Goede pijnstiller waar je aandachtig van blijft?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Goede pijnstiller waar je aandachtig van blijft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 22:14

Hoi,

Wegens aanhoudende rugpijnen waardoor ik al maanden slecht slaap,
al maandenlang loop te zeuren, zagen en kronkelen van de pijn,
vroeg ik mij af of ik het leven van mijn naaste medemens niet
wat aangenamer kon maken dmv pijnstillers te nemen waar je NIET groggy van wordt.

De pijnstillers die voorgeschreven zijn, daar val ik binnen de 30min van in slaap.
Ik kan ze dus in de dag niet nemen omdat ik fulltime werk,
waardoor ik tegen 10h mijn tanden stukbijt van de rugpijn.

Ik heb een paar rugwervels die op elkaar duwen, een paar die gebroken zijn en tussenwervelschijven die flink aangetast zijn met artrose en hier en daar versleten zijn.

Mijn huisarts, de lieve man, zegt dat ik er maar mee moet leren leven, althans tot ik op 20 augustus bij de neurochirurg geweest ben (in de hoop dat die de pijn kan verhelpen).

Het is nu 23h, ik ben doodop, vind mijn draai niet, de tranen staan in mijn ogen en ik wil manlief smeken om een GOEDE pijnstiller die me de komende 7 weken op de been kan houden.

Iemand een aanrader?? :'(

(Ik ben al eerder naar verschillende artsen gelopen met deze kwalen, maar geen van hen komt verder dan 'rustig aandoen' en 'mee leren leven'. Aangezien het nu op het tempo van een TGV aan het verslechteren is zie ik het niet zitten om de komende 8 weken gek te worden van de pijn, helaas is er geen snellere afspraak mogelijk bij de neurochirurg :n )

Sweetgirl1

Re: Goede pijnstiller waar je aandachtig van blijft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:17

Ik heb er voor ibrufen bruis 600 mg voor gehad en dat werkt enorm goed

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:18

:(:) Helaas geen tip voor zo'n pijnstiller.
Maar zou jij niet heel snel via je zorgverzekeraar gaan bellen voor zorgbemiddeling en dan een afspraak bij een neuroloog in een ander ziekenhuis!!!
En bijvoorbeeld in Amsterdam zit er een kliniek die alleen maar MRI's maakt, daar kun je redelijk snel terecht.
Wat een ontzettend nare situatie!
En bij je al eens bij een osteopaat geweest??

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:23

In elk geval je pijnstillers waarvan je in slaap valt voor de nacht gebruiken, vermoeidheid maakt de pijn ook erger.

Pijnstillers die zwaar genoeg zijn en je alert houden gaan volgens mij niet samen, je komt dan nl snel bij de opiaten uit en die beïnvloeden de pijncentra in de hersenen. Staat niet voor niets zo'n mooi geel stickertje op met voorzichtig met machines en geen alcohol.

Of pijn hebben, of je ziekmelden en stoned op de bank hangen is de keus ben ik bang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:25

Neem het wazige gevoel voor lief, en bestrijdt de pijn. Sterke pijnstilling en helder zijn gaan niet samen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:27

Sweetgirl1 schreef:
Ik heb er voor ibrufen bruis 600 mg voor gehad en dat werkt enorm goed

Ik heb ook ibuprofen 600 mg gehad, kan alleen op recept (je kan wel 200 en 400 mg kopen) en het werkt echt ontzettend goed!! En sloom word ik er totaal niet van. Ik neem om de 4 uur pijnstilling (ibuprofen en paracettemol)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:29

Arcoxia hielp mij heel goed bij mijn rugpijn.

Astaloca

600 mg werkt inderdaad goed. :)

Sweetgirl1

Had ik ook Geryon, Je wordt er niet duf van maar merkt na een poosje ( Niets werkt meteen ) dat het toch helpt

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:36

Bij mij werkt eigenlijk alleen Diclofenac, maar dat is niet zonder recept te krijgen. Werd ik niet suf van. Diclofenac heeft bij mij hetzelfde effect als per keer 600 mg ibuprofen Bruis en 1000 mg paracetamol, maar dat is keislecht voor je maag. Diclofenac heeft alleen als bijkomend voordeel dat het ook spierontspannend werkt, waardoor de pijn ook draaglijker wordt en je beter kunt ontspannen en dus slapen

En inderdaad navragen of je van je verzekering ergens anders heen mag voor een MRI. Dit moet echt veeeeeeel sneller kunnen!!!! Echt belachelijk dat ze je niet tussendoor plaatsen met zo een ziekzijn. :(( ik was met mijn knieën binnen een week aan de beurt.

Is het trouwens niet handig om ook eens met je bedrijfsarts om de tafel te gaan om je deels in de ziektewet te krijgen, waardoor je meer kan rusten? Het lijkt mij namelijk niet verstandig dat je jezelf ook nog in een burn-out werkt met je slaaptekort en ondraaglijke pijnen..

