Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

), maar het komt door de lucht tussen je botten.
_Nancy schreef:Ik doe het ook met mijn vingers
Vind het zelf erg vervelend als mijn vingers 'vastzitten', dus knak ik om te los te maken.
Doet geen pijn meer en gaat bij mij ook al automatisch.
En het is een gewoonte geworden, moeilijk vanaf te komen.
Knakken is niet zozeer slecht voor de botten (wat wel bijna iedereen denkt), maar het komt door de lucht tussen je botten.
SindyKaya schreef:Mij is ooit uitgelegt (weet niet of het klopt ) dat als je botten vanzelf knakken er lucht tussen de botten weggaat. Zodra je het zelf gaat doen maak je ruimte tussen je botten en dat is wel slecht.
_Nancy schreef:Gezond is het ook weer niet
Maar het is niet zo erg als sommige mensen kunnen beweren.
Ik weet niet hoe dat zit met je nek, knieen, heupen of dat soort dingen.
Maar ik knak ook al járen met mijn vingers..
Ik heb ze nog steeds en ze zijn nog steeds even recht als anders.

CM_ schreef:Zo te horen neig je dus naar dwangneurose/tics .
Schadelijk schijnt het niet te zijn, maar het zal op den duur wel slijtage opleveren.
Ik zou eens in gesprek gaan met een goede psych , die kan je vast wel van deze tic afhelpen/
_Nancy schreef:Ik zie het niet als dwangneurose.
Een tic, misschien.. Net als mensen die niet stil kunnen zitten of alle paaltjes langs de weg tellen of wat dan ook
Maar daarvoor zou ik nooit naar een psych gaan.. Dat gaat mij wat te ver.
zoals nu
) knakt ze al heeeel erg.. laat staan door de hele week, ik ben zelf nu ook gaan knakken met mn nek en vingers door haar
CM_ schreef:Zo te horen neig je dus naar dwangneurose/tics .
Schadelijk schijnt het niet te zijn, maar het zal op den duur wel slijtage opleveren.
Ik zou eens in gesprek gaan met een goede psych , die kan je vast wel van deze tic afhelpen/
Sientje schreef:Bij mij knakt alles de hele dag door, en kan ik ook zo goed als alles laten knakken. Heb pas een probleem als het niet knakt, dan gaat 't behoorlijk zeer doen. Is (bij mij) onderdeel van het hypermobiliteitssyndroom. Zo te lezen zit je aardig los in je gewrichten (voeten en knieën ver naar binnen kunnen draaien), ben je al eens op zoiets onderzocht?