Zwemmen en haren!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zwemmen en haren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:18

Hoi bokt,

Ik ga binnenkort op vakantie, waar ik dagelijks in de Rode Zee ga zwemmen.
Deze is heel zout, en dat vindt mijn haar niet zo leuk. Ik ga duiken, dus een badmuts is geen optie.
Ik kan het daarna wel uitspoelen met zoet water uit de douchejes op het strand, maar als het dan opdroogt wordt het ontzettend pluizig.

Nu vroeg ik me dus af, wat doen jullie met je haar?

Vast, los, vlecht, knot. Ik heb namelijk echt geen zin om iedere keer na het zwemmen mijn haar opnieuw te moeten kammen want ik trek al mijn haren uit mijn hoofd met die klitten...

Ik was het dan ook iedere avond (in verband met het zout), en dan is het zo droog en pluizig. Is opzich niet zo erg, maar ik heb door de zon een heel rood gezicht en dan van dat lichtblonde strohaar... ziet er niet uit!

Who knows?

Brievenbus

Re: Zwemmen en haren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:23

Elke avond even een maskertje nemen :) niks geen strohaar

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:23

En natuurlijk serum erin

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:28

Ik heb shampoo/conditioner van Artego voor in de zomer, incl zonne factor :j

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:30

Iedere keer je haar conditionen! Maar hoezo is duiken met een badmuts geen optie? :+

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:31

Of nog makkelijker gewoon babyolie er in na het afspoelen en nat in een knotje frommelen.
Na een uurtje ofzo een lekkere douche nemen als het vettig blijft en klaar is kees ;) .

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:31

Wij gebruiken biolace sunsorials after sun repair spray. Voor het zonnen en zwemmen inspuiten en erna. Mijn haar is eindelijk weer pluisvrij en het voelt heel licht.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:32

bij de kruidvat heb je een soort vette olie; palmers coconut oil; die kun je er vantevoren in doen om de schade te beperken en later makkelijker door te borstelen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:33

Kokosolie kopen bij de toko, dit kun je als masker gebruiken, is het enige vet wat echt in je haren trekt.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:34

Bralindy schreef:
Iedere keer je haar conditionen! Maar hoezo is duiken met een badmuts geen optie? :+

Omdat het er niet uit ziet _O-

Biosilk serum is een goede voor als je de douche uit komt, goede conditioner en een masker zo nu en dan.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:35

Air schreef:
Kokosolie kopen bij de toko, dit kun je als masker gebruiken, is het enige vet wat echt in je haren trekt.

Baby olie doet het hier anders ook erg goed ;)
Bij mij trekt het binnen een dag er helemaal in
Maar dat doet wax eigenlijk ook :o

Deze rommel doet het hier ook goed maar blijft het wel wat pluizig van
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:40

Dat Gliss Kur dat had ik vroeger, weet niet waarom we het niet meer kochten eigenlijk...
Duiken (met flessen op je rug en een duikbril op) met een badmuts is vrij... onhandig omdat je bril dan gaat schuiven (omdat je badmuts glad is). En mijn bril komt deels over mijn voorhoofd heen dus dan heb ik kans (als ik mijn bril moet schoonmaken onderwater, dus af doen) dat ik of de badmuts aftrek, of dat hij tussen bril en huid komt dus dan loopt m'n bril steeds vol.

Ik stop er het liefst geen vette troep in omdat (ondanks dat mijn haar dán droog is), het heel snel vet wordt en ik er vaak met mijn handen doorheen ga, dat vind ik vies :=

Biolace sunsorials after sun repair spray klinkt wel fijn, zal even doorgeven aan papslief als hij boodschappen gaat doen! Kan je dat bij de supermarkt halen?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:40

NeverGiveUp schreef:
Bralindy schreef:

Omdat het er niet uit ziet _O-

Biosilk serum is een goede voor als je de douche uit komt, goede conditioner en een masker zo nu en dan.

