Citaat:Van een eetverslaving afkomen is niet eenvoudig, meestal liggen er diepere oorzaken ten grondslag aan de eetverslaving (depressie, onzekerheid etc.). In dat geval zullen eerst de andere
problemen opgelost of verwerkt moeten worden voor men de eetverslaving aan kan pakken.
Wanneer iemand van zijn alcohol- of rookverslaving af wil, is het kort gezegd gewoon een kwestie van stoppen en niet meer beginnen. Helaas geldt dat voor een eetverslaving niet: je kunt immers niet zonder voeding…
Tranen lopen me over de wangen, zo gek en ongelukkig word ik van mijn "verslaving" ik vecht al héél veel jaren tegen mijn overgewicht... En elke keer verlies ik de strijd. Ik ben het zat, ik wil er van af!
Sinds januari dit jaar onder controle van de diëtist, en ik loop 3x per bij de atletiekbaan. In het begin ging het goed, van de diëtist geen dieet maar maak gezonde keuzes, want eerst moet je alles in je Hoofd op een rijtje hebben voor je hier van af komt. Het begin ging erg goed, viel langzaam af kreeg plezier in hardlooptraining.
maar nu, ruim 6 maanden in het project val ol terug, niet kwa sporten maar kwa eten. Ik kan me niet langer inhouden... Ja 6 gedachtens en daarna prop ik alles in mijn mond wat ik voor handen krijg. Mijn baan maakt het ook niet makkelijker.. ik werk in een kiosk en zie alleen maar de hele dag lekkere dingen voorbij mijn toonbank komen...
Maar nu ben ik er zo klaar mee. Ik wil afvallen, van mijn verslaving af komen. Maar waar begin ik. Is er een praatgroep/psycholoog, ik kan het niet alleen... Mijn vriend steund mij door dik en dun maar kan mij hier gewoon simpel weg niet mee helpen... Ik heb iemand nodig die verstand heeft van mijn problemen...
Ik weet gewoon niet meer hoe ik deze strijd aan moet gaan, laat staan winnen.
Ik hoop dat er mensen zijn hier op bokt die mij kunnen helpen met tips door eigen ervaring of mensen die zeggen dit soort "hulp" zou je wel eens kunnen helpen.
Stap 1 was aanvaarden dat het een verslaving is, nu komt stap 2, hulp van buitenaf
Kijk eens rond op het internet, die mensen kunnen je echt wel helpen 
Maar ik begrijp helemaal als je in een kiosk werkt het moeilijk is, dat zou ik ook hebben! Ik kan alleen gelukkig wel een week zonder snoep of vet, maar daarna heb ik wel erg behoefte en als ik dan chocola/chips oid koop moet het in een keer op.. al zet ik het ver weg neer, dan heb ik het er toch voorover om er naar toe te gaan. Ik heb geen overgewicht, maar ik weet dat het nog steeds ongezond is, en ik kan ook doorgaan totdat ik misselijk ben. Ik stop niet voordat ik echt vol zit,, Ik ga ook liever misselijk slapen dan met honger
Ik heb geen eetverslaving, maar meer een snoepverslaving,, Hoe dan ook ik wil je veel succes wensen!
) .
Op het moment dat er niets is, heb ik ook niet de controle over het weerstaan ervan... Dus dan moet ik het hebben ook (en er is ook altijd wel aan te komen als je in het centrum van de stad woont
)