Relatie breuk. Iemand tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Menyanthes

Relatie breuk. Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 19:10

Hey Bokkers!

Graag wil ik bij deze even mijn hart luchten ;(
Afgelopen Donderdag heeft mijn (ex)vriend besloten om een einde te maken aan onze relatie. De reden hier van is dat hij zich belazerd voelt. Ik ben afgelopen woensdag wezen zwemmen met een vriendin en haar vriend.. Dit allemaaal prima verlopen, vond het alleen wat ongezellig aangezien er nog meer mensen bij waren.. Maar goed, even ter zake. Hij heeft het dus uit gemaakt omdat ik whatsapp contact had met een andere jongen. Op het eerste gezicht leek het gewoon een normaal gesprek, totdat de jongen in kwestie me begon in te palmen met allemaal lieve dingen en beetje vreemde dingen begon te zeggen.. Hij was me dus aan het versieren.. Op een gegeven moment vertelde ik hem dat ik wilde slapen en dat ik hem de volgende dag wel weer zou zien/spreken. Hij ging namelijk ook mee zwemmen.. Nog net voordat ik ging slapen zei die: "Enne, niet te mooie bikini aantrekken hé?" Waarop dus ik met vol trots een foto stuur van mijn bikini. Gewoon een foto van de bikini zelf.. Waarop ik dus gewoon normaal antwoord kreeg enz enz..

Maar goed, ik dus naar het zwembad en later kwam (ex)vriend ook nog even. We hadden daar nog even wat gegeten en niet veel later naar zijn huis gegaan om te gaan douchen enz. Die avond heb ik me best schuldig gevoeld, want we hadden wel een leuke avond samen.. De volgende dag (donderdag) had ik pas de ballen om het hem te vertellen wat er was gezegt enz. Had het hem verteld via whatsapp vond ik toch wat veiliger, maar achteraf natuurlijk geen goede keuze geweest. Ik werd voor van alles uitgemaakt wat ik hier maar niet zal plaatsen.. kort om, heb het hele scheld alfabet naar me hoofd gehad.. Nu is het dus uit, maar hij heeft tegen een vriendin gezegt dat het nog goed kan komen als ik z'n vertrouwen terug win.. Natuurlijk zou ik niets liever willen, maar hij stoot me erg af..

Anyway, heb dus nog wat dingetjes van hem hier thuis liggen.. dus ik vroeg aan hem wat de bedoeling is met die spullen. Vertelde hij me dat ik het vest als aandenken mag houden.. Aan de ene kant lief, maar aan de andere kant wat moet ik er mee en het word er niet beter op om die vest continu in me kast zie hangen..

Jullie snappen wel dat ik gewoon niet weet wat ik moet doen..
Zouden jullie tips en of advies kunnen geven?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:14

Ik snap het niet helemaal..

Het was niet gezellig want er waren meer mensen bij?Wanneer ging die andere jongen jou smsmen en wat gebeurde er in het zwembad dat je een schuldgevoel gaf??

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:14

Je hebt je misdragen... Je moet van hel.goede huize komen om spijt te laten zien, al denk ik dat je nog niet aan hem.wilde binden.

Samiyah

Re: Relatie breuk. Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:17

Ik snap het ook niet, wat is er nou precies gebeurt? Ben je vreemd gegaan met die andere jongen of niet?

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:18

tja ts... dat is ook niet zo handig van je... Mijn tip: wees eerst heel eerlijk tegen jezelf (wil je je ex terug, wat waren je evt gevoelens voor de andere jongen... stel dat die jongen had geprobeerd je te zoenen o.i.d., wat zou je dan hebben gedaan?) en als je er zelf uit bent, wees dan open en eerlijk tegen je ex.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:19

Hoezo heeft ze zich misdragen? Ze heeft toch geen versierachtige berrichtjes terug gestuurd? En is niet vreemd gegaan toch? Dat van die bikini was misschien niet slim maar alsnog geen misdaad...

Hij had best kunnen zeggen dat hij het niet op prijs stelt maar gaan schelden? Héél erg kinderachtig hoor!
Als ik jou was zou ik zo'n jongen niet eens terug willen.

En dat je zijn vest wel mag houden als aandenken? Wat een apparteling zeg! Ik zou hem lekker terug geven hoor

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:20

Wat is er gebeurt? Een gezellige avond met een jongen, vind ik niet direct schokkend maar het ligt eraan wat je onder gezellig verstaat.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:21

[quote="Remark"]Hoezo heeft ze zich misdragen? Ze heeft toch geen versierachtige berrichtjes terug gestuurd? En is niet vreemd gegaan toch? Dat van die bikini was misschien niet slim maar alsnog geen misdaad...

Hij had best kunnen zeggen dat hij het niet op prijs stelt maar gaan schelden? Héél erg kinderachtig hoor!

