag voor het eerst deze week tussen de middag 1 broodje met kaas op.... Ik vraag me echt af waar het heen gaat me tmij haha

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:06

Zeg ik iets heel stoms als het door het weer kan komen? Het is nu elke keer zo raar, kan maar zo dat je lichaam van slag is?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:39

Als het flink warm is buiten dan is het normaal dat je minder trek hebt. :j

Verder is het ook gewenning. Iemand die een paar maanden heel veel eet zal dan ook honger krijgen als ie ineens alleen nog maar een normale portie krijgt.

Als je langere tijd minder eet dan normaal dan went je lichaam en je maag daar aan en heb je dus minder honger of gewoon helemaal geen trek.
Dat in combinatie met warm weer en als je al niet zo'n zoete kauw of snaaier bent kan dat het resultaat zijn.

Houdt het in elk geval voor jezelf goed in de gaten. Als je je slap begint te voelen, andere lichamelijke klachten hebt of het niet vertrouwd gewoon eventjes naar de huisarts gaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:42

Het kan door stress komen; de een krijgt geen hap meer door de keel, de ander vreet bij wijze van alles wat los en vast zit.
Maar ook het weer; blijf nu vooral voldoende drinken :) en houdt het wel goed in de gaten. Als je je wel slap en duizelig begint te voelen of minder energie hebt, dan kan het geen kwaad om even met de huisarts te overleggen.
Hoe is het met je stoelgang? :)

Heb zelf ook wel periodes dat ik moeite heb met eten; ben dan te moe en ook te moe om te eten.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:44

Birdy in de ochtend pannekoeken eten is niet handig denk ik.
Ik word al misselijk van het idee. Het is te vet voor de ochtend.
Voor wie moeilijk eet, misschien kun je een goed gevulde maaltijdsoep proberen?
Soep gaat er misschien wat makkelijker in en kan veel vitaminen bevatten.
Hoewel ik moeilijk warme soep eet bij warm weer, raak ik een soort van oververhit van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:45

Komkommer vind ik zelf nu heerlijk met dit weer; licht en vol water :) en helemaal uit de koelkast lekker koud :)
Dus kijken naar licht verteerbaar eten is wel een idee.

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:57

Hier hetzelfde. Met het warme weer totaal geen trek. Ik eet een boterham als ontbijt met moeite en daarnaast nog avondeten.
Voorheen at ik zo een hele zak chips weg tussen lunch en avondeten, maar nu hoef ik daar ook niet meer aan te denken. Het lijkt ook net alsof mijn smaak anders is geworden, dingen die ik mega lekker vond vorige week, daar hoef ik nu niet meer aan te denken :')

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 01:10

wow wat een reacties ! .en ook heel erg bedankt voor alle tips,
weer denk ik niet want in de 3 weke frankrijk was het veel warmer als hier en toen at ik wel beter dan nu .

ik zal inderdaad mocht ik nog meer afvallen naar de huisarts gaan want dat is niet goed,
ik ga ook eens kijken naar de tip van het licht verteerbare eten das een goede.

Stoelgang is gewoon goed gelukkig :)

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 12:41

Stoelgang is bij mij ook gewoon prima haha, geen last van. Ik eerst ook, ik at tussen de middag zo een zak chips weg maar ook daar heb ik gewoon geen trek in! Net 1 broodje op, daarna al vol. Maar waarschijnlijk heb ik al langer geen eetlust, alleen word het deze laatste 2 weken pas opvallend. Nog 1 week op 't dierenasiel en daarna heb ik vakantie, dus dan zal t wel weer veranderen!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 12:49

Pers eens een citroen uit door je water, dit wekt de eetlust op :j Wel met een rietje drinken ter bescherming van je tanden :P

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 12:56

15kg afvallen lijkt me sterk ongezond. Als ik je profiel zie ben je ook al slank genoeg om niet nog meer kwijt te raken. Lijkt me ongezond. Ga zeker eens bij je huisdokter langs want zoveel afvallen op korte tijd moet dringend eens onderzocht worden . dat je eens geen zin hebt oké, maar blijvende eetlust vermindering en gewichtsverlies..

