Hooikoorts, wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hooikoorts, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:50

Ik heb nog nooit zoveel last van hooikoorts gehad als vannacht/vandaag.
Sterker nog, ik werd wakker van de niet te houden jeuk aan mijn gehemelte en ogen. Natuurlijk heb ik een allergietablet gepakt, maar het lijkt niet echt aan te slaan.
Inmiddels zit heel m'n hoofd verstopt en zijn alleen de kriebels wat minder gelukkig.
Muv de kriebels tussen m'n schouderbladen.

Wie heeft nog meer hooikoorts, en wat doe je op zo'n dag als vandaag?

Shadow0

Re: Hooikoorts, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:52

Hooikoortstabletjes?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:54

ik meld me ... ik doe gewoon wat ik altijd doe , maar wel met een doos tissues bij de hand .
en ik zorg dat ik mijn goed aansluitende zonnebril draag .(en uiteraard pillen innemen)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:55

Een allergietablet hoort na 1 tot 2 uur te gaan werken. Welke heb je ingenomen?

Ik heb het hele jaar door last, ook in de winter omdat ik allergisch ben voor hooi. Heb dus het hele jaar door medicijnen, maar ik liep gisteren toch rond met enorm rode en dikke ogen... niet lekker.

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:55

Ik heb helaas ook behoorlijk last van de hooikoorts. Gisteren en eergisteren was het extreem! Ik probeer zo veel mogelijk binnen te blijven en een bril op te houden. Dit werkt niet altijd. Verder heb ik al zoveel medicijnen gehad, er lijkt weinig te helpen!
We moeten het gewoon uit zitten, er zit niets anders op.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:56

Ik heb zware hooikoorts en ik doe wat ik altijd doe.
Elke dag semprex en arius innemen.
Ik heb nog neuspray nassonex en oogdruppels. :-)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:57

Pillen, neusspray en oogdruppels en dan kom ik de dag wel door ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:57

Petra_O schreef:

Ik heb het hele jaar door last, ook in de winter omdat ik allergisch ben voor hooi. Heb dus het hele jaar door medicijnen, maar ik liep gisteren toch rond met enorm rode en dikke ogen... niet lekker.

Ik heb levocetrizine. Dit gebruik ik ook tegen mijn paarden en huisstofmijt allergie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:58

Maritje1991 schreef:
Ik heb zware hooikoorts en ik doe wat ik altijd doe.
Elke dag semprex en arius innemen.
Ik heb nog neuspray nassonex en oogdruppels. :-)

Nasonex, gadver! Dat smaakt naar bloemen, haha!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:58

ik heb het ook het hele jaar door (ook huisstofmijt)
en gebruik idd. wat voorheen arius hete (elke dag 1 tablet)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:14

Rowdine schreef:
Petra_O schreef:

Ik heb levocetrizine. Dit gebruik ik ook tegen mijn paarden en huisstofmijt allergie!

Die horen inderdaad na 1 tot 2 uur te werken. Ik heb deze tabletten ook, met een neusspray erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:19

Het helpt ook wel iets hoor, maar niet zoveel als ik zou willen ;)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:23

Dan misschien even de huisarts bellen en vragen of je een receptje voor oogdruppels mag? Dat kan vaak gewoon via het telefonisch spreekuur.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:39

pillen, spray en vaseline in je neus om de pollem op te vangen, niet vergeten na een paar uur te "verversen"
ik heb er altijd heel veel last van en dit helpt wel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:47

Hier nog een, ik was om half 6 vanmorgen klaar wakker, ik leek wel een waterval met alle vocht die er uit mijn neus en ogen kwam zeg :\ ik heb zware tabletten (fexofenadine omdat Levoceterizine en Aerius dus niet werken) en daar heb ik er twee van gepakt.. het is anders niet uit te houden. Op kantoor gaat het ivm de airco, maar moet straks een dialoog houden in een buitenlocatie.. en daarheen met de aircoloze auto, dat gaat een dik drama worden := :=

