Indroogstreepje zwangerschapstest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiffiepiffie

Indroogstreepje zwangerschapstest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 01:44

Omdat ik door mijn pil onregelmatig ongesteld ben doe ik af en toe een test. Vanochtend heb ik getest en de test was negatief in de aflees tijd. Voor dat ik ging slapen kon ik het niet laten om nog een keer te kijken. Stom natuurlijk, maar nu ben ik een beetje bang. Is de volgende foto een indroogstreep?

http://tinypic.com/r/33u3jt2/5

Hopelijk weet iemand het hier!

Urbanus

Re: Indroogstreepje zwangerschapstest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 01:50

Oooh geen zorgen, de test is na zo'n tijd niet meer betrouwbaar. Desnoods morgen nog eentje doen maar ik denk niet dat je je druk hoeft te maken.

tiffiepiffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 01:52

lieveli schreef:
Oooh geen zorgen, de test is na zo'n tijd niet meer betrouwbaar. Desnoods morgen nog eentje doen maar ik denk niet dat je je druk hoeft te maken.

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben nogal paniekerig wat dit betreft. Morgen of over een paar dagen doe ik er inderdaad nog een :-).

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 02:05

Ik zou er inderdaad morgen nog eentje doen, dan weet je het zeker. Als ik jou was zou ik me niet heel druk maken :)

tiffiepiffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 02:10

Maar deze was in de tijd dat die afgelezen moest worden ook negatief. Die van morgen moet ik dan niet buiten de tijd bekijken? Of juist wel om te vergelijken??

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 02:11

Nee gewoon weggooien als ze over de tijd zijn want die tijdsindicatie is er niet voor niets. Staat ook in je handleiding.

Ik ken die handleidingen te goed :')

tiffiepiffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 02:13

Hoe kan het dan dat er na een tijd toch een vaag mini streepje komt?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 02:20

Het kan wel (niet om je bang te maken...) maar als je bv nog maar heel weinig zwangerschapshormoon in je urine hebt (kort zwanger) dan kan het langere tijd duren voordat het streepje zichtbaar wordt.
Dan droogt het vocht uit de urine en blijft er een grotere (wel meetbare) concentratie hormoon achter.

http://www.zwangerworden.nu/content.php ... schapstest
Citaat:
Als je na bijvoorbeeld een half uur toch een tweede lijntje ziet verschijnen, zou dit kunnen betekenen dat je toch zwanger bent, maar er nog niet zoveel hCG in je urine aanwezig is. Ga niet uit van deze uitslag als 100% positief, maar houdt het op een "misschien" totdat je 1 of 2 dagen later een duidelijke positieve test hebt. Het is zo vroeg in de zwangerschap ook nog zo kwetsbaar en kan het zijn dat de zwangerschap niet doorzet en te toch "ongesteld" wordt.

Bij mijn 3de was het lijntje pas na enige tijd zichtbaar (was onverwachts en bleek nog maar heel kort zwanger).

tiffiepiffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 02:29

Ik ben de week van 14 mei ongesteld geweest en ongeveer rond 10 juni ook. Dat was dus te vroeg, maar door die pil ben ik het zo onregelmatig. Maar het was wel gewoon een normale hoeveelheid, geen bruin of roze paar druppeltjes.

Maar als ik nu over een paar weken weer test en ik zou zwanger zijn moet er toch wel genoeg hcg inzitten?

En het is echt een mini streepje. Ook heel dun en bij een postieve test moet dit toch net zo dik zijn als de controle streep??

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 02:33

Dat gaat heel snel hoor.
Als je nu zwanger zou zijn, maar nog te weinig hormonen zou produceren, dan zou je met enkele dagen wel een duidelijke uitslag moeten hebben.
Dus over 2 á 3 dagen evt weer testen.

Maar hoe komt het dat je door je pil onregelmatig ongesteld bent?
Ik vond het juist makkelijk omdat ik het kon plannen. (mits ik niet te lang doorslikte).

tiffiepiffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 02:35

Brainless schreef:
Dat gaat heel snel hoor.
Als je nu zwanger zou zijn, maar nog te weinig hormonen zou produceren, dan zou je met enkele dagen wel een duidelijke uitslag moeten hebben.
Dus over 2 á 3 dagen evt weer testen.