Edit 2: het is óók mogelijk om de MRI in het ene ziekenhuis te maken en een afspraak bij een neuroloog in een ander ziekenhuis. Je zit dan alleen met een klein bedragje voor de CD-Rom met de documentatie.
Laatst bijgewerkt door DianneM op 01-07-13 22:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:38

Amitriptilyne(of zo its) werkte ooit bij mij perfect tegen de (zenuw)pijn van tussenwervelschijven en ik had weinig last van bijwerkingen. Dit haal je echter niet in de drogist

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 06:26

Ik heb al alles gehad, RX, CT scan, MRI scan, een CT scan met radioactieve vloeistof, heel de serie ben ik al afgegaan.
Alleen, hier in België verwijzen ze zoooo slecht door!!!
De eerste keer dat ik mijn rug brak moest ik een corset dragen en 6 maanden plat liggen.
De tweede keer brak ik mijn rug op maar liefst 2 plaatsen en moest ik 6 weken thuisblijven maar mocht alles wel doen?

Kinesist of osteopaat willen ze mij niet heen sturen omdat de breuk in de L2 zo ver gevorderd is
dat bij een verkeerde drukverdeling of beweging de zenuw wel eens geraakt kan worden.

Verder heb ik net bij bedrijf 1 mijn ontslag gehad en ben nu nog in mijn proefperiode bij bedrijf 2.
Als ik nu in ziektewet ga kan ik de job wel op mijn buik schrijven :n

Komt er nog eens bij dat 1 collega part-time werkt, de andere gaat over een week in bevallingsverlof,
dus als ik in ziektewet ga heeft dat bedrijf problemen.

Ik moet het dus nog tot september zien uit te zingen maar ik bekijk het nu van dag tot dag en zelfs dat is om gek van te worden.

Ga me nu wagen aan een Dafalgan 500mg, eens zien of dat helpt.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 07:18

Wat heb je gekregen waar je zo suf van wordt?

Ik heb het heel lang gedaan op een combi van tramadol, dicofenac, brufen en daar een spierverslapper bij. Na enkele weken ben je daar ook niet meer suf van ....

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 07:31

banketstaaf gezegd maar dat is niet jouw probleem.... Je rug is kapot (en flink ook zo te horen) en jij bent moe van de constante pijn.. Lijkt me dat je eerst aan jezelf nu moet denken en dan aan andere. Dat je je baan kunt kwijtraken is kl*te maar je gezondheid lijkt me een stuk belangrijker! Je zit in Belgie? Ik dacht dat ze daar juist altijd alles "beter" deden qua ziekenhuizen en doorsturen enzo? Kun je niet naar een ander ziekenhuis waar de wachtijden korter zijn?

Ik vind het niet verstandig van je dat je voor een baan bereid bent om je rug nog verder naar de knoppen te helpen. Dat is geen enkele baan waard! Pijnstillers zijn hartstikke fijn maar als je ze gaat gebruiken om je rug verder te overbelasten is het zinloos, daar heb je niks aan.

Mi_Amore schreef:
Ik heb al alles gehad, RX, CT scan, MRI scan, een CT scan met radioactieve vloeistof, heel de serie ben ik al afgegaan.
De eerste keer dat ik mijn rug brak moest ik een corset dragen en 6 maanden plat liggen.
De tweede keer brak ik mijn rug op maar liefst 2 plaatsen en moest ik 6 weken thuisblijven maar mocht alles wel doen?

Kinesist of osteopaat willen ze mij niet heen sturen omdat de breuk in de L2 zo ver gevorderd is
dat bij een verkeerde drukverdeling of beweging de zenuw wel eens geraakt kan worden.

Verder heb ik net bij bedrijf 1 mijn ontslag gehad en ben nu nog in mijn proefperiode bij bedrijf 2.

Komt er nog eens bij dat 1 collega part-time werkt, de andere gaat over een week in bevallingsverlof,

Ik moet het dus nog tot september zien uit te zingen maar ik bekijk het nu van dag tot dag en zelfs dat is om gek van te worden.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 07:41

Ten eerste denk ik dat je je prioriteiten verkeerd hebt.
Het lijf wat nu aangeeft dat het ergens last van heeft moet je mee leven tot dat je dood gaat.
De klachten zitten er niet voor niets. Als jij gewoon door gaat met wat je doet en zoveel klachten hebt moet er iets gebeuren.

Ik heb jaren last van mijn rug gehad, na 24 jaar was ik het zo zat (ruim 90 kilo lichter en ineens veel meer pijn) dat ik voor een second opinion ben gegaan bij de maartens kliniek.
En dat is echt mijn redding geweest.