Ik riep tot grote irritatie van mijn collega's daarnet dat het echt heel heel heel heel hard mag regenen straks. En dan gewoon een half uur oid, dan is alles weer even uit de lucht :=

Naast de pillen gebruik ik ook neuspray extra sterk van prevalin én de oogdruppels van prevalin :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:50

Nasonex is idd heel vies, maar het helpt wel geweldig goed. Hier een combi van pillen en neusspray. Dan is het redelijk te doen.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:57

Heb al diverse tabletten gehad, helpt allemaal maar niet.
Als ik nu naar buiten ga dan ben ik zwaar de pineut, en heb al erge last.

*snif snotter snuif*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:57

Heb je de Fexofenadine ook gehad Quad?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:04

Geen flauw idee.. Heb van tabletten tot vage neusspray flacons gehad.
Uiteindelijk neusschot operatie gehad wat de gevolgen iets verlichtte dus neus is meestal wel beetje vrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:38

ja meld....

Ik heb vooral een opgezette, volle, slijmerige keel... Waardoor ik benauwd ben en moeilijk kan slikken. Mijn neus is redelijk vrij, heb alleen af en toe een lichte loop neus - die echt jeukt als de neten - .

Verder zijn mijn ogen dik en onrustig, waardoor ik geen lezen meer kan dragen enzo. Dan zien ze er echt rood uit en alles. Heb er weinig last van zonder lenzen - ik ben ook wel lensirritatie gewend :+ -, maar heb van de HA wel oogdrups (levocab) gehad...

Heb eerst wat levocetrizine van m'n broer gejat, dat werkte wel goed. Nu overgestapt op loratidine, wat voor mijn gevoel iets minder werkt...
Ik gebruik wel neusspray in de hoop dat het in mijn keelholtes terecht komt (alth. de holte tussen mijn neus en mond zegmaar is echt helemaal verstopt) maar dat werkt niet echt.

De afgelopen 2 weken ook 3/4 fles bisolvon forte doorheen gewerkt. Maar slijmophoping wil niet weg >;) :\ .....
Dus als iemand dé tip heeft tegen verstopte keelholtes... Ik sta voor alles open :+ Het irriteert me mateloos.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:40

Momenteel heb ik ook loratadine, maar die werken niet goed. Vandaag even levocitrizine halen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:41

Ik denk dat je beter kunt vragen wie géén hooikoorts heeft... dat is een kortere lijst... :=

Ik ook, maar tot nu toe nog redelijk volgehouden. Als ik een aanval krijg, neem ik een pilletje Arius en dan is het eigenlijk heel snel over.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:42

Ik geloof dat de helft van de Nederlandse bevolking er gevoelig voor is en last van heeft.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:44

Ik ben ook maar naar binnen gevlucht.
Ik wordt zo slaperig van die tabletten dat ik ze maar niet meer neem.
Heb al 3 verschillende werkzame stoffen geprobeerd, maar eindig toch op de bank met de oogjes dicht :Y)

Toch maar een neusspray gaan halen denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:46

is dat vrij verkrijgbaar eigenlijk (levicetrizine)? Of moet je dan echt naar de HA...

Punt is dat mijn HA zelf suggereerde dat ik hooikoorts had, omdat mijn ogen ontstoken waren en ik er volgens hem 'loei-allergisch' uitzag...

Maar dat ik er een beetje tegen in ging omdat begin dit jaar een test heb gedaan en op alles negatief testte >;) .... Dus vind het een beetje awkward om te vragen... :+

En ik geloof idd ook dat echt bijna iedereen hooikoorts heeft :D
Moet zeggen dat ik het nog nooit zo erg als dit jaar heb gehad := Vorig jaar was het vooral een beetje jeuk aan m'n neus... En dat was het. Maar ben ook verhuisd, dus mss zijn hier wat meer dwarrelende polletjes :+