Nou.. liever een badmuts dan dat mijn haar er met bosjes uitvalt :Y)

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:43

Doanique schreef:
Dat Gliss Kur dat had ik vroeger, weet niet waarom we het niet meer kochten eigenlijk...
Duiken (met flessen op je rug en een duikbril op) met een badmuts is vrij... onhandig omdat je bril dan gaat schuiven (omdat je badmuts glad is). En mijn bril komt deels over mijn voorhoofd heen dus dan heb ik kans (als ik mijn bril moet schoonmaken onderwater, dus af doen) dat ik of de badmuts aftrek, of dat hij tussen bril en huid komt dus dan loopt m'n bril steeds vol.

Ik stop er het liefst geen vette troep in omdat (ondanks dat mijn haar dán droog is), het heel snel vet wordt en ik er vaak met mijn handen doorheen ga, dat vind ik vies :=

Biolace sunsorials after sun repair spray klinkt wel fijn, zal even doorgeven aan papslief als hij boodschappen gaat doen! Kan je dat bij de supermarkt halen?

Voor zover ik weet is het niet bij de gewone supermarkt te halen. Wij hebben het bij onze kapster vandaan. Dat is wel een beetje het nadeel, maar voor mijn haar is het wel het enige dat werkt. Ik heb ook allerlei conditioners en spray's uit de supermarkt geprobeerd maar uiteindelijk werd mijn haar alsnog een dikke strobos.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:46

Tja ik zou het vettige voor even voor lief nemen :o
Als je weer terug bent in je huisje of kamer hop onder de douche en gelijk even met de shampoo en conditioner door en klaar is kees ;)

Ik heb haar tot ver over mijn kont en het klit zelden tot nooit.
Als ik in de zee oid gezwommen los ik het zo op en is na de douche mijn haar heerlijk fris en klit vrij.
Al pleur ik er na de hand wel wax in omdat ik anders haar horentjes heb :P

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:51

Ik blijf altijd met mijn hoofd boven water omdat ik met lenzen in zwem. Haar doe ik in een hoge knot.
En anders met veel conditioner het haar wat zachter en beter doorkambaar maken.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:58

Maar een badmuts is juist heel stroef! >;) Bij zwemmen gaat mijn duikbril ook nooit af, omdat dat echt stroef op stroef zit, dat glijd niet af.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:59

Vorig jaar op Kreta kocht ik conditioner met olijfolie, die was echt superfijn. Helaas maar 1 tube gekocht en het merk niet onthouden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:08

badeendje schreef:
Maar een badmuts is juist heel stroef! >;) Bij zwemmen gaat mijn duikbril ook nooit af, omdat dat echt stroef op stroef zit, dat glijd niet af.

Dan heb ik een heel rare badmuts denk ik? _O-

Ik ga nog is door de supermarkt rennen, olijfolie werkt dus goed? (Tenminste; dat zit overal in zie ik...)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:51

Plien91 schreef:
Ik blijf altijd met mijn hoofd boven water omdat ik met lenzen in zwem. Haar doe ik in een hoge knot.
En anders met veel conditioner het haar wat zachter en beter doorkambaar maken.

Je hoofd boven water houden werkt niet echt als je gaat duiken :Y)

passiepeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:53

Argan olie erin, dat is ook fijn voor de hoofdhuid en je haar word niet zo pluizig.
Daarnaast je gezicht goed insmeren, dan krijg je niet zo'n rood hoofd ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:23

Insmeren doe ik! Komt gewoon omdat de zon erin gaat staan. :j

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:26

Doanique schreef:
badeendje schreef:

Dan heb ik een heel rare badmuts denk ik? _O-

Ik ga nog is door de supermarkt rennen, olijfolie werkt dus goed? (Tenminste; dat zit overal in zie ik...)

Gewoon eentje die ze ook bij wedstrijdzwemmen gebruiken, van speedo ofzo, dan gaat je duikbril nevernooit af :).
Als je dan je haar eerst heel glad maakt met olie of conditioner ofzo glijd je badmuts wél af trouwens, maar dan gaat je duikbril ook langzaamaan naarboven merkte ik :P.

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:45

Door je haar nat te maken van te voren, neemt het haar het zoute water niet zo makkelijk meer op
Misschien een tip die je kan gebruiken! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:49

Die is handig Cynthia!

Lollieloes, zo'n wedstrijdzwemding zit niet fijn omdat die strak zitten, en met de druk van het water op gaat dat knellen en krijg ik hoofdpijn. :+