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:02

TS, kijk ook even naar je lichaamstemperatuur. Als die licht verhoogd is. Hoe dan ook zou ik snel naar de HA gaan en bijv. bloed laten prikken, al is het maar om dingen uit te kunnen sluiten. Kan zoveel oorzaken hebben.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:05

Herkenbaar!

Ik heb al jaaaaren psychische problemen. Dacht dus ook dat het daar aan lag (door stress geen honger, nergens zin in). Ik heb het nu in vlagen, al enkele maanden. Ben gek op lekker eten en koken, maar krijg vaak geen hap door mn keel. Zelfs ontzettend lekkere vette dingen lust ik niet. Ontzettend balen, heb al uitgebreid onderzoek gehad bij huisarts maar niets gevonden. Ik ben gelukkig niet zoveel afgevallen. Maar een oplossing heb ik ook nog niet :(

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 13:50

amouroeka dat wil ik inderdaad eens gaan doen als het zo doorgaat . Ik zal dat citroensap een aan proberen ! kun je dat ook uit die flesjes gebruiken ?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 14:00

Waarschijnlijk is je maag en verteringssysteem gewoon in de war door het afvallen
Als ik een tijd niet goed eet krijg ik er ook een afkeer voor.
Het enige wat dan helpt is een schema invoeren waarbij je eerst probeert om niet te eten tot verzadigingsniveau, maar wel heel vaak op een dag.
Koop bijvoorbeeld een pak mueslirepen of iets dergelijks en neem op vaste tijden steeds wat kleins te eten.
Denk daarbij ook eens aan een banaan en ander fruit.
Na verloop van tijd krijg je dan wel weer trek waarschijnlijk.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 15:36

Als het erg warm is heb ik ook minder trek. Ik eet dan vooral fruit (watermeloen :9 ) en salades, warm eten heb ik ook wat meer moeite mee. Maar het is ook een kwestie van gewennig.

Probeer iig wel wat te eten ook al heb je geen honger, je moet je motor wel aan de gang houden natuurlijk ;)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:01

Ontbijt met iets lichts of zoets, dat brengt de spijsvertering op gang. Dus niet met tegenzin je 's ochtends vol proppen, maar begin gewoon met een boterham met hagelslag of een bakje yoghurt met appel.
Je kunt ook beter regelmatig kleine beetjes eten, dan jezelf met tegenzin voleten. Op die manier eindigt je hoofd namelijk ook met: 'eten is misselijkmakend'.

En eet vooral voor je gaat slapen nog iets, doordat je dan niet meer beweegt sla je de calorieen beter op.

Ik heb er zelf ook last van met periodes. Vaak zijn er dan 1 of 2 items die ik wel echt lekker vindt en dan teer ik daar vooral op. Dus dan eet ik de hele dag door bijna alleen maar broodjes met ei, wat fruit en 's avonds eet ik dan mihoen of aardappel met spinazie, vlees en jus.
Dan eet ik een week vrij eentonig, maar voldoende. Daarna is het altijd weer over en kan ik weer goed eten.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:08

Dat heb ik ook wel eens, eten? Nah ik meld me wel zodra ik trek heb (wat soms een uur of 16 kan duren), ontbijt gaat erin maar erna komt niks meer voor ik ga slapen, gewoon geen trek, nergens zin in.

Zo heb ik ook mijn periodes dat ik echt ieder (half) uur honger heb, dan 'moet' ik gewoon constant door eten, fruit, groente, frieten, pizza's, vlees, salade, eten, eten, eten, eten, eten, eten...

Sassol, zo kan een bakje yoghurt voor mij af en toe al echt veel te veel zijn, terwijl het een tijdje later echt te weinig is om een uur van 'zat' te zijn.
Ik ben periodes ook echt een moment-eter, 'Ik heb geen trek' en na uren opeens 'Ik heb zin in ...' (iets vreselijk geks, iets wat ik eigenlijk niet lekker vind), tja dan ga ik naar de winkel en eet ik het.

Komt wss door het weer, mijn 'stress' (die constant afwisselt), beweging (ene week sport ik uren, de andere doe ik totaal niks) etc.