Maar hoe komt het dat je door je pil onregelmatig ongesteld bent?
Ik vond het juist makkelijk omdat ik het kon plannen. (mits ik niet te lang doorslikte).

Ik gebruik de cerazette. Deze slik je altijd door en heb je de eerste 3 maanden onregelmatige bloedingen. Ik ben eind april begonnen dus zit hier nog midden in. Niet echt handig voor een paniekerig geval als ik.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 05:28

Dat is ook een erg lichte pil en wordt eigenlijk alleen voorgeschreven aan vrouwen die borstvoeding geven. Waarom heb jij hem?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 07:59

Dat is idd een lichte pil, ik had hem tijdens de borstvoeding.

Ik zou nog maar een keer een test doen in de ochtend.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:00

Ik zou me hier wel zorgen om maken, ik zou nog maar een keer testen.

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:18

Bij de kruitvat test gaat het erom dat je een kruisje ziet. Bedoel je t vage verticale streepje? T horizontale zegt negatief.. Hij lijkt mij duidelijk negatief..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:20

gewoon over paar dagen nog een test doen
maar er staat duidelijk in de test dat tijd later aflezen niet meer geldig is.

Als je pas net zwanger bent zie je idd maar een heel licht streepje, en na paar dagen opnieuw testen is die duidelijker
Ander merk test werk ook vaak, die van de apotheek eigen merk was bij mij erg snel duidelijk terwijl ik op de huisarts test nog niks zag
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 21-06-13 08:21, in het totaal 1 keer bewerkt

tiffiepiffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 08:21

Suzanne F. schreef:
Dat is idd een lichte pil, ik had hem tijdens de borstvoeding.

Ik zou nog maar een keer een test doen in de ochtend.

Ik heb de test in de ochtend gedaan, maar heb hem voor het slapen nog een keer afgelezen

tiffiepiffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 08:22

benangelique schreef:
Dat is ook een erg lichte pil en wordt eigenlijk alleen voorgeschreven aan vrouwen die borstvoeding geven. Waarom heb jij hem?

Ik heb migraine met aura. Dus oestrogeen mag ik niet. Dan
Blijven spiraal, prikpil of deze pil over.

tiffiepiffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 08:23

Charaz schreef:
Ik zou me hier wel zorgen om maken, ik zou nog maar een keer testen.

Dit resultaat was wel voordat ik ging slapen. Niet binnen de test tijd

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:29

sabineG schreef:
Bij de kruitvat test gaat het erom dat je een kruisje ziet. Bedoel je t vage verticale streepje? T horizontale zegt negatief.. Hij lijkt mij duidelijk negatief..

Kijk eens goed, dan zie je ook een horizontale streep staan, bij niet zwanger stond er bij mij echt helemaal niets, ook geen vage streep en ook niet na meerdere uren.

tiffiepiffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 08:30

Maar als ik op internet kijk schijnt dat mini dunne verticale lijntje vaker voor te komen bij te laat aflezen.

tiffiepiffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 08:32

Kan ik zometeen al opnieuw testen? Hoe lang moet ik dan wachten met aflezen? Of moet ik over een paar dagen pas weer testen?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:32

Je kan zometeen al testen, kan al veel verschil maken.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:34

Ik had ook een ideëel licht streepje en zwanger. Achteraf bleek ik pas 3 weken en een paar dagen zwanger te zijn. En met meer dan 4 weken was het streepje ook best licht. Doe dus nog een test in de morgen, dan is het resultaat het betrouwbaarst

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:34

Niet dat ik je bang wil maken, maar ik heb deze test 2 jaar geleden ook enkele keren gedaan. Dat was begin november. 3x negatief, terwijl ik toch zeker was dat ik zwanger was. Daarna een test gaan halen van clear blue, zo eentje waar je op kan zien hoelang je al zwanger bent. Weer negatief. Eind november naar de gyneacoloog omdat ik, ondanks mijn menstruatie, bleef volhouden dat ik zwanger was en jawel, zwanger. 1 oktober gestopt met de pil in de hoop voor de jaarwisseling zwanger te raken, adh van de meting zwanger van 14 oktober en dat met een zware pil.
Wat ik wil zeggen, staar je niet blind op een test, als je echt twijfelt, ga dan gewoon langs de huisarts en laat wat bloed trekken.