Ik slikte tramadol (maar daar wordt het meerendeel duf van) en diclofenac.
Heb vroeger ook wel brufen bruis geprobeerd en ascal beide 600mg.
Maar dat haal bij mij niets uit

Luister naar je lichaam. Is het werk wat je doet niet te zwaar?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 07:45

Je moet merken mixen, dat versterkt mekaar.

Bij mij helpt alleen Iboprufen met Paracetamol, van beide 2 stuks, hoogste dosering. Dat werkt precies 6 uur. Ik werd er helemaal niet suf van. Deze tip heb ik van de tandarts gekregen, ook bij de huisarts nagevraagd en die heeft dat bevestigd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 07:50

Mi_Amore schreef:

Nee dat moet je niet, als je rug helemaal kapot is, in die mate dat je de zenuw raakt, kan je sowieso nog fluiten naar een job. Eender welke, jij moet nu rust nemen en dat is vast ook waarom jouw huisdokter geen ander pijnmedicatie wil voor schrijven. Als ik niet zou willen rusten met zo'n rug, zou ik zelfs helemaal geen pijnmedicatie krijgen. Kwestie van niet nog meer te kunnen doen dan je al doet omdat je dan gewoon pijnstillers kan nemen.

Elke sterkere medicatie tegen pijn zal je duffer maken.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:03

Een tip voor een goede pijnstiller heb ik niet voor je maar wat mij heeft geholpen is oxazepam,het neemt de pijn niet weg maar ik kon me daardoor wel beter ontspannen.
Mijn hersenstam werd verdrukt door een cyste (cyste is operatief leeg gemaakt) waardoor veel zenuwen ook beklemd zaten en ik oa constant pijn en uitval had.
Je kan wel duf worden van oxazepam,ik heb dat niet ervaren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:11

denk er wel aan, als in de bijsluiter een waarschuwing of zelfs een verbod staat voor het besturen van auto's enz. Dan mag jij er zo helder van blijven als je wil, als je een ongeluk krijgt en je zou in het ziekenhuis komen waar ze bloed testen, zou je zomaar in de problemen kunnen komen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:12

Nou := Als ik oxazepam neem ga ik echt wel keihard onder zeil hoor hahaha

Ik zag mijn optie al voorbij komen: combinatie van ibuprofen 600 met 2 paracetamol daarbij

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:18

In mijn geval was het besturen van vervoersmiddelen even niet aan de orde, maar idd het kan de rijvaardigheid wel beïnvloeden.
Wellicht is het iets wat je dan 's avonds voor het slapen gaan kan gebruiken? ( verkrijgbaar via recept van de ha).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:27

Ayasha schreef:
Nee dat moet je niet, als je rug helemaal kapot is, in die mate dat je de zenuw raakt, kan je sowieso nog fluiten naar een job. Eender welke, jij moet nu rust nemen en dat is vast ook waarom jouw huisdokter geen ander pijnmedicatie wil voor schrijven. Als ik niet zou willen rusten met zo'n rug, zou ik zelfs helemaal geen pijnmedicatie krijgen. Kwestie van niet nog meer te kunnen doen dan je al doet omdat je dan gewoon pijnstillers kan nemen.

Dat idee kreeg ik ook. Als je meer pijnstillers neemt voelt je de pijn niet en help je je rug nog verder naar de maan. Balen van je baan en voor je baas, maar jouw gezondheid lijkt me prioriteit nr 1 :)

Lay_D schreef:
In mijn geval was het besturen van vervoersmiddelen even niet aan de orde, maar idd het kan de rijvaardigheid wel beïnvloeden.
Wellicht is het iets wat je dan 's avonds voor het slapen gaan kan gebruiken? ( verkrijgbaar via recept van de ha).

Ik vind dit een beetje een raar advies... ten eerste wordt je van oxazepam hardstikke suf, dat is namelijk de bedoeling van een benzodiazepine en ten tweede zijn ze verslavend en niet goed voor je. Ik mag toch hopen dat haar HA hier niet in mee gaat.

Zomaar pillen mixen zoals ik hierboven ergens las... mensen, het zijn geen snoepjes :? Laat pillen mixen lekker over aan de apotheker.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:34

De combi brufen/paracetamol is een hele normale hoor, bijna algemeen bekend.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:35

ik gebruik bij rugpijn een combi van paracetamol,codeine,caffeine.
Er staat op dat je er suf van word maar ik ga als een trein.En word er ook nog vrolijk van :D
Ibuprofen doet bij mij niets.Laatst 400 mg geslikt rug bleef zeer doen.

Het gevaar is inderdaad dat je doordat je niets of minder voelt de boel forceert.
Aan de andere kant als het een spier is die zeer doet,voorkom je met pijnstillers dat hij verkrampt omdat je de pijn niet voelt.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:36

Wat zegt je arbo arts?