En dat je zijn vest wel mag houden als aandenken? Wat een apparteling zeg! Ik zou hem lekker terug geven hoor[/quote

Wat is daar nu weer kinderachtig aan?? >;)

Dan zou ik TS kinderchtig vinden, dat ze niet eens volwassen genoeg is om nee te zeggen tegen de eerste de beste die versierpogingen doet...

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:24

Beetje apart, heb je iets met die andere jongen uitgespookt of niet?
Maar ook weer raar dat jouw (ex)vriend zo reageert, als jij niks flirterigs hebt terug gezegd kan het toch geen kwaad?
Dan is hij wel heel snel jaloers ...

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 19:32

Nee. Ik heb niks met die jongen gedaan. Alleen enkel whatsapp contact..
Mijn (ex) vriend is best wel jaloers, alleen wil die dat vaak niet toe geven.

Er waren nog meerdere mensen bij waar onder de jongen waar mee ik appte.
Waarom ik het niet gezellig vond is dat de andere mensen die bij de "groep" kwamen,, zich niet voorstelde en me erg buiten aan het sluien waren..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:34

Haha nou als een volwassen vent daar al jaloers om wordt, mag je blij zijn dat je van 'm af bent. Brengt alleen maar ellende als je elkaar in achterdocht meekijkt en jaloezie in het spel is.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:37

gekvanfleur schreef:
Remark schreef:
Hoezo heeft ze zich misdragen? Ze heeft toch geen versierachtige berrichtjes terug gestuurd? En is niet vreemd gegaan toch? Dat van die bikini was misschien niet slim maar alsnog geen misdaad...

En dat je zijn vest wel mag houden als aandenken? Wat een apparteling zeg! Ik zou hem lekker terug geven hoor[/quote

Wat is daar nu weer kinderachtig aan?? >;)

Dan zou ik TS kinderchtig vinden, dat ze niet eens volwassen genoeg is om nee te zeggen tegen de eerste de beste die versierpogingen doet...

Tja uit de OP komt niet naar voren dat ze fliterig terug doet dus dan houdt ze de boot af lijkt me. Als een jongen je versiert hoef je toch niet bot nee te zeggen? Je kan toch ook door niet op de pogingen in te gaan duidelijk maken dat je geen interesse hebt en dat je hem als een vriend ziet?

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:38

Vindt dat jij niks fout gedaan hebt hoor.. Je hebt geen date gehad, elkaar niet betast of iets, alleen appies gestuurd en dan ben je ook nog niet eens ingegaan op zijn geflirt. Foto van bikini kan in mijn ogen ook geen kwaad, zolang je er zelf maar niet inzat. Je bent toch niet getrouwd zeg, kom op. Heb dit ook gehad met m'n ex vriendje en nu pas (anderhalf jaar later) besef ik dat zelfs flirten in mijn ogen mag. Zolang er maar niet aangeraakt of iets wordt. Je moet toch gewoon met mensen van het andere geslacht kunnen praten en afspreken. Je bepaald zelf gewoon je grens :). Zo denk ik er in ieder geval over haha. Denk dat het (aan je verhaal te horen) nog wel goed kan komen, maar ga wel bij jezelf te raden of je dit zo wilt, dat jaloerse gedrag..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:38

Het uitmaken om een WA gesprek... Dan moet hij wel heel jaloers zijn :=

Sterkte in ieder geval!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:47

Ik vind het ook een zwaar overdreven reactie van je (ex) vriend.. In een volwassen relatie praat je eerst over zoiets en maak je het niet gelijk uit. :n Dat hij uberhaupt al zo snel jaloers is, dat zou voor mij echt een afknapper zijn.
Ik ga bijna alleen maar met jongens om en dan worden er ook wel eens fliterige opmerkingen gemaakt. M'n vriend heeft daar geen moeite mee, omdat hij me 100% vertrouwd.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:50

Zolang je (ex)vriend zo reageert als jij vertelt dat jij met een jongen hebt gewatsappt moet hij eerst nog maar een poosje met zijn jaloezie leren omgaan voordat jullie weer "wij" moeten willen worden.

In de tussentijd: laat hem maar even in zijn sop gaar koken en als hij je vreselijk mist en je terug wil, is het tijd voor een goed gesprek over jaloezie en ruimte enzo.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:52

jullie hebben al 2 jaar een relatie, als je het dan uitmaakt alleen omdat jij via WA contact hebt met een ander (wat misschien in zijn ogen te flirterig was) zit er volgens mij meer mis.. Zou op een later moment, wanneer de emoties wat bedaard zijn, even een gesprek aan gaan! Kan me voorstellen dat jullie allebei met vragen zitten

Voor nu, gewoon even flink balen en uithuilen bij je vriendinnen!! Bedenk goed wat je wilt, ben je zo gek op hem dat je er voor gaat vechten of is hij je eigenlijk niet waard als hij zo jaloers is? Je relatie moet op basis van vertrouwen en liefde zijn, niet omdat je nu gewend bent samen te zijn/bang zijn om alleen te zijn of wantrouwen als een van de twee ook contact heeft met andere mannen/vrouwen.

Sterkte iig!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:57

Als je weet dat je vriend jaloers is laat je een whatsapp gesprek toch niet zo ver komen? Dan geef je duidelijk aan dat je niet gediend bent van al dat versier- en flirtgedoe.

Er is niets mis met een foto van je bikini sturen, of gezellig whatsappen met een ander. Voor de een gaat het nog verder en vind het geen probleem om met anderen te flirten. Anderen hebben weer een geheel open relatie en vinden niets een probleem.

Maar als jij van je vriend weet dat hij snel jaloers is, hoor je dat allemaal niet te doen. Dat moet je dan voor je vriend over hebben. Tenzij je het niet accepteert van je vriend, maar dan zijn jullie gewoon niet geschikt voor elkaar.

Dus, ik kan je ex heel goed begrijpen. Tenzij jij niet wist dat je vriend niet fijn vond wat je hebt gezegd. Maar dat wist je wel degelijk. Aangezien je aangeeft dat hij snel jaloers is en dat je ballen nodig hebt om te vertellen wat er in het gesprek is gezegd, geeft ook wel het een en ander aan. En dat vind ik een vieze streek.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:01

vind het een beetje een vreemde reactie dat je geen foto van een bikini mag sturen omdat je vriend niet om kan gaan met zijn jaloezie... Tuurlijk moet je rekening houden met je partner maar ze stuurt toch geen naaktfoto van zichzelf!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:05

Romyv schreef:
vind het een beetje een vreemde reactie dat je geen foto van een bikini mag sturen omdat je vriend niet om kan gaan met zijn jaloezie... Tuurlijk moet je rekening houden met je partner maar ze stuurt toch geen naaktfoto van zichzelf!

Je begrijpt niet wat ik bedoel. Het gaat er niet om wat er over het algemeen wordt gedacht over het sturen van een bepaalde foto, maar over wat de vriend ervan vind. Als hij het bij wijze van spreke erg vind als ze een foto stuurt van een colafles, dan hoor je dat ook gewoon niet te doen. Of je accepteert het niet, maar dan moet je er geen relatie mee nemen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:07

niet voor het 1 of ander maar ik ben zelf iemand die niet snel jaloers te krijgen is.
toch krijg ik een bitter nasmaakje van dit verhaal..... ik denk dat ik je vriend wel kan snappen.
en waarom zou je in g***naam een foto van je bikini sturen aar EEN vriend die toevallig in het groepje mee gaat zwemmen. :?
raar verhaal....

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:10

Geryon schreef:
Romyv schreef:

Je begrijpt niet wat ik bedoel. Het gaat er niet om wat er over het algemeen wordt gedacht over het sturen van een bepaalde foto, maar over wat de vriend ervan vind. Als hij het bij wijze van spreke erg vind als ze een foto stuurt van een colafles, dan hoor je dat ook gewoon niet te doen. Of je accepteert het niet, maar dan moet je er geen relatie mee nemen.

Vind ik niet.. Je hebt je eigen wil.. Maar mocht het inderdaad zover gaan dat je je er écht niet lekker bij voelt als je partner het een of ander doet, dan kun je simpelweg niet lang met elkaar leven. Dus dat werkt zich dan wel zo uit dat een relatie vrij onmogelijk wordt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:47

StillAngel schreef:
Geryon schreef:

Vind ik niet.. Je hebt je eigen wil.. Maar mocht het inderdaad zover gaan dat je je er écht niet lekker bij voelt als je partner het een of ander doet, dan kun je simpelweg niet lang met elkaar leven. Dus dat werkt zich dan wel zo uit dat een relatie vrij onmogelijk wordt.

Natuurlijk heb je een eigen wil. Maar je zal je toch iets moeten aanpassen aan je partner, want niemand is helemaal aan elkaar gelijk in een liefdesrelatie. Je houdt geen relatie lang uit als je zulke dingen niet voor elkaar over hebt.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:51

Ja cis haha zo ken ik er nog wel een paar.
Haar ex kan zich ook een beetje aan TS aanpassen denk ik dan.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:59

Beetje extreem dat hij het uit heeft gemaakt..
Alleen omdat je een foto van de bikini hebt gemaakt toch? En jou dan ook nog zo erg uitschelden!?
Ik zou het van zijn kant laten komen, want jij doet niks verkeerd, als het daadwerkelijk hier om gaat.
Ik ben zelf ook niet gauw jaloers, maar als je zelf ern foto van jou in je bikini hebt gemaakt zou ik dat niet tof vinden..
Maar om het uit te maken? Nee dat niet!
Ik vraag mij af wat ik mis in dit verhaal?